Eikä se ole noin yksiselittäistä edes. uuden auton hinnasta vetäsee 8-12% alea niin mistä tuokin arvonalenema on laskettu sitten. 60k hinnasta josta asiakas maksoikin 54k ja myi 40k eli oikea arvon alenema oli 14k ei 20k auton kalleimmille kilometreille.
14k€ / 8kk kuulostaa silti aivan yhtä pahalta. Mutta pääasia tosiaan on, että joku niitä kuitenkin ostaa. Ovathan sitten joskus käytettyjen markkinoilla.
Ainakin omassa tuttavapiirissä olevat työsuhdehybridit ovat lähempänä luokkaa 5,3%. :think Firmoille päästörajat rajaavat käyttöön vain plugarit ja täydellä autoedulla ei niitä paljon jakseta latailla.
Näin myös oma kokemus. miksi kukaan lataisi täysetuautoa omalla sähköllä ja maksaisi kun bensa kuuluu "hintaan".
Jos tässä vihjattiin aiemmin puhuttuun e39, niin 10kiloa on pieni raha sijoittaa se autoon jonka arvo ei laske vaan pikemminkin nousee. Eikä noihin tarvi joka välissä ruveta moottoria remppaamaan. Ei ne halpoja ole ylläpitää, mutta kokonaisuutta katsoen ei niin kalliita kuin luullaan.
Tuo on hyvä pointti. Jos joudut vaihtamaan alle 10v. vanhaan autoon kalliimpaa osaa, vaikka sähköistä vesipumppua, laturia, jakoketjua, tuulilasia tms. niin aika turha on odotella arvon tai hyvityshinnan nousua. Ajatellaan vain, että noiden asioidenhan tuleekin olla kunnossa.
Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
Näin myös oma kokemus. miksi kukaan lataisi täysetuautoa omalla sähköllä ja maksaisi kun bensa kuuluu "hintaan".
Lähipiirin kokemuset sinällään ovat ihan arvokkaita. Eivät ehkä kuitenkaan välttämättä vastaa todellisuutta. Lainaus samasta tutkimuksesta.
"Työsuhdekäytössä olevilla ladattavilla hybrideillä vapaan autoedun osuus on pienempi kuin bensiini- ja dieselautoilla. Käyttöedun suurempi osuus viittaa siihen, että lataushybridejä tosiasiallisesti myös ladataan, sillä mikäli niillä ajettaisiin yksinomaan polttomoottorilla, käyttökustannukset olisivat huomattavasti suuremmat ja vapaa autoetu olisi taloudellisesti mielekkäämpi vaihtoehto. Myös työsuhdekäytössä lataamiseen kannustavat taloudellisuus ja pienemmät ympäristövaikutukset. Kustannukset ovat yksi tärkeimmistä työsuhdeauton valintakriteereistä ja monet yritykset seuraavat aktiivisesti
työsuhdeautojen käyttökustannuksia. "
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Omasta lähipiiristä kokemukset on juuri niin päin kuin Attekun mainitsi, että porukka ottaa vapaan autoedun sijaan plugarin tai kaasupelin käyttöetuna. Eli kyllä se verotus ohjaa, vaikka ei aina täysin oikein menekään.
i4:n hinnasta oon sitä mieltä, että varmasti maksaa paljon, mutta eihän Bemarin pidä mikään kansanauto ollakaan. Ei silloin kultaisella 80-luvulla keskituloisella ollut varaa malliston tehoversiohin niin kuin ei nytkään. Pikemminkin hinnan sijaan olen huolissani siitä kehityksestä, että samaa laatua ja ominaisuuksia saa nykyään samalla rahalla muiltakin ja BMW ei enää erotu muista merkeistä ajo-ominaisuuksilla, premium-fiiliksellä tai varusteilla.
Ja ettei synny väärää käsitystä niin itsekään en aio uusia ostella vaan ihan mielenkiinnolla odottelen hintojen laskua. Iso peukku heille ketkä ostavat ja tuovat näitä käytettyjen markkinoille!
...i4:n hinnasta oon sitä mieltä, että varmasti maksaa paljon, mutta eihän Bemarin pidä mikään kansanauto ollakaan. Ei silloin kultaisella 80-luvulla keskituloisella ollut varaa malliston tehoversiohin niin kuin ei nytkään. Pikemminkin hinnan sijaan olen huolissani siitä kehityksestä, että samaa laatua ja ominaisuuksia saa nykyään samalla rahalla muiltakin ja BMW ei enää erotu muista merkeistä ajo-ominaisuuksilla, premium-fiiliksellä tai varusteilla...
Juuri näin. Tämä on itselleni isoin myrkkypilleri. Halvemmat merkit tuovat tarjolle pitkälti samat varusteet, ajo-ominaisuuksissa ei ole enää merkittävää eroa ja sähkö joko pääasiallisena tai lisävoimanlähteenä antaa riittävän suorituskyvyn. Ämpärimuovin määräkin on melko sama. Jäljelle jää enää hiljaisuus ja comfort-penkit
Juuri näin. Tämä on itselleni isoin myrkkypilleri. Halvemmat merkit tuovat tarjolle pitkälti samat varusteet, ajo-ominaisuuksissa ei ole enää merkittävää eroa ja sähkö joko pääasiallisena tai lisävoimanlähteenä antaa riittävän suorituskyvyn. Ämpärimuovin määräkin on melko sama. Jäljelle jää enää hiljaisuus ja comfort-penkit
Hyvin kiteytetty. Kaksi viimeistäkin varustetta/ominaisuutta voi jopa unohtaa kun puhutaan kolmossarjasta.
Näin myös oma kokemus. miksi kukaan lataisi täysetuautoa omalla sähköllä ja maksaisi kun bensa kuuluu "hintaan".
Juuri näin, omaa vapaata autoetua kun muistelen niin asennutin siihem webastonkin lähinnä siksi että saa lämmitellä firman löpöllä eikä omalla sähköllä... Melko varmaksi voin sanoa että jos nyt pakotettais vapaana autoetuna plugari ottamaan niin en varmasti latais muualla kuin firman pihassa, ja silloinkin vain siinä tapauksessa että täydellä akulla liikennevalolähdöt ois vikkelämpiä.
Juuri näin. Tämä on itselleni isoin myrkkypilleri. Halvemmat merkit tuovat tarjolle pitkälti samat varusteet, ajo-ominaisuuksissa ei ole enää merkittävää eroa ja sähkö joko pääasiallisena tai lisävoimanlähteenä antaa riittävän suorituskyvyn. Ämpärimuovin määräkin on melko sama. Jäljelle jää enää hiljaisuus ja comfort-penkit
Minä en ole nähnyt uuden bmw:n ostoa mitenkään järkevänä enää moneen vuoteen.
Ei uuden BMW:n ostaminen mitenkään voi tulla edullisemmaksi kuin käytetty jos vähänkään osaa laskea. Muista syistä niitä uusia ostetaan tai yksityisliisataan ja loppu on sitten itsepetosta jos rahansäästöllä sitä perustelee.
Itse olen tuuminut että jos kerran elämässä ostaisi uuden auton niin sen täytyisi olla sellainen että vastaavaa ei saa käytettynä. i4 voisi olla hyvä kandidaatti. Mutta jos esim. parin vuoden päästä saakin esim. käytetyn Taycanin samaan rahaan kuin uuden i4:n niin i4 jää kauppaan.
Pähkinänkuoressa: With its 1.27 megawatts of power and 3500 Nm of torque, the Gemera goes from 0 to 100 km/h in 1.9 seconds and to 400 km/h in under 20 seconds.
The Gemera’s 2-liter 3-cylinder dry sumped twin-turbo Freevalve engine, named the Tiny Friendly Giant (or TFG for short) adds another 450 kW or 600 bhp.
Plugged in to go further
Equipped with three electric motors, the Gemera can drive completely silent up to 340 km/h, and the powerful 800V battery offers in itself a range of up to 50 km.
Silti halvannäköinen tabletti mittaristona ja ruma taulutelkkari keskellä kojelautaa.
Luulisi että olisivat edes vähän yrittäneet viimeistellä tuon hintaluokan autossa.
Onkohan tuollainen kojelauta halvempi valmistaa, missä lätkäistään tuo pädi siihen keskelle? Näin voisi olettaa, kun se nyt kovasti alkaa yleistymään. :think
Odotellaan nyt jokunen vuosi niin on sitten taas analogiset mittarit kuuminta hottia noitten yrjötysten sijaan. Ja oikeat nappulat joista väännellä, mieletön innovaatio!
Ei niitä nappuloita kaipaa enää muut, kuin tämmöset mausoleumiin kuuluvat käivärät. Penskat on kasvaneet kosketuslaiteet kourassa jo siitä lähtien, kun ovat päässeet itse eteenpäin, eikä niistä yksikään takuulla kaipaa mitään nuppeja autoonsa. Siinä missä vanhat ukot kiroavat pakkasessa kosketusnäyttöjä, nää nuoremmat saa silti sujuvasti kaikki fiidit päivitettyä... Ehkei niillä ehdi ees näyttö jäähtyä. Kuolevat nauruun, kun joku ehdottaa, että tarttis saada analookiset viisarit ja joku nänni koelautaan, mistä kuuluu klik ja jota saa pyöritellä. Mulle ne kelpaa kyllä hyvin, paremminkin.
Comment