Originally posted by jannmann
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
-
-
Originally posted by pyroz View Postgnz sanoo tuossa ihan oikein. Ei hybridille ole mitään yhtä ja oikeaa kulutusta. Jotkut ajaa 0 kulutuksella ja jotkut tosiaan lähelle vastaavan tehoisen polttomoottorisen kulutuksella. Mikäli tuo jälkimmäinen niin sitten on tullut väärä valinta. Itselläkin on tuo 330e. Hemmetin hieno auto ja tekniikka. 330d:n mukavuus ja alavääntö ilman pöllö-öljyn hajua, ääntä tai vuosittaisia veroja (Trafille 118€/vuosi - Dieselillä 650€/vuosi). Akku ei ole järin suuri, mutta eipä mene vuorokautta ladatessakaan.
Tarkoitin että autotehtaatkin tietää ton että kulutukset on mitä sattuu ja ihan Herran hallussa jos niillä pelaa malliston kokonaiskulutusta alle sakkorajan. Vähän kun muutetaan mittaustapaa niin voi homma mennä reisille. Siks vw varmaan kaasutkin lopetti kun ei päästöt oo niillä riittävän alhaalla. Pakko saada useita patteri vehkeitä myyntiin.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostKai mä ton tiedän.
Tarkoitin että autotehtaatkin tietää ton että kulutukset on mitä sattuu ja ihan Herran hallussa jos niillä pelaa malliston kokonaiskulutusta alle sakkorajan. Vähän kun muutetaan mittaustapaa niin voi homma mennä reisille. Siks vw varmaan kaasutkin lopetti kun ei päästöt oo niillä riittävän alhaalla. Pakko saada useita patteri vehkeitä myyntiin.
Muutaman vuoden päästä tipahtavat tuotekehityspaukut pois bensa -ja dieselmoottoreilta.
edit: Mistä hiton sakkorajasta sä nyt höpäjät? Kai nyt hybridienkin kulutus on normeerattu jollain tavalla? Ohan se nyt kaikkien tiedossa, että hybridillä voi lähtökohtaisesti ajaa joko päästöllisesti tai päästöttömästi.
Eri asia tietysti on, jos mittausnormistoa on "huijattu", ja labrassa suoritettu ajoprofiili ei vastaa samaa ajoprofiilia reaalimaailmassa, mutta uskoisin, että tästä on kyllä jo opittu huolella.Last edited by gnz; 08-03-2020, 15:23.
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostLopetti, koska ne yritti kehittää neljää erilaista voimalinjaa yhtäaikaa, sillä ei ollut varmuutta mikä noista lähtee lentämään tulevaisuudessa. Nyt tämä asia on tainut ratketa.
Muutaman vuoden päästä tipahtavat tuotekehityspaukut pois bensa -ja dieselmoottoreilta.
edit: Mistä hiton sakkorajasta sä nyt höpäjät? Kai nyt hybridienkin kulutus on normeerattu jollain tavalla? Ohan se nyt kaikkien tiedossa, että hybridillä voi lähtökohtaisesti ajaa joko päästöllisesti tai päästöttömästi.
Eri asia tietysti on, jos mittausnormistoa on "huijattu", ja labrassa suoritettu ajoprofiili ei vastaa samaa ajoprofiilia reaalimaailmassa, mutta uskoisin, että tästä on kyllä jo opittu huolella.
Etkö oo muka kuullut tosta sakko hommasta?
Olihan se kulutus normeerattu ennenkin autoilla. Sitten tuli uus mittaustapa. Mikä estää ettei se taas muutu?Aprilia RSV4
Comment
-
-
Mä olen sitä mieltä että hybridien kulutus on laskettu päin persettä. 100 km kulutus ei korreloi oikeaa ajoa. Mitä jos mittaus tehtäisiin 500 km kulutus. Toi mu hybridi söis 10 litraa satasella koska 25 kilsaa pääsis säälittävästi sähköllä. Itse arvon juuri kesälomareissua millä mennään x5 diesel vai hydrid 530e. 5000 kilsaa pitäisi ajaa. Jokainen voi miettii kumpi voittaa. No hesan ruuhkas mennää sähköllä, mut silti pelkkä verotuskusetus toi auto on. Sitä varten ostin koska verot 0 käytännössä. Mutta iskee vasten kasvoja kun miettii että pitäisi ajaakin autolla.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostMä olen sitä mieltä että hybridien kulutus on laskettu päin persettä. 100 km kulutus ei korreloi oikeaa ajoa. Mitä jos mittaus tehtäisiin 500 km kulutus. Toi mu hybridi söis 10 litraa satasella koska 25 kilsaa pääsis säälittävästi sähköllä. Itse arvon juuri kesälomareissua millä mennään x5 diesel vai hydrid 530e. 5000 kilsaa pitäisi ajaa. Jokainen voi miettii kumpi voittaa. No hesan ruuhkas mennää sähköllä, mut silti pelkkä verotuskusetus toi auto on. Sitä varten ostin koska verot 0 käytännössä. Mutta iskee vasten kasvoja kun miettii että pitäisi ajaakin autolla.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostMä olen sitä mieltä että hybridien kulutus on laskettu päin persettä. 100 km kulutus ei korreloi oikeaa ajoa. Mitä jos mittaus tehtäisiin 500 km kulutus. Toi mu hybridi söis 10 litraa satasella koska 25 kilsaa pääsis säälittävästi sähköllä. Itse arvon juuri kesälomareissua millä mennään x5 diesel vai hydrid 530e. 5000 kilsaa pitäisi ajaa. Jokainen voi miettii kumpi voittaa. No hesan ruuhkas mennää sähköllä, mut silti pelkkä verotuskusetus toi auto on. Sitä varten ostin koska verot 0 käytännössä. Mutta iskee vasten kasvoja kun miettii että pitäisi ajaakin autolla.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Itellä tällä hetkellä työkuviot sellaiset, että ajan tolla 330e:lla joka toinen viikko TKU-JKL-TKU . Tuo reissu menee nyt talvinopeusrajoituksilla ajotietokoneen mukaan n.5.5l/100km kulutuksella kun lähtee täydellä akulla kummastakin päästä, että en sitäkään kovin pahana pidä. Normiviikoilla kun tulee ajeltua vaan tässä lähialueella, niin ei bensakone yleensä edes käynnisty kun tulee ladattua aika ahkerasti.
Comment
-
-
Mikähä näissä hybrideissä ja täys sähkö vempaimissa on jälleenmyynti arvo noin 10v ikäisenä? Esim jos nyt ostais tollassia ekoja 330e malleja noin 25ke ja ajais sen 3-4v niin uskaltaako kukaa tollasta enää ostaa tai mikä se hinta on kun kuitenki se on vanhaa tekniikkaa? Ittee pelottas lievästi nytki ostaa tollanen 5v/ +150tkm ajettu hybridi, toisinku 330d millä kilsoja on vaikka kuinka edessä, varsinki b57:kat.
Youtubessa pyörinyt video volvon korii vuotavasta akusta sai lisää epäillystä aikaa näistä ja jutut siitä kuinka nämä on ns keskeneräsenä työnnetty maailmalle esim volvolla ei oo ilmeisesti kunnon työkaluja kennojen mittaamisee ja aikanaa i8:seja seiso merkkikorjaamojen pihassa pari kuukautta kun bemarin joku testeri odotti päivitystä...-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostMikähä näissä hybrideissä ja täys sähkö vempaimissa on jälleenmyynti arvo noin 10v ikäisenä? Esim jos nyt ostais tollassia ekoja 330e malleja noin 25ke ja ajais sen 3-4v niin uskaltaako kukaa tollasta enää ostaa tai mikä se hinta on kun kuitenki se on vanhaa tekniikkaa? Ittee pelottas lievästi nytki ostaa tollanen 5v/ +150tkm ajettu hybridi, toisinku 330d millä kilsoja on vaikka kuinka edessä, varsinki b57:kat.
Youtubessa pyörinyt video volvon korii vuotavasta akusta sai lisää epäillystä aikaa näistä ja jutut siitä kuinka nämä on ns keskeneräsenä työnnetty maailmalle esim volvolla ei oo ilmeisesti kunnon työkaluja kennojen mittaamisee ja aikanaa i8:seja seiso merkkikorjaamojen pihassa pari kuukautta kun bemarin joku testeri odotti päivitystä...G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostIttee pelottas lievästi nytki ostaa tollanen 5v/ +150tkm ajettu hybridi, toisinku 330d millä kilsoja on vaikka kuinka edessä, varsinki b57:kat.
Youtubessa pyörinyt video volvon korii vuotavasta akusta sai lisää epäillystä aikaa näistä ja jutut siitä kuinka nämä on ns keskeneräsenä työnnetty maailmalle esim volvolla ei oo ilmeisesti kunnon työkaluja kennojen mittaamisee ja aikanaa....
Hybridien teoreettisille päästöarvoille nauraa kaikki muut paitsi älyllisesti epärehellinen ja suomalainen liikenteen verottaja, jälkimmäinen lähinnä siksi ettei se ymmärrä, eikä edes halua ymmärtää mitä vapaassa maailmassa tapahtuu. Paitsi kieltämällä.
VW on kuulemma luopumassa kaasuautojen kehittämisestä. Neljillä tai oikeastaan viisillä autokehitysrattailla (bensa, diesel, kaasu, sähkö + joku yhdistelmä) ajaminen lisättynä miljardien päästöhuijaus- JA päästövähennyssakoilla tuntuu taatusti noinkin ison yrityskonserin taseessa. Parempi siis sahata kuivuva (kaasu)oksa irti? Ja kas, suomalaisen poliitikon ja verottajan suunnitelmat kymmenistä ellei jopa sadoista tuhansista biokaasuautoista, tankkausverkosta ja tuotantolaitoksista palaa veronmaksajain rahasoihtuna ilmaan?
Kun bensa ja diesel kielletään eikä kaasuvoimanlähdettä saa niin mitä jää jäljelle? Hybridille keskimäärin 30 km toimintasäde? Täyssähkö, veikkaan mä.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View Postaikanaa i8:seja seiso merkkikorjaamojen pihassa pari kuukautta kun bemarin joku testeri odotti päivitystä...
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAikanaan diesel bemareita seiso merkkikorjaamojen pihassa odottamassa uutta moottoria kun imusarjan läpät oli lähteneet liikenteeseen. Niihinkin keksittiin halpa korjaus, eiköhän 5v päästä ebaysta saa DIY akkukorjaussetin plugariin 139.99usd plus postit...
Alspe: ajatellaa että molemmista saa 5v päästä 10ke mutta riski on jotta saat yhtää mitää hybridistä joudut laittaa siihen uuden akuston, tai liike sanoo että vähennetää akuston hinta suoraa hyvityksestä, niinku tehtii dsg autoille joskus (vähennettii laatikon hinta hyvityksestä).
Tottahan se on että onhan dieseleissäkin ollut just nää läppäviat jotka aiheuttanu täys tuhon ja egr:n polttamia autoja mutta tästä viimeisestä en olis huolissaa kun vakuutuksiin sen kuitenki saa ja läppiviat jäi pääsääntösesti e korien ajalle.
Nullzwei.
Eipä niitä kaasuja paljoo liikenteessä näykkää vähäniinku vag:in flexfuelit tehääkö niitäkää enää ? Kyllä sitä päivää saa vielä hetken oottaa et bensa ja diesel katoaa asemilta mitäs meinaat että öljyhtiöt tuumaa jos joku meinaa oikeesti kieltää ne ja on vielä keksiny miten raskaskalusto laitetaa sähköllä menee. Voitasha me lopettaa aseittenki tekeminen ja myyminen, kohtuu paljon on haittavaikutuksia niistäkin mutta ei tule loppumaa ihan heti.Last edited by mige95; 09-03-2020, 09:20.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostVW on kuulemma luopumassa kaasuautojen kehittämisestä. Neljillä tai oikeastaan viisillä autokehitysrattailla (bensa, diesel, kaasu, sähkö + joku yhdistelmä) ajaminen lisättynä miljardien päästöhuijaus- JA päästövähennyssakoilla tuntuu taatusti noinkin ison yrityskonserin taseessa. Parempi siis sahata kuivuva (kaasu)oksa irti? Ja kas, suomalaisen poliitikon ja verottajan suunnitelmat kymmenistä ellei jopa sadoista tuhansista biokaasuautoista, tankkausverkosta ja tuotantolaitoksista palaa veronmaksajain rahasoihtuna ilmaan?
Demarit ei ole vielä onnistuneet omimaan tuulta eikä aurinkoa, että niitä voisi verottaa, mutta eiköhän siellä ainakin nuorisojärjestössä ole jo joku märkä päiväuni näidenkin varalta kytemässä.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
Comment