Originally posted by sierra4x4tbo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auton "rakentelulaki" uudistuu, Uhka vai mahdollisuus.
Collapse
X
-
Originally posted by Miuge View PostEikös tuo E34 mene luokkaan 4) enintään 10kg/kW josta saa pienentyä arvoon 5kg/kW, tarkoittaen 460hp tehorajaa jos käytetään 540i vertailukohtana. Kyllä siihen raamiin taitaa sopia kaikki LS6 asti., jos nyt siis oikein ymmärsin niin moottorin litratilavuudella ei ole enään väliä?, vai vieläkö vanhat rajat jäi voimaan?
Last edited by Gemmi; 07-02-2021, 20:13.
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View PostTaitaa lähtee just m60 vaihtoon, jos nyt siis oikein ymmärsin niin moottorin litratilavuudella ei ole enään väliä?, vai vieläkö vanhat rajat jäi voimaan?
mutta akselimassojen rajoissa täytyy silti vieläkin pysyä.
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostMoottorin litratilavuudella ei ole enää mitään väliämutta akselimassojen rajoissa täytyy silti vieläkin pysyä.
Eli E39:ssa (esim 525i) jos pysyy 20% teholisässä, käy kutoskoneinen aihio mutta sen ylittyessä pitäisi olla 535 tai 540 aihiona kun niissä on eri akselisto?---
Comment
-
-
Minulla olisi nyt tarjota yksi konkreettinen esimerkki miten tämä laki muuttaa E46 330CI tehonlisäyksen sääntöjä.
Tämä esimerkkilaskelma on tehty 11/2004 ensirekisteröidylle 330CI automaattilaatikolla.
Omamassa 1540kg /170kw = 9.06kg/kw
Auto luokassa 4 (eli enintään 10kg/kw).
Tehoa saa lisätä 5kg/kw asti.
1540 / 308kw = 5kg/kw, 418hp uusi maksimiteho.
Tämä edellyttää sitä että 330i on mallisarjansa tehokkain, oletan näin.
M-sarjahan taitaa olla omaa mallisarjaansa.
Normaalit päästötestit ja OBD-testi riittävät.
Tämä tieto katsastuskonttorilta viime viikolta kun tiedustelin asiaa.
Toisinsanoen nyt laki mahdollistaisi esimerkiksi G-Powerin tai Asan kompressorin asentamisen ja muutoskatsastuksen.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostOlen luullut että euro3 / euro 4 päästöluokka on aiemmin haitannut. Eli neloseen on tarvinut ns. pussitestit päästöistä?. Voin toki olla väärässäkin.
Mutta uuden rakentelulain voimaantulon jälkeen normaali päästömittaus riittää.
Epäilen mutta toki euroluokan on valinnut joku, maahantuoja, trafi tms.
Ps. Euro2/euro3 päästöluokkien välillä on pussitestimuutos, 2 ei tarvita missään tapauksissa ja 3 tarvitaan jos valmistettu 1.1.2001 jälkeen.Last edited by BMW525Xda; 08-02-2021, 07:45.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostAnttiO tapauksessa on esteenä ollut hölmö lakipykälä ”ennen 1.1.2001 reksiteröidystä mallista. Autohan on täysin sama kuin ennen ja jälkeen tämän rajapyykin valmistettu. Ennen valmistettuun on onnistunut jo aikaisemmin ja jälkeen ei millään perusteluilla, koska valmistupäivä ylittyy.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostKai ne kevyemmiksi saavat muuttua ilman byrokratiaa? Tähän mennessä tutkimani BMW-kasit ovat olleet jokainen painavampia kuin LS:äni.
Eli E39:ssa (esim 525i) jos pysyy 20% teholisässä, käy kutoskoneinen aihio mutta sen ylittyessä pitäisi olla 535 tai 540 aihiona kun niissä on eri akselisto?
Comment
-
-
Originally posted by peltju36 View PostPitääkö vertailuajoneuvo todistus olla jonkun "virallisen" tahon tekemä ja hyväksymä eli maahantuoja tai vastaava, vai voiko itse kerätä tiedot esim realoem ja esittää katsurille?
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostJos on tarpeeksi vanha aihio, niin hyväksytään myös kirjallisuudesta tms saadut tiedot, näitä kun ei ole välttämättä enää maahantuojalta tms ”viralliselta” taholta saatavilla....mutta en vuosimallirajaa muista...oisko ollut 80-luvulla kumminkin🤔🙄
Comment
-
Comment