Aivan mielisairasta paskaa.
Kyllä.
Olen tätä mieltä, voimasanat sopivat tässä tapauksessa kuvaamaan asiaa.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
On se sitten niin moninkertaista ja epäreilua jos ajaa enemmän tankkaa enemmän:think
Tuossahan tarkoitetaan sitä kassaneiti Maija maksaa vanhaan Renault Clioon saman veron vuosittain kuin Riku Rikas uuteen AMG mersuun. Olisihan se vähintään epäreilua jos uudessa kalliissa ja paljon saastuttavassa autossa olisi isommat verot.
Mutta tuossakin tulee jälleen kerran se sama juttu esille, kuinka varmistetaan valtion kassaan kertyvien verojen säilyminen vähintäänkin ennallaan. Tämä tarkoittaa sitä että hyvinkin pian sähköautoilla ajettu km-hinta on ihan samaa tasoa kuin polttomoottoriautoissa, jollei jopa enemmänkin mikä on enemmän kuin mahdollista Suomessa.
Eli lyhyesti: autoilu tulee olemaan tulevaisuudessa entistäkin kalliimpaa
Kyllä se on epäreilua niille maa-/syrjäseudulla asuville, joiden on pakko ajaa enemmän päästäkseen töihin ja palveluihin. Sen sijaan verokertymä pitäisi ehdottomasti kattaa suurten kasvukeskusten ja kaupunkien ruuhkamsksuilla, tietulleilla, älyttömillä parkkimaksuilla ja yleensäkin taajamaliikkumisella, koska vahinkojen vaikutus on suurinta siellä missä on eniten autoja ja ihmisiä. Olisiko se niin epäreilua? :think
Hetkinen. Otetaas uusiksi. Että ajettu kilometri pitääkin maksaa enemmän kasvukeskuksessa? Meinaatko, että otsonikerros erottelee suurkaupungista tulleen päästöhiukkasen eri laariin kuin maakunnasta leijailleen päästöhiukkasen? Nyt valot päälle siellä.
Hetkinen. Otetaas uusiksi. Että ajettu kilometri pitääkin maksaa enemmän kasvukeskuksessa? Meinaatko, että otsonikerros erottelee suurkaupungista tulleen päästöhiukkasen eri laariin kuin maakunnasta leijailleen päästöhiukkasen? Nyt valot päälle siellä.
Valot päälle vaan itsellesi. Liikenteestä aiheutuu myös muitakin päästöjä kun co2, joilla on vaikutuksensa ihmisten terveyteen ja hyvinvointiin. Toisekseen maa-/syrjäseudulla on niin paljon kasvillisuutta, että se syö helposti ne ylimääräiset hiilidioksidipäästöt mitä liikennevälineet aiheuttaa verrattuna kasvukeskuksiin.
Sarkasmi on vaikea laji, mutta ihmisten on helppo suosia sellaisia kuritustoimia mitkä ei kosketa itseä niin kovasti kuin naapuria. Joko saa taas sammuttaa valot?
Esimerkiksi ajoneuvon painoon sidottu kilometriverotus on erinomaisen tasapuolinen ja reilu, silloin ajoneuvon painolla jyvitettu kilometri "maksaa" AMG-panssarimersumiehelle "aivan yhtä paljon" kuin -88-nissanneidillekin.
Vielä yksinkertaisempi versio on käänteisen kilometrikorvauksen käyttöönotto. Kuluvana vuonna kilometrikorvauksen perussumma on 43c/km, jota ainakin kilometrikorvauksen kuittaajat pitävät hyvin huonona korvauksena maantiellä vietetyistä kilometreistä. Verottaja voisi kerrankin olla samaa mieltä maksavan artistin kanssa ja päättää verottavansa saman verran ajetuista kilometreistä.
Siis vittu.
Se ei kuulu hallitukselle missä mä liikun ja mitä mä teen sillä bensalla jonka oon ostanut. Oon maksanu siitä bensasta verot jo KAHTEEN KERTAAN.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Siis vittu.
Se ei kuulu hallitukselle missä mä liikun ja mitä mä teen sillä bensalla jonka oon ostanut. Oon maksanu siitä bensasta verot jo KAHTEEN KERTAAN saatana.
Ai kahteen kertaan? Kolmeen kertaan oikeammin.
Ei verottajaa pidä kiinnostaa missä sä liikut mutta verottajaa saa kiinnostaa kuinka monta kilometriä sun bensa-diesel-sähkö-kaasu-hybridilenkkari liikkuu. Jos lenkkari ei liiku niin et maksa mutta jos lenkkari liikkuu niin sitten maksat.
Ei verottajaa pidä kiinnostaa missä sä liikut mutta verottajaa saa kiinnostaa kuinka monta kilometriä sun bensa-diesel-sähkö-kaasu-hybridilenkkari liikkuu. Jos lenkkari ei liiku niin et maksa mutta jos lenkkari liikkuu niin sitten maksat.
Ei.
Siirtyminen fasismiin tapahtuu pienin askelin.
Mitäs kun kuljetan pakettiautolla 2 moottoripyörää 300 kilometrin päähän radalle. Tai kilvellisen pelin trailerilla? Naputtaako jokaisessa fasistien GPS mokkula dataa isoveljelle (taitaa nykyään olla isosisko).
Säästetään aikaa ja pannaan jokaiselle GPS-anaaliplugi. Jos on varma miehisyydestään eikä oo mitään salattavaa niin ei pitäs olla ongelma.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Ei.
Siirtyminen fasismiin tapahtuu pienin askelin.
Mitäs kun kuljetan pakettiautolla 2 moottoripyörää 300 kilometrin päähän radalle. Tai kilvellisen pelin trailerilla? Naputtaako jokaisessa fasistien GPS mokkula dataa isoveljelle (taitaa nykyään olla isosisko).
Säästetään aikaa ja pannaan jokaiselle GPS-anaaliplugi. Jos on varma miehisyydestään eikä oo mitään salattavaa niin ei pitäs olla ongelma.
Siirtyminen suomifasismista vapaaseen maailmaan tapahtuu pienin askelin. Et itsekään usko anustappiin etkä siihen että kilometritaksa raksuttaa kun ei aja.
Sveitsiläinen? systeemi on varsin mielenkiintoinen: siellä sulla on yhdet kilvet ja yksi vakuutus, koska et voi ajaa useampaa ajoneuvoa yhtaikaa. :think
Mitä taas tulee perinteiseen ratamoottoriurheiluun niin alan pikku hiljaa kallistua siihen suuntaan että se on todellinen minkkiturkkiharraste.
Ei verottajaa pidä kiinnostaa missä sä liikut mutta verottajaa saa kiinnostaa kuinka monta kilometriä sun bensa-diesel-sähkö-kaasu-hybridilenkkari liikkuu. Jos lenkkari ei liiku niin et maksa mutta jos lenkkari liikkuu niin sitten maksat.
Mä taas veikkaan, että joudut maksaa kun ostat, siitä että omistat, siitä bensa tai sähkön latauksesta ja siihen vielä päälle että miten paljon tulet liikkumaan sillä. Myös voi varmasti ajatella näin, että nyt kun tää korona homma ohi, niin noissa verotuksissa alkaa maksut nousee, että saadaan kuitattua koronan tekemän velka loven
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Auatoalalla on viime viikkoina uutisoitu kiihtyvässä määrin hiljentyneestä autokaupasta, yt-neuvotteluista ja käytettyjen autojen kasvavasta tuonnista ulkomailta.
– Pelottaa, että kun seuraava taantuma tulee, mihin autokauppa silloin ikään kuin landaa, Kallio sanoi.
No nyt se on landannut.
Varmaan siksi autoala julkaisikin uuden tuoreen päinvastaisen sumutteen:
Verouudistuksen soveliaaksi siirtymäajaksi ala arvioi seuraavat 4–5 vuotta, joiden kuluessa muutos tehtäisiin portaittain.
Rasvatkaa hanurinne, -huom maalaisjuntit myös- sondi tulee
Comment