Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Minkälainen on 2018 fiestan 1.1 duratec ? Melkein naapuri ostanu voortin.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    No ainakin ne litraset on muutenkin max. 150tkm yksiköitä eikä Ford ole vuosikymmeniin myynyt moottorin sisäkaluja erikseen eli jo kauan sitten 2000-luvun alun Fordissa jos esim. duratecci rupes olee niin väljä että leima jää päästöistä kiinni niin uus lohko missä on liikkuvat sisällä maksoi jotain 2000€ + työt, ja niitähän meni jo takuuaikana. Nuo uudemmat turbomoottorit(ecoboostit) myydään muistaakseni kokonaisena suoraan se raakamoottori.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Hihna öljyssä ilmeisesti säästää polttoainetta hieman, pienempi kitka. Päästöt saadaan paperilla pienemmäksi, verotus jne. Mutta taitaa hävitä energiasäästöt siihen kun tehdään uutta moottoria hajonneen tilalle.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Ei se varsinaisesti ui öljyssä, jakopää on siellä koneen sisällä kuten ketjullisissa, mutta hihna ketjun sijaan.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Pakko kysyä, miksi remmi ui öljyssä..?

    Leave a comment:


  • anv
    replied
    Originally posted by Juhaska View Post
    Tuo öljyssä uiva remmi on tosiaan jotain semmosta, että ei vain voi tavallinen tallaaja ymmärtää.

    Mutta mitä muutamilla tuttavilla on ollut vastaavia remmejä käyttäviä moottoreita autoissaan, niin autossa käytetty öljy pitää olla just eikä melkein oikeaa tavaraa siihen moottori tyyppiin.

    Yksikin vaihtoväli väärällä öljyllä, niin remmi alkaa rispaantumaan ja mukavan hintaisia ongelmia tulee siinä sivussa. :think

    Eräs jopa sanoi niinkin tarkkaan fordin kohdalla, että öljyn pitää olla fordin "omaa", että vaan vastaavat tyyppiluokitukset eivät siihen riitä.

    Ei tarvii edes väärää öljyä vaihtaa. Riittää kun käyttää väärää öljyä lisäykseen.

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Alan Howatt



    Tämän kaverin kanava kannattaa ottaa seurantaa, jos fordit kiinnostaa.
    Pääasiassa diesel mondeot laitossa, mutta on sielä paljon muutakin huollon alla.

    Edit: osaan fordin öljyssä uivaan remmimoottorin saa muuten myös muunnossarjoja ketjukoneiksi, toki nämä taisi olla vähän vanhempiin malleihin..?
    Last edited by Juhaska; 17-07-2023, 19:32.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Ihan OK tuntuu kestävän öljykylpy remmit jos ajettu oikeella öljyllä pelkästää.. mut taitaa poikkeuksiakin olla.

    Noista halkee kannetkin, ettei ongelmat siihen jakopäähän jää.

    Mut en tiiä onko ollu joku käyttäjävirhe tms (jatkettu ajoa vajailla nesteillä -> ylikuumentunut)..

    Max 100tkm ja kone uusiks tai auto kiertoon.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Töissä yhdellä laukesi kanssa 3pyttynen ecoboom, ikää 7v/150tkm ja virallinen vaihtoväli taisi olla 200tkm.
    Matka-ajosta oli sammunut. Wetterillä olisi ollut koneenvaihto 5k€, monimerkkikorjaamolle meni lopulta ja korjausarvio oli uudella jakopäällä 2500e, kansi oli jo irti ja jollain ihmeen kaupalla ei ollut venat solmussa.

    Voi olla ettei kovin pitkäikäinen ole kun nyrkkipajalla putsataan vain sihti ja lyödään nippuun kaippa niillä täytyy jonkinlainen takuu kuitenkin olla.

    Leave a comment:


  • Aanold
    replied
    Originally posted by Mäkki View Post
    Ecoboost moottoreita välttelisin kuin ruttoa. Jakohihna öljyjen seassa niin tukkii öljysihdin ja jokainen voi arvata lopputuleman. Uusi kone ahtimineen on sen ~7t€ ja vaihtotyö päälle. Paras yksilö oli 20tkm ajettuun vaihdettu uusi moottori
    Kaverille kävi just tää, -16 litrainen focus ja syttyi öljypainevalo -> huoltoon ja arvio oli just tuo. Aika tasan kymppi oli uusi kone asennettuna merkkarilla. Käytetty muutaman tonnin halvempi. ~80 ajettu.

    Leave a comment:


  • Routa
    replied
    Eli vähän samat ongelmat ja asiat tällä Ecoboosterilla kuin bemarilla, ei jännittäminen muutu miksikään .

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Myös pätkäajo myrkkyä noille märille hinnoille.

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Tuo öljyssä uiva remmi on tosiaan jotain semmosta, että ei vain voi tavallinen tallaaja ymmärtää.

    Mutta mitä muutamilla tuttavilla on ollut vastaavia remmejä käyttäviä moottoreita autoissaan, niin autossa käytetty öljy pitää olla just eikä melkein oikeaa tavaraa siihen moottori tyyppiin.

    Yksikin vaihtoväli väärällä öljyllä, niin remmi alkaa rispaantumaan ja mukavan hintaisia ongelmia tulee siinä sivussa. :think

    Eräs jopa sanoi niinkin tarkkaan fordin kohdalla, että öljyn pitää olla fordin "omaa", että vaan vastaavat tyyppiluokitukset eivät siihen riitä.

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by Mäkki View Post
    Ecoboost moottoreita välttelisin kuin ruttoa. Jakohihna öljyjen seassa niin tukkii öljysihdin ja jokainen voi arvata lopputuleman. Uusi kone ahtimineen on sen ~7t€ ja vaihtotyö päälle. Paras yksilö oli 20tkm ajettuun vaihdettu uusi moottori
    1.6 Ecoboost ja nelisylinterinen 1.5 on molemmat ”perinteisellä” kuivalla jakohihnalla. Ekan sukupolven litrasissa on sitten tuo märkähihnä, uudemmissa ketju. Tosin niissäkin on öljypumppu hihnalla, mikä ei ole täysin ongelmaton ratkaisu sekään.

    Leave a comment:


  • Mäkki
    replied
    Originally posted by Routa View Post
    Tässä katsellut vähän isompaa tuon Auriksen tilalle ja hieman vilkuillut taas fordin suuntaan, Mondeo olisi sopiva. Vm. 2010-2015 välin 1.6 ecoboost 160 heppainen Bensa, onko ihan susi vai miten tuommoiset on käytössä kestäneet, kenelläkään kokemuksia? Onko Volvossa käytetty samaa konetta jossain malleissa?
    Ecoboost moottoreita välttelisin kuin ruttoa. Jakohihna öljyjen seassa niin tukkii öljysihdin ja jokainen voi arvata lopputuleman. Uusi kone ahtimineen on sen ~7t€ ja vaihtotyö päälle. Paras yksilö oli 20tkm ajettuun vaihdettu uusi moottori

    Leave a comment:

Working...
X