Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • isolohko
    replied
    Active on eri, kuin hybraulic jousitus, joka vielä monimutkaisempi/kalliimpi?

    Löytyi tälläinen W221 ostajan opas, tykkään tämän kanavan tyylistä, aika suoran ja peittelemättömän tuntuista:



    Kaippa se vastaava BMW 7-sarjalainen olisi tuohon nähden ajajan auto enemmän ja vikadiagnostiikka ei olisi ongelma.

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Kyseisen korimallin S-mesen kyydissä useamman kerran olleena, kyytejä ja hiljaisuutta voi kyllä kehua.

    Airmatic on tosiaan hinnakas rasti korjata, mutta iskareita saa monesta paikasta eikä tarvi merkkarilta hakea.

    Liekkö näihin edelleenkään muuta pätevää diagnostiikka välinettä, kuin mersun oma "star" laitteisto? :think

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Iltapv lehden Hjalliksen vanhasta Mese artikkelista heräsi kiinnostus, että onkos Mersun S vm 2010 4matic dsl ajettu alle 200tkm uhka vai mahdollisuus? 25k€ haminoissa näyttää pyörivän.
    Kokemuksena mahdollisuus, eikä se nyt omistettavanakaan liene paljoa sen pahempi kuin vastaavin herkuin varustetut bemarit. Airmaticin osat ovat jonkin verran arvossaan, mutta niinhän nämä lisävarustealustat aina. Kyyti on (kuulemma) loistavaa.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Iltapv lehden Hjalliksen vanhasta Mese artikkelista heräsi kiinnostus, että onkos Mersun S vm 2010 4matic dsl ajettu alle 200tkm uhka vai mahdollisuus? 25k€ haminoissa näyttää pyörivän.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Niin voihan se liitin olla hapettunut tms. Mutta jos ei itse hommaa aijo suorittaa, niin jollekin se pitää maksaa. Itse anturi sen verran edullinen että samoilla vahvoilla vaihtuu uuteen.
    Juu se omistaja ei sille mitään saa tehtyä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Niin voihan se liitin olla hapettunut tms. Mutta jos ei itse hommaa aijo suorittaa, niin jollekin se pitää maksaa. Itse anturi sen verran edullinen että samoilla vaivoilla vaihtuu uuteen.
    Last edited by VilleP; 25-01-2023, 21:18.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post
    Eiköhän se noin yleisestiottaen kannata ekana uusia se anturi tai mitata ohjainlaitteen ja anturin välinen johto, riippuen siitä maksaako työ vai ei.
    Puhuivat kuulemma koodia luettaessa piuhasta sen kumikortongin sisällä anturin liittimessä, kurkataan sinne, maksaa ja maksaa...

    Originally posted by VilleP View Post
    Eipä niitä voi mitata muuten kuin oskillaattorilla. Eli katsoo että anturi on oikealla etäisyydellä ja jos näin on niin uusi tilalle.
    Uuttahan sinne sitten saattaa tarvita.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Eipä niitä voi mitata muuten kuin oskillaattorilla. Eli katsoo että anturi on oikealla etäisyydellä ja jos näin on niin uusi tilalle.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    4-koppainen Golf, abs-valo palaa ja ei pala, leimalla hylky kun paloi tietysti juuri silloin. Vikakoodi 011b vasen etu abs, koodi luettu Renkomäen Autoexpertillä Lahdessa laitteella x. Miten mitataan abs-anturi vai mitenkään ? Kaveri soitteli, sanoin että kysellään jos saisi jtn. tietoa.
    Eiköhän se noin yleisestiottaen kannata ekana uusia se anturi tai mitata ohjainlaitteen ja anturin välinen johto, riippuen siitä maksaako työ vai ei.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Golf IV abs vikakoodi

    4-koppainen Golf, abs-valo palaa ja ei pala, leimalla hylky kun paloi tietysti juuri silloin. Vikakoodi 011b vasen etu abs, koodi luettu Renkomäen Autoexpertillä Lahdessa laitteella x. Miten mitataan abs-anturi vai mitenkään ? Kaveri soitteli, sanoin että kysellään jos saisi jtn. tietoa.

    Leave a comment:


  • sirkus
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Lieneekö psa diesel tuo? Jos kyse jostakin 2010 luokan autosta niin hyvinkin voi olla.

    On ikiliikkuja, toki ei viaton vehje.

    Mitsun omista en tiedä mitään
    Mitsun oma kone pitäs olla asx.ssä tuo 2.2, outlanderissa on kyl psa 2.2.stakin

    Jakopään tasapainoakselin rattaisiin noissa on kulunut välystä, joka aiheuttaa ikävän äänen ja maksaa melkosesti korjata, muuten kyl toimivia laitteita.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ainakin vanhemmissa 2.5l oli syl.kansien halkeamis ongelmia.
    Joo, vanhassa esikammiokoneessa. Kerran tuli semmoseen kansi vaihdettua.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Mitsun omista en tiedä mitään
    Ainakin vanhemmissa 2.5l oli syl.kansien halkeamis ongelmia.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Aika moni tämän foorumin auto vetelee urissa ja ratti vispaa jarruttaessa, joten kyllä ehjällä mitsullakin pääsee eteenpäin.

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Kokemuksia Mitsubishin dieseleistä? Vanhemmille olisi harkinnassa ASX automaattilaatikolla ja 2.2 dieselillä. Onko näissä mitään isompia tunnettuja ongelmia?
    Jännä että joku haluaa tuollaisen. On sitten järkyttävä ajotuntuma

    Leave a comment:

Working...
X