Tässä katsellut vähän isompaa tuon Auriksen tilalle ja hieman vilkuillut taas fordin suuntaan, Mondeo olisi sopiva. Vm. 2010-2015 välin 1.6 ecoboost 160 heppainen Bensa, onko ihan susi vai miten tuommoiset on käytössä kestäneet, kenelläkään kokemuksia? Onko Volvossa käytetty samaa konetta jossain malleissa?
Tässä katsellut vähän isompaa tuon Auriksen tilalle ja hieman vilkuillut taas fordin suuntaan, Mondeo olisi sopiva. Vm. 2010-2015 välin 1.6 ecoboost 160 heppainen Bensa, onko ihan susi vai miten tuommoiset on käytössä kestäneet, kenelläkään kokemuksia? Onko Volvossa käytetty samaa konetta jossain malleissa?
Ei ole kokemuksia, mutta samaa katsellut käyttikseksi tai sitä uudempaa plugaria. Jos yhtä hyviä ovat kuin tuo aiempi customipaku(mistä on kokemusta) niin varmasti hyviä käyttiksiä.
Itse järkeilin tuota c350e meseä mutta on kyllä liian pieni vaikka suksipoksia järkeilis katolle. Kai se kaatuu tuohon B8 passattiin 1.8 tai 2.0 tsi pannulla. 2016vm ylöspäin.
Mersuun ei kannata sekaantua ennen kun budjetti menee yli 20k.
Tilan puutteen takia vaihdon Q7 Vianoon. W639 facelift. Enkä ole kyllä katunut. Pääsääntöisesti 6 penkkiä. Mutta tarvittaessa menee raksa pakuna. Sekä mulla on lavetti tehtynä mihin saa sängyn päälle. Meni kesälomareissu oikein kätevästi.
Faceliftissä en oo ruostetta nähnyt. Vanhemmat ovat sitten enemmänkin jo hitsarin painajaisia.
Tässä katsellut vähän isompaa tuon Auriksen tilalle ja hieman vilkuillut taas fordin suuntaan, Mondeo olisi sopiva. Vm. 2010-2015 välin 1.6 ecoboost 160 heppainen Bensa, onko ihan susi vai miten tuommoiset on käytössä kestäneet, kenelläkään kokemuksia? Onko Volvossa käytetty samaa konetta jossain malleissa?
Hyviä ajatuksia joihin pystyy itsekin hyvin samaistuun. Just möin oman extrapitkän ja korkean Sprinterin. Jos ois löysää enemmän niin en varmasti ois hävittänyt, eihän sen parempaa reissukampetta olekkaan. Tällä kertaa annoin hieman enemmän järjelle valtaa päätöksessä ja lähti pihasta. Sen verran rahaa kuitenkin kiinni ja käyttökulut sen kun kasvaa. Noh, noitahan saa aina laitettua takas jos tuntuu että jo tänä kesänä alkaa kärryn kanssa ahdistaa.
Juu kylläpä se kolmen alle kouluikäisen lapsen ja vasikan kokoisen koiran kanssa on melkein ainut mahdollinen vaihtoehto kun lähtee kesälomareissulle rivitalokämpän kokoisen asuntovaunun kanssa. Helppous ja mukavuus on omaa luokkaansa mutta kuten sanoit ne käyttökulut nousee kokoajan. Toisaalta v6 automaattina tuntuu että hinnat vain nousee jokvuosi joten arvonalenemaa ei ole tarvinnut kokea vaan päinvastoin noita on itellä ollut yhteensä 5 eri autoa ja 4 oon saanu myytyä käytön jälkeen samalla tai tonnin pari kalliimmalla hinnalla. Mut toki peräkärryäkin oon uusin 5 vuoden välein ja aina 5 vuotta vanhasta ehjästä ja vähän käytetystä kärrystä oon saanu enemmän mitä se on uutena maksanut. Taas olis ajankohtaista kun kärry on - 18 mallia ja makso uutena 1390e kuomulla niin vielä sais satkun pari enempi nyt käytettynä. Toki uuteen joutuu useamman satasen laittaa väliä mut sen saa sit taas 5 vuoden päästä takasi. Oliskohan tämä nyt kolmas uusi kärry menossa. Aina on käytännössä uudenveroinen kärry nurkalla eikö oo koskaan tarvinnu korjata valoja, kuomua tai vaihdella renkaita... Mut tosiaan niin varmaan sitten kun turvaistuimia ei enää tarvita niin sprinter saa lähteä. Sitä vaan näin 186cm pitkänä ei oikein oli vaihtoehtoja henkilöautoissa mihin kuskin taakse saisi mitään istuinta järkevästi... J jos mennään esim x5 kokoluokkaan niin siinäpä onkin jo käyttökulut samat kuin sprinterissä mut mahdollisia kalliita vika pesäkkeitä paljon enemmän.
Hyviä ajatuksia joihin pystyy itsekin hyvin samaistuun. Just möin oman extrapitkän ja korkean Sprinterin. Jos ois löysää enemmän niin en varmasti ois hävittänyt, eihän sen parempaa reissukampetta olekkaan. Tällä kertaa annoin hieman enemmän järjelle valtaa päätöksessä ja lähti pihasta. Sen verran rahaa kuitenkin kiinni ja käyttökulut sen kun kasvaa. Noh, noitahan saa aina laitettua takas jos tuntuu että jo tänä kesänä alkaa kärryn kanssa ahdistaa.
Näin jotenkin itsekin asian olen ajatellut. Minulla on kyllä kärry ja sen vetoautoksi tuo RAV4, mutta jotenkin kaman kuskaaminen tuntuisi helpommalta pakulla.
Kiitos kaikille loistavista vinkeistä!
Ja sit semmonen asia että se paku on aina mukana kun on jossakin kaupoilla. Itellä aika usein tulee se tilanne että jotakin päättää hankkia yhtäkkiä joten ei muutakuin perä ovet auki ja romut kyytiin. Kärryn kanssa pelatessa se kärry on aina väärässä paikassa ellei sitten ala varoiksi kulkea senkanssa kaupassa, töissä jne. Mut meillä on tos sprinterissä 2+4 jatko hytti niin on se verrattoman kätevä peli kun voi vaikka jäteasema kuorman ladata kyyttiin ja käydä töistä tullessa kippaamassa asemalle eikä haittaa vaikka samalla reissulla tulee joku moottorin haku vielä jostain. Meillä ainakin on peräkärryt saanu olla viimeiset 5 vuotta rauhassa. Tai on nekin kätevät säilytän niissä moottorikelkkaa. Vaan tietty tuo polttoaine politiikka on yks miettimisen arvoinen asia ja alkaa olla niin kallista että usein tulee mentyä nykyään taas henkilöautolla. Riippuu niin käyttötarpeesta ja käyttäjästä mikä kellekkin paras ratkaisu on. Kärry on ainakin suht edullinen ostaa ja pitää eikä siihen oikein voi tulla edes tonnin hintaista remonttia, käytettyyn pakuun voi tulla monta tonnin remonttia vuodessa tai olla tulematta
Joo on se pikkuse mukavampaa sillä pakulla kuskata vaikka romukuorma ku hlöauto+kärri.
Itse kipuilen juuri tämän asian kanssa, arkikäytössä on transporter ja olen laskeskellut että joku perus bensakoneinen käyttis arkiajoon tulis yli tonnin halvemmaksi vuodessa.
Mutta toisaalta on tuo paku niin helkkarin kätevä jos tulee tarve kuljettaa jotakin, vasta viikonloppuna tuli kuskattua 6hp28:ta ja sen jakolaatikkoa, paljon mielummin nuo nakkasi portteriin kuin jonkun henkilöauton konttiin.
Puhumattakaan sitten jos tulee remonttitarvikkeita tai uusia kalusteita hommattua.
Ja hallitukselta tuli ukaasi ettei enää yhtään uutta romua tontille... eikä kyllä houkuta itseäkään piha täynnä autoja ilman säilytyspaikkaa, joten paku täytyisi vaihtaa eikä jättää "kolmos autoksi".
Joo on se pikkuse mukavampaa sillä pakulla kuskata vaikka romukuorma ku hlöauto+kärri.
Näin jotenkin itsekin asian olen ajatellut. Minulla on kyllä kärry ja sen vetoautoksi tuo RAV4, mutta jotenkin kaman kuskaaminen tuntuisi helpommalta pakulla.
Psa pakut 2.3jtd moottorilla on aika lujia kulkijoita eikä niitä vaivaa myöskään juurikaan laatikkoviat enää. Jossei helmat oo täysin mädät niin oikein muuta isompaa ei tuu mieleen kun etu tolppien yläpään kääntölaakerit niitä menee ja tosiaan kori kannattaa kattoa onko hyvä vai huono yksilö. Kovin paljoa nuo ei maksa ja en lähtisi edes peräkärryyn vertaamaan tuollaista pakua. Kun kerran pakuun tottuu kakkos/kolmos autona niin kyllä on ainakin meillä peräkärryt saanu olla aika rauhassa
Itellä oli joku 2000-luvun alkupuoliskon Citroën Jumper. Kytkin oli alimitoitettu, mutta muuten vallan soiva peli. Toimi hyvin ja tilaa oli. Tällä onnettomalla kokemuksella ääni sitikalle.
Noi ransmannit on ihan arpakauppaa. Hyvällä munkilla saat toimivan mutta todennäköisesti et. Vanhat Ducatot mennee samaan kastiin...
Minkä tahansa raksapakun hommaat, niin ota niin pitkä että sinne mahtuu 1200x2600 levy lattialle pötköttämään. T4 portteriin lyhkäseen ei mahdu, pitkään mahtuu.
Vivaro/Trafic/primastar akselilta ei hyvää kerrottavaa. Toki jos itse pystyy ja kerkeää ropaamaan niin sitten voi ollakin ihan ok vaihtoehto. Vitossa tosiaan ruosteongelmaa ja etenemisongelmaa talvella jos(kun) takatuuppari ja kevyt. Espanjan malleissa ei kuulemma ruosteongelmaa(niin pahasti ainakaan). Nämä siis w639 pre-fl. Tommonen ransiitti ennen 2013vm vois olla kelpo peli, se 140hv on aika tirheekin kulkemaan.
Leave a comment: