Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    Originally posted by age View Post
    Voisiko joku linkittää nämä ohjeet minulle? Itsellä kanssa saa vetää aika pitkälle että rupee ottaan. Kerran oon siitä kahvan suojapussin alta kiristäny niitä muttereita, mutta taas on päässy löystyyn.


    Paras lopputulos tulee, kun ottaa käyttöjarrun satulat kokonaan irti säädön ajaksi, että jarrupalat ei vaan missään vaiheessa hinkkaa levyyn. Silloin tuntee milloin käsijarrukengät ottaa oikeesti kiinni. Oon tuohon ohjeeseen kirjoittanut, että 4 napsua mutta melkeen se kannattaa tehdä 2-3:lla. On nämä bemmien kässärit niin paskoja pitämään.
    Last edited by Ha2; 21-10-2009, 10:33.
    E61 525d LCI

    Comment

    • age
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 145

      Kiitos, selvensi asiaa huomattavasti.

      Pitää kokeilla onnistuisiko samalla kun vaihdan talvirenkaat alle.
      e46 328Ci

      Comment

      • Jamppa1983
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 739
        • Pirkanmaa

        Originally posted by petrolhead View Post
        En oikeasti tiedä mitä sulle sanoisin. Voisin tehdä samoin kuin sinä ja heittää omaa pointtiani tukevat keksityt esimerkkiautot vertailuun. Totuus on kuitenkin tämä : Keskimäärin , autosta löytyvän vian määrä on suoraan suhteessa ajomäärään. Kilometrien mukana kasvaa myös todennäköisyys että autossa on jotain pienempää (usein isompaa) "laukeaa kohta"-vikaa jota ei piilevänä vielä voi huomata , vaikkapa hammastanko tai laatikko jotka huikkaa ölpät parkkikselle kuukausi oston jälkeen vaikka aiemmin toimi äänettömästi ja moitteetta. Tarpeeksi kun tulee kilometrejä ei ole mitään mikä ei autosta antaudu. Jopa kori on keskimäärin melko karussa kunnossa kun autolla on rullattu 300tkm vaikka olisi lyhyessä ajassa tullut..

        Merkittävimmän eron auton kuntoon ajomäärän lisäksi näyttää tekevän aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria. Näiden joukosta löytyy enemmän kohtuukuntoisia pelejä isommillakin kilometreillä. Vastaavasti thyyningautot tuppaa olemaan vähän synkemmässä kunnossa keskimäärin kuin vastaavilla kilsoilla normaalin näköiset autot.

        Edelläoleva tarina tulee ihan allekirjoittaneen omasta kokemuksesta , ehkä 500 käytetyn auton kuntoa tarkastaneena.
        Tottahan se on että vähemmillä kilometreillä on toden näköisempää että mitään isoa ei ole tulossa. Mutta kun sitäkään kun ei voi aina tietää. Kulutus osaa luonnollisesti rupeaa pikku hiljaa menemään enemmän mitä enemmän mittarissa. Mutta, mutta jokainen tekee omat päätökset autokaupassa. Sen vain sanon että itse en niin niitä kilsoja pelkää ainakaan kiisseli vehkeissä paitsi jos olisin M5 ostamassa niin sitten sillä oilisi huomattavasti enemmän merkitystä.

        Täällä myös keskustelua vähän ajetuista autoista. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=14600 ja täällä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36734&page=4
        Last edited by Jamppa1983; 24-10-2009, 22:45.
        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

        M3 e90 & "M3" e30 turbo

        Comment

        • Peteyz
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 614
          • 05

          Mitä mieltä? Tuohon nykyseen 316:aa verrattuna vois olla jo vähän toista vaikka samaa vuosimallia onki. Varusteidenki puolelta jo. Hinta tuossa vaikuttas olevan vähän yläkantissa, vaiko?

          Omasta autosta lupasivat toisessa kaupungissa vaihdossa 7kE...

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7535
            • Kotona

            Originally posted by Peteyz View Post
            http://www.nettiauto.com/bmw/320/2913794Mitä mieltä? Tuohon nykyseen 316:aa verrattuna vois olla jo vähän toista vaikka samaa vuosimallia onki. Varusteidenki puolelta jo. Hinta tuossa vaikuttas olevan vähän yläkantissa, vaiko?

            Omasta autosta lupasivat toisessa kaupungissa vaihdossa 7kE...


            Aivan saatanan kallis. Tohon hintaan saa jo uudemman 330i.
            Last edited by Zeta; 17-11-2009, 19:47.
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
            -

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1281
              • HKI

              Onko E36 ja E46 välillä millaisia ero ajettavuudessa, melussa...

              Vaihtoehdot olisi ~200-250tkm ajettu 323/328 e36 sedan/coupe.

              tai 316/318 e46 ~200tkm sedan.

              Millainen vääntö noissa 1.9l on?
              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • juha77
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 749
                • Vaasa

                Originally posted by Nobody_ View Post
                Onko E36 ja E46 välillä millaisia ero ajettavuudessa, melussa...

                Vaihtoehdot olisi ~200-250tkm ajettu 323/328 e36 sedan/coupe.

                tai 316/318 e46 ~200tkm sedan.

                Millainen vääntö noissa 1.9l on?
                Noissa e46 nelisylinterisissä kattelisin sitten näitä uudempia valvetronic koneita. Ainakin toi uudempi 318i jossa siis valvetronic on tosi pirteä ja miellyttävä moottori (suosittelen testaamaan). e36 323 ja 328 rupee olemaan jokseenkin laadukkaampia kun esim ihan alkupään e36:set. Meluun vaikuttaa varmastikin mm. tiivisteiden ja alustan osien kunto, mutta taitaapa tuo e46 toki olla hiljasempi ja ajettavuudeltaan kehittyneempi e36 verrattuna.
                e90 330ia
                E36 328i touring
                Ex:
                e46 330i touring facelift
                e46 318ci facelift
                e36 320i cab M-Sport
                e36 325i coupe
                e30 318i

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  Originally posted by Nobody_ View Post
                  Onko E36 ja E46 välillä millaisia ero ajettavuudessa, melussa...

                  Vaihtoehdot olisi ~200-250tkm ajettu 323/328 e36 sedan/coupe.

                  tai 316/318 e46 ~200tkm sedan.

                  Millainen vääntö noissa 1.9l on?
                  Isällä on E46 facelift 316 1.8i valvetronic koneella ja ihan kelpo peli seon ainaski kulutuksensa puolesta. Moottori tosin on mielestäni aika puhditon ja sitä joutuu hulluna kierrättämään jos tahtoo vaikka ohittaa. Meillä on nyt ollut se uudesta lähtien ja siihen on vaihdeltu kampuran asentotunnistinta ja vähän vetarin stefaa ja kytkin mutta muuten se on hyvinkin luotettava peli ollut.

                  Mitä noista e36 328i on kahdesta kokemusta niin paljon enempi ne tarjosivat mielestäni ajamisen iloa, toki ne ovat vanhempia, vanhemman näkösiä ja tietysti ovat hieman meluisempia. Tosin se ajettavuus huononee tosi helposti jos autossa on jotain vialla alustassa.
                  Monesti nuo 328i ovat myös todella hyvin varusteltuja jos ei katsele mitään hinnat alkaen - malleja nettiautosta.

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17844
                    • PKS

                    Originally posted by Antti O View Post
                    Isällä on E46 facelift 316 1.8i valvetronic koneella ja ihan kelpo peli seon ainaski kulutuksensa puolesta. Moottori tosin on mielestäni aika puhditon ja sitä joutuu hulluna kierrättämään jos tahtoo vaikka ohittaa. Meillä on nyt ollut se uudesta lähtien ja siihen on vaihdeltu kampuran asentotunnistinta ja vähän vetarin stefaa ja kytkin mutta muuten se on hyvinkin luotettava peli ollut.

                    Mitä noista e36 328i on kahdesta kokemusta niin paljon enempi ne tarjosivat mielestäni ajamisen iloa, toki ne ovat vanhempia, vanhemman näkösiä ja tietysti ovat hieman meluisempia. Tosin se ajettavuus huononee tosi helposti jos autossa on jotain vialla alustassa.
                    Monesti nuo 328i ovat myös todella hyvin varusteltuja jos ei katsele mitään hinnat alkaen - malleja nettiautosta.
                    Tässä Antti mielestäni tiivistikin hyvin jo erot kahden auton välillä.

                    Mielestäni kyseessä on kaksi täysin erityyppistä autoa. Toinen (E46) soveltuu hyvin käyttöautoksi, joka ei sinällään mielestäni tarjoa juurikaan sitä urheilullisuutta ja ajamisen meininkiä mitä saat ko. E36 mallien kanssa. Myös huomattavaa on, että E36 328i on jo täysivertainen peli myös radalle ym. harrasteajeluun.

                    Töitä E36 tulee aivan takuulla eteen, mutta siistikuntoinen ja sopivasti ajettu yksilö on varmasti palkitsevampi kuin pikkukoneinen varustelematon E46. Käyttöautoksi taas E46 on selkeä voittaja.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Pande
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1324
                      • Helsinki

                      En löytänyt oikein tietoa, että minkälaiset kytkimet näissä on? Tai onko jotain kilometrilukemaa minkä jälkeen olisi hyvä olla vaihdettu tai on odotettavissa kytkimen vaihto pikapuolin?

                      Vai jos käyttää hyvin niin ajaako tommosella maan ääriin.. Itsellä kiikarissa siis 160-190tkm ajettu.

                      Autona siis 330xd manuaali -01 facelift.
                      Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                      330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                      sigpic

                      Comment

                      • Heksula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 2285
                        • Porvoo

                        Tosta diisselistä ei oo kokemusta, mutta sigun 325i nyt 180tkm ajettu ja orkkis kykä rokkaa vielä täysin.
                        2020 G20 320i xdrive

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          E36 ja E46 ajetavuus on aivan omissa maailmoissa, eikä niitä juuri voi verrata. Tai voi, mutta yhtymäkohtia on vähän. E36:n hyväksi täytyy lukea pienempi paino ja ehkä hivenen parempi tuntuma tiehen. Ei se huono kyllä e46 mallissakaan ole. Se menee vain enemmän "sukkasillaan". Oikeista pyöränkulmista ja cambereista noi kaikki on erittäin ronkeleita. E46:ssa helppo hoitaa kuntoon madallettunakin. E36:ssa vaatii vähän enemmän askartelua tai aftermarket osien ostoa.

                          Laadukkuudessa on suuri ero. Alkupään e36 on ihan hirveä sisustan osalta. Kaikki rämisee, natisee ja repsottaa. Parannusta tuli loppupään malleissa, mutta kyllä tuon sisusta on silti onnetonta tekoa verrattuna esim. saman ikäisiin A4 audeihin. E46 malliin ei kannata edes verrata. Tässä kohtaa on valtava ero. E46 on tässä mielessä todella suuri harppaus eteenpäin. Sisustan paneelit ovat jämäkkää tekoa eivätkä nitise eikä rämise. Muutenkin koko auto on todella paljon "kiinteämmän" oloinen. E46 sporttipenkit eivät ole välttämättä ainakaan paremmat kuin e36 mallissa. Ihan ok jakkarat molemmissa, mutta tässä kun on päässyt tekemään vertailua, niin kallistuisin rankkaamaan e36 malliset paremmiksi.

                          Suuri ero on myös korien jäykkyydessä. E46 kori on paljon jäykempi. Eri korimalleista (e46) ylivoimaisesti löysin on coupe. Touringista ei oo kauheesti kokemuksia, mutta sedan on kyllä jäykin. Compacti menee siellä jossain välimaastossa. Ruoste ei varsinaisesti vaivaa asiallisesti huollettuja ja hoidettuja yksilöitä (luukut vaihdettu aikanaan takuuseen jos ollut tarvetta).

                          Koneista on e46 malleissa vaikea sanoa mitään erityistä. Ei kai noissa mitään M40 tyyppistä munausta ole missään. M54 koneiden vanoksissa voi olla pikku häikkää. Ketjunkiristin oli omassa aivan loppu, mutta mitään ihmeellistä ei ole tullut vastaan. 316 Valvetronic on laiskin bemu mitä oon koskaan ajanut. Vanha 8V M43 on todela paljon mukavampi ajaa vaikka sekin on pikku kone. En myöskään menis tuota 316 valvetroniccia kovin pieniruokaiseksi sanomaan. Varsinkin koneen koon huomioon ottaen. 318 16V onkin sitten ihan eri maata. Se on musta pienin asiallinen kone e46 koriin.

                          Jos tommosen e46 korisen ostaa yli 100tkm ajettuna kannattaa varautua pieneen alustaremppaan. Etutukivarsien takapuslat ovat varmasti loppu. Myös niveissä voi olla väljää. Samoin takatukivarsien (pitkittäistukivarsi) etummainen pusla voi olla loppu. Samoin perämurikan pusla. Ovat vähän liiankin hyvin vaimennettuja ja siten hajoavat herkäsi ja sylkevät silikoonit pihalle. E36 takapuslat kestävät paremmin. Etupuslat yhtä huonot vaikkakin erilaiset.

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11685
                            • Kouvola

                            Jos joku on etsiskellyt itselleen nättiä coupea, niin itseltä olisi mitä todennäköisimmin tulossa alkuvuodesta myyntiin asiallinen 330Ci M-Sport paketilla punaisine nahkasisustoineen jne.

                            Ei vaan tunnu tää E46 "omalta jutulta"

                            Comment

                            • Hanza
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1931
                              • Juvan Shell. Requiescat in pace

                              Originally posted by Esko View Post
                              Jos joku on etsiskellyt itselleen nättiä coupea, niin itseltä olisi mitä todennäköisimmin tulossa alkuvuodesta myyntiin asiallinen 330Ci M-Sport paketilla punaisine nahkasisustoineen jne.

                              Ei vaan tunnu tää E46 "omalta jutulta"
                              Oispa ollut dieseli niin olisi alettu hieroo kauppoja tammikuussa.
                              Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                              t: luft waffel

                              "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                Originally posted by Juppe View Post
                                E36 ja E46 ajetavuus on aivan omissa maailmoissa, eikä niitä juuri voi verrata. Tai voi, mutta yhtymäkohtia on vähän. E36:n hyväksi täytyy lukea pienempi paino ja ehkä hivenen parempi tuntuma tiehen. Ei se huono kyllä e46 mallissakaan ole. Se menee vain enemmän "sukkasillaan". Oikeista pyöränkulmista ja cambereista noi kaikki on erittäin ronkeleita. E46:ssa helppo hoitaa kuntoon madallettunakin. E36:ssa vaatii vähän enemmän askartelua tai aftermarket osien ostoa.

                                Laadukkuudessa on suuri ero. Alkupään e36 on ihan hirveä sisustan osalta. Kaikki rämisee, natisee ja repsottaa. Parannusta tuli loppupään malleissa, mutta kyllä tuon sisusta on silti onnetonta tekoa verrattuna esim. saman ikäisiin A4 audeihin. E46 malliin ei kannata edes verrata. Tässä kohtaa on valtava ero. E46 on tässä mielessä todella suuri harppaus eteenpäin. Sisustan paneelit ovat jämäkkää tekoa eivätkä nitise eikä rämise. Muutenkin koko auto on todella paljon "kiinteämmän" oloinen. E46 sporttipenkit eivät ole välttämättä ainakaan paremmat kuin e36 mallissa. Ihan ok jakkarat molemmissa, mutta tässä kun on päässyt tekemään vertailua, niin kallistuisin rankkaamaan e36 malliset paremmiksi.

                                Suuri ero on myös korien jäykkyydessä. E46 kori on paljon jäykempi. Eri korimalleista (e46) ylivoimaisesti löysin on coupe. Touringista ei oo kauheesti kokemuksia, mutta sedan on kyllä jäykin. Compacti menee siellä jossain välimaastossa. Ruoste ei varsinaisesti vaivaa asiallisesti huollettuja ja hoidettuja yksilöitä (luukut vaihdettu aikanaan takuuseen jos ollut tarvetta).

                                Koneista on e46 malleissa vaikea sanoa mitään erityistä. Ei kai noissa mitään M40 tyyppistä munausta ole missään. M54 koneiden vanoksissa voi olla pikku häikkää. Ketjunkiristin oli omassa aivan loppu, mutta mitään ihmeellistä ei ole tullut vastaan. 316 Valvetronic on laiskin bemu mitä oon koskaan ajanut. Vanha 8V M43 on todela paljon mukavampi ajaa vaikka sekin on pikku kone. En myöskään menis tuota 316 valvetroniccia kovin pieniruokaiseksi sanomaan. Varsinkin koneen koon huomioon ottaen. 318 16V onkin sitten ihan eri maata. Se on musta pienin asiallinen kone e46 koriin.

                                Jos tommosen e46 korisen ostaa yli 100tkm ajettuna kannattaa varautua pieneen alustaremppaan. Etutukivarsien takapuslat ovat varmasti loppu. Myös niveissä voi olla väljää. Samoin takatukivarsien (pitkittäistukivarsi) etummainen pusla voi olla loppu. Samoin perämurikan pusla. Ovat vähän liiankin hyvin vaimennettuja ja siten hajoavat herkäsi ja sylkevät silikoonit pihalle. E36 takapuslat kestävät paremmin. Etupuslat yhtä huonot vaikkakin erilaiset.
                                Katsastuksessa mainitsi että edessä alatukivarsien takimmaiset puslat vaikuttavat hieman "löysiltä" muttei ajettavuudessa varsinaisesti mielestäni ole mitään pielessä mikä pusliin viittaisi. Tuonne varmaan riittää kun hankkii meyle/lemförder linjalta uudet puslat ja nelipyöräsuuntaa?
                                Nimim. 2003 325i 124tkm.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎