Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    Originally posted by duckland View Post

    Ylempi vertailu absurdi, mutta antaa kuvan teslan suorituskyvystä. Tuosta gen2 model S niin autohan voisi olla ihan menevä. kuitenkin p100 oli eka tesla joka tehtiin suurella yleisölle. Auto joka hakkasi 7 vuotta sitten jo porsche taycanin speksit. kertoo karua kieltä miten pitkä etumatka teslalla on.
    Possulla on markkinointi strategia, kuten BMW:lläkin.
    Jätetään tilaa suoritus kyvyssä niille tuleville erikois yms. muille malleille.
    Se että eka malli pistetään kiihtymään "vain" 4s 0-100 johtuu ihan tosta syystä. Ei siitä teslan etumatkasta etteikö taidot olis riittäneet tehdä 2s autoa.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Iltalehdessä oli taannoin artikkeli, jossa Tesla S:n omistaja oli saanut vakuutusyhtiöltä yli 20ke/vuosi tarjouksen liikenne+kasko. perusteluna vakuutusyhtiöltä oli, että se kuuluu tehokkaiden urheiluautojen luokkaan jnejne.

      Muistan hyvin, kuinka 760Li:n vakuutukset oli alennuksineen 1800€/vuosi, koska teholukema oli vakuutusyhtiön mielestä niin suuri.

      Kokeilin piruuttani katsoa kaikkien suurimpien vakuutusyhtiöiden sivuilta, että mitä tuollaisen ludicrousiin maksaisi vakuutus, mutta kaikkien yhtiöiden laskureissa tuli virheilmo, että ko autoa ei voi vakuuttaa netissä, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

      Onko kellään aktuaalia faktadataa tuollaisen Teslan vakuutusmaksuista? Täällä kun ilmeisesti kuitenkin tuollaisten teslojen omistajia on.

      verrokkina tuollaisen uudehkon 530e:n vakuutus laajalla kaskolla kaikkine bonuksineen olisi vakuutusyhtiöstä riippuen 1200-1600€/vuosi.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        Originally posted by BeamR View Post
        Iltalehdessä oli taannoin artikkeli, jossa Tesla S:n omistaja oli saanut vakuutusyhtiöltä yli 20ke/vuosi tarjouksen liikenne+kasko. perusteluna vakuutusyhtiöltä oli, että se kuuluu tehokkaiden urheiluautojen luokkaan jnejne.

        Muistan hyvin, kuinka 760Li:n vakuutukset oli alennuksineen 1800€/vuosi, koska teholukema oli vakuutusyhtiön mielestä niin suuri.

        Kokeilin piruuttani katsoa kaikkien suurimpien vakuutusyhtiöiden sivuilta, että mitä tuollaisen ludicrousiin maksaisi vakuutus, mutta kaikkien yhtiöiden laskureissa tuli virheilmo, että ko autoa ei voi vakuuttaa netissä, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

        Onko kellään aktuaalia faktadataa tuollaisen Teslan vakuutusmaksuista? Täällä kun ilmeisesti kuitenkin tuollaisten teslojen omistajia on.

        verrokkina tuollaisen uudehkon 530e:n vakuutus laajalla kaskolla kaikkine bonuksineen olisi vakuutusyhtiöstä riippuen 1200-1600€/vuosi.
        Kaverilla on Model S90D -17. Sanoi, että IF:n tarjoamat vakuutukset on Teslaporukoissa ihan vitsi.
        Hänellä OP:ssa vakuutukset ja 890€ vuosi. IF tarjosi samaa vakuutusta 2400 €/a.
        Tuo mainitsemasi 21 k€/a oli käsittäkseni IF:n tarjous.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by BFI18 View Post
          Kaverilla on Model S90D -17. Sanoi, että IF:n tarjoamat vakuutukset on Teslaporukoissa ihan vitsi.
          Hänellä OP:ssa vakuutukset ja 890€ vuosi. IF tarjosi samaa vakuutusta 2400 €/a.
          Tuo mainitsemasi 21 k€/a oli käsittäkseni IF:n tarjous.
          Millä laajuudella tuo 890€/a vakuutus on? Se kuulostaa varsin kohtuulliselta hinnalta tuollaiselle autolle.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • welderi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 32

            Tulisi nyt ensiksi vaikka riittävän kokoisella akulla varustettu normaali "eurooppalainen" ladattava hybrid. 100km toimintasäde kelillä kuin kelillä alkaisi olla riittävä, joku ajaisi viikon kauppareissut lataamatta.

            Ajellaan nyt puhtaasti polttoaineella sellaista odotellessa, ehkä sellainenkin vielä kiinasta tilataan lähitulevaisuudessa.
            Last edited by welderi; 04-02-2020, 12:12.

            Comment

            • duckland
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 418

              Originally posted by jannmann View Post
              Possulla on markkinointi strategia, kuten BMW:lläkin.
              Jätetään tilaa suoritus kyvyssä niille tuleville erikois yms. muille malleille.
              Se että eka malli pistetään kiihtymään "vain" 4s 0-100 johtuu ihan tosta syystä. Ei siitä teslan etumatkasta etteikö taidot olis riittäneet tehdä 2s autoa.
              Olet varmasti oikeassa. Tuohan se on näiden perinteisten valmistajien ongelma. pirun sähkömoottorista saa tehoa kuka tahansa niin paljon että nuo hienot pärisevät polttikset tuntuu muinaishistorian dinosauruksilta. Omaa pesää ei voi tuhota tekemällä taycanista maailman nopeimman porschen. Pakko odottaa että saadaan alasajettua bensamarkkinat. Teslalla ei ole tätä ongelmaa vaan voi rellestää ihan miten haluaa.

              Kuka vielä oikeasti uskoo että autoteollisuus kehittää bensakoneita. Kyllä kaikkien TK rahat on sähkössä kiinni nyt. vaikka se sähkö tehtäisiin bensalla niin fakta on se että sähkömoottori on niin paljon voimakkaampi laite, etten itse näe enään bensakoneilla tulevaisuutta. Jopa 530e bensakone on n. 10 vuotta vanha konstruktio. Ei näköjään montaakaan euroa käytetty bensakoneen kehitykseen.

              Ferrarilta tuli jo hybridi joka on nyt vaan nopein ferrari ikinään. next step on sähkö fefe.

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6698
                • PK-seutu

                Originally posted by duckland View Post
                Olet varmasti oikeassa. Tuohan se on näiden perinteisten valmistajien ongelma. pirun sähkömoottorista saa tehoa kuka tahansa niin paljon että nuo hienot pärisevät polttikset tuntuu muinaishistorian dinosauruksilta. Omaa pesää ei voi tuhota tekemällä taycanista maailman nopeimman porschen. Pakko odottaa että saadaan alasajettua bensamarkkinat. Teslalla ei ole tätä ongelmaa vaan voi rellestää ihan miten haluaa.

                Kuka vielä oikeasti uskoo että autoteollisuus kehittää bensakoneita. Kyllä kaikkien TK rahat on sähkössä kiinni nyt. vaikka se sähkö tehtäisiin bensalla niin fakta on se että sähkömoottori on niin paljon voimakkaampi laite, etten itse näe enään bensakoneilla tulevaisuutta. Jopa 530e bensakone on n. 10 vuotta vanha konstruktio. Ei näköjään montaakaan euroa käytetty bensakoneen kehitykseen.

                Ferrarilta tuli jo hybridi joka on nyt vaan nopein ferrari ikinään. next step on sähkö fefe.
                Puhut vain ja ainoastaan suorituskyvystä tai tehosta. Ei kielletty aihe tietenkään, mutta Sähköllä on nimenomaan ihan muualla ne haasteet jossa muut ovat vielä edellä...
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • jokes911
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 875
                  • Espoo

                  Originally posted by BeamR View Post

                  verrokkina tuollaisen uudehkon 530e:n vakuutus laajalla kaskolla kaikkine bonuksineen olisi vakuutusyhtiöstä riippuen 1200-1600€/vuosi.
                  Minä maksan kyllä alle 900 eur omasta 530e:stä (IF)
                  2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                  2022 X3 Charged Edition Msport
                  1999 Honda CBR 900 SC33
                  2009 Husqvarna SMR 510
                  2017 KTM EXCF 350

                  Comment

                  • jokes911
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 875
                    • Espoo

                    Originally posted by nokonzok View Post
                    Sähköautoissa on usein paljon tehoa, koska se tulee melkein ilmaiseksi ison akun kylkiäisenä. Toisaalta tehottomamman moottorin käyttäminen ei vaikuta rangeen oikein mitenkään. Kiat sun muut rajaavat tehot tuonne parinsadan hevosen nurkille pääasiassa sen takia, että niin päästään jarruissa ja alustaratkaisuissa halvemmalla. Ja on siinä varmaan voimalinjankin osalta jonkinlainen pieni säästö. Mutta tehon puolittaminen ei tuplaa rangea, eikä tehon tuplaaminen puolita rangea. Siksi se on Bemarin kaltaisella valmistajalle hyvä myyntivaltti.
                    Tehon kannalta moottori ei ole se rajoittava tekijä vaan akun virranantokyky. Rajaamalla sitä tippuu tehot mutta samalla ei tarvi olla ylitehokasta akun jäähdytystä eikä akun seurrannasta tule yhtä kriittistä. Samalla käytettävissä oleva ikä kasvaa ja takuu kustannukset laskee.
                    2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                    2022 X3 Charged Edition Msport
                    1999 Honda CBR 900 SC33
                    2009 Husqvarna SMR 510
                    2017 KTM EXCF 350

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6151
                      • Helsinki

                      Englannissakin ollaan lopettamassa kokonaan 2035 uusien polttomoottori autojen myynnin, pelkkää sähköä
                      Analysis: sales of petrol, diesel and hybrid cars to stop in 2035
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Tiik
                        BTCF Member
                        • Apr 2012
                        • 497
                        • Vantaa

                        Originally posted by BFI18 View Post
                        Kaverilla on Model S90D -17. Sanoi, että IF:n tarjoamat vakuutukset on Teslaporukoissa ihan vitsi.
                        Hänellä OP:ssa vakuutukset ja 890€ vuosi. IF tarjosi samaa vakuutusta 2400 €/a.
                        Tuo mainitsemasi 21 k€/a oli käsittäkseni IF:n tarjous.

                        IF:n autovakuutukset on lähinnä kokonaisuudessaan yksi vitsi.

                        Comment

                        • *makke*
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 884
                          • Klaukkala

                          Originally posted by duckland View Post
                          nii jos katsotaan esim. tesla p100d speksejä niin jos lompakko kestää 10 vuotta vanhan bemarin oston on tuo ehkä kallis, mutta jos vertaa suorituskykyä vaikka bugattiin niin toinen maksaa 2,5 miljoonaa ja toinen 160k. ja pyyhkii suoritusarvoissa tuon miljoonia maksavan auton. Kukaan normaali ihminen ei pääse kokeilemaan edes tuota kiihtyvyyttä muulla kun teslalla. Tuo on tämmösen palkkatyöläisen ostettavissa, mutta bugatti ei ole.

                          Ylempi vertailu absurdi, mutta antaa kuvan teslan suorituskyvystä. Tuosta gen2 model S niin autohan voisi olla ihan menevä. kuitenkin p100 oli eka tesla joka tehtiin suurella yleisölle. Auto joka hakkasi 7 vuotta sitten jo porsche taycanin speksit. kertoo karua kieltä miten pitkä etumatka teslalla on.

                          Mitä luulette julkaiseeko bmw edes uutta m3/m4 mallistoa vai joudutaanko se lykkäämään ja tekemään tekniikka uusiksi vähintään hybridimaailmaan. pelkällä bensalla nuo jää seuraavan 7 vuoden aikana täysin marginaalituotteiksi. ei ketään kiinnosta maksaa 150-200k autosta joka ei kiihdy eikä tee oikein mitään muutakaan. naapuri papan sähkö kia kiihtyy nopeammin ni voihan se vähän vituttaa. turha siin on selittää mutku ne ajoominaisuudet on nii hyvät.
                          Siinä M3/M4 on vähän muutakin kuin se pelkkä suorituskyky/moottori. Omasta mielestä tesla autona nyt kuuluu johonkin renault-foorumille, suorituskykyä lukuunottamatta.

                          Jossain vapailla markkinoilla motorsporttien hinnatkin on aika paljon paremmat kun ei tarvi kilvistä maksaa päästöjen mukaan.

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5857
                            • Joccis City

                            Originally posted by duckland View Post
                            Olet varmasti oikeassa. Tuohan se on näiden perinteisten valmistajien ongelma. pirun sähkömoottorista saa tehoa kuka tahansa niin paljon että nuo hienot pärisevät polttikset tuntuu muinaishistorian dinosauruksilta.

                            Ferrarilta tuli jo hybridi joka on nyt vaan nopein ferrari ikinään. next step on sähkö fefe.
                            Kuka idiootti tollaste fefeä ostaa kun markkinoilla on Tesla. Oikeastaan pitäis valmistella laki mikä kieltää välittömästi muiden kuin kaikkein täydellisimmän ja kehittyneimmän auton ostamisen ja omistamisen. Eli Teslan. Joka myös muotoilun puolesta hivelee mallistollaan silmiä.
                            Teslalta löytyy vaihtoehto kaikkiin segmentteihin ja tarpeisiin. Muilla ei tee kertakaikkiaan mitään kun kiihtyvyydet niin heikkoja. Itsekkin monesti lapsia tarhaan/kouluun vieneenä olen kaivannut 2,5s 0-100 kiihtyvyyttä. Myös vaimo nalkuttaa jatkuvasti kun auto ei kiihdy tarpeeksi ja ymmärtäähän sen. Onhan tollanen keskiverto perheenäiti kuljettaja selkeästi kohderyhmää taitojen puolesta autolle mikä kelaa 2,5s sataseen.

                            Pisteenä iin päälle ei tartte polttiksella mäkkärin luukulla aktivoida aina launch controllia jotta ruoka ei jäähdy.

                            Plussana vielä vähän vanhempien teslojen omistajille uskomaton varaosien saatavuus ja kattava huoltoverkosto.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Originally posted by BeamR View Post
                              Millä laajuudella tuo 890€/a vakuutus on? Se kuulostaa varsin kohtuulliselta hinnalta tuollaiselle autolle.
                              Täyskasko kaikilla turvilla. Omavastuista en tiedä. Yllätyin hinnasta itsekin. Itse en ole OP:lta hyviä vakuutustarjouksia omiini saanut.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • Jii_Koo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2013
                                • 785
                                • Jkl

                                Originally posted by jannmann View Post
                                Kuka idiootti tollaste fefeä ostaa kun markkinoilla on Tesla. Oikeastaan pitäis valmistella laki mikä kieltää välittömästi muiden kuin kaikkein täydellisimmän ja kehittyneimmän auton ostamisen ja omistamisen. Eli Teslan. Joka myös muotoilun puolesta hivelee mallistollaan silmiä.
                                Teslalta löytyy vaihtoehto kaikkiin segmentteihin ja tarpeisiin. Muilla ei tee kertakaikkiaan mitään kun kiihtyvyydet niin heikkoja. Itsekkin monesti lapsia tarhaan/kouluun vieneenä olen kaivannut 2,5s 0-100 kiihtyvyyttä. Myös vaimo nalkuttaa jatkuvasti kun auto ei kiihdy tarpeeksi ja ymmärtäähän sen. Onhan tollanen keskiverto perheenäiti kuljettaja selkeästi kohderyhmää taitojen puolesta autolle mikä kelaa 2,5s sataseen.

                                Pisteenä iin päälle ei tartte polttiksella mäkkärin luukulla aktivoida aina launch controllia jotta ruoka ei jäähdy.

                                Plussana vielä vähän vanhempien teslojen omistajille uskomaton varaosien saatavuus ja kattava huoltoverkosto.
                                Samat ajatukset kuin itsellä esim. ND Miatan puikoissa: "Oispa 4500 hevosvoimaa ja pari tonnia lisäpainoa".






                                '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎