Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton "rakentelulaki" uudistuu, Uhka vai mahdollisuus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    #61
    Muistetaan että Anne ajoi kaikki nämä positiiviset muutokset läpi

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 999
      • 29100/310053

      #62
      Originally posted by nullzwei View Post
      Muistetaan että Anne ajoi kaikki nämä positiiviset muutokset läpi
      Jos nyt kuitenkin mieluummin yritettäisiin unohtaa kangaskauppiaan "saavutukset"

      Pikaisesti kahlasin pdf:n läpi ja minulle tuli käsitys että esim. E39:n tekniikan alustaa myöten voisi vaihtaa E34:een, mukaanlukien hammastanko-ohjaus?
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      • Baas 009
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 302
        • Varsinainen Suomi

        #63
        Originally posted by Iemel View Post
        Tarkoittaako tuo akseliston vaihtaminen vain vastaavasta mallisukupolvesta että sen saa vaihtaa vain samanikäisestä autosta?
        Miksiköhän ei saisi uudemmasta vaihtaa, eikai se tilanne siitä ainakaan huonone?
        Elättelen tässä toiveita että e30:n aktiivicamber akseliston voisi vaihtaa modernimpaan... :think
        Siinähän lukee näin:

        Ajoneuvon akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisukupolveen kuuluvaan akselistoon, mallisukupolveen tarkoitettuihin akseliston osiin tai
        akseliston perustyypiltään muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa vastaaviin ajoneuvoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutos-osiin on sallittu, jos:


        Ja tätä seuraa pinkka ehtoja. e30 on erillisjousitetulla akselilla niin silloin sinne voi toisen erillisjousitetun vaihtaa. Sontakärryakselia ei voi...

        Comment

        • HC91
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 999
          • 29100/310053

          #64
          Originally posted by Baas 009 View Post
          Siinähän lukee näin:

          vastaaviin ajoneuvoihin
          Ottaen huomioon miten tulli/verottaja on tuota termiä käyttänyt marvo-arpajaisissa niin ei muuta kuin W201:n taka-akselia tyrkylle E30:een
          92' ///M5 3.8 individual
          09' 320d xDrive
          16' NIU N1 Sport
          19' NIU U+ Sport

          Comment

          • Iemel
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1654
            • Muhos

            #65
            Originally posted by Baas 009 View Post
            Siinähän lukee näin:

            Ajoneuvon akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisukupolveen kuuluvaan akselistoon, mallisukupolveen tarkoitettuihin akseliston osiin tai
            akseliston perustyypiltään muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa vastaaviin ajoneuvoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutos-osiin on sallittu, jos:


            Ja tätä seuraa pinkka ehtoja. e30 on erillisjousitetulla akselilla niin silloin sinne voi toisen erillisjousitetun vaihtaa. Sontakärryakselia ei voi...
            Eli esim. e39 taka-akselisto voisi olla sovellettavissa koska sehän on erillisjousitettu :think
            Mitään tönkköä volvon akselia (pthui) en nyt ikimaailmassa vaihtaisi

            Originally posted by HC91 View Post
            Ottaen huomioon miten tulli/verottaja on tuota termiä käyttänyt marvo-arpajaisissa niin ei muuta kuin W201:n taka-akselia tyrkylle E30:een
            Niin tämäkin kävi kyllä mielessä mutta laittaa nyt mersun osia...
            Mielenkiinnolla kyllä seuraan mihin tämä ehdotus etenee.
            Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
            Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
            Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
            Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
            Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              #66
              Originally posted by HC91 View Post
              Ottaen huomioon miten tulli/verottaja on tuota termiä käyttänyt marvo-arpajaisissa niin ei muuta kuin W201:n taka-akselia tyrkylle E30:een
              Kaikki on Suomessa mahdollista.

              Ensin ministeriön virkamiehet esittää poliitikoille asiasta päätettäväksi uuden lain tai asetuksen missä on tietenkin esitetty ministeriön virkamiesten näkemykset eli kansalliset poikkeukset globaaleista linjoista, sitten samat virkamiehet tulkitsevat eduskunnan tekemää päätöstä ja lopuksi katsastusasemien hihhulit tekevät asiasta omanlaisensa tulkinnan.

              Näin saadaan byrokratiapakka ihan sekaisin ja syy on tietenkin poloisen harrastajan.

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #67
                Originally posted by nullzwei View Post
                Ensin ministeriön virkamiehet esittää poliitikoille asiasta päätettäväksi uuden lain tai asetuksen missä on tietenkin esitetty ministeriön virkamiesten näkemykset eli kansalliset poikkeukset globaaleista linjoista, sitten samat virkamiehet tulkitsevat eduskunnan tekemää päätöstä ja lopuksi katsastusasemien hihhulit tekevät asiasta omanlaisensa tulkinnan.
                Oman katsastussession aikana juttelin tästä pykäläviidakosta katsurin kanssa kun yli kaksi tuntia tavattiin säännöksiä muutoksista. Inssi sanoi että pykäläteksti on niin epäselkokielellä kirjoitettua ja vaikea selkoista että tulkintoja on tehtävä. Tässä aikaisemmin paljon lainattuja pykäli luettua ei voi olla varma saako vai ei saa, turhan mutkikasta tekstiä yksinkertaiseen asiaan.

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6207
                  • Helsinki

                  #68
                  Olis kyllä hyvä että tulis taka-akseli juttu vapaammaksi, olis kyl kova. Olisi hienoa vaihtaa tuo e30:sen taka-akseli uudempaa, "parempaa" ja halvempaa
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3105

                    #69
                    Originally posted by MikeDry View Post
                    Olis kyllä hyvä että tulis taka-akseli juttu vapaammaksi, olis kyl kova. Olisi hienoa vaihtaa tuo e30:sen taka-akseli uudempaa, "parempaa" ja halvempaa
                    sulla oli jo joku vaihtoehto akselistoksi mielessä?
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6207
                      • Helsinki

                      #70
                      Niin tuostakin voisi ymmärtää että vakio M20B25 ahtaaminen ei onnistu enään:think
                      Alkuperäiseen moottoriin verrattuna ajoneuvon moottorin tehoa saa kasvattaa enintään 20 prosenttia tai ajoneuvon moottorin vaihtaa enintään 20 prosenttia tehokkaammaksi, vaikka ajoneuvoa ei muuteta vertailuajoneuvoa vastaavaksi.
                      jos moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta esitettävä tehonmittaustodistus; ahtimen asentamisen katsotaan lisäävän tehoa vähintään 30 prosenttia



                      Originally posted by poke View Post
                      sulla oli jo joku vaihtoehto akselistoksi mielessä?
                      Mitä olen lukenut että e39 akselia voisi käyttää, mut kuvittelen että niiden hinnat korkeat. Niin jenkeissä/ausseissa, muutamat laittaneet Nissan Skyline GTS 33 taka-akselin, niin oon mietiskellyt, että esim Nissan 200sx S14 taka-akselin etu puslat olisi samassa kohtaa kuin e30:sessä(en ole mittailut), kun koko akselin maksaa n.650€ (perä, vetarit, jarrut jne. saisi säätöjä), iskarin paikat tekis uudelleen ja akselin takapuslien paikat, syy miksi kun e30:seen uudet taka-akselin osat maksaa takatukivarret, abs 1638€/kpl, se poikki palkki taisi olla jotain 1200€, en tiedä onko osissa ix lisä...Niin kyllä se pistää miettimään.
                      Last edited by MikeDry; 12-09-2019, 22:30.
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Miuge
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 630
                        • Tampere

                        #71
                        Originally posted by MikeDry View Post
                        Niin tuostakin voisi ymmärtää että vakio M20B25 ahtaaminen ei onnistu enään:think.
                        20% tehonnousu sallitaan ilman, että autoa tarvitsee muuttaa vastaamaan vertailumallia.
                        Yli 20% tehonnousuun pätee kg/kW rajat, joka E30 325i kohdalla tarkoittaa noin 310hp tehorajaa. Omamassaan saa vielä lisätä muutoksien tuoman painon, jolla raja nousee ylemmäs.
                        Myös tilavuusrajoitukset poistuu, joten laillisia V8 swappejakin mahdollista tehdä
                        Webshop - MRT Engineering
                        Facebook - MRT Engineering
                        Instagram - mrtengineering
                        YouTube - miugemrt

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15257
                          • Ajamisen Iloa

                          #72
                          Eli omassani tuo 5kg/kw sääntö ois 360hp.

                          Käytännössä tuohon menis esim C5 corveten 5.7 pata perusmuodossaan helposti. Ja siihen vain purkkarit ja nokat kuntoon sitten päälle.

                          Onko tosiaan niin että väännöstä tai tilavuudesta ei ole mitään mainintaa? Vai olemmeko vain sivuuttaneet ne epähuomiossa?
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1177
                            • lahti

                            #73
                            Originally posted by Remotion View Post
                            Eli omassani tuo 5kg/kw sääntö ois 360hp.

                            Käytännössä tuohon menis esim C5 corveten 5.7 pata perusmuodossaan helposti. Ja siihen vain purkkarit ja nokat kuntoon sitten päälle.

                            Onko tosiaan niin että väännöstä tai tilavuudesta ei ole mitään mainintaa? Vai olemmeko vain sivuuttaneet ne epähuomiossa?
                            Loppuu se m52:sen viilaaminen
                            Kyllähän m62b44 kiinnostais avossa...
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              #74
                              Originally posted by mige95 View Post
                              Loppuu se m52:sen viilaaminen
                              Kyllähän m62b44 kiinnostais avossa...
                              Löytyyhän sinne parempiakin, tai mielenkiintoisempia V8-vaihtoehtoja esim. tuolta ison lahden takaa.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • leksii
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 1034
                                • Turku

                                #75
                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Löytyyhän sinne parempiakin, tai mielenkiintoisempia V8-vaihtoehtoja esim. tuolta ison lahden takaa.
                                No jos monta tonnia johonkin vanhaan työntötankomoottoriin laittaa niin kyllä sitä mielummin s65 laittaa
                                e28 535i Touring
                                e28 m535i + s38
                                e34 535i --> ?


                                Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎