Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5014
    • Paimio

    Miksi hitossa pitää valita maailman tylsin väri ensiesittelyyn?? Latistaa koko auton täysin.

    Tavallaan hauska juttu että muut sähköautojen valmistajat haluaa piilottaa etusäleikön kokonaan ja BMW tekee siitä jättimäisen!
    Mutta erottuupa massasta, mikä toki on aina positiivista.

    Harmi ettei sisustasta ole vielä kuvia...toivottavasti sekin on hieman ennakkokuvia perinteisempi sentään...ainakin iDrive rulla saisi olla edelleen ja mielellään ilmastoinnille omat säätimet eikä mitään kammottavia kosketusnäyttökikkailuja.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by zakspeed View Post
      15 -20 vuoden kuluttua ovat sopivalla vekselillä itselle hankittavia kuten tähänkin asti BMW:t.

      Ei siis mitään uutta alla auringon.
      Sama kävi mielessä, yritin sitten vielä matemaattisesti perustella itselleni pidempää kairaa, jos 30v lainan saisi niin pääsisi 1sek nopeammin sataan ja säästäisi 30 vuodessa melkein jäännösarvon verran polttoainekuluissa. Ongelmaksi muodostui ainoastaan se että pitäisi elää 100 vuotiaaksi.

      Comment

      • Tyko
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 74
        • Lieto

        Originally posted by Esko View Post
        Porscheista kun tuli puhetta, niin onko porukalla kokemuksia Panamera S E-Hybridistä 2014-2016. Kovasti kiinnostaisi itseä tuollainen seuraavaksi autoksi. Kovin vähän löytyy juttua netistä ainakin tuosta muuta kuin koeajoja. Toi Audin V6 remmiahtimella pitäisi olla ainakin hyvän moottorin maineessa. Miinuksia mitä tuosta voisi hakea, niin hitusen pieni tavaratila ja ainoastaan takaveto, kun tehnyt mieli nelikkoa jo jokusen vuoden.
        Mulla on vm. 2015 Cayenne samalla koneella. Just jouduttiin putsaamaan toisioilmajärjestelmä, koska tuo tuppaa karstoittumaan. Vikakoodin kone antaa egr-venttiilistä. Tuo on tyyppivika myös Audin S-malleissa, joissa sama mylly, mutta ei tuota putsausta joudu tekemään kuin ehkä kerran elämässä. Mun autolla oli ajettu 130tkm korjauksen tullessa ajankohtaiseksi. Jos nyt putsauksen jälkeen egr:n poistaisi käytöstä, niin tuosta karstoittumisesta ei tarvitsisi enää kantaa huolta. Muuten kyllä ilmeisen luotettava moottori.
        Cayenne S E-Hybrid -15

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          Kyllä toi rekisterikilven sijoitus on oikea kukkanen tohon keulaan

          Comment

          • duckland
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 418

            koko keulahan on jäämistö bensa-autosta. feikki-ilmanottoaukkoja maalattu mustaksi ja munaiset joilla ei ole mitään virkaa. Onneks eivät pistäneet pakoputken päätä perään

            sisätiloissa näkyi videolla pelkästään vanhoja osia, joten oletuksena näyttäisi auto olevan kasattu laatikosta löytyvillä osilla. lasikatot sun muut erikoiset penkit loisti poissaololla. jännä nähdä edelleen hinnoittelupolitiikka. Nyt nopeasti katsottuna tuo ei näytä kovinkaan kalliilta autolta.

            Comment

            • niiksu
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2014
              • 961
              • KPO/HKI

              i4 vaikuttaa oikeinkin tyylikkäältä. Hyvä, että on perinteinen muotoilu säilynyt pääasiassa kuitenkin. Sisustakuvia odotellessa.
              BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
              BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
              Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11686
                • Kouvola

                Originally posted by Tyko View Post
                Mulla on vm. 2015 Cayenne samalla koneella. Just jouduttiin putsaamaan toisioilmajärjestelmä, koska tuo tuppaa karstoittumaan. Vikakoodin kone antaa egr-venttiilistä. Tuo on tyyppivika myös Audin S-malleissa, joissa sama mylly, mutta ei tuota putsausta joudu tekemään kuin ehkä kerran elämässä. Mun autolla oli ajettu 130tkm korjauksen tullessa ajankohtaiseksi. Jos nyt putsauksen jälkeen egr:n poistaisi käytöstä, niin tuosta karstoittumisesta ei tarvitsisi enää kantaa huolta. Muuten kyllä ilmeisen luotettava moottori.
                Joo tuosta luin joltain ulkomaiselta foorumilta, että jollain oli ongelmia ja oli suositeltu puhdistusta 20k mailin välein. Varmasti ajomäärilläkin osansa tuohon eli jos kone kerkeää käydä vain muutaman minuutin silloin tällöin ja muutoin ajetaan vaan sähköllä, niin tukkoonhan se kone menee.

                Comment

                • tiko4tiko
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2020
                  • 795
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Esko View Post
                  Joo tuosta luin joltain ulkomaiselta foorumilta, että jollain oli ongelmia ja oli suositeltu puhdistusta 20k mailin välein. Varmasti ajomäärilläkin osansa tuohon eli jos kone kerkeää käydä vain muutaman minuutin silloin tällöin ja muutoin ajetaan vaan sähköllä, niin tukkoonhan se kone menee.
                  Jep tämä on hybridissä haaste, varsinkin jos akku on pieni. Kun vertaa esim vanhempaa hybridiäksään tähän uudempaa niin kävi juuri noin, että akusta loppui elektronit ja kone pörhti käyntiin viimeisille kilsoille tai sadoille metreille. Isommalla akulla tilanne on ollut erilainen, jos/kun moottori käynnistyy, moottorilla on aikaa lähes poikkeuksetta käydä lämpiämäksi asti, koska kyseessä on pidempi maantieajo. Poikkeus on pakkaset (<-15c), jolloin polttomoottori käynnistyy heti liikkelle lähtiessä. Tällöin olen laittanut sportimoden päälle, jotta kone pysyy käynnissä ja käy lämpimäksi asti. Hybridimodella auto yrittää turhankin hanakasti sammuttaa kylmää konetta. Toki tämä ei ole se säästeliäin tapa, mutta eipä tuo keskikulutus nyt mikään järjetön ole näinkään. Viime tankauksesta helmikuun alusta bensaa on mennyt 1,8l/100km 700km matkalla, joka kaikki on tätä nurkissa pyörimistä. Auto on ulkona hangessa, ei edes katoksessa. Keula on ummessa läppin ansiosta ja kone lämpenee tosi vikkelään. 1,5km ja veden lämmöt alkaa olla normaalit ja kilometri puolitoistai lisää ja öljykin on on jo 75 asteen tietämillä.
                  Mini, E24, E90, G70
                  exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4328
                    • Turku

                    Originally posted by duckland View Post
                    koko keulahan on jäämistö bensa-autosta. feikki-ilmanottoaukkoja maalattu mustaksi ja munaiset joilla ei ole mitään virkaa. Onneks eivät pistäneet pakoputken päätä perään

                    clip
                    Mutta onko BMW BMW ilman munuaisia.

                    Comment

                    • jokes911
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 875
                      • Espoo

                      Originally posted by Rale View Post
                      Kyllä toi rekisterikilven sijoitus on oikea kukkanen tohon keulaan
                      Tämä!
                      2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                      2022 X3 Charged Edition Msport
                      1999 Honda CBR 900 SC33
                      2009 Husqvarna SMR 510
                      2017 KTM EXCF 350

                      Comment

                      • gnz
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 428
                        • -

                        Originally posted by duckland View Post
                        koko keulahan on jäämistö bensa-autosta. feikki-ilmanottoaukkoja maalattu mustaksi ja munaiset joilla ei ole mitään virkaa. Onneks eivät pistäneet pakoputken päätä perään
                        Ketä vastaan i4:n olisi tarkoitus kilpailla? Ainakin jos vertaa Volkswagenin premiumiin niin onhan i4 aika surullinen ilmestys:
                        All details and specs of the Audi e-tron GT RS (2021). Compare price, lease, real-world range and consumption of every electric vehicle.

                        Comment

                        • kooma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1017
                          • Pikis

                          Originally posted by gnz View Post
                          Ketä vastaan i4:n olisi tarkoitus kilpailla? Ainakin jos vertaa Volkswagenin premiumiin niin onhan i4 aika surullinen ilmestys:
                          https://ev-database.org/car/1153/Audi-e-tron-GT-RS
                          Kai se lähinnä model 3 asiakkaista kilpailee. Eikö tuo Audi ole ilmoittautunut olevansa Taycanin kanssa samassa sarjassa.
                          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5014
                            • Paimio

                            Originally posted by gnz View Post
                            Ketä vastaan i4:n olisi tarkoitus kilpailla? Ainakin jos vertaa Volkswagenin premiumiin niin onhan i4 aika surullinen ilmestys:
                            https://ev-database.org/car/1153/Audi-e-tron-GT-RS
                            No ei ainakaan tuota vastaan! Hieman on eri autoluokasta tuo Audi.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Ainakin audi on nopea.

                              Fastcharge Speed 810 km/h

                              Comment

                              • gnz
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 428
                                • -

                                Originally posted by kooma View Post
                                Kai se lähinnä model 3 asiakkaista kilpailee. Eikö tuo Audi ole ilmoittautunut olevansa Taycanin kanssa samassa sarjassa.
                                Jep, toivottavasti hinnoittelu osuu model 3 alueelle. Muuten ei oo mitään jakoja tällä pelillä.

                                No, pessimisti ei pety. Kyllä kai ne tämänki jotenki ryssii.

                                Uutinen vuodelta 2016: https://www.wsj.com/articles/bmw-los...ine-1461086049

                                Tätä niitetään nyt. Samalla kun odotetaan BMW:n johdon ilmoitusta milloin luovutaan polttiksista kokonaan...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎