memebuy23buy

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Samu81
    replied
    Originally posted by IKa View Post
    Onko kokemuksia/ kommentteja Subaru Impreza WRX:sta puhtaasti hupivälineenä suht. vakiokuntoisena? Pitäisi löytää joku sellainen peli, jolla olisi hauska ajaa esim. piikkirenkailla päivä jääradalla ilman suurta pelkoa laitteiden hajoamisesta. E36 iS coupeja mulla on ollut 2kpl ko. tarkoituksessa, jossa ne ovat toimineet mainiosti. Mutta nyt olisi mukava saada hieman vaihtelua ja hupiautokin saisi mieluusti olla nelivetoinen, kun käyttiskin on sellaiseksi kohta vaihtumassa. Tässä eräs WRX sopivassa hintaluokassa: https://m.nettiauto.com/subaru/impre...nt=27&vifNav=Y

    Onko tuollaisen ylläpito paljon kalliimpaa ja jatkuva hajoaminen paljon todennäköisempää kuin E36:sen? Onko ajamisen hauskuus ”riittävän hyvällä” tasolla?
    Älä osta. Tai voitsä ostaa ja sitten kirota miten paska merkki Subaru on, vehkeet hajoo heti eikä kestä mitään, japskit on paskoja ym. Noiden jo 30v sitten helvetin korkeaviritteisten (vakionakin 110-160hv/litra) japskiturborimpuloiden kanssa ei vain todellakaan kannata mennä sieltä missä aita on matalin eli hankkia chattiauton halvimpia rotteloita Tekniikka ei vain kestä yhtään samaan malliin kuin vaikkapa matalaviritteiset E36 ämmät vaatimattomine 90-100hv litratehoineen.

    Lisäksi noi WRX:t kannattaa kiertää, ne ei kestä mitään tollaista aktiivista "repimistä" ja piikkirenkaat jäällä on juuri sitä itseään. Noiden 5v loota on melkein pelkkää suklaata moisessa käytössä, kone voi alkaa tai voi olla alkamatta kolisuttamaan kiertokangen laakereitaan. +200tkm tuollaisessa on aivan eri juttu kuin +200tkm jossain E36 M3:ssa tai vastaavassa. Toki jos on halua ja intoa harrastamaan eli ropeltamaan kaikkea hajoavaa niin mikäs siinä.

    Jos budjetti ei veny sinne vastaavan ikäisten STI -mallien ... +15ke:n hujakoille tai vaihtoehtoisesti postiautoilu halvemmalla ei kiinnosta ... ni ei kannata - tulee vaan paha miele.

    Niin ja mulla on parikin erilaista STI:tä tallissa (vm.2005 & vm.2010) joten ihan mutua noi jutut ei ole. Näissä ei vaan tosiaankaan kannata mennä halvimman kaavan kautta jollei halua kirota kuinka "japskit on PASKAAAAAAAA".
    Last edited by Samu81; 05-04-2022, 09:20.

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by IKa View Post
    Onko kokemuksia/ kommentteja Subaru Impreza WRX:sta puhtaasti hupivälineenä suht. vakiokuntoisena? Pitäisi löytää joku sellainen peli, jolla olisi hauska ajaa esim. piikkirenkailla päivä jääradalla ilman suurta pelkoa laitteiden hajoamisesta. E36 iS coupeja mulla on ollut 2kpl ko. tarkoituksessa, jossa ne ovat toimineet mainiosti. Mutta nyt olisi mukava saada hieman vaihtelua ja hupiautokin saisi mieluusti olla nelivetoinen, kun käyttiskin on sellaiseksi kohta vaihtumassa. Tässä eräs WRX sopivassa hintaluokassa: https://m.nettiauto.com/subaru/impre...nt=27&vifNav=Y

    Onko tuollaisen ylläpito paljon kalliimpaa ja jatkuva hajoaminen paljon todennäköisempää kuin E36:sen? Onko ajamisen hauskuus ”riittävän hyvällä” tasolla?
    'Olen käsittänyt että 2l kone hyvä. 2.5l kone ei niin hyvä.
    käsitykseni mukaan autoon saa helposti osia ja tietoutta paljon. rallimaailmassa hyvä. ostaisin. :think

    edit: tuo 400tkm ajettu niin en ehkä kauheesti koskisi? kaikki paikat lopussa.

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Onko kokemuksia/ kommentteja Subaru Impreza WRX:sta puhtaasti hupivälineenä suht. vakiokuntoisena? Pitäisi löytää joku sellainen peli, jolla olisi hauska ajaa esim. piikkirenkailla päivä jääradalla ilman suurta pelkoa laitteiden hajoamisesta. E36 iS coupeja mulla on ollut 2kpl ko. tarkoituksessa, jossa ne ovat toimineet mainiosti. Mutta nyt olisi mukava saada hieman vaihtelua ja hupiautokin saisi mieluusti olla nelivetoinen, kun käyttiskin on sellaiseksi kohta vaihtumassa. Tässä eräs WRX sopivassa hintaluokassa: https://m.nettiauto.com/subaru/impre...nt=27&vifNav=Y

    Onko tuollaisen ylläpito paljon kalliimpaa ja jatkuva hajoaminen paljon todennäköisempää kuin E36:sen? Onko ajamisen hauskuus ”riittävän hyvällä” tasolla?

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    Bemariharrastajien keskuudesta tosiaan vähemmän varmaan löytyy ”merkkihuoltoa” focuksille. Vaan kyllähän muidenkin merkkien harrastajat yleensä toisensa löytää netissä. Samoin kuin myös korjaamoita.
    Löytyy, mutta ei läheskään niin kattavasti, kuin BMW tai MB. Otan mielelläni vastaan vaikka juuri Focus/Fiesta -tietouteen yhtä kattavaa foorumia kuin tämä.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Tämä juuri, ei bmw ole mitenkään kallis pitää /korjata. Bemariin löytyy osaamista harrastajien kesken ja purkuautoja, uudempiakin myös yksityisiltä. Jos vähän omaa osaamista ja aikaa käyttää niin aika pienillä kuluilla pärjää. Ja näin löytyy paljon merkkiliikettä pätevämpiä harrastajien perustamia korjaamoja joten kohtuu hintaan löytyy huippu osaamista. Kun taas vähemmän on tarjolla Ford harrastajien "merkkihuoltoa" focuksille.
    Bemariharrastajien keskuudesta tosiaan vähemmän varmaan löytyy ”merkkihuoltoa” focuksille. Vaan kyllähän muidenkin merkkien harrastajat yleensä toisensa löytää netissä. Samoin kuin myös korjaamoita.

    Tämä foorumi on toki ihan mielettömän hieno siinä, kuinka paljon täällä on tietotaitoa, kokemusta, osaamista ja vähintäänkin mielipiteitä niin kaikenmerkkisistä autoista, kuin ihan minkälaisista päivän polttavista asioista ylipäätään.

    Itselläkin alkaa olemaan kohta 5 vuotta siitä, kun on viimeksi BMW omassa pihassa ollut, mutta silti täällä tulee roikuttua lähes päivittäin.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Tiedän tapauksen karvan alta 100tkm ajettu ecoboost, öljypumpun hihna meni poikki. Meniköhän vaihtokone 60/40% asiakkaan tappioks kun oli toinen öljynvaihto vedetty pitkäks muutaman tonnin. Kyllä ne edullisimmatki autot voi tulla kalliiks.

    Tämä juuri, ei bmw ole mitenkään kallis pitää /korjata. Bemariin löytyy osaamista harrastajien kesken ja purkuautoja, uudempiakin myös yksityisiltä. Jos vähän omaa osaamista ja aikaa käyttää niin aika pienillä kuluilla pärjää. Ja näin löytyy paljon merkkiliikettä pätevämpiä harrastajien perustamia korjaamoja joten kohtuu hintaan löytyy huippu osaamista. Kun taas vähemmän on tarjolla Ford harrastajien "merkkihuoltoa" focuksille.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Tiedän tapauksen karvan alta 100tkm ajettu ecoboost, öljypumpun hihna meni poikki. Meniköhän vaihtokone 60/40% asiakkaan tappioks kun oli toinen öljynvaihto vedetty pitkäks muutaman tonnin. Kyllä ne edullisimmatki autot voi tulla kalliiks.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Zeni View Post
    https://luiginpaja.fi/ecoboost/

    Tuossa juttua Fordin jakopäästä.
    Huh,huh. Olipahan luettavaa. Tarviipa linkittää kaverille.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Zeni View Post
    https://luiginpaja.fi/ecoboost/

    Tuossa juttua Fordin jakopäästä.
    Melkoisia romuja, onneksi sentään suositellaan öljynsuodattimen vaihtoa samalla...

    Leave a comment:


  • Zeni
    replied


    Tuossa juttua Fordin jakopäästä.

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Xxxxx
    Last edited by kimmon; 25-03-2022, 15:55. Reason: edit. Väärä paikka

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kyl.... https://www.youtube.com/watch?v=zdBkxtXTyvs

    Kestävyys vaan mietityttää kovasti.



    En minäkään itselle,kaverin puolesta kyselin,kun olisi tuollaista farkku Focusta vaimon työmatka-autoksi ostamassa. Kuitenkin jo 170tkm mittarissa.
    Tuollainen Focus oli tai siis on vieläkin emännän siskolla. Konerikkoisena siis tätä nykyään. kilsoja taisi olla alle 150tkm kun porsi. En tiedä tarkalleen mitä hajonnut mutta öljynpaineet siitä oli ajossa jotenkin kadonnut. Eli öljyssä uivan jakohihnan kumimurut tukkinnu imusihdin.
    onneksi on sen verran bemaria veressä ettei ole tarvinnut minun moiseen souviin puuttua. Ja toisekseen focus on pks niin sekin rajoittaa puuttumista. (onneksi)
    Minä en koskisi pitkällä tikullakaan.

    Tietääkseni ko. focus olisi myynnissä jos jotain kiinnostaa alkaa koneen rakennus/vaihtopuuhiin.
    Last edited by poke; 25-03-2022, 13:35.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mites tollanen vm.2015 Ford ecoboost 1.0l bensakone. Kesto kilsoissa,tyyppiviat? Mm. jakopään kestosta tietoa?
    Originally posted by jr66 View Post
    Eli 3-pyttyinen turbo ?
    Originally posted by GameOver View Post
    Mulla on sellanen käsitys, että se on aivan ”anaalisen” tarkka öljyistä ja öljynvaihtoväleistä. Jakopään vaihtoväli on 240000km ja hihnahan on öljyn seassa. Jonkin verran siitä murenee hampaita irti jotka sitten muhjuuntuu ja tukkii öljysihdin -> kone vaihtoon.

    Kai se on vähän ku casino-arvan osto. Joku voi hajota jo alle 150tkm kohdalla ja toinen kestää pidempään. On siinä kyllä itselle vähän liikaa riskiä.
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kyl.... https://www.youtube.com/watch?v=zdBkxtXTyvs

    Kestävyys vaan mietityttää kovasti.



    En minäkään itselle,kaverin puolesta kyselin,kun olisi tuollaista farkku Focusta vaimon työmatka-autoksi ostamassa. Kuitenkin jo 170tkm mittarissa.
    3-pyttyiset on perseestä, järki jo sanoo kun tuollaista turbolla väkisin hengitetään, litrateho vs, kestävyys, ei jatkoon.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Eli 3-pyttyinen turbo ?
    Kyl.... https://www.youtube.com/watch?v=zdBkxtXTyvs

    Kestävyys vaan mietityttää kovasti.

    Originally posted by GameOver View Post
    Kai se on vähän ku casino-arvan osto. Joku voi hajota jo alle 150tkm kohdalla ja toinen kestää pidempään. On siinä kyllä itselle vähän liikaa riskiä.
    En minäkään itselle,kaverin puolesta kyselin,kun olisi tuollaista farkku Focusta vaimon työmatka-autoksi ostamassa. Kuitenkin jo 170tkm mittarissa.
    Last edited by Heguli 31; 25-03-2022, 10:11.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mites tollanen vm.2015 Ford ecoboost 1.0l bensakone. Kesto kilsoissa,tyyppiviat? Mm. jakopään kestosta tietoa?
    Mulla on sellanen käsitys, että se on aivan ”anaalisen” tarkka öljyistä ja öljynvaihtoväleistä. Jakopään vaihtoväli on 240000km ja hihnahan on öljyn seassa. Jonkin verran siitä murenee hampaita irti jotka sitten muhjuuntuu ja tukkii öljysihdin -> kone vaihtoon.

    Kai se on vähän ku casino-arvan osto. Joku voi hajota jo alle 150tkm kohdalla ja toinen kestää pidempään. On siinä kyllä itselle vähän liikaa riskiä.

    Leave a comment:

Working...
X