Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6745
    • PK-seutu

    Originally posted by Palehti View Post
    Omasta mielestäni 10ke lisähinta ei ole paha M-sportteudesta, nelivedosta, sähköisesti säätyvästä (mukava) alustasta ja paristasadasta hevosvoimasta. Mutta jos nuo ovat käyttikseesi turhia ominaisuuksia, niin turha niistä sitten on maksaa lisähintaa.
    Siitä olen yleisesti samaa mieltä että takavedolla pärjää ihan hyvin
    e40 mallin saa myös M-sportina ja tottakai sellainen pitäisikin olla. Nelivetoa ei tarvitse ja alusta on kyllä kunnossa myös e40 mallissa. Hevosvoimia on e40 mallissa jo käyttikseen aivan liikaa. Tuo nykyinen käyttöauto eli iX3 LCI on jo kuin raketti vaikka on isompi möhkö ja tehoa 286hp (e40 = 340hp). Eli kyllä, ei mitään tarpeellista M50 mallissa daily driveriksi.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15253
      • Ajamisen Iloa

      Originally posted by BFI18 View Post
      Ei liity mutenkään sähköautoihin, mutta painosta mainittakoon sen verran, että uusi M3 nelivetona painaa sen n. 1,9 tonnia, sekin on varmaan sinun mittapuulla auto, jossa ei sitten voi ajonautintoa olla, koska painoa noin paljon?
      Eiköhän tuo ole itsestäänselvää. Tankkejahan nuo ovat. Mutta en silti pitäisi 400kg lisäpainoa vielä tuohon 1900kg minään merkityksettömänä.
      Käytännössähän i4 on 2+2 koska taakse ei irrottamatta päätä mahdu istumaan aikuinen.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Tiik
        BTCF Member
        • Apr 2012
        • 497
        • Vantaa

        Seuraava sukupolvi ei edes enää tunne tuota käsitettä "kevyet autot", sillä tuo 2tn+ muodostunee aika normaaliksi. Meillä se on eri juttu kun ajelut aloitettiin 800kg painavalla Starletilla tai vastaavalla. Joten jossain määrin tämäkin ongelma "poistuu".

        Käyttöautossa tuskin tuo paino on kuitenkaan mikään kynnyskysymys, enemmän jännittää Suomen teiden / asfaltin puolesta.

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          Originally posted by pyroz View Post
          Pidempi range ja halvempi. Käyttiksenä M50 ei tuo itselle kyllä mitään tarpeellista lisää.
          Siitä huolimatta päädyit kuitenkin tilaamaan sellaisen:think
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • protoni
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2008
            • 1365
            • Tampere

            Siispä yhteenvetona kakka auto, koska:

            - painaa enemmän kuin caterham
            - vähemmän tilaa ja penkkirivejä kuin caddy maxissa
            - surkea range verrattuna 520d
            - liian vähän hevonkaakkeja verrattuna veyroniin
            - liian kallis verrattuna E39
            - liian hiljainen ja hengetön verrattuna M5
            - mopoauton huippunopeus

            Näin kun asiaa lähestyy, niin kieltämättä ihan kelvoton luomus. Ei jatkoon!

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15253
              • Ajamisen Iloa

              Originally posted by protoni View Post
              Siispä yhteenvetona kakka auto, koska:

              - painaa enemmän kuin caterham
              - vähemmän tilaa ja penkkirivejä kuin caddy maxissa
              - surkea range verrattuna 520d
              - liian vähän hevonkaakkeja verrattuna veyroniin
              - liian kallis verrattuna E39
              - liian hiljainen ja hengetön verrattuna M5
              - mopoauton huippunopeus

              Näin kun asiaa lähestyy, niin kieltämättä ihan kelvoton luomus. Ei jatkoon!
              ihmeen provosoitunut näkökulma. Aja ja nauti eikai siinä sen ihmeellisempää.
              - Painaa se enemmän kuin 4,5 Caterhamia. Ni on se sillon liian läski urheiluautoksi.
              - On siinä vähemmän tilaa kuin monissa muissa autoissa ottaen huomioon painon ja koon yleisesti.
              - Heppoja ei varmaan oo liian vähän, palaa kohtaan 1.
              - uusi maksaa enemmän ku vanha
              - kaikki sähköautot on hengettömiä, valintojen maailma
              - minkäs teet kun sähköauto ilman vaihdelaatikkoa
              Niilo22 lainatakseni: Se on voi voi.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6745
                • PK-seutu

                Originally posted by BFI18 View Post
                Siitä huolimatta päädyit kuitenkin tilaamaan sellaisen:think
                Kesäkuussa vaikutti fiksulta tilaaminen. Päädyin sitten kuitenkin perumaan sen. Pääsin myös koeajamaan ensilumilla joka sinetöi päätöksen.
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1365
                  • Tampere

                  Originally posted by Remotion View Post
                  ihmeen provosoitunut näkökulma. Aja ja nauti eikai siinä sen ihmeellisempää.
                  - Painaa se enemmän kuin 4,5 Caterhamia. Ni on se sillon liian läski urheiluautoksi.
                  - On siinä vähemmän tilaa kuin monissa muissa autoissa ottaen huomioon painon ja koon yleisesti.
                  - Heppoja ei varmaan oo liian vähän, palaa kohtaan 1.
                  - uusi maksaa enemmän ku vanha
                  - kaikki sähköautot on hengettömiä, valintojen maailma
                  - minkäs teet kun sähköauto ilman vaihdelaatikkoa
                  Niilo22 lainatakseni: Se on voi voi.
                  Pitää ensin odotella 15v että hinnat sulaa omalle lompsalle sopivaksi. Pointti oli että miksi sitä pitää koko ajan verrata johonkin mikä on jollain osa-alueella parempi? I4 vaikuttaa hyvältä kompromissilta nyt ja tässä. Tuohon rahaan saa sopivasti hevosia, rangea ja tilaa. Se ei ole täydellinen maailman paras auto mutkateille, radalle, veturiksi jne.

                  Comment

                  • T_mu
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 112
                    • Lahti

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Kesäkuussa vaikutti fiksulta tilaaminen. Päädyin sitten kuitenkin perumaan sen. Pääsin myös koeajamaan ensilumilla joka sinetöi päätöksen.
                    Oletko tuota e40 ajanut lumella? Itse ajoin e40 viime talvena ja M50 kävin ajamassa kesällä. Takavetoinen ei kyllä kiihtynyt juuri mihinkään luistonesto päällä talvikelillä. Sikäli näkisin että tuosta nelivedosta olisi itselle ainakin lisäarvoa. Toki tähän vaikuttaa se, että viimeiset 5 vuotta on menty nelivetoisilla diesel autoilla.
                    BMW E39 ///M5 -99
                    BMW G21 330e M-sport individual -21

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Kesäkuussa vaikutti fiksulta tilaaminen. Päädyin sitten kuitenkin perumaan sen. Pääsin myös koeajamaan ensilumilla joka sinetöi päätöksen.
                      Onko ilman luistonestoa ajelu talvella ovi edellä jollekkin siis kriteeri valita sähköistä(käyttö)autoa? Olen varmaan itse tulossa vanhaksi, kun pelkkä dtc off antama kulma riittää mainiosti sammuttamaan sen ajoittain esiintyvän leikkimisen tarpeen.

                      Tehon leikkaantuminen rattia kääntäessä kyllä tappaa kesäiset rata-ajot jos niitä harrastaa.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6745
                        • PK-seutu

                        Originally posted by T_mu View Post
                        Oletko tuota e40 ajanut lumella? Itse ajoin e40 viime talvena ja M50 kävin ajamassa kesällä. Takavetoinen ei kyllä kiihtynyt juuri mihinkään luistonesto päällä talvikelillä. Sikäli näkisin että tuosta nelivedosta olisi itselle ainakin lisäarvoa. Toki tähän vaikuttaa se, että viimeiset 5 vuotta on menty nelivetoisilla diesel autoilla.
                        En ole ajanut e40 liukkaalla, mutta takavetoisia sähköisiä BMW autoja on tullut ajettua liukkaalla. Niissäkin jää vielä health & safety paskiaisia väliin vaikka tekee pitkän painalluksen DSC off. Tottakai neliveto kiihtyy liukkaalla paremmin jos kiire on, mutta nämä sähköiset takavedot peittoaa kyllä polttis takavedot liikkeellelähdössä mennen tullen.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6745
                          • PK-seutu

                          Originally posted by suppari View Post
                          Onko ilman luistonestoa ajelu talvella ovi edellä jollekkin siis kriteeri valita sähköistä(käyttö)autoa? Olen varmaan itse tulossa vanhaksi, kun pelkkä dtc off antama kulma riittää mainiosti sammuttamaan sen ajoittain esiintyvän leikkimisen tarpeen.

                          Tehon leikkaantuminen rattia kääntäessä kyllä tappaa kesäiset rata-ajot jos niitä harrastaa.
                          Nimenomaan ei ole käyttöauton vaatimus. Mutta 85k€ hintaisen 544hp nelivedon sillä hypellä olettaisi myös pystyvän antamaan tuosta voimalinjasta kaiken irti. No ei anna. Autohan on todella hieno. Ei vaan itselle sitten kuitenkaan mitenkään 85k€ pääoman kiinnittämisen arvoinen käyttöautoksi.

                          Kesäkäytössä olevat antiikkiset ja hitaat V8:t antaa sitten tuhlailulle vastinetta monin tavoin.
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7086
                            • Forssa

                            Originally posted by protoni View Post
                            Pitää ensin odotella 15v että hinnat sulaa omalle lompsalle sopivaksi. Pointti oli että miksi sitä pitää koko ajan verrata johonkin mikä on jollain osa-alueella parempi? I4 vaikuttaa hyvältä kompromissilta nyt ja tässä. Tuohon rahaan saa sopivasti hevosia, rangea ja tilaa. Se ei ole täydellinen maailman paras auto mutkateille, radalle, veturiksi jne.
                            Ainahan kaikkea verrataan johonkin.

                            Jos eixkestä vertailua millään osa-alueella, onko se silloin floppi?

                            Käsittääkseni i4 on tietyillä alueilla hyvä joillain ei. Ainahan mietitään mikä oli parempi ja aina sellainen löytyy. Muuten joku olisi tehnyt täydellisen auton ja muita eixenää ostettaisi.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1365
                              • Tampere

                              Eihän vertailussa mitään väärää ole. Verrokit ovat vaan välillä vähän hassuja. Tuossa hinta- ja teholuokassa tuo on uudeksi autoksi hyvin kilpailukykyinen paketti.

                              Comment

                              • duckland
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 418

                                Originally posted by protoni View Post
                                Eihän vertailussa mitään väärää ole. Verrokit ovat vaan välillä vähän hassuja. Tuossa hinta- ja teholuokassa tuo on uudeksi autoksi hyvin kilpailukykyinen paketti.
                                Itseasiassa 3 sarjalaiset bemarit on vähän pilapalivehkeitä. puuttuu sitä ja tätä joka tekee oikean premiumin. Imuovet, tuplatiivisteet ovissa, comfortpenkit ym. ym. heitetään i4 vastapalloon 545e bemari. kaikki parempaa kun i4:ssa ja painoakin vähemmän. sähköllä pääsee käytännössä ne retket aina kun se on käytännöllisintä, eli tuo 40-50 rajoitusten taajamapyörittely.

                                No joo. ylempi omaa pohdintaa. i4 jää kauppaa koska en pysty 5 sarjalaisesta tiputtaa itseä tuollaisen kopin rattiin. Remotion kanssa mä olen kyllä painosta samaa mieltä. jo nykyinen oma 530e hybridi tappaa ajofiiliksen painonsa takia. Ei tuolla pysty ajamaan kovinkaan sporttisesti. Toisaalta se ei ole tämän auton tehtävä eikä varmasti i4:nkaan. Se pitää ymmärtää näiden kanssa. kaikkea ei voi saada samassa paketissa. Nythän keskustelu kovasti ajautuu aina siihen että löydetään se joku virhe mihin takerrutaan. Se että i4 ei ole urheiluauto eikä edes 5 sarjalaisen tasolla oleva premium niin tällöin näistä kahdesta 5 sarjalainen vie potin ihan kevyesti i4 nenän edestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎