Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Työmatka on lyhyt sekä minulla että vaimolla ja molemmissa päissä latausmahdollisuus, joten tuossa 530e:ssä 40l tankki riittää arkiajossa 2000km ajoon. Siksi meillä toimii hybridikin loistavasti, ja saattaisi lyhyen rangen sähköautokin riittää.

    Golffissa kiinnostaisi eniten vetokoukku, muuten 225xe olisi selvä valinta.

    Millainen kulutus GTE:ssä oli pitkällä matkalla? (Verraten 530e, joka kuluttaa 5.8l/100km reissussa jos ei pääse lataamaan lainkaan)
    Eikös (ainakin uudempiin) 225xe:hen saa vetokoukun?

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Työmatka on lyhyt...
    Tätähän sä et kysynyt, mutta sanon silti. Osta mikä tahansa mukava, innostava ja hauska bensiini tai diesel-moottorinen auto koukulla sekä sähköpolkupyörä.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Paljon on kauppiaat päässeet maksamaan isoja jälkikululaskuja kun myyneet juuri takuuajan umpeuduttua GTE Golfeja. Kannattaa nyt huolehtia, että takuut on voimassa vielä sen jälkeen, kun suunnittelee myyvänsä pois.
    Mikä niistä on hajonnut? Muutama on tullut vastaan joissa on kehuttu että ”juuri tehty 4000eur DSG-remontti”. Ei luo kovin hyvää kuvaa autosta yleensä, jos reilun satkun ajetussa autossa pitää mainostaa että tuollainen remontti on jo jouduttu tekemään.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Kräki View Post
    Kyllä bmw sen nelikon takiakin kuulostais parhaimmalta.
    Gte on ollut itsellä ja yksi tylsimmistä autoista ikinä.
    Eikä tosiaan mikään bensapihi(ellet tietty lataa himassa autoa ja työmatka hyvin lyhyt)
    Työmatka on lyhyt sekä minulla että vaimolla ja molemmissa päissä latausmahdollisuus, joten tuossa 530e:ssä 40l tankki riittää arkiajossa 2000km ajoon. Siksi meillä toimii hybridikin loistavasti, ja saattaisi lyhyen rangen sähköautokin riittää.

    Golffissa kiinnostaisi eniten vetokoukku, muuten 225xe olisi selvä valinta.

    Millainen kulutus GTE:ssä oli pitkällä matkalla? (Verraten 530e, joka kuluttaa 5.8l/100km reissussa jos ei pääse lataamaan lainkaan)

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    No ei kyllä hybridijärjestelmä jännitä yhtään, sen verran positiiviset kokemukset tuosta bemarin hybridistä. Ellei sinulla ole erityistä tietoa kokemusta nimenomaan volkkarin systeemistä?
    Paljon on kauppiaat päässeet maksamaan isoja jälkikululaskuja kun myyneet juuri takuuajan umpeuduttua GTE Golfeja. Kannattaa nyt huolehtia, että takuut on voimassa vielä sen jälkeen, kun suunnittelee myyvänsä pois.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Kyllä itseäni ainakin Golfissa jännittäisi enemmän sen hybridijärjestelmän viat kuin TSI + DSG. Muutenkin nuo hybridit on vähän sellaisia, että saa eniten potentiaalista hajoavaa kun on sekä sähkö- että polttomoottoriteknologiaa.
    No ei kyllä hybridijärjestelmä jännitä yhtään, sen verran positiiviset kokemukset tuosta bemarin hybridistä. Ellei sinulla ole erityistä tietoa kokemusta nimenomaan volkkarin systeemistä?

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Kyllä bmw sen nelikon takiakin kuulostais parhaimmalta.
    Gte on ollut itsellä ja yksi tylsimmistä autoista ikinä.
    Eikä tosiaan mikään bensapihi(ellet tietty lataa himassa autoa ja työmatka hyvin lyhyt)

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Autokuumetta pukkaa ja tekisi mieli lisää sähköllä kulkevas.

    Nyt päällimmäisenä mielessä
    225xe
    e-Golf
    Golf GTE

    BMW olisi neliveto, mutta Golffeihin saisi laillisesti vetokoukun. E-Golfin range vain on surkea. GTE:ssä taas on huolestuttava TSI-DSG yhdistelmä.

    Onko raadilla näkemystä?
    Kyllä itseäni ainakin Golfissa jännittäisi enemmän sen hybridijärjestelmän viat kuin TSI + DSG. Muutenkin nuo hybridit on vähän sellaisia, että saa eniten potentiaalista hajoavaa kun on sekä sähkö- että polttomoottoriteknologiaa.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Autokuumetta pukkaa ja tekisi mieli lisää sähköllä kulkevas.

    Nyt päällimmäisenä mielessä
    225xe
    e-Golf
    Golf GTE

    BMW olisi neliveto, mutta Golffeihin saisi laillisesti vetokoukun. E-Golfin range vain on surkea. GTE:ssä taas on huolestuttava TSI-DSG yhdistelmä.

    Onko raadilla näkemystä?

    Leave a comment:


  • anttip123
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    ..
    Originally posted by VilleP View Post
    ..
    Kiitos vastuksista. Otetaan neuvoista kiinni ja vcds onneksi löytyy itsellä

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Kaistavahdin nappi on vilkkuviiksen päässä ainakin s5 ja oletan, että a6 sama ja automaatin kepin kun työntää oikealle ja dynamic päällä, niin ainakin s5 ei vaihda isommalle. Pienemmälle vaihtaa hidastaessa tietenkin, ettei stumppaa.

    Leave a comment:


  • Bertram
    replied
    Audi A6 Avant (4K)

    Autovuokraamon arvonnassa tuli alle A6 avant ja ajoa tuli noin 1600 km, pääasiassa Italiassa ja vähän DE+AT. Moottori oli 4-mukinen diesel ja en ole varma versiosta. Kokonaisuutena jäi positiivinen kuva ja perhe ei valitellut tilan puutetta matkan aikana.
    Tässä lyhyt yhteenveto niistä havainnoista, jotka päällimmäisinä kiinnittivät huomiota joko positiiviseen tai negatiiviseen suuntaan:

    Automaatti:
    - Perusajossa toimii huomaamatta. Alpeilla oli käytännössä jatkuvasti dynamic-asetus päällä (käsitykseni mukaan urheilullisin vaihtoehto?) ja käytin aktiivisesti ratin vipuja erityisesti alamäkien aikana. Laatikko kuitenkin heittää aina noin 10-15s kuluttua takaisin isommalle ja olisin monessa tilanteessa toivonut vielä pysyvämpää manuaali-asetusta.

    Ajomoodit:
    - Menee hienosti baanalla oli asetus mikä tahansa. Vaikea huomata mitään konkreettista eroa, sokkotestinä ei niitä varmaan pystyisi erottamaan toisistaan.

    Ajoavustimet:
    - Kaistavahti on aika herkkä ja tekee ajosta levotonta varsinkin kapeilla teillä, missä oikeastaan on velvollisuus hieman leikata mutkissa. Varmaan voi tämänkin koodata pois päältä.
    - Pysäköintiavustimet on erittäin hyvät. Tosin peruutettaessa auto saattaa iskeä jarrut tosi lujaa päälle jos joku jalankulkija on vähänkään lähellä autoa. Lähinnä säikäytti pari kertaa kunnes opin odottamaan tätä ominaisuutta...

    Keskuslukitus:
    - Suurin miinus menee tälle comfort access:ille. Kun auton pysäköi, on aina muistettava painaa vaihdekepissä olevaa "P" painiketta tai muuten keskuslukko ei mene päälle. Ja siis tämä ei ole sama kuin käsijarru, vaan sille on oma nappi. Käytännössä et saa mitään merkkiä siitä, ettei auto ole lukossa kun painat kaukosäädintä. Ainoa kuittaus lukituksesta tulee vilkkujen välähdyksestä.

    Mukavuus:
    - Muuten hiljainen, mutta rengasmelua on joissain tilanteissa hieman liikaa. Alla oli all-year -renkaat.
    - 4-mukisen moottorin ääni on (liian) helposti tunnistettavissa.

    Osa näistä on varmaan sellaisia joihin löytyy manuaalista paremmat ohjeet ja filtterit, mutta olivat kuitenkin erikoisuuksia merkkiin tottumattomalle. Kaikesta huolimatta kuitenkin ok auto, vaikkei sisustan materiaalit aivan vastanneet odotuksia.
    Last edited by Bertram; 03-08-2022, 16:11.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Tuossa allroadissa ei taida kaarten ruostuminen olla samanlainen ongelma kuin perus malleissa, kun kaaret on muovin takana suojassa. Melko pomminvarmoja nuo CR koneet on. Vikakoodit hyvä toki mukaista vcds:llä jos mahdollista.

    Komppaan kyllä majoria. Mulla oli B7 3.0TDI quattro ja oli kyllä hauskin talvikulkine mitä ollut. Balanssi oli hyvä ja kuusi mukisessa oli hyvin voimaa viedä kylkimyyryä.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by anttip123 View Post
    Oisko antaa viimoset vinkit mitä kattoa läpi. Aikeissa on mennä katsomaan B8 A4 Allroad vuodelta 2010. Koneena tuo 170hv 2.0TDI, kovalla askilla ja reilu 200tkm tullut mittariin.
    Etupyöränkaaret, onko sisäpinnalla ruostetta. Normi B8:ssa sisälokarit hinkkasi maalit puhki.

    Mulla oli aikoinaan talviautona B7 125 kW TDI Quattro farkku, myydessä oli joku vajaa 400 tkm, isoimpina remontteina oli öljypumpun akselin vaihto. Oli lastutettu n. 200++ hp. EGR oli hävinnut matkalla. Se oli kuitenkin pumppusuutin -versio, alavaantö ihan surkea. Mutta oli yksi hauskimmista talviautoista, mikään muu kuin vastaava quattro manuaalivaihteistolla ei ole yhtä helppo ja kiva ajettava huonoilla talvirenkailla. Ratilla näytettiin mihin päin käännytään ja kaasulla määriteltiin loput ;-)

    Edit: Vauhtipyörän kunto kannattaa varmistaa, eli antaa käydä tyhjäkäyntiä pitempään, kalkattaako? Tai tuntuuko kytkimessä ravistusta kun rupeaa ottamaan kiinni...
    Last edited by MajorDrake; 03-08-2022, 14:14.

    Leave a comment:


  • anttip123
    replied
    Oisko antaa viimoset vinkit mitä kattoa läpi. Aikeissa on mennä katsomaan B8 A4 Allroad vuodelta 2010. Koneena tuo 170hv 2.0TDI, kovalla askilla ja reilu 200tkm tullut mittariin.

    Leave a comment:

Working...
X