Originally posted by duckland
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tiik View PostAinakin omassa tuttavapiirissä olevat työsuhdehybridit ovat lähempänä luokkaa 5,3%. :think Firmoille päästörajat rajaavat käyttöön vain plugarit ja täydellä autoedulla ei niitä paljon jakseta latailla.
Comment
-
-
Originally posted by hencca89 View PostJos tässä vihjattiin aiemmin puhuttuun e39, niin 10kiloa on pieni raha sijoittaa se autoon jonka arvo ei laske vaan pikemminkin nousee. Eikä noihin tarvi joka välissä ruveta moottoria remppaamaan. Ei ne halpoja ole ylläpitää, mutta kokonaisuutta katsoen ei niin kalliita kuin luullaan.Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostNäin myös oma kokemus. miksi kukaan lataisi täysetuautoa omalla sähköllä ja maksaisi kun bensa kuuluu "hintaan".
"Työsuhdekäytössä olevilla ladattavilla hybrideillä vapaan autoedun osuus on pienempi kuin bensiini- ja dieselautoilla. Käyttöedun suurempi osuus viittaa siihen, että lataushybridejä tosiasiallisesti myös ladataan, sillä mikäli niillä ajettaisiin yksinomaan polttomoottorilla, käyttökustannukset olisivat huomattavasti suuremmat ja vapaa autoetu olisi taloudellisesti mielekkäämpi vaihtoehto. Myös työsuhdekäytössä lataamiseen kannustavat taloudellisuus ja pienemmät ympäristövaikutukset. Kustannukset ovat yksi tärkeimmistä työsuhdeauton valintakriteereistä ja monet yritykset seuraavat aktiivisesti
työsuhdeautojen käyttökustannuksia. "Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Omasta lähipiiristä kokemukset on juuri niin päin kuin Attekun mainitsi, että porukka ottaa vapaan autoedun sijaan plugarin tai kaasupelin käyttöetuna. Eli kyllä se verotus ohjaa, vaikka ei aina täysin oikein menekään.
i4:n hinnasta oon sitä mieltä, että varmasti maksaa paljon, mutta eihän Bemarin pidä mikään kansanauto ollakaan. Ei silloin kultaisella 80-luvulla keskituloisella ollut varaa malliston tehoversiohin niin kuin ei nytkään. Pikemminkin hinnan sijaan olen huolissani siitä kehityksestä, että samaa laatua ja ominaisuuksia saa nykyään samalla rahalla muiltakin ja BMW ei enää erotu muista merkeistä ajo-ominaisuuksilla, premium-fiiliksellä tai varusteilla.
Ja ettei synny väärää käsitystä niin itsekään en aio uusia ostella vaan ihan mielenkiinnolla odottelen hintojen laskua. Iso peukku heille ketkä ostavat ja tuovat näitä käytettyjen markkinoille!Last edited by JH.; 04-03-2020, 17:17.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by JH. View Post...i4:n hinnasta oon sitä mieltä, että varmasti maksaa paljon, mutta eihän Bemarin pidä mikään kansanauto ollakaan. Ei silloin kultaisella 80-luvulla keskituloisella ollut varaa malliston tehoversiohin niin kuin ei nytkään. Pikemminkin hinnan sijaan olen huolissani siitä kehityksestä, että samaa laatua ja ominaisuuksia saa nykyään samalla rahalla muiltakin ja BMW ei enää erotu muista merkeistä ajo-ominaisuuksilla, premium-fiiliksellä tai varusteilla...ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View PostJuuri näin. Tämä on itselleni isoin myrkkypilleri. Halvemmat merkit tuovat tarjolle pitkälti samat varusteet, ajo-ominaisuuksissa ei ole enää merkittävää eroa ja sähkö joko pääasiallisena tai lisävoimanlähteenä antaa riittävän suorituskyvyn. Ämpärimuovin määräkin on melko sama. Jäljelle jää enää hiljaisuus ja comfort-penkitKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostNäin myös oma kokemus. miksi kukaan lataisi täysetuautoa omalla sähköllä ja maksaisi kun bensa kuuluu "hintaan".Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View PostJuuri näin. Tämä on itselleni isoin myrkkypilleri. Halvemmat merkit tuovat tarjolle pitkälti samat varusteet, ajo-ominaisuuksissa ei ole enää merkittävää eroa ja sähkö joko pääasiallisena tai lisävoimanlähteenä antaa riittävän suorituskyvyn. Ämpärimuovin määräkin on melko sama. Jäljelle jää enää hiljaisuus ja comfort-penkitAuto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Ei uuden BMW:n ostaminen mitenkään voi tulla edullisemmaksi kuin käytetty jos vähänkään osaa laskea. Muista syistä niitä uusia ostetaan tai yksityisliisataan ja loppu on sitten itsepetosta jos rahansäästöllä sitä perustelee.
Itse olen tuuminut että jos kerran elämässä ostaisi uuden auton niin sen täytyisi olla sellainen että vastaavaa ei saa käytettynä. i4 voisi olla hyvä kandidaatti. Mutta jos esim. parin vuoden päästä saakin esim. käytetyn Taycanin samaan rahaan kuin uuden i4:n niin i4 jää kauppaan.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Kunnioitettava plugari.
Pähkinänkuoressa: With its 1.27 megawatts of power and 3500 Nm of torque, the Gemera goes from 0 to 100 km/h in 1.9 seconds and to 400 km/h in under 20 seconds.
The Gemera’s 2-liter 3-cylinder dry sumped twin-turbo Freevalve engine, named the Tiny Friendly Giant (or TFG for short) adds another 450 kW or 600 bhp.
Plugged in to go further
Equipped with three electric motors, the Gemera can drive completely silent up to 340 km/h, and the powerful 800V battery offers in itself a range of up to 50 km.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Silti halvannäköinen tabletti mittaristona ja ruma taulutelkkari keskellä kojelautaa.
Luulisi että olisivat edes vähän yrittäneet viimeistellä tuon hintaluokan autossa.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Ei niitä nappuloita kaipaa enää muut, kuin tämmöset mausoleumiin kuuluvat käivärät. Penskat on kasvaneet kosketuslaiteet kourassa jo siitä lähtien, kun ovat päässeet itse eteenpäin, eikä niistä yksikään takuulla kaipaa mitään nuppeja autoonsa. Siinä missä vanhat ukot kiroavat pakkasessa kosketusnäyttöjä, nää nuoremmat saa silti sujuvasti kaikki fiidit päivitettyä... Ehkei niillä ehdi ees näyttö jäähtyä. Kuolevat nauruun, kun joku ehdottaa, että tarttis saada analookiset viisarit ja joku nänni koelautaan, mistä kuuluu klik ja jota saa pyöritellä. Mulle ne kelpaa kyllä hyvin, paremminkin.Last edited by Juppe; 05-03-2020, 21:37.
Comment
-
Comment