Announcement

Collapse
No announcement yet.

ALPINA keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Clavurion View Post
    Vähän tuota mietinkin, kun tuolle runkovariantille (BA48) ei löytynyt mitään NCS:stä. Onko siihen sitten vain vaihdettu mailimittari, vai minne on aikanaan valmistettu LHD versiona mailimittarilla?
    Eikös tuo ole sama jenkkituonti mikä oli blocketissa varmaan pari vuotta jo myynnissä jossain göteborin suunnalla :think
    Mittarilukema on maileja siinä tapauksessa..
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      Originally posted by Clavurion View Post
      Vois jopa houkutella projektiksi. Kun sitä ilmoitusta perkaa läpi, niin alkaa vaikuttaa melko pommilta. Kolhuja ja maalauksia siellä täällä. Ties kuinka pahasti jossain vaiheessa kolaroitu. Moottori ei käy kunnolla, öljyvuotoja, tomaatin manuaalipuoli ei ainakaan toimi ja autolla kuitenkin ajettu muka vain 116 tkm.
      Vissiin maileja kuitenkin nuo?

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by -Markus- View Post
        Vissiin maileja kuitenkin nuo?
        Niin ne taitaa olla. Nehän saa kyllä koodaamalla näkymään myös kilsoina oikein noissa mailimittareissa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Jopi
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 374
          • Oulu

          Originally posted by Clavurion View Post
          Vähän tuota mietinkin, kun tuolle runkovariantille (BA48) ei löytynyt mitään NCS:stä. Onko siihen sitten vain vaihdettu mailimittari, vai minne on aikanaan valmistettu LHD versiona mailimittarilla?

          Englannissa olevat Alpinat näkyy kyllä olevan LHD versioita aina (?):think
          Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
          e39 M5

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by Jopi View Post
            Englannissa olevat Alpinat näkyy kyllä olevan LHD versioita aina (?):think
            http://www.thealpinaregister.com/pho...vertible/66/03 :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Mr T
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 35
              • PRV

              Ruotsin Alpina uk - swe vuonna 2009






              Originally posted by Clavurion View Post
              Niin ne taitaa olla. Nehän saa kyllä koodaamalla näkymään myös kilsoina oikein noissa mailimittareissa.
              - BMW 540iA Touring -
              - BMW 330Xi Touring -

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Pitkä ketju. Helpompi kysäistä suoraan.

                Alpinoissa ei saa varustelistaa samasta paikasta kun normaalibemareihin. Myöskään ei realOEM tai BMWfan näytä tietoja, kuten yleensä. Tiedän toki että Alpina on "oma valmistaja", mutta mistäs tuon listan saisi, tai edes auton tiedot.

                Vielä hassua sekin, kun yhden alpinan tietoja katoin, niin fanni antoin pari vuotta vanhemman e34 540ia:n tiedot (valmistenron loppu oli alpina e36:sta). Voihan se olla, jotta väärän vin-numeron sain. :think




                edit: tuollahan oli viimeisimmissä viesteissä juttua asiasta.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Kanta-auton VIN, sillä ne löytyy..
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Joo, huomasin kun luin noita uudempia postauksia.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • joccede
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 856
                      • Vaasa

                      Mikä tilanne on tänäpäivänä, millä voi selvittää E36 B8 Coupen verot? :think Jos sais edes vähän osviittaa että puhutaanko neljästä vai kuudesta tuhannesta.
                      K100
                      E31 850i
                      E83 X3 3,0d

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Minkähän takia ALPINA ei käytä kitkalukkoa autoissaan? Ei taida olla näissä e39/e46/e60/61 lukkoperää, tiedä sitten vanhemmista. :think
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Minkähän takia ALPINA ei käytä kitkalukkoa autoissaan? Ei taida olla näissä e39/e46/e60/61 lukkoperää, tiedä sitten vanhemmista. :think
                          Mitä noita B5:ia (e60/e61) opiskelin, niin Alpinan mukaan lukkoperä saisi auton aliohjautumaan (pitoa lisää taka-akselilla). Ja että auto olisi ilman lukkoperää täydellisessä balanssissa rata-ajoa silmällä pitäen. Tässä vaiheessa Motorsport-miehet saa ruveta nieleskelemään Diapameja. Ei tosin. Itsekin vähän ihmettelen tuota selitystä. Lukkoperän lisääminen vaatisi siis alustaan vähän eri osia, jotta balanssi pysyisi "täydellisenä", mutta mikäs este se on? Onko ämmäläisen lukon lisäämisessä ollut sitten jotain ongelmia tuohon voimalinjaan yhdistyksessä? Tai eikö vain ylpeys riitä lisäämään sinne esim. Quaifee? Jälkimmäinen ratkaisu ei ainakaan tuotantohintaa olisi nostanut liikaa.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by joccede View Post
                            Mikä tilanne on tänäpäivänä, millä voi selvittää E36 B8 Coupen verot? :think Jos sais edes vähän osviittaa että puhutaanko neljästä vai kuudesta tuhannesta.
                            Verot selvinnee tuomalla, tullin lottokoneesta ei osaa etukäteen sanoa mitään.
                            Marvoon menee ja luultavasti vertaavat E36 M3 3.2:seen tai sitten käyttävät takaisinlaskentaa..
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Mitä noita B5:ia (e60/e61) opiskelin, niin Alpinan mukaan lukkoperä saisi auton aliohjautumaan (pitoa lisää taka-akselilla). Ja että auto olisi ilman lukkoperää täydellisessä balanssissa rata-ajoa silmällä pitäen. Tässä vaiheessa Motorsport-miehet saa ruveta nieleskelemään Diapameja. Ei tosin. Itsekin vähän ihmettelen tuota selitystä. Lukkoperän lisääminen vaatisi siis alustaan vähän eri osia, jotta balanssi pysyisi "täydellisenä", mutta mikäs este se on? Onko ämmäläisen lukon lisäämisessä ollut sitten jotain ongelmia tuohon voimalinjaan yhdistyksessä? Tai eikö vain ylpeys riitä lisäämään sinne esim. Quaifee? Jälkimmäinen ratkaisu ei ainakaan tuotantohintaa olisi nostanut liikaa.
                              Onpa jännä selitys. No saahan sinne lukon jälkikäteenkin, kuten moni näyttää tehneenkin.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Jopi
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 374
                                • Oulu

                                Jep.. noo monesti sitten :think??
                                Last edited by Jopi; 28-07-2013, 18:27. Reason: ?
                                Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                                e39 M5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎