Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6707
    • PK-seutu

    Originally posted by zakspeed View Post
    Kunnioitettava plugari.



    Pähkinänkuoressa: With its 1.27 megawatts of power and 3500 Nm of torque, the Gemera goes from 0 to 100 km/h in 1.9 seconds and to 400 km/h in under 20 seconds.

    The Gemera’s 2-liter 3-cylinder dry sumped twin-turbo Freevalve engine, named the Tiny Friendly Giant (or TFG for short) adds another 450 kW or 600 bhp.

    Plugged in to go further
    Equipped with three electric motors, the Gemera can drive completely silent up to 340 km/h, and the powerful 800V battery offers in itself a range of up to 50 km.
    Niin. 15kWH akku jolla ajaa muutaman kymmenen kilometriä sähköllä sukkasillaan. Sen jälkeen on jäljellä "vain" tuo 600hp polttis. Ei sillä. Upea auto ja tekniikkakin hienoa.
    Last edited by pyroz; 05-03-2020, 21:46.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • jobo
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 143
      • Espoo

      Originally posted by pyroz View Post
      Niin. 15kWH akku jolla ajaa muutaman kymmenen kilometriä sähköllä sukkasillaan. Sen jälkeen on jäljellä "vain" tuo 600hp polttis. Ei sillä. Upea auto ja tekniikkakin hienoa.

      Eikai se tossakaan noin mene, ei sun 330e myöskään ole 184heppanen vaan ihan täystehonen vaikka ajaisitkin akun "tyhjäksi".
      Toki joo ei varmaan pitkää pätkää tuo mene 400kmh mutta luulisin että kiihdytyksiin siellä aina reserviä.
      BMW i4 M50 -23

      BMW 330e M-sport -17
      BMW 120d M-sport -14
      MINI JCW -09

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6707
        • PK-seutu

        Originally posted by jobo View Post
        Eikai se tossakaan noin mene, ei sun 330e myöskään ole 184heppanen vaan ihan täystehonen vaikka ajaisitkin akun "tyhjäksi".
        Toki joo ei varmaan pitkää pätkää tuo mene 400kmh mutta luulisin että kiihdytyksiin siellä aina reserviä.
        Toki näin, mutta omassa on kuitenkin valtaosa tehosta sillä polttiksella josta ei meno lopu kun akku tyhjenee. Gemerassa se on toisinpäin.
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • jobo
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 143
          • Espoo

          Originally posted by pyroz View Post
          Toki näin, mutta omassa on kuitenkin valtaosa tehosta sillä polttiksella josta ei meno lopu kun akku tyhjenee. Gemerassa se on toisinpäin.

          Mielenkiinnolla odotan että joku pääsee koeajamaan tuon. Ihan hävytön antikliimaksi jos tosiaan tippuu tuhat heppaa pelistä kun akku loppuu. Tuo jos joku olisi paskin superauto ikinä jos näin on.
          BMW i4 M50 -23

          BMW 330e M-sport -17
          BMW 120d M-sport -14
          MINI JCW -09

          Comment

          • kimmon
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1461
            • Tuusulantien päässä...

            Originally posted by |foder| View Post
            Silti halvannäköinen tabletti mittaristona ja ruma taulutelkkari keskellä kojelautaa.
            Luulisi että olisivat edes vähän yrittäneet viimeistellä tuon hintaluokan autossa.
            Oletko koskaan nähnyt mitään Koenigseggiä livenä ja läheltä? Arvatenkin et, jos olisit et puhuisi mitään viimeistelyn laadusta...
            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7036
              • Forssa

              Originally posted by kimmon View Post
              Oletko koskaan nähnyt mitään Koenigseggiä livenä ja läheltä? Arvatenkin et, jos olisit et puhuisi mitään viimeistelyn laadusta...
              Joo joo kyllä ne viimeistelee ylipäätään mutta ei nuo tabletit siltä näytä että olisi ajatusta käytetty yhtään niiden sijoitteluun ja miten voisi mahdollisesti sulautua kojelautaan. Nyt kun ne vaan törröttää tossa. Sama vaikutelma kuin e36 hieno flippinäytöllinen soitin. Ruma ku perkele.

              Veikkaan ettei kovin moni meistä edes pääse ikinä "koskemaan" kööniksekkiä.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                Marginaalin märinää

                Originally posted by zakspeed View Post
                gemera
                Plug-in?

                The Gemera, if plugged in and filled with Gen 2.0 ethanol or CO2 neutral methanol like Vulcanol or any mix thereof, becomes at least as CO2 neutral as a pure electric car. Before these second-generation renewable fuel sources are more accessible, the Gemera can also be driven on E85 and in worst case normal petrol.

                Comment

                • Kanerv4
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 976
                  • Tampere

                  Originally posted by kimmon View Post
                  Oletko koskaan nähnyt mitään Koenigseggiä livenä ja läheltä? Arvatenkin et, jos olisit et puhuisi mitään viimeistelyn laadusta...

                  Jopa ihan laivan autokannella oli yksi joskus menossa Venäjälle. Auto oli vielä peitetty semmoisella harsolla kuin pensas konsanaan ja oli useampi metri väliä muihin tavan autoilijoihin Auto oli viininpunainen Agera

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17500
                    • Turku

                    Aihetta sivuten:

                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5857
                      • Joccis City

                      Originally posted by Laku View Post
                      Tohonkin varmaan syynä toi eu co2 rajat. Sakot niin kovat että pakottaa keskittymään sähköön. No ehkä tulevaisuudessa nääkin keinotekoiset pakottamiset paljastuu paskoiksi ratkaisuiksi.
                      Nythän jo toi co2 ja hybridi pelleily kusahti reisille.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5857
                        • Joccis City

                        Originally posted by jobo View Post
                        Mielenkiinnolla odotan että joku pääsee koeajamaan tuon. Ihan hävytön antikliimaksi jos tosiaan tippuu tuhat heppaa pelistä kun akku loppuu. Tuo jos joku olisi paskin superauto ikinä jos näin on.
                        Eiköhän tossakin ole se akuston ajossa pikalataus kuten regerassa on.
                        Ei kauaa nokka tuhise kun akku täynnä.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6707
                          • PK-seutu

                          Originally posted by jannmann View Post
                          Nythän jo toi co2 ja hybridi pelleily kusahti reisille.
                          Suomen verotus ja yritys leasing tuossa kusee, ei hybridi tekniikka. Ne joilla on vapaa autoetu eivät lataa. Muut hybridikäyttäjät kyllä.
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5857
                            • Joccis City

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Suomen verotus ja yritys leasing tuossa kusee, ei hybridi tekniikka. Ne joilla on vapaa autoetu eivät lataa. Muut hybridikäyttäjät kyllä.
                            Tarkoitin yleisesti. Vaikka lataakin niin toteutuneet kulukset kohtaa aika harvoin ilmoitettuja. Vai uskotko itse noiden kulkevan luvatuilla kulutuksilla, varsinkin noiden kalliimpien autojen.

                            Onhan noista jo puhuttu että valvoittaisiin sähköllä ajettuja kilometrejä.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • gnz
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 428
                              • -

                              Originally posted by jannmann View Post
                              Tarkoitin yleisesti. Vaikka lataakin niin toteutuneet kulukset kohtaa aika harvoin ilmoitettuja. Vai uskotko itse noiden kulkevan luvatuilla kulutuksilla, varsinkin noiden kalliimpien autojen.

                              Onhan noista jo puhuttu että valvoittaisiin sähköllä ajettuja kilometrejä.
                              Mitä lisäarvoa sä saat näillä toteutuneilla kulutuksilla?

                              Jos sä jurnutat lyhyttä työmatkaa, niin bensankulutus on mahdollista saada likelle nolla. Jos et, sitten bensankulutus on likempänä polttomoottorin jatkuvaa kulutusta.

                              Pitäisi olla hyvin yksinkertaista hahmottaa.

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5857
                                • Joccis City

                                Originally posted by gnz View Post
                                Mitä lisäarvoa sä saat näillä toteutuneilla kulutuksilla?

                                Jos sä jurnutat lyhyttä työmatkaa, niin bensankulutus on mahdollista saada likelle nolla. Jos et, sitten bensankulutus on likempänä polttomoottorin jatkuvaa kulutusta.

                                Pitäisi olla hyvin yksinkertaista hahmottaa.
                                Sun kanssa tästä on ihan vitun turha vääntää.
                                Mulla ei ole riittävästi rautalankaa siihen hommaan.

                                Tajusitko mihin asiayhteyteen toi toteutunut kulutus liittyi?
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎