Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4978
    • Paimio

    Ei jestas...aika paljon kovemmin täällä saa näemmä jopa omaa merkkiä arvostella kuin Teslaa...vaikka arvostelu olisi otettu arvostetusta autolehdestä.

    No tietääpä tulevaisuudessa olla Tesla-asioista komentoimatta täällä!
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by TheRipper View Post
      Ei jestas...aika paljon kovemmin täällä saa näemmä jopa omaa merkkiä arvostella kuin Teslaa...vaikka arvostelu olisi otettu arvostetusta autolehdestä.

      No tietääpä tulevaisuudessa olla Tesla-asioista komentoimatta täällä!
      Ne on "hiukan" fanboy sakkia
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • ekkoo1
        BTCF Member
        • Jun 2019
        • 1368
        • Pohjanmaa

        Norjan 2021 myydyimmät uudet autot olivat käsittääkseni Tesla Model 3, Toyota Rav4, ID.4 ja Tesla Model Y. Tuskin ne aivan umpipaskoja talvella ovat jos ne norjalaisille kelpaa, ovat ne norjalaiset kuitenkin kerenneet useamman vuoden ajelemaan sähköautoilla.

        t. Tesla fanboy kuten sigusta ilmenee
        E39 540i -96 Ajamisen iloa
        E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
        E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
        Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11680
          • Kouvola

          Originally posted by TheRipper View Post
          On se hauskaa miten jos vähänkin kriittiseen sävyyn pyhästä Teslasta puhuu niin heti ollaan kraivelissa kiinni ja nyrkkiä heiluttamassa!

          Vähän sama juttu kuin toyota miehissä näköjään...
          No ei siinä kukin tyylillään. Ei se Tesla vaan ole mikään automaailman kuningas vaikka kuinka sitä jotkut haluaa toitottaa.
          Nyt menee kyllä jo facepalmin puolelle. Jos sinun ainoa kosketuspinta esim. Teslaan rajoittuu ainoastaan silmäiltyyn TM:n testiin jostain Teslan automallista, niin voi todeta sinun olevan täysin pihalla koko asiasta ja informaatioarvosi pyöreä nolla. Omasta puolesta voit haukkua mitä tahansa merkkiä kuinka paljon tahansa, KUN sinulla on omakohtaista kokemusta ja tietämystä asiasta mitä haukut. Sitä ennen tuhlaat pelkästään ihmisten aikaa tässä topicissa tietämättömyydelläsi ja heittelemällä kommentteja, joita et pysty edes perustelemaan millään lailla. Miten helvetissä ihminen voi haukkua jonkun auton ajettavuutta ajamatta sillä metriäkään? Nuo automaailman kuningas ja fanboy-jutut menee samaan kategoriaan paskana provona, kun et selkeästi ymmärtänyt sanaakaan mitä aiemmassa postauksessani sinulle kirjoitin. Tuskin aukeaa tämäkään postaus ja pohdinkin miksi ylipäänsä tuhlasin aikaani tähän rautalankaan.

          Originally posted by PNM2 View Post
          Mä en ole mikään Teslan fanipoika vaan ennemmin päinvastoin, mutta tässä nyt sun kommentointisi oli automerkistä riippumatta juuri kuten Esko asian ilmaisi. Sä postasit ilman mitään kokemusta kirjoittamastasi asiasta ja se ihan oikein korjattiin.

          No ei siinä, kukin tyylillään. Joku osaa myöntää asian, joku toinen pitää "hauskana", vertaa Toyota-miehiin ja heittää vielä täysin asiaan liittymättömän kommentin perään.
          Juurikin näin.

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            Itse olen taas internetsistä lukenut Teslaan liittyviä laatuongelmia sekä ihan käyttäjien omakohtaisia muita kirjoituksia että ei lähtökohtaisesti edes kiinnosta lähteä edes koeajamaan tuollaista. Periaatteessahan niitten pitäisi olla hyviä mutta nettikirjoitteluista muodostettu mielipide on se, että se on ameriikan lada "hienolla" teknologialla eikä kiinnosta lähteä sen kummemmin konseptia koittelemaan.

            Mutta kukin tyylillään, turha se on toisten päätä täällä repiä irti jos fiiliksensä perustelee yleisesti jaossa olevaan tietouteen. Oma valintahan se lienee että lähteekö sitten kokeilemaan onko tuote lähtökohtaisesti surkea vai onko useille vaan sattunut maanantaikappaleita. Kämänen pintakäsittely nyt lienee ihan oikea ongelma kuitenkin, noin esimerkkinä.
            Last edited by Macke; 07-02-2022, 18:35.

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4978
              • Paimio

              Originally posted by Macke View Post
              Itse olen taas internetsistä lukenut Teslaan liittyviä laatuongelmia sekä ihan käyttäjien omakohtaisia muita kirjoituksia että ei lähtökohtaisesti edes kiinnosta lähteä edes koeajamaan tuollaista. Periaatteessahan niitten pitäisi olla hyviä mutta nettikirjoitteluista muodostettu mielipide on se, että se on ameriikan lada "hienolla" teknologialla eikä kiinnosta lähteä sen kummemmin konseptia koittelemaan.

              Mutta kukin tyylillään, turha se on toisten päätä täällä repiä irti jos fiiliksensä perustelee yleisesti jaossa olevaan tietouteen. Oma valintahan se lienee että lähteekö sitten kokeilemaan onko tuote lähtökohtaisesti surkea vai onko useille vaan sattunut maanantaikappaleita. Kämänen pintakäsittely nyt lienee ihan oikea ongelma kuitenkin, noin esimerkkinä.
              Juurikin näin. Ihan yleistä tietohan Teslan monet ongelmat ja puutteet on vaikka niistä ei näemmä joidenkin mielestä täällä saisikaan puhua.

              Hassua tässäkin on että juuri oli toisessa ketjussa puhetta miten täällä on kirjoittelu muuttunut toisia halventavaksi ja hyökkäväksi...ehdin sielä jo vähän puolustella että ei sitä niin paljoa tapahdu..no nyt olen saanut jo parissa ketjussa aimo annoksen sitä omaan naamaan...No kaipa joillekin on tärkeää omaa egoa vähän buustata muiden kustannuksella...ei mittään...en ole ihan noin herkkänahkainen.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6709
                • PK-seutu

                Originally posted by Esko View Post
                Jos sinun ainoa kosketuspinta esim. Teslaan rajoittuu ainoastaan silmäiltyyn TM:n testiin jostain Teslan automallista, niin voi todeta sinun olevan täysin pihalla koko asiasta ja informaatioarvosi pyöreä nolla.
                Niin täälläkö keskustelufoorumilla ei saa mainita autolehden arvostelua ja kommentoida sitä? Ei tainnut erikseen kyllä väittääkään mitään muuta kuin lehtijuttua perustana eli ei yrittänyt esittää omana kokemuksena?

                Kyllä sekin ihan perusteltu kommentti on, että aika herkkää poikaa nyt on täällä liikkeellä. Mutta se toki on intternetin ihana maailma, ja varsinkin kun täällä on suurinosa jo setämiessarjassa pahoittamassa mieltään niin soppa on valmis

                EDIT: En esitä mitään mielipidettä ko. autoista
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • isolohko
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 900
                  • Kymenlaakso

                  Kas kummaa, uusista Tesloista on poistettu regen säätövalikko low-std 2020 loppu vuonna tai 2021 alkuvuonna. Ao. merkin forumit runsain mitoin käsittelee aihetta. Ilmeisesti EPA ja WLTP arvojen parantamiseksi, veikkaillaan. (Ainakin Model 3 Performance on poikkeus tähän track mode säätöineen).

                  Toki unohtuukohan nyt myös TM:ltä se, että eipä siinä kauaa kestä, kun ”kaasu”polkimen noston nopeudella tapahtuu regen säätö suoraan selkäytimestä. Kun auto kylmän sään vuoksi ei tee regen hidastusta, voikin tunne muuttua päinvastaiseksi, eli sen puute yllättää kun auto ei hidasta nostolla halutusti/odotetusti.

                  e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1071
                    • Espoo

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Juurikin näin. Ihan yleistä tietohan Teslan monet ongelmat ja puutteet on vaikka niistä ei näemmä joidenkin mielestä täällä saisikaan puhua.

                    Hassua tässäkin on että juuri oli toisessa ketjussa puhetta miten täällä on kirjoittelu muuttunut toisia halventavaksi ja hyökkäväksi...ehdin sielä jo vähän puolustella että ei sitä niin paljoa tapahdu..no nyt olen saanut jo parissa ketjussa aimo annoksen sitä omaan naamaan...No kaipa joillekin on tärkeää omaa egoa vähän buustata muiden kustannuksella...ei mittään...en ole ihan noin herkkänahkainen.
                    Sä näköjään edelleen jatkat tuota täysin mustavalkoista kommentointiasi ja muiden syyttelemistä. Kannattaa miettiä, olisiko sun omassa postailussasi esim tässä tapauksessa ollut sitä hyökkäävää ja halventavaa tekemistä. Yllättävän herkkänahkainen vaikutat kaikesta huolimatta olevan, kun selkeän asiavirheen kommentointi saa aikaan tällaisen itkun ja jopa foorumin meiningin kyseenalaistamisen. Yritä keskustella asiaa ja jätä tollainen "Teslan ongelmista ei sais puhua" -skeida pois.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11680
                      • Kouvola

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Niin täälläkö keskustelufoorumilla ei saa mainita autolehden arvostelua ja kommentoida sitä? Ei tainnut erikseen kyllä väittääkään mitään muuta kuin lehtijuttua perustana eli ei yrittänyt esittää omana kokemuksena?

                      Kyllä sekin ihan perusteltu kommentti on, että aika herkkää poikaa nyt on täällä liikkeellä. Mutta se toki on intternetin ihana maailma, ja varsinkin kun täällä on suurinosa jo setämiessarjassa pahoittamassa mieltään niin soppa on valmis

                      EDIT: En esitä mitään mielipidettä ko. autoista
                      Itsehän hän totesi, että Tesloja ei ole suunniteltu talviajoon ajamatta yhtään Teslaa metriäkään eikä TM:ssäkään tuota ole väitetty missään kohtaa, niin aika disinformaation puolelle mennään. Päinvastoin Model 3:n ja S:n ajo-ominaisuuksia eritoten talvella on kehuttu kautta linjan ja Model 3 oli koko Euroopan myydyin sähköauto viime vuonna. Edelleen suosittelen lämpimästi koeajamaan jonkin nelivetoisen Teslan, kun eteläänkin on saatu kunnon talvi. Antaa hyvää perspektiiviä vannoutuneille bensalenkkarillekin missä maailmalla mennään. Sen jälkeen voi jakaa vapaasti ruusut ja risut täällä eikä tarvi keksiä mitään päästä

                      Kyllä jokaisella merkillä on omat vikansa. Ilmeisesti iltapäivälehdille Teslojen vioista raportoiminen tuo vähintään yhtä hyvin klikkauksia kuin BMW:n mainitseminen kolareissa/onnettomuuksissa. Kuinka monta BMW:tä on palanut Suomessa tai ympäri maailmaa viallisten EGR-jäähdyttimien vuoksi viime vuosina? Kuinka monta jakopäätä on porsinut N-sarjalaisista moottoreista tuhoten koko moottorin? Molemmissa tapauksissa puhutaan helvetin isoista kustannuksista ja sopii toivoa, että on vakuutukset ja takuut kunnossa.
                      Last edited by Esko; 08-02-2022, 10:50.

                      Comment

                      • ///Jone
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2009
                        • 1281
                        • HKI

                        Täytyy antaa BMW:lle risuja i3:sta. Tuntuu, että kun auto on pukattu linjalta ulos ja saatu asiakkaalle, niin sen jälkeen auton kömmähdyksien päivitys tai auton "parannus" ei hirveästi kiinnosta. Auto tullu 2013, joten aikaa lienee olisi ollut, jos kiinnostaisi.

                        Esimerkkinä ärsyttävin tänä aamuna. 5 % akkua ja saavut laturille, lataus alkaa, mutta auto valittaa akun alhaista tasoa aina siihen saakka kunnes lataustason ollessa 20 % irrotan auton latauksesta ja kytken taas uudelleen. Sitten alkoi puhaltaa lämmintäkin sisään. Bugi.

                        Toinen, vähän vain buginomainen on, että lämmityksen käynnistäminen laturissa ollessa on tehtävä tietyllä tavalla valikosta tai kaukosäätimen pikanäppäimestä, jotta mittaristoon syttyy pekonin kuva ja lämmitys käynnistyy, eikä pelkkä puhallus. Kai pakkasella voisi automatic laittaa lämpöä.

                        Kolmas on, ettei akun lämmitystä ole viitsitty softata tapahtuvaksi ilman, että ajoneuvo on roikassa ja ajastettu lähtöön. Yleensä tämä ei haittaa ainakaan tuossa -10, kun tietää lähteä täydehköllä akulla ja ajella 100-150km ennen stoppia ja aloittaa latauksen tyhjään akkuun. Tosin ensimmäiset prosentit tulee 20-30kwh ennen kuin kiihtyy >45kwh. Samoin auto rajoittaa jonkin verran tehoja. Katsotaan kun tulee > -20.

                        Neljäs on, ettei äpistä saa heitettyä kokonaan suunniteltua matkaa ajoneuvon naviin, vaan välipysähdykset pitää itse lisäillä.


                        Toki nämä, voisiko sanoa toissijaisia moneen muuhun asiaan, kuten alusta, sisämateriaalit, kulutus, latausnopeus, ohjaus ja rengasmelu. Edelliset i3 oikein hienosti paikalla, joskin latausnopeus on vähän kai 2013 aikainen tuollainen flätti 50kwh, kun nykytrendi on puskee eka mahdollisimman iso piikki, jotta saadaan hyvä markkinointilukemat. Kai i3 tekniikka sallisia enemmänkin energian puskemisen alussa.
                        Last edited by ///Jone; 08-02-2022, 11:18.
                        ______________________
                        Nykyinen:
                        Model 3

                        BMW:t vuodesta 2009:
                        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Tuleehan sieltä kansamallejakin kohta..tämmönen varmaan pitää hakea vanhuksen kaveriksi…jos ei hinta ole 38k€. Toivottavasti alle 20.





                          Iltapulun kommeneista poimittua:

                          Tässä nyt selvästi odotellaan, että sähköautoja on tarpeeksi. Sitten voidaankin esitellä sähkön käyttövoimavero, latauspistevero, uusiutumattoman sähköenergian vero, siirtohintavero, auton hankintatukivero, nikkeliakkuvero, huoltovero, latausvero sekä sähköverkkovero.
                          Last edited by BMW525Xda; 08-02-2022, 13:21.

                          Comment

                          • Kanerv4
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 976
                            • Tampere

                            Originally posted by isolohko View Post
                            Kas kummaa, uusista Tesloista on poistettu regen säätövalikko low-std 2020 loppu vuonna tai 2021 alkuvuonna. Ao. merkin forumit runsain mitoin käsittelee aihetta. Ilmeisesti EPA ja WLTP arvojen parantamiseksi, veikkaillaan. (Ainakin Model 3 Performance on poikkeus tähän track mode säätöineen).

                            Toki unohtuukohan nyt myös TM:ltä se, että eipä siinä kauaa kestä, kun ”kaasu”polkimen noston nopeudella tapahtuu regen säätö suoraan selkäytimestä. Kun auto kylmän sään vuoksi ei tee regen hidastusta, voikin tunne muuttua päinvastaiseksi, eli sen puute yllättää kun auto ei hidasta nostolla halutusti/odotetusti.

                            En ainakaan omasta joo löytänyt valikkoa tuohon, model 21 LR facelift kyseessä. Tm:llä ei voita kun vaggilaiset vaikka niitä ei olisikaan edes koko arvosteluissa mukana Hyvin noi Teslat ainakin model 3 mallit on pelanneet, keskimääräisesti yllättävän vähävikaisia vaikka ilp ongelmista on tuon faceliftin kohdalla höpisty mutta ei oo itsellä ollut moisia, Kaverinikin tuuttasi -19 mallin Performancella 83tkm uudesta ja yksi takuukäynti koko aikana. Teslan suurin murhe on lähinnä vanha Model S ja huoltoon pääseminen. Takuunalaiset etusijalla. Hyvä auto kaikin puolin ja suosittelen.

                            Comment

                            • -Markus-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1463
                              • Ihan Savossa

                              Se nyt on selvä, että sähkäreillä ajo kallistuu, kunhan kanta kasvaa. Sen takia yritin olla "etunenässä" asiassa jotta saa jotain hyötyä asiassa. Nähtäväksi jää, miten halpaa/kallista tämä lysti on.

                              Esim sellainen asia kiinnostais tietää, että mikä on täyssähköauton akun arvo 10-15 vuoden iässä... :think

                              Vertautuuko esim katalysaattorien arvoon, vai onko pelkkää ongelmajätettä..

                              Ford Mondeo Mk3 STW
                              VW E-Golf 2015
                              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                              Comment

                              • Kanerv4
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 976
                                • Tampere

                                Originally posted by -Markus- View Post
                                Se nyt on selvä, että sähkäreillä ajo kallistuu, kunhan kanta kasvaa. Sen takia yritin olla "etunenässä" asiassa jotta saa jotain hyötyä asiassa. Nähtäväksi jää, miten halpaa/kallista tämä lysti on.

                                Esim sellainen asia kiinnostais tietää, että mikä on täyssähköauton akun arvo 10-15 vuoden iässä... :think

                                Vertautuuko esim katalysaattorien arvoon, vai onko pelkkää ongelmajätettä..

                                Jännä tosiaan nähdä kun ennakkotapauksia ei hajonneista akuista ole oikein vielä ja Tesla esimerkiksi on merkkinä hanurista kun ei virallisesti voi oikein huoltaa muualla. Toki böntti ja pari muuta on asia erikseen mutta ei ole kuin Laakkonen tai joku muu Autoasi ketju. Muutakun sopii vaan että millon vie. Ainakin ohjeet on aika selkeät osalla noissa vanhemmissa model S malleissa, eli jos ei ole tietoa että akku vaihdettu ei ota vaihdossa kuin romuraudan hinnalla ja model s85 ne ensimmäiset kyseessä. Vaikka miten hieno ja ppf kalvotettu olisikin :think Eikä semmosta haluakaan kukaan pihaan makaa. Huono noissa kun sitten kun se tulee niin se tulee kuin taikaiskusta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎