Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6707
    • PK-seutu

    Originally posted by jannmann View Post
    Tarkoitin yleisesti. Vaikka lataakin niin toteutuneet kulukset kohtaa aika harvoin ilmoitettuja. Vai uskotko itse noiden kulkevan luvatuilla kulutuksilla, varsinkin noiden kalliimpien autojen.

    Onhan noista jo puhuttu että valvoittaisiin sähköllä ajettuja kilometrejä.
    gnz sanoo tuossa ihan oikein. Ei hybridille ole mitään yhtä ja oikeaa kulutusta. Jotkut ajaa 0 kulutuksella ja jotkut tosiaan lähelle vastaavan tehoisen polttomoottorisen kulutuksella. Mikäli tuo jälkimmäinen niin sitten on tullut väärä valinta. Itselläkin on tuo 330e. Hemmetin hieno auto ja tekniikka. 330d:n mukavuus ja alavääntö ilman pöllö-öljyn hajua, ääntä tai vuosittaisia veroja (Trafille 118€/vuosi - Dieselillä 650€/vuosi). Akku ei ole järin suuri, mutta eipä mene vuorokautta ladatessakaan.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5857
      • Joccis City

      Originally posted by pyroz View Post
      gnz sanoo tuossa ihan oikein. Ei hybridille ole mitään yhtä ja oikeaa kulutusta. Jotkut ajaa 0 kulutuksella ja jotkut tosiaan lähelle vastaavan tehoisen polttomoottorisen kulutuksella. Mikäli tuo jälkimmäinen niin sitten on tullut väärä valinta. Itselläkin on tuo 330e. Hemmetin hieno auto ja tekniikka. 330d:n mukavuus ja alavääntö ilman pöllö-öljyn hajua, ääntä tai vuosittaisia veroja (Trafille 118€/vuosi - Dieselillä 650€/vuosi). Akku ei ole järin suuri, mutta eipä mene vuorokautta ladatessakaan.
      Kai mä ton tiedän.
      Tarkoitin että autotehtaatkin tietää ton että kulutukset on mitä sattuu ja ihan Herran hallussa jos niillä pelaa malliston kokonaiskulutusta alle sakkorajan. Vähän kun muutetaan mittaustapaa niin voi homma mennä reisille. Siks vw varmaan kaasutkin lopetti kun ei päästöt oo niillä riittävän alhaalla. Pakko saada useita patteri vehkeitä myyntiin.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • gnz
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 428
        • -

        Originally posted by jannmann View Post
        Kai mä ton tiedän.
        Tarkoitin että autotehtaatkin tietää ton että kulutukset on mitä sattuu ja ihan Herran hallussa jos niillä pelaa malliston kokonaiskulutusta alle sakkorajan. Vähän kun muutetaan mittaustapaa niin voi homma mennä reisille. Siks vw varmaan kaasutkin lopetti kun ei päästöt oo niillä riittävän alhaalla. Pakko saada useita patteri vehkeitä myyntiin.
        Lopetti, koska ne yritti kehittää neljää erilaista voimalinjaa yhtäaikaa, sillä ei ollut varmuutta mikä noista lähtee lentämään tulevaisuudessa. Nyt tämä asia on tainut ratketa.

        Muutaman vuoden päästä tipahtavat tuotekehityspaukut pois bensa -ja dieselmoottoreilta.

        edit: Mistä hiton sakkorajasta sä nyt höpäjät? Kai nyt hybridienkin kulutus on normeerattu jollain tavalla? Ohan se nyt kaikkien tiedossa, että hybridillä voi lähtökohtaisesti ajaa joko päästöllisesti tai päästöttömästi.

        Eri asia tietysti on, jos mittausnormistoa on "huijattu", ja labrassa suoritettu ajoprofiili ei vastaa samaa ajoprofiilia reaalimaailmassa, mutta uskoisin, että tästä on kyllä jo opittu huolella.
        Last edited by gnz; 08-03-2020, 15:23.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5857
          • Joccis City

          Originally posted by gnz View Post
          Lopetti, koska ne yritti kehittää neljää erilaista voimalinjaa yhtäaikaa, sillä ei ollut varmuutta mikä noista lähtee lentämään tulevaisuudessa. Nyt tämä asia on tainut ratketa.

          Muutaman vuoden päästä tipahtavat tuotekehityspaukut pois bensa -ja dieselmoottoreilta.

          edit: Mistä hiton sakkorajasta sä nyt höpäjät? Kai nyt hybridienkin kulutus on normeerattu jollain tavalla? Ohan se nyt kaikkien tiedossa, että hybridillä voi lähtökohtaisesti ajaa joko päästöllisesti tai päästöttömästi.

          Eri asia tietysti on, jos mittausnormistoa on "huijattu", ja labrassa suoritettu ajoprofiili ei vastaa samaa ajoprofiilia reaalimaailmassa, mutta uskoisin, että tästä on kyllä jo opittu huolella.

          Etkö oo muka kuullut tosta sakko hommasta?
          Olihan se kulutus normeerattu ennenkin autoilla. Sitten tuli uus mittaustapa. Mikä estää ettei se taas muutu?
          Aprilia RSV4

          Comment

          • duckland
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 418

            Mä olen sitä mieltä että hybridien kulutus on laskettu päin persettä. 100 km kulutus ei korreloi oikeaa ajoa. Mitä jos mittaus tehtäisiin 500 km kulutus. Toi mu hybridi söis 10 litraa satasella koska 25 kilsaa pääsis säälittävästi sähköllä. Itse arvon juuri kesälomareissua millä mennään x5 diesel vai hydrid 530e. 5000 kilsaa pitäisi ajaa. Jokainen voi miettii kumpi voittaa. No hesan ruuhkas mennää sähköllä, mut silti pelkkä verotuskusetus toi auto on. Sitä varten ostin koska verot 0 käytännössä. Mutta iskee vasten kasvoja kun miettii että pitäisi ajaakin autolla.

            Comment

            • jokes911
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 875
              • Espoo

              Originally posted by duckland View Post
              Mä olen sitä mieltä että hybridien kulutus on laskettu päin persettä. 100 km kulutus ei korreloi oikeaa ajoa. Mitä jos mittaus tehtäisiin 500 km kulutus. Toi mu hybridi söis 10 litraa satasella koska 25 kilsaa pääsis säälittävästi sähköllä. Itse arvon juuri kesälomareissua millä mennään x5 diesel vai hydrid 530e. 5000 kilsaa pitäisi ajaa. Jokainen voi miettii kumpi voittaa. No hesan ruuhkas mennää sähköllä, mut silti pelkkä verotuskusetus toi auto on. Sitä varten ostin koska verot 0 käytännössä. Mutta iskee vasten kasvoja kun miettii että pitäisi ajaakin autolla.
              Kulutus mitataan just niinku virkamiehet on lobattu WLTP mittaus suorittamaan. Keskivertoautoilijalle ja sitä vähemmän ajavalle plugarit on ok. Ja niitä on paljon. 5000km kesälomamatka on aika tavalla poikkeus. Ja veikkaisin että tuollasella pitkällä matkalla 530e vie vähemmän kuin X5. Uudet bensat on aika pihejä kun vedetään tasasta vauhtia vakkarilla.
              2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
              2022 X3 Charged Edition Msport
              1999 Honda CBR 900 SC33
              2009 Husqvarna SMR 510
              2017 KTM EXCF 350

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                Originally posted by duckland View Post
                Mä olen sitä mieltä että hybridien kulutus on laskettu päin persettä. 100 km kulutus ei korreloi oikeaa ajoa. Mitä jos mittaus tehtäisiin 500 km kulutus. Toi mu hybridi söis 10 litraa satasella koska 25 kilsaa pääsis säälittävästi sähköllä. Itse arvon juuri kesälomareissua millä mennään x5 diesel vai hydrid 530e. 5000 kilsaa pitäisi ajaa. Jokainen voi miettii kumpi voittaa. No hesan ruuhkas mennää sähköllä, mut silti pelkkä verotuskusetus toi auto on. Sitä varten ostin koska verot 0 käytännössä. Mutta iskee vasten kasvoja kun miettii että pitäisi ajaakin autolla.
                500km ajosuorite sitten kuvaa "oikeaa ajoa"?
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6707
                  • PK-seutu

                  Tämä duckland on niin vahva Tesla-trolli, ettei kannata ottaa kovin vakavasti
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • TeemuM
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 233
                    • Turku

                    Itellä tällä hetkellä työkuviot sellaiset, että ajan tolla 330e:lla joka toinen viikko TKU-JKL-TKU . Tuo reissu menee nyt talvinopeusrajoituksilla ajotietokoneen mukaan n.5.5l/100km kulutuksella kun lähtee täydellä akulla kummastakin päästä, että en sitäkään kovin pahana pidä. Normiviikoilla kun tulee ajeltua vaan tässä lähialueella, niin ei bensakone yleensä edes käynnisty kun tulee ladattua aika ahkerasti.

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1170
                      • lahti

                      Mikähä näissä hybrideissä ja täys sähkö vempaimissa on jälleenmyynti arvo noin 10v ikäisenä? Esim jos nyt ostais tollassia ekoja 330e malleja noin 25ke ja ajais sen 3-4v niin uskaltaako kukaa tollasta enää ostaa tai mikä se hinta on kun kuitenki se on vanhaa tekniikkaa? Ittee pelottas lievästi nytki ostaa tollanen 5v/ +150tkm ajettu hybridi, toisinku 330d millä kilsoja on vaikka kuinka edessä, varsinki b57:kat.

                      Youtubessa pyörinyt video volvon korii vuotavasta akusta sai lisää epäillystä aikaa näistä ja jutut siitä kuinka nämä on ns keskeneräsenä työnnetty maailmalle esim volvolla ei oo ilmeisesti kunnon työkaluja kennojen mittaamisee ja aikanaa i8:seja seiso merkkikorjaamojen pihassa pari kuukautta kun bemarin joku testeri odotti päivitystä...
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        Originally posted by mige95 View Post
                        Mikähä näissä hybrideissä ja täys sähkö vempaimissa on jälleenmyynti arvo noin 10v ikäisenä? Esim jos nyt ostais tollassia ekoja 330e malleja noin 25ke ja ajais sen 3-4v niin uskaltaako kukaa tollasta enää ostaa tai mikä se hinta on kun kuitenki se on vanhaa tekniikkaa? Ittee pelottas lievästi nytki ostaa tollanen 5v/ +150tkm ajettu hybridi, toisinku 330d millä kilsoja on vaikka kuinka edessä, varsinki b57:kat.

                        Youtubessa pyörinyt video volvon korii vuotavasta akusta sai lisää epäillystä aikaa näistä ja jutut siitä kuinka nämä on ns keskeneräsenä työnnetty maailmalle esim volvolla ei oo ilmeisesti kunnon työkaluja kennojen mittaamisee ja aikanaa i8:seja seiso merkkikorjaamojen pihassa pari kuukautta kun bemarin joku testeri odotti päivitystä...
                        Tuskin näiden öljypolttokrematorioiden arvokaan mikään huima on viiden vuoden päästä ja ainakin itse säästäinen viidessä vuodessa noin 8k€ vs. dieselauto. Sen rahan voisi laittaa akuston uusimiseen joka tosin iso raha koska silloin on etevämpiä hybridejä/täykkäreitä tarjolla.
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          Originally posted by mige95 View Post
                          Ittee pelottas lievästi nytki ostaa tollanen 5v/ +150tkm ajettu hybridi, toisinku 330d millä kilsoja on vaikka kuinka edessä, varsinki b57:kat.

                          Youtubessa pyörinyt video volvon korii vuotavasta akusta sai lisää epäillystä aikaa näistä ja jutut siitä kuinka nämä on ns keskeneräsenä työnnetty maailmalle esim volvolla ei oo ilmeisesti kunnon työkaluja kennojen mittaamisee ja aikanaa....
                          Youtubessa ja muuallakin pyörii videoita miten bemarin dieseleitä palaa kuin soihtuja. Oisko ne keskeneräisiä?

                          Hybridien teoreettisille päästöarvoille nauraa kaikki muut paitsi älyllisesti epärehellinen ja suomalainen liikenteen verottaja, jälkimmäinen lähinnä siksi ettei se ymmärrä, eikä edes halua ymmärtää mitä vapaassa maailmassa tapahtuu. Paitsi kieltämällä.

                          VW on kuulemma luopumassa kaasuautojen kehittämisestä. Neljillä tai oikeastaan viisillä autokehitysrattailla (bensa, diesel, kaasu, sähkö + joku yhdistelmä) ajaminen lisättynä miljardien päästöhuijaus- JA päästövähennyssakoilla tuntuu taatusti noinkin ison yrityskonserin taseessa. Parempi siis sahata kuivuva (kaasu)oksa irti? Ja kas, suomalaisen poliitikon ja verottajan suunnitelmat kymmenistä ellei jopa sadoista tuhansista biokaasuautoista, tankkausverkosta ja tuotantolaitoksista palaa veronmaksajain rahasoihtuna ilmaan?

                          Kun bensa ja diesel kielletään eikä kaasuvoimanlähdettä saa niin mitä jää jäljelle? Hybridille keskimäärin 30 km toimintasäde? Täyssähkö, veikkaan mä.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by mige95 View Post
                            aikanaa i8:seja seiso merkkikorjaamojen pihassa pari kuukautta kun bemarin joku testeri odotti päivitystä...
                            Aikanaan diesel bemareita seiso merkkikorjaamojen pihassa odottamassa uutta moottoria kun imusarjan läpät oli lähteneet liikenteeseen. Niihinkin keksittiin halpa korjaus, eiköhän 5v päästä ebaysta saa DIY akkukorjaussetin plugariin 139.99usd plus postit...

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1170
                              • lahti

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Aikanaan diesel bemareita seiso merkkikorjaamojen pihassa odottamassa uutta moottoria kun imusarjan läpät oli lähteneet liikenteeseen. Niihinkin keksittiin halpa korjaus, eiköhän 5v päästä ebaysta saa DIY akkukorjaussetin plugariin 139.99usd plus postit...
                              Ihan pikkusen epäilen että saa mitää korjaus settiä varsinki jos niitten akkujen kapasiteetti on 70% 8v jälkee ja sen jälkee jatkaa laskua hyvää tahtii.

                              Alspe: ajatellaa että molemmista saa 5v päästä 10ke mutta riski on jotta saat yhtää mitää hybridistä joudut laittaa siihen uuden akuston, tai liike sanoo että vähennetää akuston hinta suoraa hyvityksestä, niinku tehtii dsg autoille joskus (vähennettii laatikon hinta hyvityksestä).

                              Tottahan se on että onhan dieseleissäkin ollut just nää läppäviat jotka aiheuttanu täys tuhon ja egr:n polttamia autoja mutta tästä viimeisestä en olis huolissaa kun vakuutuksiin sen kuitenki saa ja läppiviat jäi pääsääntösesti e korien ajalle.

                              Nullzwei.
                              Eipä niitä kaasuja paljoo liikenteessä näykkää vähäniinku vag:in flexfuelit tehääkö niitäkää enää ? Kyllä sitä päivää saa vielä hetken oottaa et bensa ja diesel katoaa asemilta mitäs meinaat että öljyhtiöt tuumaa jos joku meinaa oikeesti kieltää ne ja on vielä keksiny miten raskaskalusto laitetaa sähköllä menee. Voitasha me lopettaa aseittenki tekeminen ja myyminen, kohtuu paljon on haittavaikutuksia niistäkin mutta ei tule loppumaa ihan heti.
                              Last edited by mige95; 09-03-2020, 09:20.
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • jokes911
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 875
                                • Espoo

                                Originally posted by nullzwei View Post
                                VW on kuulemma luopumassa kaasuautojen kehittämisestä. Neljillä tai oikeastaan viisillä autokehitysrattailla (bensa, diesel, kaasu, sähkö + joku yhdistelmä) ajaminen lisättynä miljardien päästöhuijaus- JA päästövähennyssakoilla tuntuu taatusti noinkin ison yrityskonserin taseessa. Parempi siis sahata kuivuva (kaasu)oksa irti? Ja kas, suomalaisen poliitikon ja verottajan suunnitelmat kymmenistä ellei jopa sadoista tuhansista biokaasuautoista, tankkausverkosta ja tuotantolaitoksista palaa veronmaksajain rahasoihtuna ilmaan?
                                Kaasuvouhotus on täysin Gasumin takia, joka on ainoa valtakunnallinen jakelija. Gasum siis valtioyhtiö. Ja myös kaikki nämä sekoitusvelvoitteet ja bio-dieselit tulee täysin valtion puolelta kun valtio on Nesteen pääomistaja.

                                Demarit ei ole vielä onnistuneet omimaan tuulta eikä aurinkoa, että niitä voisi verottaa, mutta eiköhän siellä ainakin nuorisojärjestössä ole jo joku märkä päiväuni näidenkin varalta kytemässä.
                                2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                                2022 X3 Charged Edition Msport
                                1999 Honda CBR 900 SC33
                                2009 Husqvarna SMR 510
                                2017 KTM EXCF 350

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎