Originally posted by Palehti
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e40 mallin saa myös M-sportina ja tottakai sellainen pitäisikin olla. Nelivetoa ei tarvitse ja alusta on kyllä kunnossa myös e40 mallissa. Hevosvoimia on e40 mallissa jo käyttikseen aivan liikaa. Tuo nykyinen käyttöauto eli iX3 LCI on jo kuin raketti vaikka on isompi möhkö ja tehoa 286hp (e40 = 340hp). Eli kyllä, ei mitään tarpeellista M50 mallissa daily driveriksi.S65, S85, H1, N63TU, IB1
-
Eiköhän tuo ole itsestäänselvää. Tankkejahan nuo ovat. Mutta en silti pitäisi 400kg lisäpainoa vielä tuohon 1900kg minään merkityksettömänä.Originally posted by BFI18 View PostEi liity mutenkään sähköautoihin, mutta painosta mainittakoon sen verran, että uusi M3 nelivetona painaa sen n. 1,9 tonnia, sekin on varmaan sinun mittapuulla auto, jossa ei sitten voi ajonautintoa olla, koska painoa noin paljon?
Käytännössähän i4 on 2+2 koska taakse ei irrottamatta päätä mahdu istumaan aikuinen.
Comment
-
Seuraava sukupolvi ei edes enää tunne tuota käsitettä "kevyet autot", sillä tuo 2tn+ muodostunee aika normaaliksi. Meillä se on eri juttu kun ajelut aloitettiin 800kg painavalla Starletilla tai vastaavalla. Joten jossain määrin tämäkin ongelma "poistuu".
Käyttöautossa tuskin tuo paino on kuitenkaan mikään kynnyskysymys, enemmän jännittää Suomen teiden / asfaltin puolesta.
Comment
-
Siispä yhteenvetona kakka auto, koska:
- painaa enemmän kuin caterham
- vähemmän tilaa ja penkkirivejä kuin caddy maxissa
- surkea range verrattuna 520d
- liian vähän hevonkaakkeja verrattuna veyroniin
- liian kallis verrattuna E39
- liian hiljainen ja hengetön verrattuna M5
- mopoauton huippunopeus
Näin kun asiaa lähestyy, niin kieltämättä ihan kelvoton luomus. Ei jatkoon!
Comment
-
ihmeen provosoitunut näkökulma. Aja ja nauti eikai siinä sen ihmeellisempää.Originally posted by protoni View PostSiispä yhteenvetona kakka auto, koska:
- painaa enemmän kuin caterham
- vähemmän tilaa ja penkkirivejä kuin caddy maxissa
- surkea range verrattuna 520d
- liian vähän hevonkaakkeja verrattuna veyroniin
- liian kallis verrattuna E39
- liian hiljainen ja hengetön verrattuna M5
- mopoauton huippunopeus
Näin kun asiaa lähestyy, niin kieltämättä ihan kelvoton luomus. Ei jatkoon!
- Painaa se enemmän kuin 4,5 Caterhamia. Ni on se sillon liian läski urheiluautoksi.
- On siinä vähemmän tilaa kuin monissa muissa autoissa ottaen huomioon painon ja koon yleisesti.
- Heppoja ei varmaan oo liian vähän, palaa kohtaan 1.
- uusi maksaa enemmän ku vanha
- kaikki sähköautot on hengettömiä, valintojen maailma
- minkäs teet kun sähköauto ilman vaihdelaatikkoa
Niilo22 lainatakseni: Se on voi voi.
Comment
-
-
Pitää ensin odotella 15v että hinnat sulaa omalle lompsalle sopivaksi. Pointti oli että miksi sitä pitää koko ajan verrata johonkin mikä on jollain osa-alueella parempi? I4 vaikuttaa hyvältä kompromissilta nyt ja tässä. Tuohon rahaan saa sopivasti hevosia, rangea ja tilaa. Se ei ole täydellinen maailman paras auto mutkateille, radalle, veturiksi jne.Originally posted by Remotion View Postihmeen provosoitunut näkökulma. Aja ja nauti eikai siinä sen ihmeellisempää.
- Painaa se enemmän kuin 4,5 Caterhamia. Ni on se sillon liian läski urheiluautoksi.
- On siinä vähemmän tilaa kuin monissa muissa autoissa ottaen huomioon painon ja koon yleisesti.
- Heppoja ei varmaan oo liian vähän, palaa kohtaan 1.
- uusi maksaa enemmän ku vanha
- kaikki sähköautot on hengettömiä, valintojen maailma
- minkäs teet kun sähköauto ilman vaihdelaatikkoa
Niilo22 lainatakseni: Se on voi voi.
Comment
-
Oletko tuota e40 ajanut lumella? Itse ajoin e40 viime talvena ja M50 kävin ajamassa kesällä. Takavetoinen ei kyllä kiihtynyt juuri mihinkään luistonesto päällä talvikelillä. Sikäli näkisin että tuosta nelivedosta olisi itselle ainakin lisäarvoa. Toki tähän vaikuttaa se, että viimeiset 5 vuotta on menty nelivetoisilla diesel autoilla.Originally posted by pyroz View PostKesäkuussa vaikutti fiksulta tilaaminen. Päädyin sitten kuitenkin perumaan sen. Pääsin myös koeajamaan ensilumilla joka sinetöi päätöksen.
BMW E39 ///M5 -99
BMW G21 330e M-sport individual -21
Comment
-
Onko ilman luistonestoa ajelu talvella ovi edellä jollekkin siis kriteeri valita sähköistä(käyttö)autoa? Olen varmaan itse tulossa vanhaksi, kun pelkkä dtc off antama kulma riittää mainiosti sammuttamaan sen ajoittain esiintyvän leikkimisen tarpeen.Originally posted by pyroz View PostKesäkuussa vaikutti fiksulta tilaaminen. Päädyin sitten kuitenkin perumaan sen. Pääsin myös koeajamaan ensilumilla joka sinetöi päätöksen.
Tehon leikkaantuminen rattia kääntäessä kyllä tappaa kesäiset rata-ajot jos niitä harrastaa.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
En ole ajanut e40 liukkaalla, mutta takavetoisia sähköisiä BMW autoja on tullut ajettua liukkaalla. Niissäkin jää vielä health & safety paskiaisia väliin vaikka tekee pitkän painalluksen DSC off. Tottakai neliveto kiihtyy liukkaalla paremmin jos kiire on, mutta nämä sähköiset takavedot peittoaa kyllä polttis takavedot liikkeellelähdössä mennen tullen.Originally posted by T_mu View PostOletko tuota e40 ajanut lumella? Itse ajoin e40 viime talvena ja M50 kävin ajamassa kesällä. Takavetoinen ei kyllä kiihtynyt juuri mihinkään luistonesto päällä talvikelillä. Sikäli näkisin että tuosta nelivedosta olisi itselle ainakin lisäarvoa. Toki tähän vaikuttaa se, että viimeiset 5 vuotta on menty nelivetoisilla diesel autoilla.
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Nimenomaan ei ole käyttöauton vaatimus. Mutta 85k€ hintaisen 544hp nelivedon sillä hypellä olettaisi myös pystyvän antamaan tuosta voimalinjasta kaiken irti. No ei anna. Autohan on todella hieno. Ei vaan itselle sitten kuitenkaan mitenkään 85k€ pääoman kiinnittämisen arvoinen käyttöautoksi.Originally posted by suppari View PostOnko ilman luistonestoa ajelu talvella ovi edellä jollekkin siis kriteeri valita sähköistä(käyttö)autoa? Olen varmaan itse tulossa vanhaksi, kun pelkkä dtc off antama kulma riittää mainiosti sammuttamaan sen ajoittain esiintyvän leikkimisen tarpeen.
Tehon leikkaantuminen rattia kääntäessä kyllä tappaa kesäiset rata-ajot jos niitä harrastaa.
Kesäkäytössä olevat antiikkiset ja hitaat V8:t antaa sitten tuhlailulle vastinetta monin tavoin.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Ainahan kaikkea verrataan johonkin.Originally posted by protoni View PostPitää ensin odotella 15v että hinnat sulaa omalle lompsalle sopivaksi. Pointti oli että miksi sitä pitää koko ajan verrata johonkin mikä on jollain osa-alueella parempi? I4 vaikuttaa hyvältä kompromissilta nyt ja tässä. Tuohon rahaan saa sopivasti hevosia, rangea ja tilaa. Se ei ole täydellinen maailman paras auto mutkateille, radalle, veturiksi jne.
Jos eixkestä vertailua millään osa-alueella, onko se silloin floppi?
Käsittääkseni i4 on tietyillä alueilla hyvä joillain ei. Ainahan mietitään mikä oli parempi ja aina sellainen löytyy. Muuten joku olisi tehnyt täydellisen auton ja muita eixenää ostettaisi.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Itseasiassa 3 sarjalaiset bemarit on vähän pilapalivehkeitä. puuttuu sitä ja tätä joka tekee oikean premiumin. Imuovet, tuplatiivisteet ovissa, comfortpenkit ym. ym. heitetään i4 vastapalloon 545e bemari. kaikki parempaa kun i4:ssa ja painoakin vähemmän. sähköllä pääsee käytännössä ne retket aina kun se on käytännöllisintä, eli tuo 40-50 rajoitusten taajamapyörittely.Originally posted by protoni View PostEihän vertailussa mitään väärää ole. Verrokit ovat vaan välillä vähän hassuja. Tuossa hinta- ja teholuokassa tuo on uudeksi autoksi hyvin kilpailukykyinen paketti.
No joo. ylempi omaa pohdintaa. i4 jää kauppaa koska en pysty 5 sarjalaisesta tiputtaa itseä tuollaisen kopin rattiin. Remotion kanssa mä olen kyllä painosta samaa mieltä. jo nykyinen oma 530e hybridi tappaa ajofiiliksen painonsa takia. Ei tuolla pysty ajamaan kovinkaan sporttisesti. Toisaalta se ei ole tämän auton tehtävä eikä varmasti i4:nkaan. Se pitää ymmärtää näiden kanssa. kaikkea ei voi saada samassa paketissa. Nythän keskustelu kovasti ajautuu aina siihen että löydetään se joku virhe mihin takerrutaan. Se että i4 ei ole urheiluauto eikä edes 5 sarjalaisen tasolla oleva premium niin tällöin näistä kahdesta 5 sarjalainen vie potin ihan kevyesti i4 nenän edestä.
Comment

Comment