Isoveli valvoo pian bemuasi...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7189
    • Forssa

    #841
    Joku suomalainen firma on jo kehittänytlaitteen tähän.
    Yllättäin Ollilalla on joku kytkös kyseiseen puljuun.
    Sattumoisin Ollila veti tähän asiaan selvityslautakuntaa ja kääri tästäkin hyvät hillot taskuun.

    Koskahan tässä byroslaviassa kansa nousee oikeasti vastarintaan tätä mielivaltaisuutta vastaan?
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2432
      • Kouvola

      #842
      Originally posted by |foder| View Post
      Joku suomalainen firma on jo kehittänytlaitteen tähän.
      Yllättäin Ollilalla on joku kytkös kyseiseen puljuun.
      Sattumoisin Ollila veti tähän asiaan selvityslautakuntaa ja kääri tästäkin hyvät hillot taskuun.

      Koskahan tässä byroslaviassa kansa nousee oikeasti vastarintaan tätä mielivaltaisuutta vastaan?
      Ensin jorma sössi nokian ja nyt sitten tämä...
      Kannattaisi jorman alkaa kohta harkita maanpakoon lähtemistä, ennen kun joku oikeasti suuttuu. :think
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #843
        Originally posted by |foder| View Post
        Joku suomalainen firma on jo kehittänytlaitteen tähän.
        Kyllä järjestelmätarjoajia riittää jos ei kotimainen kelpaa. Rikastuisikin perkele vielä ja meidän rahoilla, rumakin kun on.

        Comment

        • harriba
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 420
          • Espoo

          #844
          Tämä gps-kyttäysboksihanke on erinomainen esimerkki siitä miten korporaatioiden korruptoima suunnitelmataloutemme toimii.

          Taustalla on yhden korporaation (VM) huoli siitä, että EU:n lupaus tavaroiden ja palveluiden vapaasta liikkuvuudesta saattaa sittenkin toteutua, jopa Suomessa. EU:ssa on vireillä EU:n yhteinen autojen rekisteröintiprosessi. Toteutuessaan se tarkoittaa sitä, että kaikenkarvaisten kyläpäälliköiden mahdollisuudet mielivaltaiseen rahastukseen vaarantuvat. Punertavinta virkamiehistöä rassaa se, että parin sadan tonnin porsset eivät enää kuluta 30l/100km, vaan ovatkin käyttömaksuiltaan ja veroiltaan kaikkein edullisimmassa asemassa.

          Toisin sanoen €800/vuosimaksu pelkästään siitä että autolla voi ajaa ei enää toimi, koska autot rekisteröidään maihin jossa älyvapaita maksuja ei ole, tai ne ovat pienemmät.

          Tällä haaskalla kiertelee pari uutta korporaatiota: toiveikkaat käärmeöljyn myyskentelijät (kyttäysboksista €200 per auto), teleyhtiöt (€10 kuussa dataliikennettä per auto) sekä liikennepalvelujen tarjoajat, joiden pääasiallinen agenda on ostaa valtiolta itselleen mukava pikku mono- tai oligopoliasema.

          Tekninen ongelma kyttäysboksissa on tämä: Olemassaoleva teknologia on tehty palvelemaan jotakin niin hyödyllistä tarkoitusta, että asiakas on valmis maksamaan siitä rahaa. Käytännössä siis liikennöintiyrityksen ei enää tarvitse käsin raapustella ajopäiväkirjoja. Asiakkaalla ei ole mitään erityistä motivaatiota alkaa huijaamaan ajopäiväkirjaa.

          Liikennekaaressa kyttäysboksin rooli tulee olemaan jatkaa mielivaltaista, mielipuolista ja kansantaloutta vahingoittavaa rahastamista. Taloudellinen motivaatio huijata kyttäysboksia on mittava. Keinot huijaamiseen ovat triviaaleja. GPS:ää tai mobiilidatayhteyksiä ei milloinkaan ole suunniteltu kestämään aktiivista sabotointia.

          Tällä hetkellä vapaata liikkumista (pl fillarit) verotetaan seuraavin tavoin:

          - auton hankinnassa on kotimaisten toimijoiden suojelemiseksi laadittu tullimuuri, autovero sekä koko roskan päälle laskettu 24% alv
          - siitä että autolla ylipäänsä voi ajaa yleisillä tiellä kerätään hyvin huomattava vuotuinen veroluonteinen maksu, jonka jatkuva korottaminen on pelkkä läpihuutojuttu
          - auton polttoaine on pääasiassa veroja, joiden jatkuva korottaminen on pelkkä läpihuutojuttu

          Kyttäysboksin tarkoituksena on nähdäkseni lisätä ylläolevaan listaan tiestä, ajankohdasta ja kuun vaiheesta riippuva suojelumaksu jollekin paikalliselle kyläpäällikölle, tai hänen eturyhmälleen. Moottoripyöräveron ideana on lisätä vero pelkästään siitä että liikenneväline on olemassa.

          Bernerin ehdotuksessa yo. verot poistuvat. En lainkaan luota tähän lupaukseen. Hallitus voisi ensi töikseen poistaa autoveron osoittaakseen edes jonkinlaista selkärankaa. Mutta sitä ei voi tehdä, koska se johtaisi muutaman johtavan virkamiehen kasvojen menetykseen sekä lasipalatsien yritysautomyynnin vaarantumiseen.

          Bernerin ehdotuksessa puhutaan myös uusien liiketoimintamallien mahdollisuuksista. Periaatteessa tavoite on mielestäni erittäin hyvä, koska nykyinen liiketoimintamalli jossa valtio kuristaa kansantaloutta keräämällä liikenteestä n. €7mrd enemmän kuin mitä siihen investoi on tullut tiensä päähän. Ehdotetussa valtiojohtoisessa rahankeruumallissa, jossa valtion lisäksi rahastamassa on teleoperaattoreita ja käärmeöljyn myyntimiehiä ei ole mitään uutta. Tulokset näkyvät mainiosti esimerkiksi tuulivoimahuijauksessa. Siinähän liiketoimintamalli oli se, suomalaiset pakotettiin maksamaan mielipuolista ylihintaa siitä että tuulisena päivänä 0.1% sähköntarpeesta voidaan täyttää söpöllä tavalla ja ministerin vävypojan putiikki korjaa rahat liiviinsä.

          Uusia liiketoimintamalleja liikenteeseen syntyy kuin itsestään pelkästään poistamalla mielipuolinen autojen verotus, laskemalla mielipuolista työn verotusta sekä poistamalla yksittäisten etupiirien itselleen ostamat etuoikeudet. Mutta sehän ei käy, koska markkinatalous on korporaatioille myrkkyä. Valtiolta monopoli- ja veroetunsa ostanut Taksiliitto puolustaa niitä kynsin hampain, ja vastaavia puuhakerhoja on Suomi täynnä. Suomessahan edunvalvontaan käytetään rahaa kymmenen kertaa se määrä mitä USA:ssa, ja toisin kuin USA:ssa, mitään rekisteröintivelvoitteita ei ole.

          Siis ylläoleva nyt hiukan kärjistäen
          Last edited by harriba; 05-01-2017, 10:29.
          Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
          X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17580
            • Turku

            #845
            harriba, lähetäpä tuo kirjoitus jollekin toimittajalle, vaikka Iltalehteen ?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11223
              • Oulu

              #846
              Paras kirjoitus foorumilla pitkään aikaan

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Milko75
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 853
                • Kuopio

                #847


                Erittäin hyvin kirjoitettu!
                G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                Comment

                • Turder
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 469
                  • Suomi

                  #848
                  Täyttä asiaa. Juuri tuo Suomessa nyppii, että lainsäädännöllä, uhkasakoilla, veroilla tms. poistetaan kilpailua markkinoilta ja taataan erityisasema tietyille tahoille. Tilalla on sitten kankeaa, byrokraattista ja ajastaan jäljessä olevia business-malleja, joista hyötyy vain poliitikkoihin ja virkamiehiin kytköksissä olevat tahot.
                  Esimerkkejä voi hakea mistä vain:
                  - NL:n romahdettua teollisuus alkoi hiipumaan kun piti hinnalla ja laadulla kilpailla muiden kanssa eikä voinut vain myydä "kuten ennen vanhaan" koska niin oli sovittu.
                  - Autoverotuksella pidetään yllä vanhoja kauppiassukuja ja liikkeitä, heti ongelmissa jos erityisasema poistetaan.
                  - Taksiliikenne. Nihkeä suhtautuminen jo muihin yrittäjiin, saati uusiin tulokkaisiin. Heti ongelmissa jos erityisasema poistetaan.

                  Comment

                  • BMW_Harrastaja
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 819
                    • Oulu area

                    #849
                    Asiaa!

                    Bernerin suunnitelma on kyllä aivan käsittämätön, eikä sovi ainakaan insinöörin kaaliin mitenkään. Kansalaistottelemattomuus lisääntyy takuulla ja mitä mielikuvituksellisemmilla tavoilla. On lähes suotavaa, jos tuo toteutuu.
                    BMW driver and owner since 2000.

                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      #850
                      Ei tässä kyllä ole järkeä miltään kantilta katsottuna, pois lukien tietysti yhtiöt jotka tulee saamaan tulonsa tästä.

                      Jos tuo tulee toteutumaan, niin tällä valmistelulla ja aikataululla järjestelmän ja siihen kytkettyjen laitteiden toimintavarmuus hivenen arveluttaa. Jos kyttäysboksi on syystä tai toisesta poissa pelistä, onko auto silloin ajokiellossa? Mistä kuljettaja tietää, että laite ei toimi? Kai tällaisessa tilanteessa ajamisesta rankaistaan vähintään samalla kaliiberilla kuin polttoöljyn käytöstä dieselautossa?

                      Missä tuo boksi tulisi fyysisesti olemaan? Jotkut puhuu OBD2-liitännästä. Entäs, kun em. liitäntää tarvitaan muuhun käyttöön? Vai sinetöidäänkö tämä kiinni akkukaapeleihin ja tuodaan antennit ikkunalle? Alkaa kuulostaa siltä, että asentamisestakin tulee aikamoinen bisnes.

                      Comment

                      • Mr.Speed

                        #851
                        Epäilen vahvasti että siinä vaiheessa kun tämä hulluus on ottamassa seuraavaa askelta lähemmäksi toteutusta, ja suurta harppausta pois oikeusvaltiosta, tästä lähtee valitus euroopan ihmisoikeustuomioistuimelle.

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2432
                          • Kouvola

                          #852
                          Järkevää.
                          Itse maksan ajoneuvoveroa enemmän kun tankkaan tuota alpinaa vuodessa..

                          "Koirapantaa" ei autooni kuitenkaan tule.
                          Vaihtoehtona kilvet pois ja ajan ilman. Kyllä tuolla ransportteri pitäisi jäädä.
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7189
                            • Forssa

                            #853
                            Berner vaan siirtää varoja omaan kassaan tai "omien" hyväveliverkoston kassaan.

                            Kummallista on se että Berner sai suomen kansalaisuuden juuri ennen kuin tuli valituksi eduskuntaan. Sattumaa vai suunniteltu siirto?

                            Tässä vähän videolla ajatuksia berneristä:


                            E: lisätääs vielä kuva

                            Last edited by |foder|; 07-01-2017, 20:17.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6245
                              • Helsinki

                              #854
                              Originally posted by |foder| View Post
                              Tässä vähän videolla ajatuksia berneristä:
                              https://youtu.be/eX9ZR1p4UQA
                              Tämä on minun mielipide.
                              Tää video kyllä kiteyttää asiaan ja selkeesti, noi mitä tuossa puhutaan veroista jne. Tuon voi kuka vaan uskoa että siinä käy niin kuin videossa puhutaan, ei tässä tarvii mitään argumentteja siihen, ihan pelkällä maalaisjärjellä voi päätellä ja kun ei vielä on vain heitetty ilmoille että korvaa ja sehän on nähty, kun esim ajoneuvovero piti olla väliaikainen, nythän sitä on nyhdetty ties kuinka kauan.

                              Jos oikeasti valtiolla on näin kova puute rahasta, niin yksinkertaisesti nostakoot palkoista verotettavaa veroa, niin kaikki osallistuisi talkoisiin.
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • Mr.Speed

                                #855
                                Originally posted by MikeDry View Post
                                Jos oikeasti valtiolla on näin kova puute rahasta, niin yksinkertaisesti nostakoot palkoista verotettavaa veroa, niin kaikki osallistuisi talkoisiin.
                                Rahat on muka vähissä, mutta voidaan kyllä rakentaa ties mitä turhuuksia kuten tämä museo, mikä on nyt taas vuoden tai pari hiljaa taka-alalla. Tämä nousee ihan varmasti vielä esiin jossain vaiheessa, ihan samalla tavalla kuin tämä satelliittipaikannus kansalaisten omiin autoihin. Kerran jo torpattu, mutta kun on niin vitunmoinen kiima saa saada se runnotuksi läpi, niin sitä ei voi jättää rauhaan. Toinen seikka minkä rinnalla tämä naurettava guggenheimi on taskurahoja, valtio on uusimassa armeijan kalustoa aika rankasti, kuten uudet hävittäjät.. eikä kustanna kuin 10 miljardia. Suomen historian kallein investointi silloin kuin tuntuu rahasta olevan huutava pula muutenkin

                                Comment

                                Working...
                                X