Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hallitus uudistaa autoverotusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    Että näin... Myynnistä maksetaan alvit ja ostoista ne vähennetään. Se mitä jää viivan alle kuun lopussa ratkaisee oli se sitten plussa tai miinusta... Miinukset siirtyy seuraavalle kuulle ja plussat maksetaan valtiolle 1.5 kuukauden päästä. Ainut vaikea asia tähän auton ostoon saksata on jos yritys välittää auton, jonka on ostanut verottomana, mutta toimeksiantaja on antannut rahat välittäjälle verollisesta autosta. Jos kauppakirja on jäänyt toimeksiantajalta näkemättä niin siinä on moni välittäjä tehnyt "näppäriä" putseja viime vuosien aikana ja tekee vielä tästä eteenkin päin, kai..

    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • häirikkö
      Newbiemmer
      • Nov 2006
      • 11

      Millaisella sopimuksella lukija tuotatti OMAN autonsa?

      Originally posted by Stone View Post
      Että näin... Ainut vaikea asia tähän auton ostoon saksata on jos yritys välittää auton, jonka on ostanut verottomana, mutta toimeksiantaja on antannut rahat välittäjälle verollisesta autosta. Jos kauppakirja on jäänyt toimeksiantajalta näkemättä niin siinä on moni välittäjä tehnyt "näppäriä" putseja viime vuosien aikana ja tekee vielä tästä eteenkin päin, kai..

      http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=596;442784




      5. ARVONLISÄVERO
      Arvonlisäveron (ALV) tarkistaminen tehdään ainoastaan, kun yksityinen henkilö maahantuo EU:n alueelta autoverottoman uuden moottorikäyttöisen ajoneuvon. Tällöin arvolisävero suoritetaan verovirastolle verovelvollisen oman ilmoituksen perusteella. Näistä ajoneuvoista on esitettävä ensirekisteröinnin yhteydessä kuitti maksetusta ALV:stä.

      Stone:
      Jos kauppakirja on jäänyt toimeksiantajalta näkemättä niin siinä on moni välittäjä tehnyt "näppäriä" putseja viime vuosien aikana

      Juuri näin. Kauppakirjakin voi olla "kerran, pari pyöräytetty". Ts. Antti Autoilija menettää "näppärälle" putsarille rahaa 10.000 euron bruttohintaisessa autossa ~1.900, 20.000 euron autossa ~3.800, 30.000 euron autossa ~5.700...
      Last edited by häirikkö; 07-02-2008, 22:15.

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        Nyt on kyllä taas puurot ja vellit ihmisillä sekaisin.

        1) Jos harjoitetaan autojen välitystoimintaa, jossa yrittäjä toimittaa auton suoraan asiakkalle asiamiehenä, hankitaan auto tietysti suoraan tulevan suomalaisen ostajan nimiin. Tällöin voidaan unohtaa kaikki mahdollisuudet Saksan arvonlisäveron vähentämisestä. Lisäksi Saksassa ei todellakaan ole jokaisessa autossa vähennättävää arvonlisäveroa.

        2) Jos autoliike tai välittäjä haluaa ostaa Saksasta paikallista arvonlisäveroa 19% sisältävän auton, joudutaan kaupat tekemään yrityksen nimiin. Saksassa kauppoja tehdessä kauppakirjaa ei siis ole mahdollista tehdä suomalaisen yksityishenkilön nimiin, vaan se on mahdollista pelkästään Y-tunnuksen antamalla arvonlisäverovelvollisen suomalaisen yrityksen nimiin.

        Mutta mitä iloa olisi välitystoiminnassa ostaa auto ensin yrityksen nimiin? Ei todellakaan mitään järkeä, jos ajatellaan tuota ALV-vähennysoikeutta. Ensiksikin Saksassa alv kanta on 19% ja Suomessa 22%. Eli Suomen verottajalle joudutaan maksamaan enemmän arvonlisäveroa, kuin Saksassa saatiin vähennettyä.

        Lisäksi kun auto on ostettu suomalaisen yrityksen nimiin, joudutaan Suomessa tekemään vielä kauppakirja autosta suomalaisen yrityksen ja asiakkaan välille. Ja pahimmassa tapauksessa auton asiakkaalle myynyt yritys joutuu vastaamaan autossa mahdollisesti ilmenevistä virheistä. Eikä millään muutaman satasen palkkiolla (kulujen jälkeen mahdollisesti jäävällä voitto-osuudella) todellakaan tähän kannata ryhtyä.

        Lyhyesti tiivistettynä siis aivan naurettavaa perussuomalaista kateutta kuvitella, että yrittäjillä on tässäkin ALV asiassa kaikki helpommin!!! Herra Nullzwei (tällä kertaa nimellä häirikkö) voisi myös pikku hiljaa lopettaa nuo turhat yleistykset, joiden mukaan kaikki autokaupan alalla työtään tekevät on jollain tavalla huijareita.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          Originally posted by teropa View Post
          Ja eikö se mene myöskin niin, että tuota autoveron alvia sun ei tarvi maksaa olleskaan, eli sen saat vähennettyä omista alviveloista.
          Ihmeellinen käsitys, että "alvia sun ei tarvi maksaa olleskaan". ALV vähennysoikeus on hieman eri asia, kuin se "ettei tarvi maksaa olleskaan".

          Kyllä yrittäjän taskusta tai tililtä pitää vain ne rahat löytyä siihen autoveron maksamiseen ihan samalla tavalla kuin yksityisiltäkin. Otetaan esimerkiksi vaikka, että tuodaan Saksasta E60 530dA vm 2005. Autoveroa Tulli määrää 9000 euroa ja alv 22% päälle eli yhteensä 10980 euroa. Ei siinä yrittäjän auta mennä sössäämään Tulliin mitään "ei mun tarvi maksaa alvia olleskaan", jos tililtä löytyy vain tuo 9000 euroa. Kyllä sinne Tulliin joutuu maksaman tuon täydet 10980 euroa, jos sitä ei sillä hetkellä satu löytymään, jää verot maksamatta.

          Ja Suomeen maksettuja alveja saa sitten vähentää kuukausittaisista tilityksistä, jos on niin paljon ollut alvillista myyntiä, että on mitä vähentää.

          Originally posted by teropa
          Ja viimenen kyssäri: mistä summasta itse maksat alvia nyt, eli mikä on sinun myyntivoiton alvivelka tässä tapauksessa, kun Zoui ostaa auton sinulta? Onko se vaan niin, että jos olet laittanut esim 3000 euroa puhdasta voittoa väliin, että maksat siitä sen 22% omana alvivelkana (jota ei siis vähennetä muualta kuin sinun lompakosta!) ?
          Tietysti koko summa myyntihinta sisältää alvia 22% , jos kyseessä on alvillinen eli alv vähennysoikeudella oleva auto! Eli pyöristettynä 20500 on alviton hinta ja alvin osuus on noin 4500 euroa. Tämä noin 4500 euroa pitää tilittää myynnin jälkeen valtiolle kuukausittaisissa alv tilityksissä PLUS sitten mahdollisesta voitosta vielä erikseen verot.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            Originally posted by teropa View Post
            Mikäli ei tilitä alvejaan auton verottomana ostaessaan valtiolle, jos kuitenkin myy auton yksityiselle, syyllistyy minun käsityksen mukaan jonkinasteiseen veropetokseen.
            Kyllä juurikin näin. Eli sellaista mahdollisuutta EI OLE OLEMASSA, että yrittäjä ostaa auton Saksasta ilman veroja ja myy auton eteenpäin Suomessa "tax freenä ennen verojen maksua" asiakkaalle, ilman että lisää hintaan vähintään Suomen arvonlisäveron. Kaikki muu toiminta on laitonta verojen kiertämistä.

            Eli otetaan kuvitteellinen esimerkki. Saksassa on myynnissä 10472 eurolla BMW 530d. Auto sisältää Saksan arvonlisäveroa 19%. Auton veroton NETTO hinta Saksassa on siis 8800 euroa. Autoliike ostaa auton Saksasta ja oletetaan, että kuljetus on ilmainen Suomeen ja muita kuluja ei synny. Auto seisoo autoliikkeen pihassa monta kuukautta ja ostajia ei löydy. Autoliike päättää myydä auton ostohinnalla asiakkalle. Mutta tämä hinta ei olekaan 8800 euroa, 10472 euroa, vaan 10736 euroa! Koska Suomen alv kanta on 22%, täytyy tietysti tuon 8800 euron nettohinnan päälle lisätä Suomen alv 22%.

            Eli tuossa esimerkissä huomattiin, että vaikka tuon 8800 euroa NETTO maksanut auto olisi saatu tuotua Suomeen ilmaiseksi, mitään maahantuonti / varastointi yms kustannuksia ei olisi, myytäisiin Suomessa 0% katteella, hinnaksi muodostuisi siltä 10736 euroa!
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by Juhis View Post
              Nyt on kyllä taas puurot ja vellit ihmisillä sekaisin.

              1) Jos harjoitetaan autojen välitystoimintaa, jossa yrittäjä toimittaa auton suoraan asiakkalle asiamiehenä, hankitaan auto tietysti suoraan tulevan suomalaisen ostajan nimiin. Tällöin voidaan unohtaa kaikki mahdollisuudet Saksan arvonlisäveron vähentämisestä. Lisäksi Saksassa ei todellakaan ole jokaisessa autossa vähennättävää arvonlisäveroa.

              2) Jos autoliike tai välittäjä haluaa ostaa Saksasta paikallista arvonlisäveroa 19% sisältävän auton, joudutaan kaupat tekemään yrityksen nimiin. Saksassa kauppoja tehdessä kauppakirjaa ei siis ole mahdollista tehdä suomalaisen yksityishenkilön nimiin, vaan se on mahdollista pelkästään Y-tunnuksen antamalla arvonlisäverovelvollisen suomalaisen yrityksen nimiin.

              Mutta mitä iloa olisi välitystoiminnassa ostaa auto ensin yrityksen nimiin? Ei todellakaan mitään järkeä, jos ajatellaan tuota ALV-vähennysoikeutta. Ensiksikin Saksassa alv kanta on 19% ja Suomessa 22%. Eli Suomen verottajalle joudutaan maksamaan enemmän arvonlisäveroa, kuin Saksassa saatiin vähennettyä.

              Lisäksi kun auto on ostettu suomalaisen yrityksen nimiin, joudutaan Suomessa tekemään vielä kauppakirja autosta suomalaisen yrityksen ja asiakkaan välille. Ja pahimmassa tapauksessa auton asiakkaalle myynyt yritys joutuu vastaamaan autossa mahdollisesti ilmenevistä virheistä. Eikä millään muutaman satasen palkkiolla (kulujen jälkeen mahdollisesti jäävällä voitto-osuudella) todellakaan tähän kannata ryhtyä.

              Lyhyesti tiivistettynä siis aivan naurettavaa perussuomalaista kateutta kuvitella, että yrittäjillä on tässäkin ALV asiassa kaikki helpommin!!! Herra Nullzwei (tällä kertaa nimellä häirikkö) voisi myös pikku hiljaa lopettaa nuo turhat yleistykset, joiden mukaan kaikki autokaupan alalla työtään tekevät on jollain tavalla huijareita.
              Juhis,

              En tiedä keneen viittaat ihmisillä, mutta tunnut toistavan omissa viesteissäsi samat asiat, jotka olen itse kirjoittanut, ja sitten julistat, että muilla ei ole asioista oikeaa käsitystä. Ei ole vellit sekasin ainakaan minulla. En ole näistä asioista mitenkään eri mieltä.

              Tiedoksesi, että välittäjänä toimiminen ei poista myyjää virhevastuusta. Mekanismi ainostaan, millä virhevastuu realisoituu, on eri. Jos välittäjänä toimitat ostajalle auton, jossa ilmenee 6kk:n sisällä (tai nykyisin ohje on koko auton elinikänä) virhevastuun piiriin kuuluva virhe, niin et ole kuluttajasuojalain mukaan normaalisti autonmyyjänä virhevastuussa.... Vaan kuluttaja voi yhtäläin pakottaa välittäjän vastuuseen auton virheestä vahingonkorvausvaateen nojalla. Tällöin ajatellaan samankaltaisesti kuin normissa autokaupassa, että autonvälittäjä ei ole tehnyt välitystyötään oikein ja hyvää ammattitaitoa noudattaen, ja on siten vastuussa välittämästään tavarasta.

              Toki kynnys vahingonkorvausvaateille on varmasti suurempi kuin vain marssia autokauppiaalle ja sanoa, että "korjaappa myymästäsi autosta vika". Mutta se on silti olemassa.

              En ota kantaa muiden kirjoituksiin.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                Originally posted by Juhis View Post
                Ihmeellinen käsitys, että "alvia sun ei tarvi maksaa olleskaan". ALV vähennysoikeus on hieman eri asia, kuin se "ettei tarvi maksaa olleskaan".

                Kyllä yrittäjän taskusta tai tililtä pitää vain ne rahat löytyä siihen autoveron maksamiseen ihan samalla tavalla kuin yksityisiltäkin. Otetaan esimerkiksi vaikka, että tuodaan Saksasta E60 530dA vm 2005. Autoveroa Tulli määrää 9000 euroa ja alv 22% päälle eli yhteensä 10980 euroa. Ei siinä yrittäjän auta mennä sössäämään Tulliin mitään "ei mun tarvi maksaa alvia olleskaan", jos tililtä löytyy vain tuo 9000 euroa. Kyllä sinne Tulliin joutuu maksaman tuon täydet 10980 euroa, jos sitä ei sillä hetkellä satu löytymään, jää verot maksamatta.

                Ja Suomeen maksettuja alveja saa sitten vähentää kuukausittaisista tilityksistä, jos on niin paljon ollut alvillista myyntiä, että on mitä vähentää.



                Tietysti koko summa myyntihinta sisältää alvia 22% , jos kyseessä on alvillinen eli alv vähennysoikeudella oleva auto! Eli pyöristettynä 20500 on alviton hinta ja alvin osuus on noin 4500 euroa. Tämä noin 4500 euroa pitää tilittää myynnin jälkeen valtiolle kuukausittaisissa alv tilityksissä PLUS sitten mahdollisesta voitosta vielä erikseen verot.
                Sori nyt vaan, mutta mistä tuo sun asenne tulee. Ei nuo mitään ihmeellisiä käsityksiä ole. Jos terminologia sua haittaa, niin muutetaan sitä, mutta tosiasia on, että vähennyskelpoinen ALV (kuten esim autoveron ALV) on läpikulkuerä. Tottakai se pitää "suorittaa" ajallaan, mutta et sinä sitä "maksa", koska saat omasta myyntivelasta "suorittamasi" alvin vähennettyä, näin pienentäen omaa alv-velkaasi valtiolle. Ja varmasti ymmärsit kyllä mitä ajoin takaa, mutta jostain syystä sulla on isohko tarve lytätä toisten mielipiteet, vaikka puhutaan samasta asiasta. Missä olen muuten väittänyt, etteikö autoveroa pitäisi maksaa??

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Originally posted by Juhis View Post
                  Tietysti koko summa myyntihinta sisältää alvia 22% , jos kyseessä on alvillinen eli alv vähennysoikeudella oleva auto! Eli pyöristettynä 20500 on alviton hinta ja alvin osuus on noin 4500 euroa. Tämä noin 4500 euroa pitää tilittää myynnin jälkeen valtiolle kuukausittaisissa alv tilityksissä PLUS sitten mahdollisesta voitosta vielä erikseen verot.
                  Tämäkin siis menee ihan normaalisti, kuten ajattelin.

                  Eli oli kauppasumma mitä tahansa, niin ostaja (vaikka firma sen ostaisi) maksaa sinulle koko kauppasumman, ja käytännössä tietysti se ostaja ne alvit maksaa kauppasumman mukana, ja sinä "suoritat" ne valtiolle. Ja tietysti jos jotain jää viivan alle niin verot.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Originally posted by Juhis View Post
                    Kyllä juurikin näin. Eli sellaista mahdollisuutta EI OLE OLEMASSA, että yrittäjä ostaa auton Saksasta ilman veroja ja myy auton eteenpäin Suomessa "tax freenä ennen verojen maksua" asiakkaalle, ilman että lisää hintaan vähintään Suomen arvonlisäveron. Kaikki muu toiminta on laitonta verojen kiertämistä.

                    Eli otetaan kuvitteellinen esimerkki. Saksassa on myynnissä 10472 eurolla BMW 530d. Auto sisältää Saksan arvonlisäveroa 19%. Auton veroton NETTO hinta Saksassa on siis 8800 euroa. Autoliike ostaa auton Saksasta ja oletetaan, että kuljetus on ilmainen Suomeen ja muita kuluja ei synny. Auto seisoo autoliikkeen pihassa monta kuukautta ja ostajia ei löydy. Autoliike päättää myydä auton ostohinnalla asiakkalle. Mutta tämä hinta ei olekaan 8800 euroa, 10472 euroa, vaan 10736 euroa! Koska Suomen alv kanta on 22%, täytyy tietysti tuon 8800 euron nettohinnan päälle lisätä Suomen alv 22%.

                    Eli tuossa esimerkissä huomattiin, että vaikka tuon 8800 euroa NETTO maksanut auto olisi saatu tuotua Suomeen ilmaiseksi, mitään maahantuonti / varastointi yms kustannuksia ei olisi, myytäisiin Suomessa 0% katteella, hinnaksi muodostuisi siltä 10736 euroa!
                    Tästä ollaan 100%:ssa yhteisymmärryksessä...

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      Originally posted by teropa View Post
                      En tiedä keneen viittaat ihmisillä, mutta tunnut toistavan omissa viesteissäsi samat asiat, jotka olen itse kirjoittanut, ja sitten julistat, että muilla ei ole asioista oikeaa käsitystä. Ei ole vellit sekasin ainakaan minulla. En ole näistä asioista mitenkään eri mieltä.
                      En ajatellut sinua tuota viestiä kirjoittaessa, joten älä turhaan murehdi.

                      PS. Olen kyllä tietoinen virhevastuuta koskevasta lainsäädännöstä.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        Originally posted by teropa View Post
                        Sori nyt vaan, mutta mistä tuo sun asenne tulee. Ei nuo mitään ihmeellisiä käsityksiä ole. Jos terminologia sua haittaa, niin muutetaan sitä, mutta tosiasia on, että vähennyskelpoinen ALV (kuten esim autoveron ALV) on läpikulkuerä. Tottakai se pitää "suorittaa" ajallaan, mutta et sinä sitä "maksa", koska saat omasta myyntivelasta "suorittamasi" alvin vähennettyä, näin pienentäen omaa alv-velkaasi valtiolle. Ja varmasti ymmärsit kyllä mitä ajoin takaa, mutta jostain syystä sulla on isohko tarve lytätä toisten mielipiteet, vaikka puhutaan samasta asiasta. Missä olen muuten väittänyt, etteikö autoveroa pitäisi maksaa??
                        Et ole väittänyt missään vaiheessa, ettei autoveroa pitäisi maksaa. Mutta toistuvasti tässä keskustelussa on tullut esille, kuinka yrittäjän "ei tarvitse maksaa autoveron alvia lainkaan". Johon halusin puuttua siksi, että todellisuudessa yrittäjä joutuu sen maksamaan autoveron yhteydessä ihan samalla tavalla kuin yksityisetkin ihmiset. Yrittäjällä on vain jälkikäteen oikeus vähentää tämä alv osuus mahdollisista myyntien alv veloista, jos niitä sattuu löytymään tarpeeksi. Se ei ole sama asia, kuin "yrittäjän ei tarvitse maksaa alvia". Rahat myös tähän ALV osuuteen täytyy löytyä autoveroa maksettaessa. Ei siellä Tullin tiskillä voi sanoa, että "sori, ei nyt ollut vara maksaa tuota ALV osuutta tästä autosta, mutta olisinhan mä saanut sen kuitenkin vähennettyä".

                        Näistä veroasioista ei niin hyvin perillä olevat ihmiset kuvittelevat juuri noista epämääräisistä "ei tarvitse maksaa alvia" lausahduksista, että taas yrittäjät pääsevät joka asiassa helpolla ja mitään ei tarvitse maksaa mistään. Todellisuus kun on aivan eri.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • 10+
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2084
                          • Nivala

                          Originally posted by teropa View Post
                          Juhis,

                          En tiedä keneen viittaat ihmisillä, mutta tunnut toistavan omissa viesteissäsi samat asiat, jotka olen itse kirjoittanut, ja sitten julistat, että muilla ei ole asioista oikeaa käsitystä. Ei ole vellit sekasin ainakaan minulla. En ole näistä asioista mitenkään eri mieltä.

                          Tero
                          Samaa minäkin aamulla kattelin Ja noi asiathan tuossa puitiin jo eilen Juhis unenpöpperössä kirjottelee siellä
                          E39 M5 -00

                          Ex E60 530Da M-Sport -04
                          Ex E39 M5 -00
                          Ex E39 M5 -00 Individual
                          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                          Ex E36 3.0 M3 -93
                          Ex E36 2.5 Cabrio -94
                          Ex E36 3.2 M3 -97
                          Ex E36 2.5 Coupe -93

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            Originally posted by 10+ View Post
                            Samaa minäkin aamulla kattelin Ja noi asiathan tuossa puitiin jo eilen Juhis unenpöpperössä kirjottelee siellä
                            Katsos kun mä en ollut täällä silloin, kun te olette noita viestejä kirjoitelleet. Ja luen aina viesti kerralla nämä threadit vanhemmasta päästä aloittaen ja vastailen sitä mukaa niihin. Mutta kyllä nuo Nullzwein (häirikkö) tekstit oli taas sitä tasoa, että oli pakko kommentoida jotain.
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • 10+
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2084
                              • Nivala

                              Originally posted by Juhis View Post
                              Katsos kun mä en ollut täällä silloin, kun te olette noita viestejä kirjoitelleet. Ja luen aina viesti kerralla nämä threadit vanhemmasta päästä aloittaen ja vastailen sitä mukaa niihin. Mutta kyllä nuo Nullzwein (häirikkö) tekstit oli taas sitä tasoa, että oli pakko kommentoida jotain.
                              Joo perhana oishan se pitäny itekki tajuta että NULLZWEI:han se täällä häiriköi normaaliin tapaansa, eilen mietin että kuka perkele jaksaa vääntää ilmanaikoisesta asiasta noin paljoa, postaukset ku kahto aamulla niin selvähän se oli kuka siellä on Hyvä että huomasit.
                              On ollutkin niin kiva kirjoitella tää alkuvuosi täällä ku ei oo tarvinu tapella missään topicissa mut hetihän se vääntämiseksi meni ku itse nollakakkonen tuli toisilla tunnareilla tänne
                              E39 M5 -00

                              Ex E60 530Da M-Sport -04
                              Ex E39 M5 -00
                              Ex E39 M5 -00 Individual
                              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                              Ex E36 3.0 M3 -93
                              Ex E36 2.5 Cabrio -94
                              Ex E36 3.2 M3 -97
                              Ex E36 2.5 Coupe -93

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Originally posted by Juhis View Post
                                Et ole väittänyt missään vaiheessa, ettei autoveroa pitäisi maksaa. Mutta toistuvasti tässä keskustelussa on tullut esille, kuinka yrittäjän "ei tarvitse maksaa autoveron alvia lainkaan". Johon halusin puuttua siksi, että todellisuudessa yrittäjä joutuu sen maksamaan autoveron yhteydessä ihan samalla tavalla kuin yksityisetkin ihmiset. Yrittäjällä on vain jälkikäteen oikeus vähentää tämä alv osuus mahdollisista myyntien alv veloista, jos niitä sattuu löytymään tarpeeksi. Se ei ole sama asia, kuin "yrittäjän ei tarvitse maksaa alvia". Rahat myös tähän ALV osuuteen täytyy löytyä autoveroa maksettaessa. Ei siellä Tullin tiskillä voi sanoa, että "sori, ei nyt ollut vara maksaa tuota ALV osuutta tästä autosta, mutta olisinhan mä saanut sen kuitenkin vähennettyä".

                                Näistä veroasioista ei niin hyvin perillä olevat ihmiset kuvittelevat juuri noista epämääräisistä "ei tarvitse maksaa alvia" lausahduksista, että taas yrittäjät pääsevät joka asiassa helpolla ja mitään ei tarvitse maksaa mistään. Todellisuus kun on aivan eri.
                                Tämä on muuten aivan totta, että kyllähän se vähennysmahdollisuuskin vaatii tietysti jo jotain, mistä vähentää. Että sen hyödyn voi ulosmitata. Itse niin automaattisesti ajattelen näitä juttuja, etten ota huomioon, että lukijat eivät välttämättä hoksaa mitä jollain asialla tarkoitetaan.

                                Ja ymmärrän kyllä myös Juhiksen huolen tässä, ettei suuri yleisö ala kuvittelemaan, että importteri välttyis autoverolta (tai aina alviltakaan loppupeleissä) vain siksi, että on yrittäjä. Joo, en väärää kuvaa halua asioista antaa.

                                Mutta. Mielenkiintoista keskustelua ainakin itselle kiinnostavasta aiheesta, joka tapauksessa .

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎