Originally posted by Juhaska
View Post
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Miten tuo mazdan nykyisten 2.5l koneisten sylinterien lepuutustoiminto, onko kellään kokemusta siitä ja sen toimivuudesta?
Itsekkin joskus noita matukoita katselleena tuota tekniikkaa ihmettelin, kun moni vastaavaa ideaa käyttänyt merkki on niistä luopunut tai sitten auton omistaja on sen ohjelmoinut pois käytöstä, tämä siis lähinnä Amerikan ihmeissä.
Vanhempi matukan 2.0l moottori on melko suurella varmuudella sama, kuin sen aikainen ford mondeon 2.0l 145hv moottori oli.
Eli melko hengetön, mutta perusvarma moottori. :think
Leave a comment:
-
-
Mazdan moottoritekniikka varsin luotettavaa, joten noita ei kannata murehtia toimiiko vai ei.
Leave a comment:
-
-
Onhan mazdalla näitä ihan mielenkiintoisia polttomoottori-konsepteja. Eikös skyactiv-x ole pelkästä puristuksesta syttyvä bensakone. :think
Luulen, että tää on mazdan betsailua tätä akkuvaiheen sähköautohommaa vastaan. Jospa siellä on jotain vähän järkevämpää kehitteillä ja välivaiheessa tehdään viimeinen hurraahuuto polttomoottoreille.
Kuten joku muukin oli mazdasta todennut, ruoste ja äänieristyksen puute ollut pitkään ongelmana. Ruosteongelmaa ovat ilmeisesti vikoissa parissa mallisarjassa saaneet jo taklattua, mutta äänieristys on kyllä omien kokemuksien perusteella yhä jäänyt miettimättä rengasmelun osalta. Toisaalta harvassa paikassa sitä onkaan näin karkeaa asfalttia kuin peräpohjolassa…
Leave a comment:
-
-
Originally posted by larsen View PostMazdalla on myös mielenkiintoinen innovaatio start stop -toiminnosta. Moottori pysäytetään asentoon, jossa yhteen sylinteriin jää valmiiksi puristukset päälle. Moottori käynnistetään periaattessa pelkästään bensaruiskauksella ja kipinällä. Startti kuitenkin avustaa käynnistystä, eihän paineet ikuisuuksia pysy, jos pysähdys sattuu olemaan pitkä.
Leave a comment:
-
-
Mazdalla on myös mielenkiintoinen innovaatio start stop -toiminnosta. Moottori pysäytetään asentoon, jossa yhteen sylinteriin jää valmiiksi puristukset päälle. Moottori käynnistetään periaattessa pelkästään bensaruiskauksella ja kipinällä. Startti kuitenkin avustaa käynnistystä, eihän paineet ikuisuuksia pysy, jos pysähdys sattuu olemaan pitkä.
Mazdan kompastuskivinä ainakin omissa arvomaailmassa ovat olleet ruosteherkkyys ja onneton äänieristys.
Leave a comment:
-
-
Kas, tuo Mazdan uusi diesel rivikutonen onkin 3.2 tai oikeastaan 3.3 litrainen. Eiköhän tämä ole ensimmäinen suora. CX 60 hybridissä 2.5-litrainen, 325hv.
Leave a comment:
-
-
Jos pärjäämisellä tarkoitetaan myyntilukuja, niin ei hirveän hyvin näytä pärjänneen. Moottorit itsessään voi olla ihan ok, jos ei ahdetun vääntöä kaipaa.
Leave a comment:
-
-
Mazda ei muutenkaan lähtenyt downsizing pelleilyyn mukaan, vaan kehitti ja optimoi moottoreitaan ja ihan hyvin näyttävän pärjänneen. Vai onko jollain heittää jotain ikäviä juttuja Masukan kuutosesta ja kahden litran bensamoottorista?
Leave a comment:
-
-
Mazda on laskeskellut että vanhaan aikaan ja "luonnolliseen hiidioksidin kiertoon" jämähtäneitä ihmisiä on sen verta paljon, että niillä voidaan vielä tehdä tulosta. Ihan käypänen strategia muutamaksi vuodeksi, mutta ei kuitenkaan vuosikymmeneksi.
Leave a comment:
-
-
Parempaakaan lankaa osannut valita, mikähän Mazdalla on, kun muut merkit julkaisee ”viimeinen polttomoottori” tai ”koko mallisto sähköinen” uutisia, niin uusi Mazda CX-60 katumaasturi saa takavetorakenteeseen perustuvaa tekniikkaa täysin uuden moottorisukupolven pitkittäisillä 3-litraisilla rivi-kutosilla, sekä bensa että diesel ja 8v automaatilla?
Leave a comment:
-
-
Joko ostaa edullisemman subarun ja tekee koneen uusiks ym tai sit riskillä kalliimman mikä saattaa olla luotettavampi.
Vähä sellasella käytöllä noi autot et ymmärrettävää et koneita saattaa hajota.
Yhen Ej20 koneen joskus kunnostanu "pikku" budjetilla.
Naputtavan äänen takia osiks. Männät oli syöny 2 pankista ihan huolella.
Oisko osat ollu ~1500€ sis. uudet wössnerin männät jotka oli halvin vaihtoehto silloin.
Sen jälkee tietääkseni toiminu hienosti ja voimaakin ihan ok.. eikä oo yhtää säälitty konetta
Iha hienoja laitteita on.
Kiva ois joskus omistaa joku impreza tai evo mitsu.. mut on vaa ihan liia kalliita leluja lompakolle.Last edited by Juho_; 06-04-2022, 13:11.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Samu81 View PostÄlä osta. Tai voitsä ostaa ja sitten kirota miten paska merkki Subaru on, vehkeet hajoo heti eikä kestä mitään...
Niin ja mulla on parikin erilaista STI:tä tallissa (vm.2005 & vm.2010) joten ihan mutua noi jutut ei ole. Näissä ei vaan tosiaankaan kannata mennä halvimman kaavan kautta jollei halua kirota kuinka "japskit on PASKAAAAAAAA".
Kaksi E36:sta olen rakennuttanut kilpakäyttöön (M3 radalle ja 325 ralliin), joten tiedän kuinka paljon auton rakentaminen kilpailukykyiseksi ja kilpakäytössä luotettavasti toimivaksi vaatii. Mutta nyt pohdin puhtaasti hupivälineen hankintaa, jolloin budjetti on tosiaankin tarkoitus pitää max. 20-30% aidosta kilpa-auton rakennus- & yhden vuoden käyttöbudjetista. Jos 6k€ auton hankintaan ja 3-4k€ sen jääratakuntoon saattamiseksi eivät riitä Subarun tapauksessa vielä mihinkään, niin sitten täytyy jatkaa hupivälineen etsintää muista merkeistä. Pitäisi varmaan tutkia myös neliveto-BMW vaihtoehdot...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kräki View PostMuijalla oli c3 95vti sitikka ja siinä piti öljyä lisätä n.2000km välein. Menty n.80tkm.
Ajattelin sitä ostaessa,eihän nuo nyt enää voi samallaisia paskoja olla,kun aikaisemmat romut,mutta taas tuli lyötyä päätä seinään.
Tälläkertaa ei sentään ollut paisarissa öljyt,vaan oli holo muuten. Kiertoon oli laitettava
Kyllähän nämä on susia syntyessään.
Itseasiassa sehän on siinä👍
Leave a comment:
-
Leave a comment: