Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 3711
    • Finnland

    Käyttövoimakiima, jossain vaiheessa sitten tuosta joko tulee realismia tai sitten löydetään järkevämpi tilalle ja tuo kuopataan. Siihen asti tätä vaihtoehtoa maksatetaan kansalla velaksi ja kun vihervassarit ovat hallituksessa, ei voi muuta kuin "nauttia kyydistä"
    Tekovihreyttä saasteteräksestä tehdyillä autoilla, sitten katsellaan "kun olet paha saastuttaja" ja ajat vanhemmalla autolla, vaikka kokonaisuutena säästät varmaan luontoa enemmän kuin yksikään akkukiimailija, kun ajat hyvin vähän.
    Tässä ajatuksia tälle perseilylle Täytyisiköhän tässä alkaa pähkäillä millainen sähköauto tulisi ostaa ehkä 3tkm ajeluille vuodessa jotta luonto oikeasti kiittäisi, köh

    Joku sähkömopo tai sähkömönkijä ois kyllä ihan mielenkiintoinen ns. omaksi vaihtoehdoksi. Ei sekään vaan taloudellinen kokonaiskustanteena ole jos uutena ostaa ja penniä venyttäen alkaa tuota miettimään.
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Automies ja automiehen ajatukset

      Nykyistä autokeskustelua Hietala seuraa uteliaana.

      – Ilmassa on paljon hypetystä. Auton käyttövoiman merkitystä liioitellaan ja uusien autojen valmistuksen päästöihin ei juurikaan kiinnitetä huomiota. Jos ajokilometrit jäävät alle 10 000 vuodessa, on siinä ja siinä voiko uuden auton hankkimista perustella ympäristösyillä, Hietala sanoo.

      Hän näkee nykyisessä keskusteluilmapiirissä yhtymäkohtia 1970-luvun alun taistolaisliikkeeseen.

      – Näen pyrkimystä kasvattaa ihmiset ajattelemaan tietyllä tavalla ja toteuttamaan tiettyä reaalimaailmasta irrottuna uskonnollissävytteistä kuvitelmaa, Hietala pohdiskelee.




      Automaattinen tukiviidakko auttaa, kohta valtio lahjoittaa jokaiselle sähköauton
      Last edited by BMW525Xda; 07-05-2021, 15:10.

      Comment

      • jokes911
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 875
        • Espoo

        Se olis oma liisari menossa vaihtoon heti vuodenvaihteen jälkeen. Kaikki avustuksen nostot otetaan ilolla vastaan (en tosin pidätä tällä hallituksella hengitystä että niin kävisi).
        2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
        2022 X3 Charged Edition Msport
        1999 Honda CBR 900 SC33
        2009 Husqvarna SMR 510
        2017 KTM EXCF 350

        Comment

        • ///Jone
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2009
          • 1281
          • HKI

          Originally posted by jokes911 View Post
          Se olis oma liisari menossa vaihtoon heti vuodenvaihteen jälkeen. Kaikki avustuksen nostot otetaan ilolla vastaan (en tosin pidätä tällä hallituksella hengitystä että niin kävisi).
          Alkujaan puhuttiin, että keväällä 2021 olisi ollut tiedossa tukimuutokset. Nyt ilmoitettiin et syssymmällä.

          Kun katsoo sähköautojen Suomen myyntimääriä ja sitä ääntä toimituksien viivästymisistä, niin tuskimpa tukisumma nousee. Mutta spekulaatiota...


          On muuten todennäköisesti kiinnostava päivä tuo kesäkuun 2. Bimmerpostin spekulaatioiden mukaan silloin julkaistaan tietoja i4.
          ______________________
          Nykyinen:
          Model 3

          BMW:t vuodesta 2009:
          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Eilen oli ahvenistolla uusi Taycan, halvin malli. Kyllä oli hieno ja kulki hyvin. Kellotin pari kierrosta 1.34,60 aikoja. 140k€ on vaan paljon rahaa vaikka ajaminen olisi ilmaista, kuitenkin vakio 1 sarjalainen meni radalla 5sek kovempaa ja se on monta valovuotta

            Mutta, ottaisin.

            Comment

            • larsen
              Bimmer Rookie
              • Jul 2020
              • 73
              • Tampere

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              ...140k€ on vaan paljon rahaa vaikka ajaminen olisi ilmaista...

              Mutta, ottaisin.

              Halvin Taycan maksaa Porschen nettisivujen mukaan 96489,82€. Ottaisin myös.

              F36 420ix
              Ex. E39

              -- menneiltä vuosilta --
              Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
              pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by larsen View Post
                Halvin Taycan maksaa Porschen nettisivujen mukaan 96489,82€. Ottaisin myös.
                4wd taisi olla tämä. TurboS

                Comment

                • larsen
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2020
                  • 73
                  • Tampere

                  Originally posted by larsen View Post
                  Halvin Taycan maksaa Porschen nettisivujen mukaan 96489,82€. Ottaisin myös.

                  Korjaan vielä itseäni Halvin maksaa siis 90331,46€. Kyseessä on tosiaan takaveto.

                  F36 420ix
                  Ex. E39

                  -- menneiltä vuosilta --
                  Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
                  pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita

                  Comment

                  • isolohko
                    BTCF Member
                    • May 2004
                    • 900
                    • Kymenlaakso

                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    4wd taisi olla tämä. TurboS
                    Näin ja kuvasin valkoisen, sen takaluukussa oli Taycan 4S, joita 390kw 114k€ ja 420kw 121k€ versiot olemassa, upea auto ja liikahtihan se.

                    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by isolohko View Post
                      Näin ja kuvasin valkoisen, sen takaluukussa oli Taycan 4S, joita 390kw 114k€ ja 420kw 121k€ versiot olemassa, upea auto ja liikahtihan se.
                      Taisin kuulla 114 140:ksi. Jutusteltiin omistajan kanssa autosta hetki siinä. Mainitsi että on katsellut tesloja -13 vuodesta mutta Taycan on ensimmäinen auton oloinen ja ihastui siihen heti, voin ymmärtää.

                      Comment

                      • tiko4tiko
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2020
                        • 769
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by larsen View Post
                        Korjaan vielä itseäni Halvin maksaa siis 90331,46€. Kyseessä on tosiaan takaveto.
                        90keur on lähtöhinta, jollaista autoa tuskin moni ostaa. Esim istuinlämmittimet on extra ja on siellä paljon muutakin jota voisi olettaa hintaan sisältyvän. Kun ruksi osuu kohtiin jotka ko.tasoiseen autoon kuuluu esim hyvät valot, hintaa kertyy nopeasti lisää. Omassa konfiguraatiossa viisari nousi ~130keuriin ja paljon jäi ruksimatta Toki bemarissa varusteet maksaa ja niihin uppoaa helposti useampi kymppi, mutta Porschen varustehinnat lähenee veneiden lisävarustehintoja, joten hinta on nopeasti aivan muuta kuin lähtöhinta.
                        Last edited by tiko4tiko; 09-05-2021, 17:54.
                        Mini, E24, E90, G70
                        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                        Comment

                        • larsen
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2020
                          • 73
                          • Tampere

                          Tuo on aivan totta. Monesta pitäisi tinkiä, jos hinnan rutistaisi alle 100k€:n. Valitettavan tyypillistä saksalaismerkkien kanssa.

                          F36 420ix
                          Ex. E39

                          -- menneiltä vuosilta --
                          Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
                          pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1832
                            • Karjaa

                            Taycanista ei taida tulla Club Sport -versiota josta kaikki turha olisi ruksittu pois jo valmiiksi. Tosin tokko enää nykyään on samalla lailla muutenkaan delete-optioita tarjolla Porschellakaan niin kuin vanhaan hyvään aikaan, ei ole hyvää bisnestä sellainen.
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • isolohko
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 900
                              • Kymenlaakso

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Taisin kuulla 114 140:ksi. Jutusteltiin omistajan kanssa autosta hetki siinä. Mainitsi että on katsellut tesloja -13 vuodesta mutta Taycan on ensimmäinen auton oloinen ja ihastui siihen heti, voin ymmärtää.
                              kuten edelläkin arveltua, paljoa Taycanin lisävarusterukseja ei taida tarvita, kun mennään niiden yhteisarvossa pikkuautohinnoissa ja se on vasta alkua.

                              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by isolohko View Post
                                kuten edelläkin arveltua, paljoa Taycanin lisävarusterukseja ei taida tarvita, kun mennään niiden yhteisarvossa pikkuautohinnoissa ja se on vasta alkua.
                                Totta. Minulle täysin ymmärtämätöntä kenttää kun tämän hetkisessä autossa ainoa lisävaruste on Airbag kuljettajalle, sekin jonkinlainen itse laukaistava malli kun ei mitään johtoja mene ohjauspylvään kautta autoon
                                Tämän ajattelin poistaa myös. Ei cruisea ei mitään ja hyvin pärjää, ihan oikeaa ajamista.

                                Minulle kyllä luultavasti kelpaisi Taycan täysin alkaen hinnalla, perusvärillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎