Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530i vs 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 999
    • 29100/310053

    Originally posted by S.P.R View Post
    Jaa, miksikähän vakiolla 535da on heikompi 0-200 aika kuin e39 540ia? Ja mitatut varttimailit hiukan heikommat? Jostain testistä kun luin niin varsinkin kovissa nopeuksissa 540 kulkee hiukan paremmin. Jos autot on jotakuinkin yhtä kulkevat niin ei siihen märkiä unia tarvi tai dsc:tä.
    0-200km/h aikojen vertailu ei kerro sitä kumpi on nopeampi 0-1000m :think
    Jopa E60 540i on siinä 535da:ta kymmenyksen hitaampi.
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      No voe hyvät hyssykät sentään.

      Jos ajaa paljon, kannattaa valita diesel, ja jos ajaa vähän kannattaa ajella pensa-autolla.

      Isot ihmiset vääntää täällä sekunnin kymmenysosista, kun jokapäiväisessä ajossa se on herttaisen yhdentekevää. Toivottavasti kovin moni 'ulkopuolinen' ei lue tätä threadia, kun siitä saa vahvistusta penaristien ajatuksenjuoksulle.

      Turbodieseliä on kuitenkin nykyään "pakko" verrata vaparibensaan, koska kaikki dieselit on nykyään ahdettuja ja vapareissa se on vielä 'extremeä'. Eli diesel = turbodiesel.

      Sitten kun tulette isoiksi, niin huomaatte, että 150 kilsan matkalla teidät pesee vaikkapa smart, jos sen kuski on tarpeeksi kahjo.

      Ja jos on tarpeen, Kaarinasta saa papusoppaa kaikille, joiden nenät kestää...
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • HC91
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 999
        • 29100/310053

        Originally posted by touring39 View Post
        No voe hyvät hyssykät sentään.

        Jos ajaa paljon, kannattaa valita diesel, ja jos ajaa vähän kannattaa ajella pensa-autolla.

        Isot ihmiset vääntää täällä sekunnin kymmenysosista, kun jokapäiväisessä ajossa se on herttaisen yhdentekevää. Toivottavasti kovin moni 'ulkopuolinen' ei lue tätä threadia, kun siitä saa vahvistusta penaristien ajatuksenjuoksulle.

        Turbodieseliä on kuitenkin nykyään "pakko" verrata vaparibensaan, koska kaikki dieselit on nykyään ahdettuja ja vapareissa se on vielä 'extremeä'. Eli diesel = turbodiesel.

        Sitten kun tulette isoiksi, niin huomaatte, että 150 kilsan matkalla teidät pesee vaikkapa smart, jos sen kuski on tarpeeksi kahjo.

        Ja jos on tarpeen, Kaarinasta saa papusoppaa kaikille, joiden nenät kestää...
        Minä luulin että täällä moderaattorit huolehtivat keskustelun sisällöstä eikä wannabe nettipoliisit? Juuri ylläolevan kaltaiset itse keskusteluun huikeasti kontribuutiota tuovat latteudet pitäisi ymmärtää jättää postaamatta v_tun _d_oott_
        92' ///M5 3.8 individual
        09' 320d xDrive
        16' NIU N1 Sport
        19' NIU U+ Sport

        Comment

        • jms-btcf
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 696
          • Tampere

          Originally posted by HC91 View Post
          Juuri ylläolevan kaltaiset itse keskusteluun huikeasti kontribuutiota tuovat latteudet pitäisi ymmärtää jättää postaamatta v_tun _d_oott_
          No samaa vankkaa asiaa tämä topikki on ollut alusta lähtien
          Tosiasia on kuitenkin se että diesel on paras, sen puolesta puhuu monta järkisyytä:
          1) mulla on sellainen
          2) se vaan on paras
          3) pensa on ihan paksa
          e61 535d

          Comment

          • HanVat
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 294
            • Lahti

            Originally posted by jms-btcf View Post
            No samaa vankkaa asiaa tämä topikki on ollut alusta lähtien
            Tosiasia on kuitenkin se että diesel on paras, sen puolesta puhuu monta järkisyytä:
            1) mulla on sellainen
            2) se vaan on paras
            3) pensa on ihan paksa
            Hyvinhän säkin vedät.

            Ääni otsikon alkuperäisistä autoista dieselille käytännön suorituskyvyn ja julman alaväännön ansiosta.
            -------------------------
            E39 523i
            E36 Cabi `96 m-sport
            E30 320i
            W126.022 280SE kesäautona 1985
            VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
            MB E200 CDI 2002
            *************************
            Polaris OutLaw 500cc `06
            Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
            SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

            MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

            Comment

            • MrBubbles
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 799
              • Seinäjoki

              Originally posted by HanVat View Post
              Hyvinhän säkin vedät.

              Ääni otsikon alkuperäisistä autoista dieselille käytännön suorituskyvyn ja julman alaväännön ansiosta.
              softatun 535d:n omistavana pelottaa tuo julma alavääntö..hieman off topic mutta.. käytän siis ehdottomasti kierroksia kun annan monoa sille. x30d toki eri asia kun ei sitä vetoa siellä ylhäällä enää ole.
              No life, no friends, just motorsport!

              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
              -jokunen e30.
              -e28

              Comment

              • Jonski|
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 129
                • Savonlinna

                Eli tarkoitus olisi ostaa e39 530 automaattina, mutta ostaakko bensa vai diesel? Kilometrejä tulee vuodessa n. 20tkm. Laskin että diisseli tulis n.500e halvemmaksi. Mutta dieselmallissa tuntuu olevan noita kalliita vikakohteita esim. suuttimet, turbo ja automaattilaatikko? Kiikarissa olisi 530da -01 230tkm.

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1178
                  • Tuusula

                  Originally posted by Jonski| View Post
                  Eli tarkoitus olisi ostaa e39 530 automaattina, mutta ostaakko bensa vai diesel? Kilometrejä tulee vuodessa n. 20tkm. Laskin että diisseli tulis n.500e halvemmaksi. Mutta dieselmallissa tuntuu olevan noita kalliita vikakohteita esim. suuttimet, turbo ja automaattilaatikko? Kiikarissa olisi 530da -01 230tkm.
                  Jos haluat säästää polttoainekuluissa 500€/a, niin ota diesel.

                  Polttoainekulut ovat kuitenkin vain pieni osa kokonaiskustannuksia varsinkin sinun km-määrällä. Tuo säästetty 500€/a voi dieselin tapauksessa mennä moneen kertaan, jos sattuu arpaonni suosimaan mainitsemissasi vikakohteissa.

                  Toisaalta tuo 500€ menee helposti niin bensassa kuin dieselissäkin muihin remppoihin esim alustaan tuon ikäisessä autossa, joten tuo 500€ "säästömielessä" on jo hieman itsensä harhaanjohtamista, kun autona on 10v vanha 530i/d.

                  Itse ajelen bensalla n. 25tkm/a.
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • Jonski|
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 129
                    • Savonlinna

                    Tuota juuri mietinkin, vaikka 500e säästäisi polttoainekuluissa, niin voi se mennä sitten muihin remontteihin. Nytten vaan löytyi hakemillani varusteilla tuo dieseli, mutta mietityttää sen osto, jos osoittautuukin pommiksi. Pitäisikö sitten oottaa kevääseen ja jatkaa etsintöjä, ulkomailta kuitenkin tarkoitus hakea auto.

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      Originally posted by 174000 View Post
                      Jos haluat säästää polttoainekuluissa 500€/a, niin ota diesel.

                      Polttoainekulut ovat kuitenkin vain pieni osa kokonaiskustannuksia varsinkin sinun km-määrällä. Tuo säästetty 500€/a voi dieselin tapauksessa mennä moneen kertaan, jos sattuu arpaonni suosimaan mainitsemissasi vikakohteissa.

                      Toisaalta tuo 500€ menee helposti niin bensassa kuin dieselissäkin muihin remppoihin esim alustaan tuon ikäisessä autossa, joten tuo 500€ "säästömielessä" on jo hieman itsensä harhaanjohtamista, kun autona on 10v vanha 530i/d.

                      Itse ajelen bensalla n. 25tkm/a.
                      Asiaa voi myös miettiä siten että 4v ajelee ilman ongelmia ja sitten joutuu turbon vaihtamaan, 2ke on "säästynyt" tänä aikana.
                      Mutta kuten sanottua, 500eur uppoaa liian helposti alustan uusimiseen jne. Eli mieti päässä kumman haluat, tämän jälkeen etsit mahd. helmen yksilön, jossa olisi alusta jne jo korjattu.
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • 174000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2008
                        • 1178
                        • Tuusula

                        Originally posted by Jonski| View Post
                        Tuota juuri mietinkin, vaikka 500e säästäisi polttoainekuluissa, niin voi se mennä sitten muihin remontteihin. Nytten vaan löytyi hakemillani varusteilla tuo dieseli, mutta mietityttää sen osto, jos osoittautuukin pommiksi. Pitäisikö sitten oottaa kevääseen ja jatkaa etsintöjä, ulkomailta kuitenkin tarkoitus hakea auto.
                        Odottamalla e39:t vaan vanhenee. Jos auto on oikealla varustuksella ja koeajolla kaikki toimii niinkuin pitää, niin rohkeasti vaan rahat tiskiin. Ei nuo dieselit nyt varmasti niin pommeja ole ettei niitä uskalla ostaa...kai.
                        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                        '02 VW Golf 1.4i
                        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                        Comment

                        • Jonski|
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 129
                          • Savonlinna

                          Autoa olisikin tarkoitus pitää useampi vuosi. Mutta sitäkin miettii, että mitä mahtaa olla reilu 300tkm ajettuna jälleenmyyntiarvo/ostaako noita enää kukaan siinä vaiheessa. Tosin kaverilla on 400tkm ajettu 530da, eikä heillä ole ilmennyt isompia ongelmia, laatikkoon öljyt vaihdettu 350 ajettuna, mutta kuittien seasta ei ainakaan löytynyt mitään, että olisi laatikkoa jouduttu vaihtamaan. Tosiaan, jos tuota nyt ei lähde hakemaan niin taidan jättää auton hakemisen suosiolla ens kevääseen.

                          Comment

                          • tuumas
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2564
                            • Lapland, Finland

                            bensa nuilla kilometreillä tietenki

                            Comment

                            • HC91
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 999
                              • 29100/310053

                              Originally posted by Jonski| View Post
                              Autoa olisikin tarkoitus pitää useampi vuosi. Mutta sitäkin miettii, että mitä mahtaa olla reilu 300tkm ajettuna jälleenmyyntiarvo/ostaako noita enää kukaan siinä vaiheessa.
                              Ei niitä osta nyttenkään kukaan... 12500€ on ilmeisen kova hinta 200tkm ajetusta 10v. autosta pelottavan suurella moottorilla jos ei halua mitään vaihdossa.

                              3-4 vuotta lisää ja 300tkm mittarissa sama auto 5000€ pyynnillä on niin nolonwanha vitonen, josta ei (ostajan mielestä) kannata maksaa kolmea tonnia enempää :think Se on nyt jo siinä kintaalla kehtaako edes facelift:illa ajella

                              Päivän kunto ratkaisee, ehjä (ei ravista, tärise, puolla, kulkupuoli kunnossa, varusteet toimii) E39 tarjoaa kuitenkin euroille huikean vastineen, pirun hyvä matka-auto

                              Jos nyt olisin kolmeysiä ostamassa niin katsoisin ensin kunnon, varusteet, ulkonäön, korimallin, vaihteiston ja sitten vasta käyttövoiman...
                              Last edited by HC91; 03-09-2010, 12:17.
                              92' ///M5 3.8 individual
                              09' 320d xDrive
                              16' NIU N1 Sport
                              19' NIU U+ Sport

                              Comment

                              • pere
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 172
                                • Berlin

                                Originally posted by 174000 View Post
                                Odottamalla e39:t vaan vanhenee. Jos auto on oikealla varustuksella ja koeajolla kaikki toimii niinkuin pitää, niin rohkeasti vaan rahat tiskiin. Ei nuo dieselit nyt varmasti niin pommeja ole ettei niitä uskalla ostaa...kai.
                                Silläkin uhalla, että tuo perhetraktori nyt tämän sanottuani leviää välittömästi tuonne firman parkkipaikalle, niin mitään muuta vikaa ei ole reilun vuoden ja 40kkm aikana ollut, kuin talvipakkasilla kovaan webaston käyttöön ja lyhyeen ajoon hyytynyt akku. Muuten on menty toistaiseksi polttoaineen, verojen ja vakuutusten lisäksi ihan vain 200e oil servicellä. Korjaus ja huoltokustannuksiltaan 530d on ollut toistaikseksi edullisin auto mitä olen omistanut.

                                (Ai niin, onhan tuosta muuten palanut kuskin puolen ajovalo kahdesti, 7e/kpl tms.)
                                e61 535dAT -08

                                ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎