Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4978
    • Paimio

    Originally posted by duckland View Post
    Ekat kunnon pakkaset saapu etelään ja teki hybridistä täysin kelvottoman. Tai no saa sil kabiinin lämpöseks etänä sen jälkee -20 pakkasessa sillä ei muuta tee. Sähköä ei saa edes käyttöön ekan 5 kilsan aikana
    No tuo on kyllä ihan persiistä. Itsekin harkinnut nimeomaan tuota hybridiä tuon työmatkan (10km) takia jonka voisi kelissä kuin kelissä päästä edestakaisin sähköllä...mutta milläs pääset jos vehe ei edes anna sähköllä ajella...täysin typerää suunnittelua tuommoinen kyllä.
    Latauksen aikana saa ohjaamon lämpimäksi niin mikäs siinä olisi sähköllä ajella....voisi vaikka ilman lämppäriäkin mennä tuon 10km eikä ehtisi kovin viileä tulla...mutta ei niin ei. Järjetöntä mielestäni.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3517
      • Raisio

      Miks ostaa tuontiuitettu ja puoliksi jo loppuunajettu X30e joka ei edes toimi kun pitäisi ja vaivaista 10 kilsan työmatkaa varten. Saman matkan voi siirtyä ekologisemmin ja edullisemmin vaikka sähköavusteisella pyörällä tai jos syksyiset sateet tai talvipakkaset jännittää, ostaa sen 80€ Micran tai Ka:n apuvälineiksi
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • tiko4tiko
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2020
        • 773
        • Lappeenranta

        Originally posted by TheRipper View Post
        No tuo on kyllä ihan persiistä. Itsekin harkinnut nimeomaan tuota hybridiä tuon työmatkan (10km) takia jonka voisi kelissä kuin kelissä päästä edestakaisin sähköllä...mutta milläs pääset jos vehe ei edes anna sähköllä ajella...täysin typerää suunnittelua tuommoinen kyllä.
        Latauksen aikana saa ohjaamon lämpimäksi niin mikäs siinä olisi sähköllä ajella....voisi vaikka ilman lämppäriäkin mennä tuon 10km eikä ehtisi kovin viileä tulla...mutta ei niin ei. Järjetöntä mielestäni.
        Oletteko nyt ihan tosissanne näissä jutuissa Ei tuolla muutamalla viikolla ole kokonaisuuden kannalta mitään väliä, vaikka ne ajaakin bensalla, varsinkin jos matka n tuollasia. Moottorin keston kannalta, jos kone käynistyy ja niihän se tekee plugareissa kovalla pakkasella (koska akussa ei ole lämmitystä), niin mosa kannattaa ajaa sitten lämpimäksi, muuten öljy on hetken päästä täynnä vettä ja kone ruosteessa.
        Mini, E24, E90, G70
        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 4978
          • Paimio

          Originally posted by tiko4tiko View Post
          Oletteko nyt ihan tosissanne näissä jutuissa Ei tuolla muutamalla viikolla ole kokonaisuuden kannalta mitään väliä, vaikka ne ajaakin bensalla, varsinkin jos matka n tuollasia. Moottorin keston kannalta, jos kone käynistyy ja niihän se tekee plugareissa kovalla pakkasella (koska akussa ei ole lämmitystä), niin mosa kannattaa ajaa sitten lämpimäksi, muuten öljy on hetken päästä täynnä vettä ja kone ruosteessa.
          Varsin totta tuokin. Siksipä nämä hybridit onkin aikamoisia turhakkeita täällä kylmissä olosuhteissa. Jossain lämpimissä maissa missä oikeasti voi ajella suurimman osan pelkällä sähköllä voi noilla jotain tehdäkin. Eipä noilla oikeasti juuri säästöä tule...varsinkin kun bensaa kuitenkin kuluttavat huomattavasti pelkkää bensakonetta enemmän jo ihan kasvaneen painon takia.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Danukos
            Alueaktiivi
            • Feb 2011
            • 1106
            • pks

            Originally posted by tiko4tiko View Post
            mosa kannattaa ajaa sitten lämpimäksi, muuten öljy on hetken päästä täynnä vettä ja kone ruosteessa.

            Autoharrastajat tai muuten "autotietoiset" ihmiset tämän varmasti ymmärtää. Ja plugareiden kanssa talvisaikaan tämä vaatii hieman huomiota kuskilta. Mutta arvatkaa kiinnostaako tai osaako tavallinen kansalainen tämmöisiä asioita miettiä? Niin.
            E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
            Ex - E34
            ///M5 -90 Alpin Weiss II

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 773
              • Lappeenranta

              Originally posted by TheRipper View Post
              Varsin totta tuokin. Siksipä nämä hybridit onkin aikamoisia turhakkeita täällä kylmissä olosuhteissa. Jossain lämpimissä maissa missä oikeasti voi ajella suurimman osan pelkällä sähköllä voi noilla jotain tehdäkin. Eipä noilla oikeasti juuri säästöä tule...varsinkin kun bensaa kuitenkin kuluttavat huomattavasti pelkkää bensakonetta enemmän jo ihan kasvaneen painon takia.
              Jaa nykyisessä on nyt lähes kaksi vuotta takana ja 32000km. Keskikulutus 4,8 l/100km. Vastaavassa käytössä koko vuoden kulutus oli diesel äksällä ~11 l/100km. 45e toimii sähköllä aina tuonne -12 asteeseen asti ihan ok. Auton ulkona koko ajan. Tässä latausverkko tilanteessa, hybridi on sähköautoa toimivampi väittäsin siis kokonaisuutena.
              Last edited by tiko4tiko; 30-12-2021, 00:08.
              Mini, E24, E90, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • tiko4tiko
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2020
                • 773
                • Lappeenranta

                Originally posted by Danukos View Post
                Autoharrastajat tai muuten "autotietoiset" ihmiset tämän varmasti ymmärtää. Ja plugareiden kanssa talvisaikaan tämä vaatii hieman huomiota kuskilta. Mutta arvatkaa kiinnostaako tai osaako tavallinen kansalainen tämmöisiä asioita miettiä? Niin.
                Juu ei osaa, siinä onkin selvittämistä kuka tuollaista käytettynä.ostaa. Voi olla 2-3 vuotiaassa vähän ajetussa autossa kone aika paskassa kunnossa,latolöydönkin kone voi olla parempi
                Mini, E24, E90, G70
                exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                Comment

                • ///Jone
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2009
                  • 1281
                  • HKI

                  Hybridin jälkeen siirtymää tahtoo lähinnä sähköautoon. Erikseen harrasteautot. Kulutus etenkin kaupungissa laskee mukavasti, kun saa käyttää sähköä. Lisäksi hiljaisuus sopii pääosiin ajoja vr. vaimennettu neloskone. Yli -10 asteen päiviä tai ylipäätään pakkaspäiviä ei kuitenkaan aivan mahdottomasti ole.
                  Last edited by ///Jone; 30-12-2021, 00:15.
                  ______________________
                  Nykyinen:
                  Model 3

                  BMW:t vuodesta 2009:
                  i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4978
                    • Paimio

                    Originally posted by tiko4tiko View Post
                    Jaa nykyisessä on nyt lähes kaksi vuotta takana ja 32000km. Keskikulutus 4,8 l/100km. Vastaavassa käytössä koko vuoden kulutus oli diesel äksällä ~11 l/100km. 45e toimii sähköllä aina tuonne -12 asteeseen asti ihan ok. Auton ulkona koko ajan. Tässä latausverkko tilanteessa, hybridi on sähköautoa toimivampi väittäsin siis kokonaisuutena.
                    No ei tuo kyllä paha ole sinällään kyllä...mutta toki jos talvella kerta bensalla joutuu vallan ajelemaan niin eiköhän se kulutus siellä 10l paremmalla puolella olisi tuossakin...siis tuossa 10km siirtymällä. Kesällä sitten toki eri juttu...tuo on kyllä ihan hyvä jos edes -12 asti toimii pelkällä sähkölläkin...ei niitä tuota kylmempiä öitä nyt sentään ihan mahdottomasti ole...mutta kuten sanoit niin onhan tämmöinen käytettynä sitten aikamoinen riskiostos...jopa saksasta. Suomesta ei nyt missään nimessä uskaltaisi se nyt on selväkin.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by tiko4tiko View Post
                      Jaa nykyisessä on nyt lähes kaksi vuotta takana ja 32000km. Keskikulutus 4,8 l/100km. Vastaavassa käytössä koko vuoden kulutus oli diesel käsillä ~11 l/100km. 45e toimii sähköllä aina tuonne -12 asteeseen asti ihan ok. Auton ulkona koko ajan. Tässä latausverkko tilanteessa, hybridi on sähköautoa toimivampi väittäsin siis kokonaisuutena.
                      Joo, samaa mieltä. Meillä on mennyt emännän ajossa 4,2l/100km, ajosta n. puolet pidempää matkaa jollon bensakone käynnissä ja muutenkin aina hybridi moodissa kun on kuulemma "mopo pelkällä sähköllä" Sähköajoa toki auttaa kun pääsee lähtemään lämpöisestä tallista.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Kanerv4
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 976
                        • Tampere

                        Originally posted by tiko4tiko View Post
                        Juu ei osaa, siinä onkin selvittämistä kuka tuollaista käytettynä.ostaa. Voi olla 2-3 vuotiaassa vähän ajetussa autossa kone aika paskassa kunnossa,latolöydönkin kone voi olla parempi

                        Monessa Hybridissä on huoltovälit 15tkm jossa öljynvaihto myös, ainakin vag konsernilla. Bemari vielä pysyttelee 30tkm kohdalla mutta onko noita nyt bemarillakaan ollut kuin muutamia joissa kone rikki ja mikä oli kilsamäärä :think

                        Comment

                        • Hezman
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 708
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          No tuo on kyllä ihan persiistä. Itsekin harkinnut nimeomaan tuota hybridiä tuon työmatkan (10km) takia jonka voisi kelissä kuin kelissä päästä edestakaisin sähköllä...mutta milläs pääset jos vehe ei edes anna sähköllä ajella...täysin typerää suunnittelua tuommoinen kyllä.
                          Latauksen aikana saa ohjaamon lämpimäksi niin mikäs siinä olisi sähköllä ajella....voisi vaikka ilman lämppäriäkin mennä tuon 10km eikä ehtisi kovin viileä tulla...mutta ei niin ei. Järjetöntä mielestäni.
                          Vuosi pari sitten mulla oli Volvo V60 hybridi, vuosimallia -14. Auto ei ollut minulla lopulta kuin varmaan puol vuotta, erinäisten syiden myötä.
                          Oppi mitä siittä jäi on se, että akuston pitää olla sen verta suuri, jotta sillä ajaa päivittäisen matkan pihistelemättä. Lisäksi kaikki ajonaikaiset lämmitykset/jäähdytykset tulisi toimia sähköllä. Esilämmitys ja -jäähdytys sähköllä, sisältäen myös akuston optimaalisen ajoon lähdön lämpötilan.
                          Lisäksi sähkömoottorissa tulisi olla voimaa vähintään sen 100 hv, jotta liikenteeseen liittyminen olisi helpompaa.

                          Kaikki edellä mainitsemani seikat vaikuttavat nimenomaan polttiksen käyttöön.

                          Hybridit ei ole Volvon kokemuksen jälkeen kiinnostaneet niin paljoa, jotta olisin seurannut niiden kehitystä. Luulisi, että Suomen oloihin järkevän hybridin saisi nykyään joltain merkiltä.

                          Hybridin hankintaa kun miettii, niin valmistajien ilmoittaman toimintamatkan kun puolittaa niin lähellä todellisuutta.

                          Comment

                          • GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3026
                            • Sjundeå

                            Originally posted by tiko4tiko View Post
                            Jaa nykyisessä on nyt lähes kaksi vuotta takana ja 32000km. Keskikulutus 4,8 l/100km. Vastaavassa käytössä koko vuoden kulutus oli diesel äksällä ~11 l/100km. 45e toimii sähköllä aina tuonne -12 asteeseen asti ihan ok. Auton ulkona koko ajan. Tässä latausverkko tilanteessa, hybridi on sähköautoa toimivampi väittäsin siis kokonaisuutena.
                            Toi taitaa mennä fiilispuoleen. Mä taas näen, että plugari on sellanen vähän paska sähköauto, eikä erityisen hyvä polttomoottoriautokaan. Itselläkin tulee nykyään myös tuo luokkaa 15-16tkm/vuosi, enkä näihin ajoihin sähköauton kanssa tarvitsisi mitään muuta kun kotilatauksen.

                            Latausverkosto on yleensäkin sellanen puheenaihe, joka ei oikein koskaan taida tulla ”riittäväksi”. Kuitenkin jo vuosia sitten pikkuakkuisilla sähköautoilla pystyi ajelemaan 35tkm/vuosi hyödyntäen senaikaista verkostoa. Toki silloin ei ollut käyttäjiäkään niin paljoa

                            Originally posted by tiko4tiko View Post
                            Juu ei osaa, siinä onkin selvittämistä kuka tuollaista käytettynä.ostaa. Voi olla 2-3 vuotiaassa vähän ajetussa autossa kone aika paskassa kunnossa,latolöydönkin kone voi olla parempi
                            Älä muuta sano.

                            Originally posted by ///Jone View Post
                            Hybridin jälkeen siirtymää tahtoo lähinnä sähköautoon. Erikseen harrasteautot.
                            Jep. Mieluiten jopa aika nopeasti . Täytyy katsoa, että vaihtaako jo kesällä vai alkaisko tuolla pääsemään toimistolle sähköllä yhteen suuntaan (60km).
                            -22 Lexus ES300h
                            -08 Subaru Impreza

                            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                            Comment

                            • tiko4tiko
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2020
                              • 773
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by Kanerv4 View Post
                              Monessa Hybridissä on huoltovälit 15tkm jossa öljynvaihto myös, ainakin vag konsernilla. Bemari vielä pysyttelee 30tkm kohdalla mutta onko noita nyt bemarillakaan ollut kuin muutamia joissa kone rikki ja mikä oli kilsamäärä :think
                              Itse olen vaihtanut öljyt bemarin hybrideihin (40e, 45e) kerran vuoteen (~15tkm). Todellisuudessahan koneelle huoltoväli on vielä puolet tuosta, koska sähköllä matkaa on tullut puolet
                              Mini, E24, E90, G70
                              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                              Comment

                              • tiko4tiko
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2020
                                • 773
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by GameOver View Post

                                Latausverkosto on yleensäkin sellanen puheenaihe, joka ei oikein koskaan taida tulla ”riittäväksi”. Kuitenkin jo vuosia sitten pikkuakkuisilla sähköautoilla pystyi ajelemaan 35tkm/vuosi hyödyntäen senaikaista verkostoa. Toki silloin ei ollut käyttäjiäkään niin paljoa
                                Latausverkolla tarkoitan nopeita pikalatureita, joila näihin isoihin akkuihin saadaan täyttöä kunnon vauhdilla.
                                Mini, E24, E90, G70
                                exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎