Toivottavasti edes autoliitto ajaisi autolla liikkuvan ihmisen etua ja vastustaisi tätä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Siirtyminen kilometriperusteiseen verotukseen?
Collapse
X
-
Aivan mielisairasta paskaa.
Kyllä.
Olen tätä mieltä, voimasanat sopivat tässä tapauksessa kuvaamaan asiaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by bemmidee View Posthttps://www.is.fi/autot/art-2000006521700.html
On se sitten niin moninkertaista ja epäreilua jos ajaa enemmän tankkaa enemmän:think
Mutta tuossakin tulee jälleen kerran se sama juttu esille, kuinka varmistetaan valtion kassaan kertyvien verojen säilyminen vähintäänkin ennallaan. Tämä tarkoittaa sitä että hyvinkin pian sähköautoilla ajettu km-hinta on ihan samaa tasoa kuin polttomoottoriautoissa, jollei jopa enemmänkin mikä on enemmän kuin mahdollista Suomessa.
Eli lyhyesti: autoilu tulee olemaan tulevaisuudessa entistäkin kalliimpaaF33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostKyllä se on epäreilua niille maa-/syrjäseudulla asuville, joiden on pakko ajaa enemmän päästäkseen töihin ja palveluihin. Sen sijaan verokertymä pitäisi ehdottomasti kattaa suurten kasvukeskusten ja kaupunkien ruuhkamsksuilla, tietulleilla, älyttömillä parkkimaksuilla ja yleensäkin taajamaliikkumisella, koska vahinkojen vaikutus on suurinta siellä missä on eniten autoja ja ihmisiä. Olisiko se niin epäreilua? :thinkS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostHetkinen. Otetaas uusiksi. Että ajettu kilometri pitääkin maksaa enemmän kasvukeskuksessa? Meinaatko, että otsonikerros erottelee suurkaupungista tulleen päästöhiukkasen eri laariin kuin maakunnasta leijailleen päästöhiukkasen? Nyt valot päälle siellä.
Sarkasmi on vaikea laji, mutta ihmisten on helppo suosia sellaisia kuritustoimia mitkä ei kosketa itseä niin kovasti kuin naapuria. Joko saa taas sammuttaa valot?Last edited by Freak; 29-05-2020, 14:42.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Esimerkiksi ajoneuvon painoon sidottu kilometriverotus on erinomaisen tasapuolinen ja reilu, silloin ajoneuvon painolla jyvitettu kilometri "maksaa" AMG-panssarimersumiehelle "aivan yhtä paljon" kuin -88-nissanneidillekin.
Vielä yksinkertaisempi versio on käänteisen kilometrikorvauksen käyttöönotto. Kuluvana vuonna kilometrikorvauksen perussumma on 43c/km, jota ainakin kilometrikorvauksen kuittaajat pitävät hyvin huonona korvauksena maantiellä vietetyistä kilometreistä. Verottaja voisi kerrankin olla samaa mieltä maksavan artistin kanssa ja päättää verottavansa saman verran ajetuista kilometreistä.
43c/km = 18000 km = 7740/vuosi. Halpaa
Comment
-
-
Siis vittu.
Se ei kuulu hallitukselle missä mä liikun ja mitä mä teen sillä bensalla jonka oon ostanut. Oon maksanu siitä bensasta verot jo KAHTEEN KERTAAN.Last edited by petrolhead; 29-05-2020, 17:34.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostSiis vittu.
Se ei kuulu hallitukselle missä mä liikun ja mitä mä teen sillä bensalla jonka oon ostanut. Oon maksanu siitä bensasta verot jo KAHTEEN KERTAAN saatana.
Ei verottajaa pidä kiinnostaa missä sä liikut mutta verottajaa saa kiinnostaa kuinka monta kilometriä sun bensa-diesel-sähkö-kaasu-hybridilenkkari liikkuu. Jos lenkkari ei liiku niin et maksa mutta jos lenkkari liikkuu niin sitten maksat.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostAi kahteen kertaan? Kolmeen kertaan oikeammin.
Ei verottajaa pidä kiinnostaa missä sä liikut mutta verottajaa saa kiinnostaa kuinka monta kilometriä sun bensa-diesel-sähkö-kaasu-hybridilenkkari liikkuu. Jos lenkkari ei liiku niin et maksa mutta jos lenkkari liikkuu niin sitten maksat.
Siirtyminen fasismiin tapahtuu pienin askelin.
Mitäs kun kuljetan pakettiautolla 2 moottoripyörää 300 kilometrin päähän radalle. Tai kilvellisen pelin trailerilla? Naputtaako jokaisessa fasistien GPS mokkula dataa isoveljelle (taitaa nykyään olla isosisko).
Säästetään aikaa ja pannaan jokaiselle GPS-anaaliplugi. Jos on varma miehisyydestään eikä oo mitään salattavaa niin ei pitäs olla ongelma.Last edited by petrolhead; 29-05-2020, 22:05.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostAivan mielisairasta paskaa.
Kyllä.
Olen tätä mieltä, voimasanat sopivat tässä tapauksessa kuvaamaan asiaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEi.
Siirtyminen fasismiin tapahtuu pienin askelin.
Mitäs kun kuljetan pakettiautolla 2 moottoripyörää 300 kilometrin päähän radalle. Tai kilvellisen pelin trailerilla? Naputtaako jokaisessa fasistien GPS mokkula dataa isoveljelle (taitaa nykyään olla isosisko).
Säästetään aikaa ja pannaan jokaiselle GPS-anaaliplugi. Jos on varma miehisyydestään eikä oo mitään salattavaa niin ei pitäs olla ongelma.
Sveitsiläinen? systeemi on varsin mielenkiintoinen: siellä sulla on yhdet kilvet ja yksi vakuutus, koska et voi ajaa useampaa ajoneuvoa yhtaikaa. :think
Mitä taas tulee perinteiseen ratamoottoriurheiluun niin alan pikku hiljaa kallistua siihen suuntaan että se on todellinen minkkiturkkiharraste.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostEi verottajaa pidä kiinnostaa missä sä liikut mutta verottajaa saa kiinnostaa kuinka monta kilometriä sun bensa-diesel-sähkö-kaasu-hybridilenkkari liikkuu. Jos lenkkari ei liiku niin et maksa mutta jos lenkkari liikkuu niin sitten maksat.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
18.8.2019
Autoalan pomo Ylelle: Autoverouudistus yön yli ja yllättäen!
Auatoalalla on viime viikkoina uutisoitu kiihtyvässä määrin hiljentyneestä autokaupasta, yt-neuvotteluista ja käytettyjen autojen kasvavasta tuonnista ulkomailta.
– Pelottaa, että kun seuraava taantuma tulee, mihin autokauppa silloin ikään kuin landaa, Kallio sanoi.
No nyt se on landannut.
Varmaan siksi autoala julkaisikin uuden tuoreen päinvastaisen sumutteen:
Verouudistuksen soveliaaksi siirtymäajaksi ala arvioi seuraavat 4–5 vuotta, joiden kuluessa muutos tehtäisiin portaittain.
Rasvatkaa hanurinne, -huom maalaisjuntit myös- sondi tulee
Comment
-
Comment