Muistetaan että Anne ajoi kaikki nämä positiiviset muutokset läpi
Jos nyt kuitenkin mieluummin yritettäisiin unohtaa kangaskauppiaan "saavutukset"
Pikaisesti kahlasin pdf:n läpi ja minulle tuli käsitys että esim. E39:n tekniikan alustaa myöten voisi vaihtaa E34:een, mukaanlukien hammastanko-ohjaus?
Tarkoittaako tuo akseliston vaihtaminen vain vastaavasta mallisukupolvesta että sen saa vaihtaa vain samanikäisestä autosta?
Miksiköhän ei saisi uudemmasta vaihtaa, eikai se tilanne siitä ainakaan huonone?
Elättelen tässä toiveita että e30:n aktiivicamber akseliston voisi vaihtaa modernimpaan... :think
Siinähän lukee näin:
Ajoneuvon akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisukupolveen kuuluvaan akselistoon, mallisukupolveen tarkoitettuihin akseliston osiin tai
akseliston perustyypiltään muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa vastaaviin ajoneuvoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutos-osiin on sallittu, jos:
Ja tätä seuraa pinkka ehtoja. e30 on erillisjousitetulla akselilla niin silloin sinne voi toisen erillisjousitetun vaihtaa. Sontakärryakselia ei voi...
Ajoneuvon akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisukupolveen kuuluvaan akselistoon, mallisukupolveen tarkoitettuihin akseliston osiin tai
akseliston perustyypiltään muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa vastaaviin ajoneuvoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutos-osiin on sallittu, jos:
Ja tätä seuraa pinkka ehtoja. e30 on erillisjousitetulla akselilla niin silloin sinne voi toisen erillisjousitetun vaihtaa. Sontakärryakselia ei voi...
Eli esim. e39 taka-akselisto voisi olla sovellettavissa koska sehän on erillisjousitettu :think
Mitään tönkköä volvon akselia (pthui) en nyt ikimaailmassa vaihtaisi
Ottaen huomioon miten tulli/verottaja on tuota termiä käyttänyt marvo-arpajaisissa niin ei muuta kuin W201:n taka-akselia tyrkylle E30:een
Kaikki on Suomessa mahdollista.
Ensin ministeriön virkamiehet esittää poliitikoille asiasta päätettäväksi uuden lain tai asetuksen missä on tietenkin esitetty ministeriön virkamiesten näkemykset eli kansalliset poikkeukset globaaleista linjoista, sitten samat virkamiehet tulkitsevat eduskunnan tekemää päätöstä ja lopuksi katsastusasemien hihhulit tekevät asiasta omanlaisensa tulkinnan.
Näin saadaan byrokratiapakka ihan sekaisin ja syy on tietenkin poloisen harrastajan.
Ensin ministeriön virkamiehet esittää poliitikoille asiasta päätettäväksi uuden lain tai asetuksen missä on tietenkin esitetty ministeriön virkamiesten näkemykset eli kansalliset poikkeukset globaaleista linjoista, sitten samat virkamiehet tulkitsevat eduskunnan tekemää päätöstä ja lopuksi katsastusasemien hihhulit tekevät asiasta omanlaisensa tulkinnan.
Oman katsastussession aikana juttelin tästä pykäläviidakosta katsurin kanssa kun yli kaksi tuntia tavattiin säännöksiä muutoksista. Inssi sanoi että pykäläteksti on niin epäselkokielellä kirjoitettua ja vaikea selkoista että tulkintoja on tehtävä. Tässä aikaisemmin paljon lainattuja pykäli luettua ei voi olla varma saako vai ei saa, turhan mutkikasta tekstiä yksinkertaiseen asiaan.
Olis kyllä hyvä että tulis taka-akseli juttu vapaammaksi, olis kyl kova. Olisi hienoa vaihtaa tuo e30:sen taka-akseli uudempaa, "parempaa" ja halvempaa
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Olis kyllä hyvä että tulis taka-akseli juttu vapaammaksi, olis kyl kova. Olisi hienoa vaihtaa tuo e30:sen taka-akseli uudempaa, "parempaa" ja halvempaa
sulla oli jo joku vaihtoehto akselistoksi mielessä?
Niin tuostakin voisi ymmärtää että vakio M20B25 ahtaaminen ei onnistu enään:think
Alkuperäiseen moottoriin verrattuna ajoneuvon moottorin tehoa saa kasvattaa enintään 20 prosenttia tai ajoneuvon moottorin vaihtaa enintään 20 prosenttia tehokkaammaksi, vaikka ajoneuvoa ei muuteta vertailuajoneuvoa vastaavaksi.
jos moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta esitettävä tehonmittaustodistus; ahtimen asentamisen katsotaan lisäävän tehoa vähintään 30 prosenttia
sulla oli jo joku vaihtoehto akselistoksi mielessä?
Mitä olen lukenut että e39 akselia voisi käyttää, mut kuvittelen että niiden hinnat korkeat. Niin jenkeissä/ausseissa, muutamat laittaneet Nissan Skyline GTS 33 taka-akselin, niin oon mietiskellyt, että esim Nissan 200sx S14 taka-akselin etu puslat olisi samassa kohtaa kuin e30:sessä(en ole mittailut), kun koko akselin maksaa n.650€ (perä, vetarit, jarrut jne. saisi säätöjä), iskarin paikat tekis uudelleen ja akselin takapuslien paikat, syy miksi kun e30:seen uudet taka-akselin osat maksaa takatukivarret, abs 1638€/kpl, se poikki palkki taisi olla jotain 1200€, en tiedä onko osissa ix lisä...Niin kyllä se pistää miettimään.
Niin tuostakin voisi ymmärtää että vakio M20B25 ahtaaminen ei onnistu enään:think.
20% tehonnousu sallitaan ilman, että autoa tarvitsee muuttaa vastaamaan vertailumallia.
Yli 20% tehonnousuun pätee kg/kW rajat, joka E30 325i kohdalla tarkoittaa noin 310hp tehorajaa. Omamassaan saa vielä lisätä muutoksien tuoman painon, jolla raja nousee ylemmäs.
Myös tilavuusrajoitukset poistuu, joten laillisia V8 swappejakin mahdollista tehdä
Comment