memebuy23buy

autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Autodoc tehnyt sen perinteisen, eli 5-6 vuotta sitten oli aikalailla halvin, nyt ei läheskään. Eli hankitaan asiakaskuntaa ja sitten aletaan tekemään varsinaista bisnestä.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Joo Autodoc tuntuu tuota harrastavan, että lähettävät toisen merkkisen osan kuin tilattu. Heillä on esim. oma merkki Stark, jota monesti laittavat. Itsekin lopetin tämän takia heiltä tilaamiseen, jos vaan jostain muualta saa osan ja kyllähän sen yleensä saa.
    Tämä on muuten todella ärsyttävä tapa. Tuo Stark on aivan kuraa. Autodoc nostanut jonkun Stark-osan hinnan ylös ja asiakkaan pitäisi olla tyytyväinen että sai näin kalliin "premium" osan.

    Siellä on vieläkin rahaa kiinni enkä todellakaan tilaa enää tuosta lafkasta mitään.

    Originally posted by Zeta View Post
    Eikö näitä hyviä paikkoja voi kertoa vai onko joku salaisuus? :think

    Spareto on toiminut erittäin hyvin. Siellä pelaa myös takuujutut ja rahaliikenne toimii tarvittaessa myös toiseen suuntaan.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Toinenhan on jo otsikossa (aeromotors) ja toinenkin mainittu täällä (motointegrator.de)

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Edullisempiakin paikkoja löytyy, missä ei tarvi reklamaatioiden kanssa taistella, niin en ymmärrä miksi tilaills tuolta.
    Eikö näitä hyviä paikkoja voi kertoa vai onko joku salaisuus? :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Edullisempiakin paikkoja löytyy, missä ei tarvi reklamaatioiden kanssa taistella, niin en ymmärrä miksi tilaills tuolta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Tästä sais ihan oman saagan mut kirjoitin juuri kolmen vartin verran tiukkaa tekstiä saksan suuntaan ja tässä puhelin soinut saksasta autodogin edustajalta meikäläiselle kolmesti yms.

    EU verkkokaupassa tämä on täysin veden pitävä sääntö että minkä tahansa tuotteen saa asiakas palauttaa myyjäliikkeeseen 14 päivän ajan ostosta. Palautusta ei tarvitse perustella millään tavalla.
    How to claim the 2-year guarantee for EU purchases, get a repair, replacement or refund, how to cancel orders made outside shops (online, by phone, mail order).


    On todellakin syvään juurtunut tuolla autodocissa että tätä ei noudateta koska vaikka tässä heidän managementti jo ottaa pahoittelevaan sävyyn yhteyttä niin silti palautusta ei ehdoteta, vaan sitä että he pitävät rahani ja sitten lähettävät oikean tuotteen minulle myöhemmin. Tietenkin täysin turhaa jo kun auto on korjattu, eikä kukaan ala tuntien turbon irrotusprosessiin sen takia että saisi tiivisteen vaihdettua välistä.

    Kävin printtaamassa palautuslapun ja palautan nämä pienessä minigrip pussissa olevat pienet tiivisteet vähintään kuution kokoisessa pahvilaatikossa. Tuosta uudesta 3D-printteristä jäi juuri sopiva laatikko mikä on aivan saatanan iso.

    No posin kautta onneksi muuten päivä, niin pelkästä rakkaudesta lajiin taistellut tätä. Eihän tuo oikeasti asiakkaiden vastuulla ole sietää ylimielistä ja oikeuksia polkevaa asennetta.
    Hyvä kun joku jaksaa taistella. Itse äänestän vaan lompakolla ja ostan muualta. Asiakkaan oikeudet verkkokaupassa on kyllä tiedossa, mutta en vaan itse jaksaa alkaa taistelemaan.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Joo Autodoc tuntuu tuota harrastavan, että lähettävät toisen merkkisen osan kuin tilattu. Heillä on esim. oma merkki Stark, jota monesti laittavat. Itsekin lopetin tämän takia heiltä tilaamiseen, jos vaan jostain muualta saa osan ja kyllähän sen yleensä saa.
    Tästä sais ihan oman saagan mut kirjoitin juuri kolmen vartin verran tiukkaa tekstiä saksan suuntaan ja tässä puhelin soinut saksasta autodogin edustajalta meikäläiselle kolmesti yms.

    EU verkkokaupassa tämä on täysin veden pitävä sääntö että minkä tahansa tuotteen saa asiakas palauttaa myyjäliikkeeseen 14 päivän ajan ostosta. Palautusta ei tarvitse perustella millään tavalla.
    How to claim the 2-year guarantee for EU purchases, get a repair, replacement or refund, how to cancel orders made outside shops (online, by phone, mail order).


    On todellakin syvään juurtunut tuolla autodocissa että tätä ei noudateta koska vaikka tässä heidän managementti jo ottaa pahoittelevaan sävyyn yhteyttä niin silti palautusta ei ehdoteta, vaan sitä että he pitävät rahani ja sitten lähettävät oikean tuotteen minulle myöhemmin. Tietenkin täysin turhaa jo kun auto on korjattu, eikä kukaan ala tuntien turbon irrotusprosessiin sen takia että saisi tiivisteen vaihdettua välistä.

    Kävin printtaamassa palautuslapun ja palautan nämä pienessä minigrip pussissa olevat pienet tiivisteet vähintään kuution kokoisessa pahvilaatikossa. Tuosta uudesta 3D-printteristä jäi juuri sopiva laatikko mikä on aivan saatanan iso.

    No posin kautta onneksi muuten päivä, niin pelkästä rakkaudesta lajiin taistellut tätä. Eihän tuo oikeasti asiakkaiden vastuulla ole sietää ylimielistä ja oikeuksia polkevaa asennetta.
    Last edited by Remotion; 16-02-2023, 17:45.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Autodoc meni mulla pannaan. Toimittivat viivästyneesti tuotteen joka oli väärän automalliin tehty ja ihan piraattikamaa, kun maksaa laatutuotteesta esim parista Henkelin tiivisteestä 30€, niin ei halua saada sopimatonta 0,30€ "honket" tiivistesarjaa joka on ihan eri automalliin tehty ja vääränmallisia. Oikealla logolla tehty tarra liimattu päälle kohtaan missä lukee et mihin automalleihin osa käy, mutta kuitenkin nevahööd "Honket" logoja muuten paketti pullollaan.

    Tietenkin reklamointi sähköpostitse oli alkuun täysin hyödytöntä ja vaativat reilusti kuvia mitkä toimitin ja sit kun ne oli toimitettu ni asia sivuutettiin ja koitettiin jankata muista asioista. Otin sitten luottoyhtiön mukaan, aloin soitella autodogille puheluja jotka nauhoitan ja muuta mukavaa. Ekalla kerralla tuli luuria korvaan mutta toka jo oli hyvin neuvotteleva. Nyt on palautustarra sähköpostissa mutta kun ei ole tarratulostinta niin pyysin vielä että saisiko saman oikeana tarrana kirjekuoressa tänne. Kun kerran ei hyvällä niin sitten...

    Eihän näistä hermojen ja ajankäytön takia kannattaisi vääntää vaan heittää vain tuotteet roskiin, mutta periaate on periaate ja verkkokaupan lainsäädäntö on kaikille sama. Asiakkaalle toimitettu tuote pitää olla samaa merkkiä ja mallia kuin nettikaupassa myyty tuote. Ja sitten muilla liikkeillä on yleensä printattu tarra palautuksen varalle mukana jo automaattisesti, koska heille tuotteen voi palauttaa vaikka se ois vain makuasiasta kiinni, kuten verkkokaupassa on mahdollista palauttaa. Autodoc taitaa tietää että he toimittavat paljon tuoteväärennöksiä ja vääriä tuotteita, joten siksi reklamaatioprosessi on tehty mahdollisimman vaikeaksi.
    Joo Autodoc tuntuu tuota harrastavan, että lähettävät toisen merkkisen osan kuin tilattu. Heillä on esim. oma merkki Stark, jota monesti laittavat. Itsekin lopetin tämän takia heiltä tilaamiseen, jos vaan jostain muualta saa osan ja kyllähän sen yleensä saa.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Joskus oon autodoc/autovaraosat jne joutunut jotain palauttamaan, ja se oli kyllä vääntöä.
    Mutta itse tuotteet ovat sinänsä olleet aika ok. Varauksella hyvä

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Autodocilta tilannut useammankymmentä kertaa aikajänteenä yli 5 vuotta. Pääasiassahan heidän kanssaan on sujunut hyvin ja tavara on käytännössä aina ollut sitä, mitä on pitänytkin. On tainnut yksittäisen kerran joku suodatin vaihtunut joksikin toiseksi. Kokonaisuutena osumaprosentti on ollut kyllä hyvä ja hinnat on asiallisia varsinkin noiden "-40%"-päivien aikana.

    Mutta sitten jos on jotain viallista tuotteessa, niin se on kyllä tehty todella hankalaksi heidän kanssaan. Siitä seuraa tyypillisesti todella pitkällinen kuvien ja muiden lähettely , mutta kyllä sekin yleensä johonkin lopputulokseen päätyy, kun jaksaa vääntää. Toisaalta ihan yhtä lailla hankalaa se on minkä tahansa ulkomaan myyjän kanssa, jos joku menee pieleen. Joskus on hankalaa ihan kotimaistenkin toimijoiden kanssa.

    E

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Autodoc meni mulla pannaan. Toimittivat viivästyneesti tuotteen joka oli väärän automalliin tehty ja ihan piraattikamaa, kun maksaa laatutuotteesta esim parista Henkelin tiivisteestä 30€, niin ei halua saada sopimatonta 0,30€ "honket" tiivistesarjaa joka on ihan eri automalliin tehty ja vääränmallisia. Oikealla logolla tehty tarra liimattu päälle kohtaan missä lukee et mihin automalleihin osa käy, mutta kuitenkin nevahööd "Honket" logoja muuten paketti pullollaan.

    Tietenkin reklamointi sähköpostitse oli alkuun täysin hyödytöntä ja vaativat reilusti kuvia mitkä toimitin ja sit kun ne oli toimitettu ni asia sivuutettiin ja koitettiin jankata muista asioista. Otin sitten luottoyhtiön mukaan, aloin soitella autodogille puheluja jotka nauhoitan ja muuta mukavaa. Ekalla kerralla tuli luuria korvaan mutta toka jo oli hyvin neuvotteleva. Nyt on palautustarra sähköpostissa mutta kun ei ole tarratulostinta niin pyysin vielä että saisiko saman oikeana tarrana kirjekuoressa tänne. Kun kerran ei hyvällä niin sitten...

    Eihän näistä hermojen ja ajankäytön takia kannattaisi vääntää vaan heittää vain tuotteet roskiin, mutta periaate on periaate ja verkkokaupan lainsäädäntö on kaikille sama. Asiakkaalle toimitettu tuote pitää olla samaa merkkiä ja mallia kuin nettikaupassa myyty tuote. Ja sitten muilla liikkeillä on yleensä printattu tarra palautuksen varalle mukana jo automaattisesti, koska heille tuotteen voi palauttaa vaikka se ois vain makuasiasta kiinni, kuten verkkokaupassa on mahdollista palauttaa. Autodoc taitaa tietää että he toimittavat paljon tuoteväärennöksiä ja vääriä tuotteita, joten siksi reklamaatioprosessi on tehty mahdollisimman vaikeaksi.
    Last edited by Remotion; 16-02-2023, 11:51.

    Leave a comment:


  • is18
    replied
    Originally posted by ///Joonas View Post
    Onkos black friday bongauksia varaosaliikkeistä? ite huomasin vain tuon autodocin kerran vuodessa oleva "oikea" alennuskamppanija nytten. Toki tuo 43 pinnaa on hiukan liioiteltu, kuten brändiin toki kuuluu.
    Katsoin tämän innoittamana autodocilta sre 243 paineasetelmaa. Oli vaan noin kympin kalliimpi mitä "normialessa"

    Leave a comment:


  • ///Joonas
    replied
    Onkos black friday bongauksia varaosaliikkeistä? ite huomasin vain tuon autodocin kerran vuodessa oleva "oikea" alennuskamppanija nytten. Toki tuo 43 pinnaa on hiukan liioiteltu, kuten brändiin toki kuuluu.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Aika paljon tilailen Aeromotorsin kautta ja palautukset tullu tutuksi, ja sujuu kyllä hienosti.
    Samoin asiakaspalvelu ollut hyvää, ja s.postitse asiat hoituneet aina ripeästi.

    Toki viivettä on maksuissa, mut se on OK.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Takuu asiatkin hoituu heidän kautta hyvin.
    Kerrotko lisää keissistä, niin tietää itekin, jos tarvetta tulee. Tuliko väärä osa, vai viallinen tuote?

    Leave a comment:

Working...
X