Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiik
    BTCF Member
    • Apr 2012
    • 497
    • Vantaa

    Originally posted by duckland View Post
    Eikä se ole noin yksiselittäistä edes. uuden auton hinnasta vetäsee 8-12% alea niin mistä tuokin arvonalenema on laskettu sitten. 60k hinnasta josta asiakas maksoikin 54k ja myi 40k eli oikea arvon alenema oli 14k ei 20k auton kalleimmille kilometreille.
    14k€ / 8kk kuulostaa silti aivan yhtä pahalta. Mutta pääasia tosiaan on, että joku niitä kuitenkin ostaa. Ovathan sitten joskus käytettyjen markkinoilla.

    Comment

    • duckland
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 418

      Originally posted by Tiik View Post
      Ainakin omassa tuttavapiirissä olevat työsuhdehybridit ovat lähempänä luokkaa 5,3%. :think Firmoille päästörajat rajaavat käyttöön vain plugarit ja täydellä autoedulla ei niitä paljon jakseta latailla.
      Näin myös oma kokemus. miksi kukaan lataisi täysetuautoa omalla sähköllä ja maksaisi kun bensa kuuluu "hintaan".

      Comment

      • Pantse
        BTCF Member
        • Jun 2005
        • 151
        • Oulu

        Originally posted by hencca89 View Post
        Jos tässä vihjattiin aiemmin puhuttuun e39, niin 10kiloa on pieni raha sijoittaa se autoon jonka arvo ei laske vaan pikemminkin nousee. Eikä noihin tarvi joka välissä ruveta moottoria remppaamaan. Ei ne halpoja ole ylläpitää, mutta kokonaisuutta katsoen ei niin kalliita kuin luullaan.
        Tuo on hyvä pointti. Jos joudut vaihtamaan alle 10v. vanhaan autoon kalliimpaa osaa, vaikka sähköistä vesipumppua, laturia, jakoketjua, tuulilasia tms. niin aika turha on odotella arvon tai hyvityshinnan nousua. Ajatellaan vain, että noiden asioidenhan tuleekin olla kunnossa.
        Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
        Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

        Comment

        • Attekun
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1407
          • Saarijärvi

          Originally posted by duckland View Post
          Näin myös oma kokemus. miksi kukaan lataisi täysetuautoa omalla sähköllä ja maksaisi kun bensa kuuluu "hintaan".
          Lähipiirin kokemuset sinällään ovat ihan arvokkaita. Eivät ehkä kuitenkaan välttämättä vastaa todellisuutta. Lainaus samasta tutkimuksesta.

          "Työsuhdekäytössä olevilla ladattavilla hybrideillä vapaan autoedun osuus on pienempi kuin bensiini- ja dieselautoilla. Käyttöedun suurempi osuus viittaa siihen, että lataushybridejä tosiasiallisesti myös ladataan, sillä mikäli niillä ajettaisiin yksinomaan polttomoottorilla, käyttökustannukset olisivat huomattavasti suuremmat ja vapaa autoetu olisi taloudellisesti mielekkäämpi vaihtoehto. Myös työsuhdekäytössä lataamiseen kannustavat taloudellisuus ja pienemmät ympäristövaikutukset. Kustannukset ovat yksi tärkeimmistä työsuhdeauton valintakriteereistä ja monet yritykset seuraavat aktiivisesti
          työsuhdeautojen käyttökustannuksia. "
          Toyota Alphard MS
          Peugeot e-2008
          ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

          Comment

          • JH.
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 781
            • PKS

            Omasta lähipiiristä kokemukset on juuri niin päin kuin Attekun mainitsi, että porukka ottaa vapaan autoedun sijaan plugarin tai kaasupelin käyttöetuna. Eli kyllä se verotus ohjaa, vaikka ei aina täysin oikein menekään.

            i4:n hinnasta oon sitä mieltä, että varmasti maksaa paljon, mutta eihän Bemarin pidä mikään kansanauto ollakaan. Ei silloin kultaisella 80-luvulla keskituloisella ollut varaa malliston tehoversiohin niin kuin ei nytkään. Pikemminkin hinnan sijaan olen huolissani siitä kehityksestä, että samaa laatua ja ominaisuuksia saa nykyään samalla rahalla muiltakin ja BMW ei enää erotu muista merkeistä ajo-ominaisuuksilla, premium-fiiliksellä tai varusteilla.

            Ja ettei synny väärää käsitystä niin itsekään en aio uusia ostella vaan ihan mielenkiinnolla odottelen hintojen laskua. Iso peukku heille ketkä ostavat ja tuovat näitä käytettyjen markkinoille!
            Last edited by JH.; 04-03-2020, 17:17.
            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

            Käyttis i4 eDrive40
            Kesällä E36 M3
            Radalla E36 325i track day tool

            Comment

            • Mattix
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 83
              • Tampereen seutu

              Originally posted by JH. View Post
              ...i4:n hinnasta oon sitä mieltä, että varmasti maksaa paljon, mutta eihän Bemarin pidä mikään kansanauto ollakaan. Ei silloin kultaisella 80-luvulla keskituloisella ollut varaa malliston tehoversiohin niin kuin ei nytkään. Pikemminkin hinnan sijaan olen huolissani siitä kehityksestä, että samaa laatua ja ominaisuuksia saa nykyään samalla rahalla muiltakin ja BMW ei enää erotu muista merkeistä ajo-ominaisuuksilla, premium-fiiliksellä tai varusteilla...
              Juuri näin. Tämä on itselleni isoin myrkkypilleri. Halvemmat merkit tuovat tarjolle pitkälti samat varusteet, ajo-ominaisuuksissa ei ole enää merkittävää eroa ja sähkö joko pääasiallisena tai lisävoimanlähteenä antaa riittävän suorituskyvyn. Ämpärimuovin määräkin on melko sama. Jäljelle jää enää hiljaisuus ja comfort-penkit
              ex: 530xda F11 2012 Msport
              ex: 530xda E61 2008 Msport

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5398
                • S:t Karins

                Originally posted by Mattix View Post
                Juuri näin. Tämä on itselleni isoin myrkkypilleri. Halvemmat merkit tuovat tarjolle pitkälti samat varusteet, ajo-ominaisuuksissa ei ole enää merkittävää eroa ja sähkö joko pääasiallisena tai lisävoimanlähteenä antaa riittävän suorituskyvyn. Ämpärimuovin määräkin on melko sama. Jäljelle jää enää hiljaisuus ja comfort-penkit
                Hyvin kiteytetty. Kaksi viimeistäkin varustetta/ominaisuutta voi jopa unohtaa kun puhutaan kolmossarjasta.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • j-a
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 1522
                  • PohojosPohojammaa

                  Originally posted by duckland View Post
                  Näin myös oma kokemus. miksi kukaan lataisi täysetuautoa omalla sähköllä ja maksaisi kun bensa kuuluu "hintaan".
                  Juuri näin, omaa vapaata autoetua kun muistelen niin asennutin siihem webastonkin lähinnä siksi että saa lämmitellä firman löpöllä eikä omalla sähköllä... Melko varmaksi voin sanoa että jos nyt pakotettais vapaana autoetuna plugari ottamaan niin en varmasti latais muualla kuin firman pihassa, ja silloinkin vain siinä tapauksessa että täydellä akulla liikennevalolähdöt ois vikkelämpiä.
                  Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                  Ylimääräisenä tarjolla:

                  E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                  F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 4985
                    • Forssa

                    Originally posted by Mattix View Post
                    Juuri näin. Tämä on itselleni isoin myrkkypilleri. Halvemmat merkit tuovat tarjolle pitkälti samat varusteet, ajo-ominaisuuksissa ei ole enää merkittävää eroa ja sähkö joko pääasiallisena tai lisävoimanlähteenä antaa riittävän suorituskyvyn. Ämpärimuovin määräkin on melko sama. Jäljelle jää enää hiljaisuus ja comfort-penkit
                    Minä en ole nähnyt uuden bmw:n ostoa mitenkään järkevänä enää moneen vuoteen.
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • kama
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1264
                      • Savonmua

                      Ei uuden BMW:n ostaminen mitenkään voi tulla edullisemmaksi kuin käytetty jos vähänkään osaa laskea. Muista syistä niitä uusia ostetaan tai yksityisliisataan ja loppu on sitten itsepetosta jos rahansäästöllä sitä perustelee.

                      Itse olen tuuminut että jos kerran elämässä ostaisi uuden auton niin sen täytyisi olla sellainen että vastaavaa ei saa käytettynä. i4 voisi olla hyvä kandidaatti. Mutta jos esim. parin vuoden päästä saakin esim. käytetyn Taycanin samaan rahaan kuin uuden i4:n niin i4 jää kauppaan.
                      E24 - M88/3 N/A
                      E85 - M54 Supercharged
                      G26 - M50 Supercharged
                      IG:kamamikko

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 2003
                        • Tampere/kainuu

                        Kunnioitettava plugari.



                        Pähkinänkuoressa: With its 1.27 megawatts of power and 3500 Nm of torque, the Gemera goes from 0 to 100 km/h in 1.9 seconds and to 400 km/h in under 20 seconds.

                        The Gemera’s 2-liter 3-cylinder dry sumped twin-turbo Freevalve engine, named the Tiny Friendly Giant (or TFG for short) adds another 450 kW or 600 bhp.

                        Plugged in to go further
                        Equipped with three electric motors, the Gemera can drive completely silent up to 340 km/h, and the powerful 800V battery offers in itself a range of up to 50 km.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7036
                          • Forssa

                          Silti halvannäköinen tabletti mittaristona ja ruma taulutelkkari keskellä kojelautaa.
                          Luulisi että olisivat edes vähän yrittäneet viimeistellä tuon hintaluokan autossa.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • Tiik
                            BTCF Member
                            • Apr 2012
                            • 497
                            • Vantaa

                            Onkohan tuollainen kojelauta halvempi valmistaa, missä lätkäistään tuo pädi siihen keskelle? Näin voisi olettaa, kun se nyt kovasti alkaa yleistymään. :think

                            Mutta on kyllä hurjat arvot.

                            Comment

                            • Macke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1134
                              • Porvoo

                              Odotellaan nyt jokunen vuosi niin on sitten taas analogiset mittarit kuuminta hottia noitten yrjötysten sijaan. Ja oikeat nappulat joista väännellä, mieletön innovaatio!

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                Ei niitä nappuloita kaipaa enää muut, kuin tämmöset mausoleumiin kuuluvat käivärät. Penskat on kasvaneet kosketuslaiteet kourassa jo siitä lähtien, kun ovat päässeet itse eteenpäin, eikä niistä yksikään takuulla kaipaa mitään nuppeja autoonsa. Siinä missä vanhat ukot kiroavat pakkasessa kosketusnäyttöjä, nää nuoremmat saa silti sujuvasti kaikki fiidit päivitettyä... Ehkei niillä ehdi ees näyttö jäähtyä. Kuolevat nauruun, kun joku ehdottaa, että tarttis saada analookiset viisarit ja joku nänni koelautaan, mistä kuuluu klik ja jota saa pyöritellä. Mulle ne kelpaa kyllä hyvin, paremminkin.
                                Last edited by Juppe; 05-03-2020, 21:37.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎