Originally posted by alspe
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
EGR-järjestelmässä on suunnitteluvirhe, mutta onko se virhe ollut tuon osan mitoituksessa, mitoituksen lähtötiedot antaneessa laskennassa vai jossain muussa asiassa joka altistaa nuo coolerit hajoamiselle, eipä tiedä. Yleensä näissä on enemmän kuin yksi aiheuttaja, ja siksi ne ovat vaikeita tunnistaa niin suunniteltaessa kuin vikaa etsiessäkin. Yhtä kaikki, jos järjestelmä kestää toisella coolerilla niin homma on kunnossa, se on kuitenkin ainoa joka asiakkaalle näkyy.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
-
Taitaa suurin ongelma olla että kuinka sammutat sähköauton sitten kun se palaa siellä parkkihallissa.Originally posted by GameOver View Post
Toisekseen, montako sähköauton akkua siellä syttyi lopulta? Kuka pystyy kertomaan todellisen luvun? Ne kun eivät tosiaan ole sama asia kuin pienakut. Ja Suomessakin pelastuslaitos sai käyttää todella luovaa väkivaltaa yrittäessään tarkoituksellisesti vahingoittaa sähköauton akkua opetusmielessä.
Suomessa vuosittain taitaa olla noin 2000 autopaloa ja suurin syy on oikosulku. Oikosulku ei taida olla kiinnistunut käytettävästä polttoaineesta vaan voi tapahtua bensa,diesel tai sähköautolle samalla tapaa?
Lisäksi jos nämä sähköautopalot olisivat "harmittomia" ja helposti hallittavia, niin miksi nämä autot hinataan korjaamoilla takapihan perille kaikesta muusta "eristetyksi" eikä suoraan korjaamohallin sisälle kuten polttomoottoriautot?Last edited by jani; 16-01-2020, 13:59.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Vastakkainasettelua.Originally posted by jani View PostMitenkä se bensis liittyy sähköauton palamiseen?
Sähköautoja ja niitten latauspisteitä nostetaan tikun nokkaan kun samaan aikaan tarkoituksella? unohdetaan että esmes diesel-bemareita palaa päivittäin ja jopa kielletään niiden pysäköinti erilaisiin halleihin.
Sammuttaminen on eri juttu. Joku hiilikuitupalo, huh, vpk no go (i3)
JOS, niin veteen upottamalla?Originally posted by jani View PostTaitaa suurin ongelma olla että kuinka sammutat sähköauton sitten kun se palaa siellä parkkihallissa.Last edited by nullzwei; 16-01-2020, 13:59.
Comment
-
Esim. uudessa Triplassa on noin 300 latauspistettä sähköautoille, montako polttoainemittaria? Itse ainakin näen että jos sähköauto on riski, suurempi riski on "modattu/korjattu" sähköauto ja suurin riski on varmaan sitten tuollaisen "modatun/korjatun" lataaminen? En nimittäin yhtään ihmettelisi ettteikö näihin sähköautoihin alkaisi tulla lataukseen optimointia, joka mahdollistaa nopeammat lataukset koska tehtaat ovat tarpeettomasti jättäneet löysää niihin.Originally posted by nullzwei View PostVastakkainasettelua.
Vaikka tuo kallameri on lähellä, mualiman navalla voi pilkkiä ja sadevedetkin kastelee liiketilat, ei Kuopion toriparkissa vielä niin paljoa lattialla vettä ole että auton voisi upottaa siellä.Originally posted by nullzwei View Post
JOS, niin veteen upottamalla?
Toki on hyvä että väki uskoo näihin sähköautoihin ja pitää niitä turvallisena.Last edited by jani; 16-01-2020, 14:09.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Ei siellä ole yhtä ainoaa polttoainemittaria.Originally posted by jani View PostEsim. uudessa Triplassa on noin 300 latauspistettä sähköautoille, montako polttoainemittaria? Itse ainakin näen että jos sähköauto on riski, suurempi riski on "modattu/korjattu" sähköauto ja suurin riski on varmaan sitten tuollaisen "modatun/korjatun" lataaminen?
Montako sähkölaitteen latauspistettä ihmisellä on kotona? Kymmeniä, lisäksi kaikenmoisia akkuja? Bensaa??? ehkäpä zipollinen? Kokonaisuutena ihme hopotusta vakiosähköauton latausriskeistä.
Edit. Hyvin ne näyttää piloille palaneen nuo bemaritkin vaikka vieressä olisi ollut Atlantin valtameri. Ja vpk harjoittelemassa.Last edited by nullzwei; 16-01-2020, 14:13.
Comment
-
Meillä ainakin kotona ei jätetä sähkölaitteita latautumaan / päälle kun kotoa poistutaan. Kuinka moni jää vahtimaan sähköauton latausta? Lisäksi jos jo kännykkäpalon sammuttaminen tuottaa vaikkeuksia ja sen seurauksena koteja palaa kivijalkaan asti, mitenkä suhteutat sitten sähköauton palon?Originally posted by nullzwei View PostEi siellä ole yhtä ainoaa polttoainemittaria.
Montako sähkölaitteen latauspistettä ihmisellä on kotona? Kymmeniä, lisäksi kaikenmoisia akkuja? Bensaa??? ehkäpä zipollinen? Kokonaisuutena ihme hopotusta vakiosähköauton latausriskeistä.
Et usko siis itsekkään että sähköautot tulevat pysymään vakionaOriginally posted by nullzwei View Post
vakiosähköauton latausriskeistä.
.
Mutta kaikesta tästä "vastaisuudesta" huolimatta näen että sähköautot tulevat olemaan osa tulevaisuutta mutta kaikki "paska" mitä niiden mukana tulee on myös yhtälailla tulevaisuutta.Last edited by jani; 16-01-2020, 14:43.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Joulun 2032 Motonetin myyntihitti on akkunostin jotta akunvaihdot on helpompia kotona.Originally posted by Cell View Post. Akkuteknologia kehittyy isoin harppauksin, eikä kierrätysjärjestelmääkään oikeastaan ole vielä edes olemassa kun toiminta on liian pientä. Jos päästään seuraavan 20v aikana samaan kierrätysasteeseen kuin lyijyakkujen kanssa, ei paljoa tarvitse louhia. Sitä on vaan nyt vähän vaikea ennustaa, kun voi arvata ettei tule ikinä mitään tai että vuoden päästä on 100% kierrätysaste. Totuus on tuolla välissä.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Jääkaappi, pakastin, televisio, tietokone, apk, pk. Älä viitsi enempää jauhaa paskaa.Originally posted by jani View PostMeillä ainakin kotona ei jätetä sähkölaitteita latautumaan / päälle kun kotoa poistutaan.
En tietenkään, mutta se on jo toinen asia ja riskit sekä vastuu on modaajalla.Originally posted by jani View PostEt usko siis itsekkään että sähköautot tulevat pysymään vakiona
Comment
-
-
Ja tottakai sen modaajan saa AINA vastuuseen?Originally posted by nullzwei View PostJääkaappi, pakastin, televisio, tietokone, apk, pk. Älä viitsi enempää jauhaa paskaa.
En tietenkään, mutta se on jo toinen asia ja riskit sekä vastuu on modaajalla.
ps. Ei tämä ole mitään paskan jauhantaa vaan suuri keskustelu sähköautoista joihin osallistuminen on vapaata. Jos menee hermot, voi alkaa vaikka kirjoittamaan projektipuolelle esittelyä harrasteajoneuvosta. Olitpa sinä mitä mieltä tahansa, ei se muuta minun mielipidettäni että sähköautot ovat aikamoinen riski sen takia kuinka ne palavat syttyessään.Last edited by jani; 16-01-2020, 15:14.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Ymmärtääkseni käytetty hartsi on itse sammuvaa/tukahtuvaa ja itse hiilikuitu vaatii sen 3000 astetta että sulaa. Eli saat hartsin kuumalla toholla palamaan, mutta tukahtuu jos tohon ottaa pois. Olen ymmärtänyt että vastaavaa kuin kilpa-autoissa käytetty ns. palamaton.Originally posted by zakspeed View Posti3sen hiilikuituinen koripaneelin sähkönjohtavuus ja palamiskyky testattu. Ja palaa. Ihan tahallisesti siis.
Eikös paneelit ole tehty eri tekniikalla kuin runko joka on täys hiilikuitua ja valmistettu laminoimalla.
Osa paneeleista taas tehty kuitumassasta puristamalla (cfrp), ei laminoimalla.
Ja osa on ihan normaalia ABS muovia.
zakspeed, onko tossa ihan 12v aiheutettu oikosulku kappaleen läpi? Onko hajua paljonko virtaa kulki?
Pitää kotona jossain vaiheessa testata tolla tyylillä muutamaa eri harsia ja katsoa onko isoja eroja.Last edited by jannmann; 16-01-2020, 15:21.Aprilia RSV4
Comment
-
Ihan 12v akusta kokeiltiin apukaapeleilla b-pilari palaseen, joka on sitä samaa tavaraa mitä itse koko Korikehikko.Originally posted by jannmann View Post.
zakspeed, onko tossa ihan 12v aiheutettu oikosulku kappaleen läpi? Onko hajua paljonko virtaa kulki?
Pitää kotona jossain vaiheessa testata tolla tyylillä muutamaa eri harsia ja katsoa onko isoja eroja.
Virran määrää en valitettavasti enään muista, sen verran monta vuotta jo aikaa.
Comment
-
Comment