Announcement

Collapse
No announcement yet.

ALPINA keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    Jep. Ja yksi iso tekijä on maineen lisäksi se, että suorituskyky vastaa motorsporttia, mutta huoltokulut normaalin rahvaan bmw:n tasolla
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • H-M
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 388

      Originally posted by Kissvesala View Post
      Jep. Ja yksi iso tekijä on maineen lisäksi se, että suorituskyky vastaa motorsporttia, mutta huoltokulut normaalin rahvaan bmw:n tasolla
      Tämä erityisesti itseäni miellyttää.

      Kun päälle lisää tuon harvinainen "leiman" ja vielä sen, että yhtä tasapainoisia (varmasti joitakin poikkeuksia lukuunottamatta) autoja ei BMW itse tee, niin siinä. Jos on pakko perustella, niin jotenkin vaan alusta ja suorituskyky ovat täydellisessä harmoniassa. Ja vaikka 80-luvun ALPINA-tarroista ja sini-vihreä -värikombosta ollaan mitä mieltä tahansa, niin kyllä tyyliseikatkin ovat ko. automerkin puolella. Se on se pieni ero jokaisella osa-alueella, jolla hyvästä tehdään vielä parempi. Huipulla marginaalit on pieniä Vaatii toki hieman enemmän perehtymistä asiaan, vähän niinkuin hyvä viini vs perus (ei huono) bulkki.

      Jos miettii, että joistakin Porschen ym. malleista maksetaan poskettomia summia, niin mielestäni tuo kohtuullinen lisä BMW-mallien päälle on ihan perusteltu. Mikä on oikeastaan päivänselvää, koska markkinathan ne hinnat määrää...

      Comment

      • juha77
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 749
        • Vaasa

        Mitäs tuo SwitchTronic käytännössä tarkoittaa automaattilaatikon kannalta, onko esim. E36 B3 3.0 ja 3.2 SwitchTronicissa sama automaattilaatikko kuin e36 325/328i? Eli jos SwitchTronic loota esim. kosahtais niin tilalle vois metsästää laatikon em. Bemarin malleista, vaiko tilaamaan uuden/kunnostetun ALPINA:lta? ALPINA harrasteautoksi alkanut vähän kiinnostamaan, mutta tuo SwitchTronic vaihteisto vähän askarruttaa varsinkin kun rupeaa olemaan e36 ikäset jo aika paljon ajettuja.
        e90 330ia
        E36 328i touring
        Ex:
        e46 330i touring facelift
        e46 318ci facelift
        e36 320i cab M-Sport
        e36 325i coupe
        e30 318i

        Comment

        • H-M
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 388

          Originally posted by juha77 View Post
          Mitäs tuo SwitchTronic käytännössä tarkoittaa automaattilaatikon kannalta, onko esim. E36 B3 3.0 ja 3.2 SwitchTronicissa sama automaattilaatikko kuin e36 325/328i? Eli jos SwitchTronic loota esim. kosahtais niin tilalle vois metsästää laatikon em. Bemarin malleista, vaiko tilaamaan uuden/kunnostetun ALPINA:lta? ALPINA harrasteautoksi alkanut vähän kiinnostamaan, mutta tuo SwitchTronic vaihteisto vähän askarruttaa varsinkin kun rupeaa olemaan e36 ikäset jo aika paljon ajettuja.
          Mulla oli aikoinaan joku esite siitä e36 switchtronic-lootasta. En muista tarkkaan, mutta softan lisäksi niihin on tehty muutoksia, jotta loota saataisiin kestämään paremmin. Pitääpä kaivella löytyisikö, mutta voihan tuollainen olla netissäkin jossakin tarjolla..

          Comment

          • juha77
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 749
            • Vaasa

            Kävin ajamassa B3 3.2 Switch tronic ALPINA:aa. En kuitenkaan saanut ratin painikkeista vaihdettua vaihdetta suuntaan tai toiseen -kuinka tuon oikein pitäisi toimia tai pitääkö tuo Switch tronic toiminto jostain kytkeä erikseen päälle? Kyseiseen mottiin oli myös vaihdettu kannen tiiviste ja vesipumppu joku aika sitten, mutta olen jostain aiemmin lukenut että melko herkkä tuo kansi halkeamaan jos pääsee kuumenemaan liiaksi, onko tästä kellään kokemusta? Öljynpaine valo ei myöskään pala kun virrat laittaa päälle tai muutenkaan, kai tuossa sellainen kuuluu kuitenkin normi bemun tapaan olla "akun" valon vieressä.?
            e90 330ia
            E36 328i touring
            Ex:
            e46 330i touring facelift
            e46 318ci facelift
            e36 320i cab M-Sport
            e36 325i coupe
            e30 318i

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Tos vanhas iltalehden jutussa joku "asiantuntija" sanoi ettei Alpina ole koskaan käyttänyt M-sarjan autoja lähtökohtana.. Tämä tietysti väärin, mutta onko himotietäjiä paikalla jotka kertoo että montaako eri M- mallia on ollut lähtökohtana?
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17527
                • Turku

                E31 B12 5.7 nyt ainakin.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Tos vanhas iltalehden jutussa joku "asiantuntija" sanoi ettei Alpina ole koskaan käyttänyt M-sarjan autoja lähtökohtana.. Tämä tietysti väärin, mutta onko himotietäjiä paikalla jotka kertoo että montaako eri M- mallia on ollut lähtökohtana?
                  Lasketaanko Z8 ämmäläiseksi
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by BeamR View Post
                    Lasketaanko Z8 ämmäläiseksi
                    Vaikea sanoa

                    Mut e30 M3 kuuluu kans noihin. Ja kait likipitäen ainut alpina jossa ei Alpinan lisäämiä spoilereita oo korissa, eli menty pelkän BMW korin mukaan. Vai onko tietäjiä paikalla ?
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Originally posted by Laku View Post
                      E31 B12 5.7 nyt ainakin.
                      Höh

                      Originally posted by BeamR View Post
                      Lasketaanko Z8 ämmäläiseksi
                      Ei

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Vaikea sanoa

                      Mut e30 M3 kuuluu kans noihin. Ja kait likipitäen ainut alpina jossa ei Alpinan lisäämiä spoilereita oo korissa, eli menty pelkän BMW korin mukaan. Vai onko tietäjiä paikalla ?
                      Ainoa on E30 M3. ALPINA on lisäillyt "spoilereita" tai sitten ei, tilaustuotteita suurin osa.

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17527
                        • Turku

                        Originally posted by nullzwei View Post
                        Höh



                        Ei



                        Ainoa on E30 M3. ALPINA on lisäillyt "spoilereita" tai sitten ei, tilaustuotteita suurin osa.
                        Häh. Eikö 850Csi lasketa M-sarjan tuotteeksi?
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • 928 GTS
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1559
                          • Helsinki

                          Originally posted by Laku View Post
                          Häh. Eikö 850Csi lasketa M-sarjan tuotteeksi?
                          Puristeille ei kelpaa muut kun M8 ja ehkä McLaren F1.

                          Jos Z8 laskettaisiin pitäisi myös Z1 RLE kelvata.
                          -92 928 GTS
                          -98 550 Maranello

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17527
                            • Turku

                            Originally posted by 928 GTS View Post
                            Puristeille ei kelpaa muut kun M8 ja ehkä McLaren F1.

                            Jos Z8 laskettaisiin pitäisi myös Z1 RLE kelvata.
                            No joo . M8 oli konsepti, ei koskaan tuotannossa. Toisinaan S-sarjan moottori on riittänyt, mutta ymmärrän kyllä puristeja
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              Originally posted by Laku View Post
                              No joo . M8 oli konsepti, ei koskaan tuotannossa. Toisinaan S-sarjan moottori on riittänyt, mutta ymmärrän kyllä puristeja
                              Muistaakseni M8 oli nelipyöräohjattu ja 5,4-litraisesta moottorista irtosi hevosvoimia reilut 500, ehkä jopa 600? Korin osista osa taisi olla hiilikuitua, mieleen tulee konepelti ja ovet. Takasivuikkunat ja taka"lasi" oli jotain muovia? Wolfgang Rietzle taisi lopettaa projektin?

                              For years it was unclear what happened to the BMW M8 prototype. Was it even real? If so, where was it? What engine was in it? BMW answered a lot of those questions when it unveiled the old prototype in 2010, it could have been the most iconic 90’s BMW.
                              Last edited by nullzwei; 11-12-2016, 09:26.

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17527
                                • Turku

                                Nelipyöräohjaushan on Csi:ssäkin vakiona ja joissakin perusmalleissa erikoisvarusteena. M8 moottoritilavuus lienee vähintään 5,6l kuten S70, johon se pohjautuu.

                                Wikipediasta:

                                "M8[edit]
                                Originally envisioned as a Ferrari competitor equipped with a special 550 bhp (410 kW; 558 PS) version of the S70 engine, essentially a bored out version of the M70 with experimental multivalve cylinder heads. A common misconception is that this engine powered the McLaren F1. When this was suggested to McLaren's designer Gordon Murray, however, the idea was rejected because the engine was too heavy and long for the McLaren F1. Rather, variations on the original S70 used on the 850csi, the S70/2 and S70/3 were used for the McLaren F1. (The variation used on the M8 prototype was the S70/1 engine.)

                                The project was eventually scrapped because BMW decided that there was no market for an M8. The only prototype ever produced (one that was reportedly not even road safe) was locked away by BMW in the company's Giftschrank (poison storage) .[8] BMW and the M Division had strongly denied that the car was even a possibility since the initial stages of its development. A world exclusive feature in the February 2010 issue of BMW Car Magazine, however, revealed that the M8 prototype still exists in its entirety.[9] The car was unveiled to journalists for the first time on July 2, 2010 at the BMW Museum in Munich.[10] The only public showing of the car happened on August 17, 2012 during 'The Legends of the Autobahn' car show held in Carmel, California.[11] The car was specially shipped from Germany for the appearance.

                                While the M8 was never produced, it is interesting to note that the 850CSi was also tuned by BMW's M division. Aside from sporting an M-tuned engine (as identified by the S prefix instead of the M prefix that a non-M tuned engine would bear), the car's VIN identifies the car as being built by BMW Motorsport (a WBS prefix) instead of BMW AG (WBA prefix). Per BMW's own protocol, the 850CSi as marketed was essentially a de-tuned version of the putative M8."
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎