Ei sitten varmaan ollut AMS testi. Suomalaisesta lehdestä luin jutun - olisiko voinut olla Hesarin autoliite (ilmestyy lauantaisin) joka viittasi ulkolaiseen testiin. Esim 460h veti siinä EU kulutuksen pyöreesti 12.5l/100km.
Kyllä se AMS testi oli, on tuo lehti työpaikalla niin voin kattoa missä numerossa oli. Tossa oli vertailtu monien eri autojen ECE kulutuksen eroja ja lexus tosiaan veti pohjat, muutenkin selostettu tuota ECE proseduuria joka kyllä tuon jutun perusteella on aika fiktiivinen mittari.
Riippuu hyvin pitkälti automallista, suurempipäästöiset mallit kannattaa hakea nyt ja taas pienipäästöiset verotettavaksi ensivuonna.
Minä odotan vartavasten vielä tammi/helmikuulle, että menen hakemaan ns. suuripäästöisen vm02 E65 735i:n. Minun laskujen mukaan odottaminen kannattaa huomattavasti: Vaihtoautojen hinta tulee (kaiken järjen mukaan) alas sen n 10% ja näin mossen verotettava arvo laskee. Tälläisten mallien arvontiputus voi tietysti olla vieläkin suurempaa vuoden alusta. Lisäksi auton nykyiset veroprossat on 02 malleille 32-36% ja se laskee päästöjen (259g/km) mukaan katsottavaksi 29.9%:iin.
730D tulisi vieläkin halvemmaksi mutta niin kauan kun dieselvero säilyy niin periaatteessa ei, näillä kilsoilla.
Kyllä se AMS testi oli, on tuo lehti työpaikalla niin voin kattoa missä numerossa oli. Tossa oli vertailtu monien eri autojen ECE kulutuksen eroja ja lexus tosiaan veti pohjat, muutenkin selostettu tuota ECE proseduuria joka kyllä tuon jutun perusteella on aika fiktiivinen mittari.
Tack vaan. Rupesin jo epäilemään, että alkaako dementia.
Tehtaat lupaa maat ja taivaat, että päästäisiin EU:n normeihin... totuus taitaa olla toinen. Tähän varmasti tartutaan tulevaisuudessa paljon tarkemmin.
Tehtaat lupaa maat ja taivaat, että päästäisiin EU:n normeihin... totuus taitaa olla toinen. Tähän varmasti tartutaan tulevaisuudessa paljon tarkemmin.
EU-normin mukainen polttoainekulutus mitataan puolueettomassa laboratoriossa. Ne eivät siis ole tehtaiden itsensä ilmoittamia. Normi on pyritty määrittelemään keskimääräisen EU-kansalaisen normaalia ajoa. Se ei siis huomio esim. Saksan vapaita moottoritie nopeuksia tai Suomen talven tuomaa lisäkulutusta
EURO 6 tulee voimaan 2014. Suurin osa meillä liikenteessä ja myytävistä dieseleistä ei voi juuri päästöjen pienuudella ylpeillä.
Niinpä.. ja kuinka monta uutta tämän hetken tekniikalla toteutettua dieseliä ja vanhempaa käytettynä tuotua pommia keretään hankkia Suomeen 2014 vuoteen mennessä.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Ei vastaa tulli puhelimeen ei.. Mitenkäs on, kun kaveri sanoi, että jos laitan verohakemuksen vetämään esim 15 joulukuuta ja veropäätös tulee sitten ensi vuoden puolella, niin auto rekisteröidään siten ensi vuonna ja autovero tulee uuden päästö-systeemin perusteella. Totta vai tarua? Eikös se riitä ku verohakemus lähtee tämän vuoden puolella?
Ja lisää epäselvyyksiä.. Mistä tiedän varmasti, onko EY-tyyppihyväksynnän yhteydessä määritelty haettavan auton päästöt (itsellä haussa -99 m5) ja jos on, niin meneekö se ensi vuonna niiden, vai auton painon mukaan vaikka auto on -99?
Mitenkäs on, kun kaveri sanoi, että jos laitan verohakemuksen vetämään esim 15 joulukuuta ja veropäätös tulee sitten ensi vuoden puolella, niin auto rekisteröidään siten ensi vuonna ja autovero tulee uuden päästö-systeemin perusteella. Totta vai tarua? Eikös se riitä ku verohakemus lähtee tämän vuoden puolella?
Kävin kysymässä asiaa Tullista viime viikolla ja kertoivat, että tämän hetkisen tiedon mukaan tuontiauto verotetaan vanhan veromallin mukaan, jos autoveroilmoitus jätetään tämän vuoden puolella. Eli jos tuot auton hyvissä ajoin ennen vuoden päättymistä ja jätät veroilmoituksen esim 15.12.2007, pitäisi verotus toimittaa vanhoilla säännöillä.
Tietysti kannattaa muistaa, ettei mikään ole varmaa Tullin kanssa sählätessä.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Enpä ole seurannut aikoihin näitä autoasioita. Heittäkää pari vastausta jos jaksatte. Halpeneeko tuontiautojen verotus samassa suhteessa kuin uusien (päästöjen mukaan)? Olisko missään selkeetä listaa(linkki) Bemujen CO2-päästöistä? Joku 120d tai 320d vois olla varmaan hyvä tuontipeli vuoden vaihteen jälkeen? Toisin kuin 530d ja 535d eivät kai ole, koska eivät ole mitään 5 l/100 km pelejä.
Niinpä.. ja kuinka monta uutta tämän hetken tekniikalla toteutettua dieseliä ja vanhempaa käytettynä tuotua pommia keretään hankkia Suomeen 2014 vuoteen mennessä.
Eipä nuo nykyiset ja EURO V tasotkaan niin älyttömiä ole. Samalla tasolla ollaan 90-luvun benskoneiden kanssa esim. NOx:ien suhteen.
Bringing car buyers and enthusiasts automotive news coverage with high-res images and video from car shows and reveals around the world.
Tuo siis täyttää Tier2/Bin5 luokan. Euro-yksiköissä tämä vastaa NOx 0,03 g/km ja PM 0,006 g/km. 2010 voimaan tuleva Euro V sallii bensakoneille kaksinkertaiset NOx-päästöt ja partikkelipäästöt rajoittaa vasta Euro VI samalle tasolle mihin tuo Volkkarin kone pääsee. Nykyiset bensakoneet päästelevät kertaluokkaa suurempia päästöjä.
Toivoa sopii, ettei EU päästä valmistajia liian helpolla, vaan vaatii asettaa tiukat rajat päästöille. Dieselien tulevaisuus näyttää puhtaalta.
Eduskunnan lakivaliokunta luonnehti autoverotustilannetta kestämättömäksi viime kuussa antamassaan lausunnossa.
Lausunnon mukaan lakivaliokunta pitää välttämättömänä sitä, että hallitus alkaa kiireellisesti uudistaa lainsäädäntöä niin, ettei autoveroasioita tarvitse viedä hallinto-oikeuteen niin paljon kuin nyt.
Comment