Jep. Ja yksi iso tekijä on maineen lisäksi se, että suorituskyky vastaa motorsporttia, mutta huoltokulut normaalin rahvaan bmw:n tasolla
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ALPINA keskustelua.
Collapse
X
-
Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostJep. Ja yksi iso tekijä on maineen lisäksi se, että suorituskyky vastaa motorsporttia, mutta huoltokulut normaalin rahvaan bmw:n tasolla
Kun päälle lisää tuon harvinainen "leiman" ja vielä sen, että yhtä tasapainoisia (varmasti joitakin poikkeuksia lukuunottamatta) autoja ei BMW itse tee, niin siinä. Jos on pakko perustella, niin jotenkin vaan alusta ja suorituskyky ovat täydellisessä harmoniassa. Ja vaikka 80-luvun ALPINA-tarroista ja sini-vihreä -värikombosta ollaan mitä mieltä tahansa, niin kyllä tyyliseikatkin ovat ko. automerkin puolella. Se on se pieni ero jokaisella osa-alueella, jolla hyvästä tehdään vielä parempi. Huipulla marginaalit on pieniä Vaatii toki hieman enemmän perehtymistä asiaan, vähän niinkuin hyvä viini vs perus (ei huono) bulkki.
Jos miettii, että joistakin Porschen ym. malleista maksetaan poskettomia summia, niin mielestäni tuo kohtuullinen lisä BMW-mallien päälle on ihan perusteltu. Mikä on oikeastaan päivänselvää, koska markkinathan ne hinnat määrää...
Comment
-
-
Mitäs tuo SwitchTronic käytännössä tarkoittaa automaattilaatikon kannalta, onko esim. E36 B3 3.0 ja 3.2 SwitchTronicissa sama automaattilaatikko kuin e36 325/328i? Eli jos SwitchTronic loota esim. kosahtais niin tilalle vois metsästää laatikon em. Bemarin malleista, vaiko tilaamaan uuden/kunnostetun ALPINA:lta? ALPINA harrasteautoksi alkanut vähän kiinnostamaan, mutta tuo SwitchTronic vaihteisto vähän askarruttaa varsinkin kun rupeaa olemaan e36 ikäset jo aika paljon ajettuja.e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
Originally posted by juha77 View PostMitäs tuo SwitchTronic käytännössä tarkoittaa automaattilaatikon kannalta, onko esim. E36 B3 3.0 ja 3.2 SwitchTronicissa sama automaattilaatikko kuin e36 325/328i? Eli jos SwitchTronic loota esim. kosahtais niin tilalle vois metsästää laatikon em. Bemarin malleista, vaiko tilaamaan uuden/kunnostetun ALPINA:lta? ALPINA harrasteautoksi alkanut vähän kiinnostamaan, mutta tuo SwitchTronic vaihteisto vähän askarruttaa varsinkin kun rupeaa olemaan e36 ikäset jo aika paljon ajettuja.
Comment
-
-
Kävin ajamassa B3 3.2 Switch tronic ALPINA:aa. En kuitenkaan saanut ratin painikkeista vaihdettua vaihdetta suuntaan tai toiseen -kuinka tuon oikein pitäisi toimia tai pitääkö tuo Switch tronic toiminto jostain kytkeä erikseen päälle? Kyseiseen mottiin oli myös vaihdettu kannen tiiviste ja vesipumppu joku aika sitten, mutta olen jostain aiemmin lukenut että melko herkkä tuo kansi halkeamaan jos pääsee kuumenemaan liiaksi, onko tästä kellään kokemusta? Öljynpaine valo ei myöskään pala kun virrat laittaa päälle tai muutenkaan, kai tuossa sellainen kuuluu kuitenkin normi bemun tapaan olla "akun" valon vieressä.?e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
E31 B12 5.7 nyt ainakin.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostTos vanhas iltalehden jutussa joku "asiantuntija" sanoi ettei Alpina ole koskaan käyttänyt M-sarjan autoja lähtökohtana.. Tämä tietysti väärin, mutta onko himotietäjiä paikalla jotka kertoo että montaako eri M- mallia on ollut lähtökohtana?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostE31 B12 5.7 nyt ainakin.
Originally posted by BeamR View PostLasketaanko Z8 ämmäläiseksi
Originally posted by jannmann View PostVaikea sanoa
Mut e30 M3 kuuluu kans noihin. Ja kait likipitäen ainut alpina jossa ei Alpinan lisäämiä spoilereita oo korissa, eli menty pelkän BMW korin mukaan. Vai onko tietäjiä paikalla ?
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostHöh
Ei
Ainoa on E30 M3. ALPINA on lisäillyt "spoilereita" tai sitten ei, tilaustuotteita suurin osa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostPuristeille ei kelpaa muut kun M8 ja ehkä McLaren F1.
Jos Z8 laskettaisiin pitäisi myös Z1 RLE kelvata.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostNo joo . M8 oli konsepti, ei koskaan tuotannossa. Toisinaan S-sarjan moottori on riittänyt, mutta ymmärrän kyllä puristeja
Last edited by nullzwei; 11-12-2016, 09:26.
Comment
-
-
Nelipyöräohjaushan on Csi:ssäkin vakiona ja joissakin perusmalleissa erikoisvarusteena. M8 moottoritilavuus lienee vähintään 5,6l kuten S70, johon se pohjautuu.
Wikipediasta:
"M8[edit]
Originally envisioned as a Ferrari competitor equipped with a special 550 bhp (410 kW; 558 PS) version of the S70 engine, essentially a bored out version of the M70 with experimental multivalve cylinder heads. A common misconception is that this engine powered the McLaren F1. When this was suggested to McLaren's designer Gordon Murray, however, the idea was rejected because the engine was too heavy and long for the McLaren F1. Rather, variations on the original S70 used on the 850csi, the S70/2 and S70/3 were used for the McLaren F1. (The variation used on the M8 prototype was the S70/1 engine.)
The project was eventually scrapped because BMW decided that there was no market for an M8. The only prototype ever produced (one that was reportedly not even road safe) was locked away by BMW in the company's Giftschrank (poison storage) .[8] BMW and the M Division had strongly denied that the car was even a possibility since the initial stages of its development. A world exclusive feature in the February 2010 issue of BMW Car Magazine, however, revealed that the M8 prototype still exists in its entirety.[9] The car was unveiled to journalists for the first time on July 2, 2010 at the BMW Museum in Munich.[10] The only public showing of the car happened on August 17, 2012 during 'The Legends of the Autobahn' car show held in Carmel, California.[11] The car was specially shipped from Germany for the appearance.
While the M8 was never produced, it is interesting to note that the 850CSi was also tuned by BMW's M division. Aside from sporting an M-tuned engine (as identified by the S prefix instead of the M prefix that a non-M tuned engine would bear), the car's VIN identifies the car as being built by BMW Motorsport (a WBS prefix) instead of BMW AG (WBA prefix). Per BMW's own protocol, the 850CSi as marketed was essentially a de-tuned version of the putative M8."Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment