Suuri hybridiautokeskustelu osa I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2344
    • Vantaa

    #46
    Kiinalainen sen toden totta tulevaisuudessa tekee:

    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • jokes911
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 875
      • Espoo

      #47
      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Harhakäsitys, tesla vaihtaa vain ne kennot joissa varauskyky alle tietyn prosentin, yleisesti käsittääkseni pari kappaletta. Loput on vanhoja. Näin auto saadaan konttaamaan takuuajan ulkopuolelle pienin kustannuksin.
      Höpöhöpö..
      2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
      2022 X3 Charged Edition Msport
      1999 Honda CBR 900 SC33
      2009 Husqvarna SMR 510
      2017 KTM EXCF 350

      Comment

      • Jiri
        BTCF Member
        • Jun 2005
        • 107

        #48
        Täällä takana 30tkm Volvo V60 D6:lla.

        Omaan ajoon diesel hybridi sopii suht hyvin: Työmatka 60km suuntaansa ja kummassakin päässä saa lataukseen. Pelkkien työmatkojen dieselin kulutus pyörii 2,3-2,8l/100km tasossa.

        Pidemmät reissut menee sitten pääasiassa dieselillä ja kulutus on luokkaa 5l/100km.

        Tankkauksista laskettuna mitattu kulutus pyörii 3,5-4,2l/100km tasossa. 50l tankilla pääsee n. 1100-1200km.

        Parasta tuossa on kun kaikki kaupunkiajot pääsee sähköllä hiipien
        Bensahybridi vastaavalla rangella ei oikein itsellä toimisi, kun myös pidempää pätkää tulee säännöllisesti.

        +Käytännön kulutus
        +Volvo On Call sovellus (ajopäiväkirja ja etälämmitys yms)
        +Tarvittaessa ripeä varsinkin nyt softattuna
        +Vetomassa 1500kg itselle riittävä
        +"neliveto"
        +Hankintahinta hollannista haettuna
        +Varusteet

        -Todellinen range omassa ajossa luokkaa 35km (paljon maantietä)
        -Dieselvero
        -Jakopäänremontti arvokkaampi kuin perus dieselissä (tehtävä jännitteettömäksi)
        -Korotettu takakontin pohja, koira ei tykkää
        -Volvon akkujen maine

        Tällä hetkellä omiin tarkoituksiin täydellinen auto olisi varmaankin:
        Nelivetoinen bensahybridi jossa todellista rangea n. 80km, farkku tai suv. Ainoa lienee uusi mersun GLE - joka on hinnaltaan ulottumattomissa
        * E93 335 M-Sport -08 * E83 3.0sD -07 * Mini R55 Clubman S -07 * Peugeot 406 Coupe V6 -01 *

        Comment

        • jokes911
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 875
          • Espoo

          #49
          Originally posted by Jiri View Post
          Bensahybridi vastaavalla rangella ei oikein itsellä toimisi, kun myös pidempää pätkää tulee säännöllisesti.
          Bensojen ongelma on kulutus kaupungissa ja pätkäajossa. Pitkällä matkalla uusien bensamoottorien kulutus on aika lähellä dieseliä, varsinkin jos ajaa vakkarilla eikä ole ohittelemassa koko ajan.
          2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
          2022 X3 Charged Edition Msport
          1999 Honda CBR 900 SC33
          2009 Husqvarna SMR 510
          2017 KTM EXCF 350

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17571
            • Turku

            #50
            Originally posted by jokes911 View Post
            Bensojen ongelma on kulutus kaupungissa ja pätkäajossa. Pitkällä matkalla uusien bensamoottorien kulutus on aika lähellä dieseliä, varsinkin jos ajaa vakkarilla eikä ole ohittelemassa koko ajan.
            On se tottapuhuen dieselinkin ongelma. Pyörin toisinaan Turun keskustassa ja sen tuntumassa: Kylmäkäynnistys ja ajoa 2-4km, kulutus huitelee 10-12l/100km.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Tomi T
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 3873
              • Nokia

              #51
              Originally posted by Jiri View Post
              Tällä hetkellä omiin tarkoituksiin täydellinen auto olisi varmaankin:
              Nelivetoinen bensahybridi jossa todellista rangea n. 80km, farkku tai suv. Ainoa lienee uusi mersun GLE - joka on hinnaltaan ulottumattomissa
              Mitenniin ainoa? G05 X5 45e täyttää nuo ehdot.
              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

              ex. 54*BMW

              Comment

              • Jiri
                BTCF Member
                • Jun 2005
                • 107

                #52
                Originally posted by Tomi T View Post
                Mitenniin ainoa? G05 X5 45e täyttää nuo ehdot.
                Mennyt täysin ohi tuo X5:n range, toihan oliskin
                * E93 335 M-Sport -08 * E83 3.0sD -07 * Mini R55 Clubman S -07 * Peugeot 406 Coupe V6 -01 *

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15293
                  • Ajamisen Iloa

                  #53
                  Originally posted by pyroz View Post
                  Yllättävän vikkelä liikkumaan on tuollainen hybridi. Voimalinjana loistava sinänsä.
                  Suoralla ehkä ohituskiihtyvyydessä tai valoista ampaistessa, muuten ei todellakaan. (ja suorallakaan tuskin jarruttaessa.) Nauratti kommentit hybridien omistajilta viime syysmiitin jälkeen "kyllä mentiin todella kovaa" ja itse sai puida nyrkkiä 22v vanhan bemarin kabiinissa kun meinasi nukuttaa niinkuin huopatossutehtaalla. Nämä 2000kg painoiset hybridit ovat pudottaneet reaalielämän suorituskyvyn jonnekin kuorma-autoluokkaan.

                  Saa vetää herneitä niin paljon kun haluaa.

                  ps. Jos vertaa johonkin noin 5-10v ikäiseen hybridittömään bensalaitteeseen niin ero on vielä tuplasti isompi sen hybridittömän eduksi.
                  Last edited by Remotion; 04-11-2020, 16:01.
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6778
                    • PK-seutu

                    #54
                    Originally posted by Remotion View Post
                    Suoralla ehkä, muuten ei todellakaan. (ja suorallakaan tuskin jarruttaessa.) Nauratti kommentit hybridien omistajilta viime syysmiitin jälkeen "kyllä mentiin todella kovaa" ja itse sai puida nyrkkiä 22v vanhan bemarin kabiinissa kun meinasi nukuttaa niinkuin huopatossutehtaalla. Nämä 2000kg painoiset hybridit ovat pudottaneet reaalielämän suorituskyvyn jonnekin kuorma-autoluokkaan.

                    Saa vetää herneitä niin paljon kun haluaa.
                    Vertauskohtana muut vastaavat, eli F3x polttomoottoriset mallit. Suorat verrokit on 330i ja 330d. Hienosti pärjää joukossa 330e:llä.

                    Ps. omamassa 330e:llä 1735kg. F31 330d:llä 1680kg.
                    Last edited by pyroz; 04-11-2020, 16:02.
                    S65, S85, H1, N63TU, IB1

                    Comment

                    • jokes911
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 875
                      • Espoo

                      #55
                      Originally posted by Remotion View Post

                      ps. Jos vertaa johonkin noin 5-10v ikäiseen hybridittömään bensalaitteeseen niin ero on vielä tuplasti isompi sen hybridittömän eduksi.
                      Ja onko tähän väitteeseen joku esimerkki? Oma 530e on 6s laite joten aika iso pannu pitää olla edessä että on nopeempi. Tuon 45e X5:n arvot on muistaakseni 5.6s sataseen.
                      2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                      2022 X3 Charged Edition Msport
                      1999 Honda CBR 900 SC33
                      2009 Husqvarna SMR 510
                      2017 KTM EXCF 350

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2093
                        • Naantali

                        #56
                        Originally posted by jokes911 View Post
                        Ja onko tähän väitteeseen joku esimerkki? Oma 530e on 6s laite joten aika iso pannu pitää olla edessä että on nopeempi. Tuon 45e X5:n arvot on muistaakseni 5.6s sataseen.
                        Valmistajan ilmoittama aika on 6,4s 530e, onko kukaan mitannut mitä se on oikeasti :think
                        Meillä 430d xDrive käyttiksenä ja käytiin kokeilemassa G20 330e, ei sen voimalinja ainakaan säväyttänyt yhtään verrattuna 430d, tosin meidän auto ohjelmoitu.
                        Last edited by miyli; 04-11-2020, 19:07.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7468
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by miyli View Post
                          Valmistajan ilmoittama aika on 6,4s 530e, onko kukaan mitannut mitä se on oikeasti :think
                          AMS:n mittauksia: https://www.auto-motor-und-sport.de/...hnische-daten/

                          Omapaino 1845 kg, testiauton paino 1901 kg, 0-100 km/h 6,4 s, 100-0 km/h 35,0 m / 11,0 m/s².
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6778
                            • PK-seutu

                            #58
                            Originally posted by miyli View Post
                            Meillä 430d xDrive käyttiksenä ja käytiin kokeilemassa G20 330e, ei sen voimalinja ainakaan säväyttänyt yhtään verrattuna 430d, tosin meidän auto ohjelmoitu.
                            No kas kummaa
                            S65, S85, H1, N63TU, IB1

                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1203
                              • GrassLake

                              #59
                              Remolla oli tuossa nyt kyse kaarreajosta.
                              Kyllähän nuo painaa paljon.
                              Uskon, että "kovaa" niillä pääsee silti siihen nähden, mitä edes semi-laillisesti tarvitsee maantiellä. Mutkapätkälläkin.

                              Toki verrattuna alustaltaan ja muutenkin viritettyyn z3:een...
                              Meneehän se menojaan mutkatiellä, jos kuski on ajan tasalla.

                              Nämä on kovin subjektiivisiä asioita, varsinkin kun vertaillaan ihan eri autoja.

                              Silti, allekirjoitan omalta kohdaltani:
                              Käyttis Mitsu outlander hybridi, omapaino 2000+, EI ole mukava mutkatiellä.
                              Mersu SLK on (ja varmasti z3 vielä enempi?).

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                #60
                                Originally posted by miyli View Post
                                Valmistajan ilmoittama aika on 6,4s 530e, onko kukaan mitannut mitä se on oikeasti :think
                                En tiedä kiihtyvyyttä mutta riittävä on minulle, 530e on tämän hetkisestä bmw valikoimasta ainoa auto i3 lisäksi joka kiinnostaisi jos olisin uutta autoa ostamassa. 530e pitäisi kyllä olla kutoskoneella mutta 3v autona menettelisi jakoketjuongelmaisella 20i koneellakin. Minusta 530e tarjoaa hintaansa nähden eniten bemaria.

                                Comment

                                Working...
                                X