Originally posted by jokes911
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä kink on kuulunut BMW Brandiin riippumatta mallisarjasta. Joku poikkeus voi olla, mutta löytyy esim. 4er GC:stä.Originally posted by jokes911 View PostMutta se kuuluukin 5-koriin ja tämä on nelonen
Joku näemmä jo photoshopannut i4:een
Tämä sopii omaankin silmään paremmin:
vs pilattu:
Toinen juttu on tuo sininen jäkismaila mikä vaatii vähän totuttelua.Last edited by kama; 04-03-2020, 06:57.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
Ollaan i4 muotoilussa nyt oikeasti tässä päivässä. Näyttää uudelta autolta toisin kun moni esitelty. Tavalliselle ihmiselle kun näyttää f30 ja g20 kuvan kukaan ei tiedä kumpi niistä pitäisi olla uudempi malli.
100k hintalappu on täysin hyväksyttävissä, mutta yli 100k ei voi mennä. taycan tulee liian lähelle sitten. Tilaukseen menee vaikka itsekin epäilen 600km rangea. yhtä paljon kun 530e verotusarvon päästöjä. joku voisi mitata nuo oikeasti rehellisesti. Uskoisin auton laadun vastaavan bemaria ja sitäkautta korkeampi hinta perusteltu teslaan nähden.
Vaikka kuka sanoo mitä niin 4 sekkaa 0-100 pistää miettimään miksi ostaisin uuden m3:en? Veikkaan että aika moni muukin miettii ihan samaa. Tai 340 tms. malleja.
Comment
-
Kyllä tässä ollaan niin eri maailmoista jos toiselle sata tonnia moisesta tai ylipäänsä autosta on ok.
Ja ehkä parempi niin. Eroavaisuudet meidänlaisten kuluttajien kesken on muissakin asioissa niin kaukana toisistaan.
Edelleen kahtiajako sähköautojen omistajien ja polttomootttoriautojen omistajien välillä jatkaa kasvuaan pelkästään hinnoittelupolitiikan osalta.
Kun puhutaan muista, kuin pienistä sähköautoista.
Comment
-
Kyllä. Aika olisi edelleenkin kypsä ihan tavallisella sähköautolle. Kolmossarjan sedan tai farkku. Ja miksei muissa kuin i3:ssa ole käytetty REX tyyppistä tekniikkaa? Olisi kuitenkin aivan eri kuin PHEV autot, mutta ei olisi pelkän akun rangen varassa. i3 hiljattain päivän testanneena tekniikka vakuutti kyllä ja nimenomaan REX mallia voisi harkita. BEV ei ikinä itselle (i3 siis)Originally posted by zakspeed View PostKyllä tässä ollaan niin eri maailmoista jos toiselle sata tonnia moisesta tai ylipäänsä autosta on ok.
Ja ehkä parempi niin. Eroavaisuudet meidänlaisten kuluttajien kesken on muissakin asioissa niin kaukana toisistaan.
Edelleen kahtiajako sähköautojen omistajien ja polttomootttoriautojen omistajien välillä jatkaa kasvuaan pelkästään hinnoittelupolitiikan osalta.
Kun puhutaan muista, kuin pienistä sähköautoista.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Ajat itse m5:lla. toinen meistä osaa täyttää tuulilasinpesunestesäiliön ja todennäköisesti toinen silmät kiinni kasaamaan m5 moottorin. meillä on iso ero tässä jota meistä kumpikaan ei ehkä ymmärrä toisen tarpeissa. Mä ajan takuunalasella autolla koska vaikka haluisin ajaa e39 m5:lla mulla ei riitä rahat sellasen omistamiseen. Ei 100k ole niin kauheasti jos lasket paljonko m5 huoltokulut olisi laakkoselta ostettuna. Mä luulen et sä ajat kalliimmalla autolla kun i4:en tulevat ostajat.Originally posted by zakspeed View PostKyllä tässä ollaan niin eri maailmoista jos toiselle sata tonnia moisesta tai ylipäänsä autosta on ok.
Ja ehkä parempi niin. Eroavaisuudet meidänlaisten kuluttajien kesken on muissakin asioissa niin kaukana toisistaan.
Edelleen kahtiajako sähköautojen omistajien ja polttomootttoriautojen omistajien välillä jatkaa kasvuaan pelkästään hinnoittelupolitiikan osalta.
Kun puhutaan muista, kuin pienistä sähköautoista.
Comment
-
Tämä on tärkeä pointti. Itselle uusi auto on aina merkinnyt ennakoitavia kustannuksia ja siksi niitä nykyisin hankin käyttöön. (Lisänä tietenkin Hiace mahdollista maailmanloppua varten)Originally posted by duckland View PostAjat itse m5:lla. toinen meistä osaa täyttää tuulilasinpesunestesäiliön ja todennäköisesti toinen silmät kiinni kasaamaan m5 moottorin. meillä on iso ero tässä jota meistä kumpikaan ei ehkä ymmärrä toisen tarpeissa. Mä ajan takuunalasella autolla koska vaikka haluisin ajaa e39 m5:lla mulla ei riitä rahat sellasen omistamiseen. Ei 100k ole niin kauheasti jos lasket paljonko m5 huoltokulut olisi laakkoselta ostettuna. Mä luulen et sä ajat kalliimmalla autolla kun i4:en tulevat ostajat....
Comment
-
Originally posted by kama View PostKyllä kink on kuulunut BMW Brandiin riippumatta mallisarjasta. Joku poikkeus voi olla, mutta löytyy esim. 4er GC:stä.
Joku näemmä jo photoshopannut i4:een
Tämä sopii omaankin silmään paremmin:
vs pilattu:
Toinen juttu on tuo sininen jäkismaila mikä vaatii vähän totuttelua.Modernimuotoilu merkin perinteitä kunnioittaen ei kyllä ole sama asia kuin nykypäivän muotoilu huonolla maulla (kuten tässä i4ssa). Onhan tuo perinteinen c-pilarin (photoshoppaus) paljon makeamman näköinen kuin tehtaan tuotos.Originally posted by duckland View PostOllaan i4 muotoilussa nyt oikeasti tässä päivässä.
Mun vahva veikkaus on että isojen munuaisten "vihaajille" tulee aftermarket puolelta pelastus. Ihmettelen suuresti mikäli näihin uusiin ei tule joltain valmistajalta konservatiisemalla muotoilulla jälkimarkkina puskureita?
Jäädään odottamaan ensimmäistä i4sta M50turbolla
Last edited by jani; 04-03-2020, 09:45.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Ymmärrän pointin, mutta uuden auton arvonalenemaa en ainakaan itselleni ole koskaan voinut järkisyin perustella. Tämä toki korostuu BMW:n kaltaisissa melko hinnakkaissa autoissa.Originally posted by van cleef View PostTämä on tärkeä pointti. Itselle uusi auto on aina merkinnyt ennakoitavia kustannuksia ja siksi niitä nykyisin hankin käyttöön. (Lisänä tietenkin Hiace mahdollista maailmanloppua varten)
Esim tuolla "Nettiautosta bongattua"-ketjussakin esillä olleessa 530e-keississä, ensimmäiset 8kk ja 20tkm laskivat auton arvoa yli 20k€, eli yli euron /km.
Onhan tuokin toki ennakoitavaa, mutta kuka haluaa / pystyy laittamaan pelkkiin auton pääomakustannuksiin ~3k€ kuukaudessa? :think
Comment
-
Sellaiset, joilla on niin kovat tulot, että käytetyn auton todennäköisempi hajoaminen pitää omistajan poissa busineksen teosta ja käy sitä kautta kalliimmaksi. Muuten ei sitä oikein pysty perustelemaan. Toki sitä saa _halutessaan_ tehdä miten vain, mutta muuten siinä ei oikein ole mitään järkeä.Originally posted by Tiik View Postkuka haluaa / pystyy laittamaan pelkkiin auton pääomakustannuksiin ~3k€ kuukaudessa? :think
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Jep.Originally posted by jhelen View PostJoku laittaa 70k€ autoon jotta säästää polttoainekuluissa 4k€ vuodessa ja samalla auton arvo tippuu 20k€.
Säästöä sekin :think
Harmi kun on niin köyhä ettei pysty noin säästämään.
Pitää vain kärsiä ja ajella noilla hitosti kalliimmiksi käyvillä vanhuksilla.Aprilia RSV4
Comment
-
Noin yleisestikin voi todeta, että minkään peruskarvalakkitason ylittävän auton hankinta ei perustu järkeen. Koska jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin kuinka moni oikeasti tarvitsee jotain muuta kuin hinnat alkaen Corollan?Originally posted by pyroz View PostSellaiset, joilla on niin kovat tulot, että käytetyn auton todennäköisempi hajoaminen pitää omistajan poissa busineksen teosta ja käy sitä kautta kalliimmaksi. Muuten ei sitä oikein pysty perustelemaan. Toki sitä saa _halutessaan_ tehdä miten vain, mutta muuten siinä ei oikein ole mitään järkeä.
Comment
-
Käytettyjen omistamisessa voi tehdä fiksuja kauppoja. Uusien kanssa se ei ole mahdollista. Tuo sama yhtälö pätee niin Corollaan kuin M5:een.Originally posted by nokonzok View PostNoin yleisestikin voi todeta, että minkään peruskarvalakkitason ylittävän auton hankinta ei perustu järkeen. Koska jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin kuinka moni oikeasti tarvitsee jotain muuta kuin hinnat alkaen Corollan?S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
Comment