^ Tätä en epäile kyllä hetkeäkään, mutta laitahan video näytille Tosiaan, eihän tuo 535 mikään maailman nopein auto ole, mutta kyllä sillä on sentään muutamalle bensa-autollekin pärjännyt, mm. E39 540i
^ Tätä en epäile kyllä hetkeäkään, mutta laitahan video näytille Tosiaan, eihän tuo 535 mikään maailman nopein auto ole, mutta kyllä sillä on sentään muutamalle bensa-autollekin pärjännyt, mm. E39 540i
Mikä on 535da suorituskyky vakiona? Tehtaan ilm. ja mitattu? Muistelen varttimailin aikojen olleen aika samaa luokkaa kuin E39 540ia ja 200 asti vedettäessä muistaakseni jäi jonkun verran.
Mikä on 535da suorituskyky vakiona? Tehtaan ilm. ja mitattu? Muistelen varttimailin aikojen olleen aika samaa luokkaa kuin E39 540ia ja 200 asti vedettäessä muistaakseni jäi jonkun verran.
BMW 535d -07. Bemarin sivuilta ja mallimerkinnästä päätellen manuaali:
Netistä tsekkasin niin sille 272 heppaselle versiolle oli mitattu vakiona 0-100 6,5-7 sekan aikoja ja varttimaili 14,5-14,9 sekkaa. Eli aika lailla samat kulkee kuin e39 540ia, ehkä vähän jää Lastulla olikin sitten reilusti nopeempi kun 0-100 oli jotain 6s ja vartti 14 sekkaa ja tais näkyä jotain vieläkin kovempia lukuja..
0-100 km/h oli tuolla 535d:llä 6,2sek, jolle se 540i jäi. Tuosta 535:sta penkitettiin vakiona 217kw.
Juu-u. Tuohon en ainakaan itse ihan pystynyt omalla 540ia:lla. 0-100 ajat oli aika tasaiseen luokkaa 6.45-6.50. Tosin lähdössä olisi ehkä pitänyt hiukan enemmän painaa jarrua vasten..
No joo, autotkin on yksilöitä.. Jospa se 540 oli vain huono yksilö ja 535 taas vähän parempi?
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, bensa- ja dieselmoottoreissa on molemmissa hyvät ja huonot puolensa, mutta nämäkin kyllä ovat makuasioita joista ei kannata kiistellä
Niin e39 540 mut jos kummatki on e60/61 niin diesel on kyll kakkonen
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Tuollanen uusikoppanen kolopallo gti lähtee kyllä ihan mukavasti paikaltaankin. Samaten S3:n lähtöjä varmasti edesauttaa neliveto. Samaan hengeenvetoonhan voidaan sanoa, että "vain" 265hv S3 jättää mm. tehokkaamman E92 330i:n paikaltaan lähtiessä
Ja edelleen tuon S3:n vetäminen tähän mukaan kummastuttaa. Kuitenkin kilpailee eri asiakassegmentissä. Ja kulutuskin hyppää jo 75% korkeammaksi kuin 123 dieselissä Ja jos moottoreita pelkästään verrataan, niin silloinhan vertailut pitää tehdä irrallaan autosta.
Edelleenkään en ole sitä mieltä, kuten jo sanoin, että jokin ratkaisu (diesel/bensa, vapari/ahdettu, etu/taka/neliveto) olisi jokaisessa tilanteessa ylivertainen ratkaisu toisin kuin joidenkin mielestä asia tuntuu olevan
Siis tietysti pitää verrata S3:seen. Onhan tuon 123d:nkin moottori bemarin tehokkain saavutus tuosta 2 litraisesta dieselistä. 120d:tä voi verrata Golffiin ja 123d:tä Audi S3:seen. Toi tuplaturbo diesel ei todellakaan ole mikään "perus 2 litrainen diesel", kun taas GTi:n moottori on perus kakslitrainen turbo.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
540 bensa ei todellakaan pärjää 535Da:lle märimmissä unissakaan. Kuskissa täytyy olla pahasti vikaa tai DSC on päällä.
Jaa, miksikähän vakiolla 535da on heikompi 0-200 aika kuin e39 540ia? Ja mitatut varttimailit hiukan heikommat? Jostain testistä kun luin niin varsinkin kovissa nopeuksissa 540 kulkee hiukan paremmin. Jos autot on jotakuinkin yhtä kulkevat niin ei siihen märkiä unia tarvi tai dsc:tä.
Siis tietysti pitää verrata S3:seen. Onhan tuon 123d:nkin moottori bemarin tehokkain saavutus tuosta 2 litraisesta dieselistä. 120d:tä voi verrata Golffiin ja 123d:tä Audi S3:seen. Toi tuplaturbo diesel ei todellakaan ole mikään "perus 2 litrainen diesel", kun taas GTi:n moottori on perus kakslitrainen turbo.
Mä en nyt todellakaan ymmärrä sun logiikkaa. Siis millä periaatteella tässä oikein verrataan. Eikö S3:seen pitäisi verrata vaikka 130i:n tai 135i (135i voisi tosiasiassa verrata RS3 jos sellainen olisi)
Ja eikös 120d verrata vw:n ja audin 2.0 TDI (170hv).
Minusta tuo dieselin vertaaminen bensaan ei ole edes realistista, kaiken kukkuraksi kun verrataan vielä toiselta dieseliä ja toiselta merkiltä bensaa. Käsittääkseni Audilta on tulossa 2.0 TDI 204hv/400Nm tulevaisuuden Q3:seen, jotenka...
Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Asia on hyvin yksinkertainen, keskimääräisesti samankokoinen ahdettu bensamoottori on lähes poikkeuksetta tehokkaampi kuin diesel. Ei siitä pääse yli eikä ympäri vaikka kirjoittaisitte vielä 30 sivua juupas eipäs juttua Jos dieselin paremmuutta haluaa noin kovasti argumentoida, en lähtisi ensimmäisenä huutelemaan suorituskyvyn perään. Kyllä kiisselin hyödyt todellisuudessa ovat siellä perstaskussa.
Comment