memebuy23buy

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kraftwerk
    replied
    Tuo korkeus varmasti yksi tekijä varttuneempien kansalaisten keskuudessa, eikä ajokokemuksen tarvitse olla kovin dynaaminen.

    Nyt 300 km takana Qashqain ratissa, ja pahin inhotusreaktio ohi. Aikanaan ajoin useamman kymmenen tonnia vanhempien mkIII 1.4 TSI Octavialla ja ei tämä sen huonompi auto ole ajaa, kontti ja takapenkki vähän ahtaampi. Äänieristys on yllättävän hyvä isoilla pullarenkailla, tuskin paljoa meluisampi mitä F11 19" vanteilla. Mutta kyllä siltikin tässä hintaluokassa on uutena ja käytettyinä parempia vaihtoehtoja.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ja kyseiset tuulipukuiset eläkelläiset ovat aijemmin ajaneet primeroilla ja almeroilla, joten niiden jäädessä pois ei ollut muita vaihtoehtoja kuin kaslai. Näin ollen standardit auton hankinnassa ei lähtöjäkään olleet kovin korkealla.

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Tuo Nissan on varmasti suosiossa juurikin vanhempien henkilöiden ja lievästi liikuntarajoitteisten ihmisten keskuudessa.

    Helppo mennä autoon sisään ja tulla ulos, kun on selät, lonkat ja polvet paskana ja kuluneet. :think

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Kyl tää varmaan Toyota Corollan kanssa yksi yleisin automalli eläkeläisen ostoslistalla.

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Originally posted by Kräki View Post
    No,jos katsoo pks seudun ”hummerin” kuskeja,niin 99,7% niitä ajaa sompanssi.
    Oli uusi tai vanha.
    No ei. Niitä on sen verran paljon myyty tässä maassa, että ihan täysin varmuudella voidaan sanoa, että kuskina on yleisimmin kalkkilaivan kapteeni.

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    No,jos katsoo pks seudun ”hummerin” kuskeja,niin 99,7% niitä ajaa sompanssi.
    Oli uusi tai vanha.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Qashqai (ns. Kontulan hummer) on kyllä ihan kamala auto. Mutta käykääpä koeajaa se ensimmäinen qashqai, tuo nykyinen on kun maybach siihen verrattuna. Siinä ekassa mallissa kyyti on kuin hevoskärryssä
    Joskus vuosia sitten oli Kreikassa vuokra-autona mk1 2-litraisella vaparilla, ja onhan tuo kolmannen korimallin Qq siihen verrattuna huomattavan paljon jo kieltämättä kehitynyt. Ajokokemuksena tuo kolmannen korimallin auto ei ole kyllä kaukana jostain ranskalaisesta pikkutila-autosta.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kontulan hummer Tämä uusihan on toimittajien mukaan jo ihan autoksi määriteltävä kapistus edellisiin nähden. Joskaan ei kovin kummoinen vieläkään. En ole mitään noista ajanut, mutta kakkos korisen kyydissä istunut. Hevoskärrit kyllä kuvaa kyytiä hyvin siinäkin. En ymmärrä miten on niin epämukava alusta onnistuttu tekemään, ja silti vaappuu miten sattuu.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Joo, 2014 muuttui jo autoksi, mitä nyt 115hv ei ollut kummoinen suoritus ja nykyisissä onkin Mer… eikun Dacian moottori

    Ennen tätä olevat 1,6L CVT vaihteistolla on kyllä kokeilemisen arvoinen ajoelämys.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Qashqai (ns. Kontulan hummer) on kyllä ihan kamala auto. Mutta käykääpä koeajaa se ensimmäinen qashqai, tuo nykyinen on kun maybach siihen verrattuna. Siinä ekassa mallissa kyyti on kuin hevoskärryssä

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Kraftwerk View Post
    Bemarin EGR vian takia alla vuokraamon uusikorinen Nissan Qashqai.

    On kyllä hirveä auto. Huonosti muotoiltu kuskin penkki, kaupunkinopeuksissa täysin tunnoton ohjaus. Kulutus nyt ei auton menohaluihin nähden näytä erityisen pieneltä. En ymmärrä vieläkään, miksi ihmiset noita ostavat. Esimerkiksi Golf, Octavia, hybridi Rav4 tai Corolla hoitavat kaikki osa-alueet tuota paremmin, ja ovat todennäköisesti luotettavampia mitä ranskalais-japanilainen yhteistyö tuotos.
    Luokassaan useana vuonna ollut myydyin Euroopan tasolla, joten joku noissa viehättää.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Bemarin EGR vian takia alla vuokraamon uusikorinen Nissan Qashqai.

    On kyllä hirveä auto. Huonosti muotoiltu kuskin penkki, kaupunkinopeuksissa täysin tunnoton ohjaus. Kulutus nyt ei auton menohaluihin nähden näytä erityisen pieneltä. En ymmärrä vieläkään, miksi ihmiset noita ostavat. Esimerkiksi Golf, Octavia, hybridi Rav4 tai Corolla hoitavat kaikki osa-alueet tuota paremmin, ja ovat todennäköisesti luotettavampia mitä ranskalais-japanilainen yhteistyö tuotos.

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Joo selkeä parannus edelliseen korimalliin, joka näytti joltain autojen Antti Tuiskulta. Keulan ilme hyvä, mutta perä näyttää vielä vähän kököltä. Toki ei noi BMW:nkään muotoilut ole viime aikoina oikein osuneet vesisaavin kokoisine munuaisineen. Mielenkiintoista olisi päästä testaamaan.
    Joo ja en itse ymmärrä, että miksi pitää olla kolme ulostuloa putkistolle, ellei sitten sielä ole jotkut läppäviritykset, jotka avautuu tietyssä ajomoodissa tai kierros-alueella..? :think

    Joo ja BMW:n muotoilu nykyään... on ihan siistin näköisiä malleja ja sitten on sellaisia, että vaikka kuinka pitkään ja monta kertaa katsoo, niin silti jää vain kysymys mieleen, että miksi?

    Originally posted by Freak View Post
    Olipa ihmeellinen kurnutus äänessä aivan kuin jossain v6:ssa. Olikohan haluttu vain tehostaa videota, kun joissain kohti kuului laimeaa kauppakassinelosen ääntä.

    Ei riitä, että etuvetoinen on balanssissa. Varsinkaan tehokas etuveto. Mutkasta kaasua avattaessa sisimmäinen rengas sutii hulluna tai linja alkaa mennä leveäksi. Todellinen hauskuu alkaa etuvetoisilla, kun tasauspyörästöön saadaan lukko.
    Kyllähän tuo pitäisi tosiaan livenä päästä kuulemaan ja testaamaan, niin olisi helpompi sanoa äänimaailmasta.
    Onhan nuo aikaisemmat mallitkin alakierroksilla ihan perus- neloskone singereitä, mutta sitten sielä 5000rpm paremmalla puolen alkaa tapahtumaan.

    Ja jo aikaisempikin turbo type-R sai kehuja siitä, että kuinka nopeaa sillä voi ajaa mutkaan ja mutkasta pois, niin tuskinpa tämä uusikaan malli ainakaan huonommaksi on mennyt.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by Juhaska View Post
    The All-New 2023 Honda Civic Type R is the most powerful Type R ever



    Tämä malli tuli siinä mielessä pienenä yllätyksenä itselle, että ulkonäön puolesta auto on itseasiassa hieman aikuismaisempi, kuin edeltäjänsä ja tuollahan kehtaisi jo vähän vanhempikin ukkeli ajella.

    Kovasti taitavat olla vielä etuvetoisten kierros-ennätystä metsästämässä nyrrellä ja eipä se mikään ihme olisi, jos se Hondan matkaan sieltä lähtisi.

    Vaikka tääläkin moni vannoo loppuun asti takavetoisten autojen nimeen, niin oma henk.koh. mielipide on, että kyllä balansissa oleva ja hyvin tehty etuvetokin voi ja on hauska ajettava.

    MUTTA vähän vaikuttaa myös tämän Hondan kohdalla, että tätäkään mallia ei olla tuomassa suomeen ollenkaan..?
    Olipa ihmeellinen kurnutus äänessä aivan kuin jossain v6:ssa. Olikohan haluttu vain tehostaa videota, kun joissain kohti kuului laimeaa kauppakassinelosen ääntä.

    Ei riitä, että etuvetoinen on balanssissa. Varsinkaan tehokas etuveto. Mutkasta kaasua avattaessa sisimmäinen rengas sutii hulluna tai linja alkaa mennä leveäksi. Todellinen hauskuu alkaa etuvetoisilla, kun tasauspyörästöön saadaan lukko.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by Juhaska View Post
    The All-New 2023 Honda Civic Type R is the most powerful Type R ever



    Tämä malli tuli siinä mielessä pienenä yllätyksenä itselle, että ulkonäön puolesta auto on itseasiassa hieman aikuismaisempi, kuin edeltäjänsä ja tuollahan kehtaisi jo vähän vanhempikin ukkeli ajella.

    Kovasti taitavat olla vielä etuvetoisten kierros-ennätystä metsästämässä nyrrellä ja eipä se mikään ihme olisi, jos se Hondan matkaan sieltä lähtisi.

    Vaikka tääläkin moni vannoo loppuun asti takavetoisten autojen nimeen, niin oma henk.koh. mielipide on, että kyllä balansissa oleva ja hyvin tehty etuvetokin voi ja on hauska ajettava.

    MUTTA vähän vaikuttaa myös tämän Hondan kohdalla, että tätäkään mallia ei olla tuomassa suomeen ollenkaan..?
    Joo selkeä parannus edelliseen korimalliin, joka näytti joltain autojen Antti Tuiskulta. Keulan ilme hyvä, mutta perä näyttää vielä vähän kököltä. Toki ei noi BMW:nkään muotoilut ole viime aikoina oikein osuneet vesisaavin kokoisine munuaisineen. Mielenkiintoista olisi päästä testaamaan.

    Leave a comment:

Working...
X