Osa sähköautoilijoista (ei kaikki, mutta selkeä trendi havaittavissa) ajavat alinopeutta koska oikeaa matkavauhtia ei pääse kotiin asti lataamatta tai ei ole matkalla laturia. Tai sitten pitää töissä kahvipöydässä kertoa miten pääsi uuteen ennätykseen jopa 190km yhdellä latauksella kun ajoi lasit huurussa ja lämppärit pois päältä ja 15km/h alle rajoituksen
Tuo kahvipöytäkeskustelu löytyy jo Audifinns sivustolla mutta diesel autojen osalta jotka kaikki kuluttavat alle 5L/100km
Osa sähköautoilijoista (ei kaikki, mutta selkeä trendi havaittavissa) ajavat alinopeutta koska oikeaa matkavauhtia ei pääse kotiin asti lataamatta tai ei ole matkalla laturia. Tai sitten pitää töissä kahvipöydässä kertoa miten pääsi uuteen ennätykseen jopa 190km yhdellä latauksella kun ajoi lasit huurussa ja lämppärit pois päältä ja 15km/h alle rajoituksen
Tähän sähköautojen ekaan aaltoon ei ole lähteneet mukaan pelkästään 'early adopterit' vaan myös pihit ja saidat...
Kyllä se itseäkin naurattaa nämä Ampera/Volt ja VW kuskit kun ajavat ilman lämpöjä ettei vaan moottori käynnistyisi.
Kahvipöytäkeskusteluissa nämä sähköautoilijat muistuttaa vähän suvak.., eh siis vihervasemmistoa.
Ei suvaita ainoakaan poikkisanaa siitä maailman parhaasta sähkövatkaimesta. Oma mielipide on se ainoa oikea ja muidenkin pitäisi olla sitä mieltä.
Tämähän jakaa kansan samaan tapaan kuin haittamaahanmuutto konsanaan.
Muistaakseni VW:ltä on saatavilla 3 eri mallia laturia jotka olivat hinnoiteltu oikein. Alapäässä oli joku plugareihin sopiva malli ja yläpäässä sähköautoille WIFI yhteyksineen ja sähkönkulutuksen mittauksineen. En vaan muista oliko se B-tyypin vikis niissä jo sisäänrakennettu. Esim Teslan halvassa laturissa ei ole.
Bongattu toisaalta, tämäkin perusmalli lienee 3-vaihe 11kw.
Kävin tänään noutamassa ihkauuden Renault Zoe täyssähköauton. Auto vuodeksi yksityisliisarin, josta jo ketjussa mainitsinkin.
On ne nykyisin aika laitteita. Katon sadevesikourutkin kasvo vihreetä sammalta. Tuttava tuumas aika osuvasti et on viety vihree ajattelu jo seuraavalle tasolle. Mieku luulin et sammalta kasvaa vaan metsälöydöissä 🤔
En ollu varma uskaltasko tänne kirjottaa tuosta. On sen verran innovatiivista toimintaa et monet bemarikuskit vetää herneen nenään, kun näkee miten bemarin mallit jää koko ajan kauemmas kehityksessä 😂
Kahvipöytäkeskusteluissa nämä sähköautoilijat muistuttaa vähän suvak.., eh siis vihervasemmistoa.
Ei suvaita ainoakaan poikkisanaa siitä maailman parhaasta sähkövatkaimesta. Oma mielipide on se ainoa oikea ja muidenkin pitäisi olla sitä mieltä.
Tämähän jakaa kansan samaan tapaan kuin haittamaahanmuutto konsanaan.
Tästäkin saa realistisen käsityksen vasta sitten kun on istunut ”molemmilla puolilla pöytää”
Usein se outo, taantunut öyhöäminen alkoi jo siinä kohtaa kun erehtyi mainitsemaan ajavansa sähköautolla.
Mutta mielipidehän oli kuin perseenreikä.
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Kävin tänään noutamassa ihkauuden Renault Zoe täyssähköauton. Auto vuodeksi yksityisliisarin, josta jo ketjussa mainitsinkin.
On ne nykyisin aika laitteita. Katon sadevesikourutkin kasvo vihreetä sammalta. Tuttava tuumas aika osuvasti et on viety vihree ajattelu jo seuraavalle tasolle. Mieku luulin et sammalta kasvaa vaan metsälöydöissä 🤔
En ollu varma uskaltasko tänne kirjottaa tuosta. On sen verran innovatiivista toimintaa et monet bemarikuskit vetää herneen nenään, kun näkee miten bemarin mallit jää koko ajan kauemmas kehityksessä 😂
Kerro ihmessä miten tuollainen pelaa. Zoe on mielenkiintoinen tekniikaltaan, hinnaltaan ja myös siksi että miten termit Ranskalainen ja sähköauto on saatu toimimaan keskenään. Eikös ranskisten pitäisi olla parhaimmillaan vain lautasella mutta maailma muuttuu.
Kerro ihmessä miten tuollainen pelaa. Zoe on mielenkiintoinen tekniikaltaan, hinnaltaan ja myös siksi että miten termit Ranskalainen ja sähköauto on saatu toimimaan keskenään. Eikös ranskisten pitäisi olla parhaimmillaan vain lautasella mutta maailma muuttuu.
Yhden päivän käyttökokemusten perusteella seuraavanlaisia havaintoja. Voimalinjahan tuollasessa sähkärissä on kiva. Ei meteliä eikä kaasuviivettä. Hemmetin helppoo ja mukavaa. Monesti noissa pikkusähkäreissäkin hehkutetaan paikaltaan kiihtyvyyttä. Ihan pirteesti laite kiihtyy ei siinä mitään, mutta kun käyttiksenä on ollut tähän asti pikkasen piristelty -14 ST Fiesta niin ei kuitenkaan puhuta laitteista samana päivänä. Summa summarum ei ollenkaan nuhainen kaupunkikäytössä. Detaljitietona tuollanen laite kulkee huippuja 135km/h. Saattaa olla riski, että ekaa kertaa 200d mersun jälkeen tulisi kokeiltua autosta huiput
Se mikä rellussa on mukavaa on alusta. Pehmeä, mutta ei heilu. Jämäkän olonen. Ovat onnistuneet tuossa alustassa hyvin. Autohan ei mikään keijukainen ole. Painaa noin 1450kg verrattuna fiestan noin 1150kg. Tosin esimerkiksi fiestan sporttialusta haistelee jokaisen asfalttipaikan jne. Zoella vaan rullaillaan nätisti yli. Painon puolestahan zoeta voisi verrata johonkin golffiin tai astraan ja onkin ajoltaan enemmän sen kokoluokan auton oloinen. Lunta ei oo täällä etelässä, niin ei mitään hajua millainen ohjaustuntuma on liukkaalla.
Ajoasennon saa ihan hyväksi. Penkin persausosaa ei saa kipattua takaa syvemmäksi, jotta istuisi vähän montussa, joka on ainoa miinus itselle. Ratin sai säädettyä hyvin ja selkänoja tulee sivuiltakin yllättävän hyvin. Olen itse niin pieni, että yleensä noissa selkänojissa heiluu sivuittain 10cm molempiin suuntiin.
Takakontti oli positiivinen yllätys. Ajattelin, että on varmaan todella pieni, mutta selkeästi isompi kuin fiestassa ja toimivamman muotoinen.
Sen verran edittiä, että auton luovuttaminen on ollut todellinen farssi. Asioiden ryssimistä yhden toisensa perään. Ensin unohdetaan auton laittaminen luovutuskuntoon, sitten sanotaan että on valmis ja tuodaan kotiin, mutta puhaltimet jne ei toimi(kuulemma sulake irti), seuraavaksi kun auto menet hakemaan niin autossa on takapenkillä havunneulasia koska auton sadevesikourut ovat tupaten täynnä havunneulasia ja vihreää sammalta kun autot ovat loppuvuoden olleet parkissa jossain säilytyskentällä. Eli autoa ei ole missään vaiheessa kunnolla katsottu läpi ja pesty. Viimein kun auton saat. niin 15km jälkeen rengaspaineanturin vikavalo syttyy ja auto pitäisi viedä merkkihuoltoon.
Jos aikaisemmin olen ollut sitä mieltä, että merkkihuoltoja ei pitäisi käyttää vaan tiettyyn merkkiin hyvin perehtynyttä yksityistä jolla on pitkä asiantuntemus ja ammattiylpeyttä, niin voin sanoa että olen entistä vahvemmin sitä mieltä.
Nii, mitä vaihtoehtoja kun se patteri loppuu 5 km ennen kotipihaa? Kakkosautoon agrekaatti konttiin ja soittaa rouva paikalle?
Tuossa tapauksessa kun ei vielä latureita tiepalveluautoissa ole niin lavetilla kotipihaan tai sitten hinaamalla sen verran, että saa rangea kotipihaan ajoon tai sitten koko matka. Kunhan jättää rouvalle perinneauton, kun monella sähköautolla ja hybridillä ei saa hinata.
Osa sähköautoilijoista (ei kaikki, mutta selkeä trendi havaittavissa) ajavat alinopeutta koska oikeaa matkavauhtia ei pääse kotiin asti lataamatta tai ei ole matkalla laturia. Tai sitten pitää töissä kahvipöydässä kertoa miten pääsi uuteen ennätykseen jopa 190km yhdellä latauksella kun ajoi lasit huurussa ja lämppärit pois päältä ja 15km/h alle rajoituksen
No joo mut käytännössä se on ollut satasen alueella 80kmh ym pientä alitusta, josta ei varmasti tulla sakottamaan. Ne alueet joissa tuo otetaan käyttöön niin alituksen pitää varmasti olla reilumpi ja aiheuttaa vaaraa.
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Avaisitko tätä mahdollisuutta hieman? Mitä mallia / merkkiä näin voi ladata?
Tässä muutama linkki, tiedän etteivät ole mitään kovin tieteellisiä julkaisuja, mutta pitäisi toimia kaikilla sähköautoilla. Regeneraatio lataa kun antaa auton "jarruttaa" sähkömoottorilla toisen vetäessä:
Answer (1 of 7): As Andrew Daviel correctly answers, yes, you can do this with any EV, provided the driven wheels are in contact with the ground, and there’s someone in the driver’s seat to manage the brake pedal. Note that this combination is illegal on public roads in some states in the US.
No...
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment