Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Akubeagle View Post
    Morjens, tämä on ensimmäinen viestini tälle forumille. Siirtäkää jos on väärällä osastolla.
    Bemari on ollut kauan mietteissä hommata. Nyt olisi aika vaihtaa vanha kulkine ja BMW olisi nyt vaihtoehtona. Hintahaarukka on 5ke - 7ke.

    Salosta löytyy tällainen:



    Minä kun en bemareista oikein mitään tiedä, niin osaisiko joku antaa vinkkejä auton ostoon?

    -onko liikaa kilometrejä?
    -liian kallis?
    -mitä pitää tsekata?
    -tyyppivikoja?
    -tarvitseeko bemarikuski jatkuvan toimintatonnin piirongin laatikkoon?

    Jos jollakulla olisi antaa linkkejä tai muuta tietoa vehkeestä?
    Ohnhan niitä aina jollekkin niitä kilsoja liikaa, riippuu keltä kysyy. Mikäs tuossa jos on kunnossa ja pakkohan se on olla jos liikkeestä osttaa! Et zekkaa mittään jos ajolta miellyttää ja vikaa ilmenee nii liikehän sen korjaa (kuluttajasuojalaki). Vikoja on kaikissa käytetyissä kohde vaan muuttuu ja tuskin tässä nyt mitään suurta voi olla( mieti auton malli ja omistajajien määrä ja se että eikait näin "perus"autossa mitään kallista remonttia voi olla. Normaalit kulutus osat vaan. Ainahan se soiminta tonni kannattaa jemmata oli auto kun auto kyseessä jo et 80-luvun autoa alle laita minkä rikkoontuessa hakee uuden!
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      Originally posted by Jamppa1983 View Post
      Mikäs tuossa jos on kunnossa ja pakkohan se on olla jos liikkeestä osttaa! Et zekkaa mittään jos ajolta miellyttää ja vikaa ilmenee nii liikehän sen korjaa (kuluttajasuojalaki).
      Hyvin sä funtsit, asiakkaan täytyy tarkastaa ostamansa tavara. Ei se kuluttajansuoja suojaa "mitään" jos autossa on selkeitä virheitä mitkä ostaja on ohittanut/hyväksynyt autoa ostaessaan.
      Last edited by Matula; 17-10-2009, 12:04.

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7544
        • Kotona

        Originally posted by Matula View Post
        Hyvin sä funtsit, asiakkaan täytyy tarkastaa ostamansa tavara. Ei se kuluttajansuoja suojaa "mitään" jos autossa on selkeitä virheitä mitkä ostaja on ohittanut/hyväksynyt autoa ostaessaan.
        Eikös näissä jossain halvemmissa autoissa autoliike voi laittaa allekirjoittamaan paperin, että autossa ei käytännössä ole mitään takuuta? :think Vai onko ihan MuTu-tietoa?
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
        Myydään: HP 14" kannettava **90e**
        Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
        -

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by Zeta View Post
          Eikös näissä jossain halvemmissa autoissa autoliike voi laittaa allekirjoittamaan paperin, että autossa ei käytännössä ole mitään takuuta? :think Vai onko ihan MuTu-tietoa?
          Jos auto on käytetty sen voi "myydä korjattavaksi" , vaikka olisi kalliimpikin. Nämä jutut kuuluisi oikeastaan topikkiin "takuu kätetyn auton kaupassa" (hmm , ihme ettei sellasta topikkia ole :think )

          Originally posted by Jamppa1983 View Post
          Mitä väliä niillä kilsoilla on? Ei mitään samat osat on kuitenkin jossakin välissä tulossa vaihtoon on mittarissa 100tkm tai 200tkm! Se riippuu siitä auton kunnosta, toisella on ajettu muna(kaasuu) pohjassa ja toisella ei. Vetää sen teipin niiden numeroiden päälle ja kuuntelee mitä auto antaa ymmärtää. Niin ja kyllä e46 on oikeasti hyvä ajaa jos se toimii ja on kunnossa. Mulla ainakin on ja mittarissa kohta 300tkm mistä se saksan ENSIMMÄINEN omistaja on ottanut hiukan kotiin päin. Ne kilsat mittarissa on niitä varten ketä jännittää ostaa käytetty auto, kaikissa on remppaa kuitenkin tulossa kohde vain muuttuu.
          Työkseni katselen vaihtoautoja , VÄITÄN että ajomäärä on hyvin ratkaiseva auton kunnon ja rempan määrän/kalleuden kannalta , suurempi tekijä kuin muut asiat yhteensä (auton ikä jne).

          Originally posted by Jamppa1983 View Post
          Mikäs tuossa jos on kunnossa ja pakkohan se on olla jos liikkeestä osttaa! Et zekkaa mittään jos ajolta miellyttää ja vikaa ilmenee nii liikehän sen korjaa (kuluttajasuojalaki). !
          Erittelemättä , jotkut autotalot korjaa myymiään vaihtareita , toiset ei . Kysyjän esimerkissä tolla e46:lla on ikää 10 vuotta , rallattu 6 kertaa maapallon ympäri ja hinta sen mukainen. Ostajan on tossa kohtaa ymmärrettävä ettei auto ole ihan uudenveroinen. En usko että mikään autotalo alkaa tuollaista laittamaan ihan noin vain.
          t: Jarski1979
          Last edited by petrolhead; 17-10-2009, 15:36.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • walde
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 947
            • Melkein Espoo

            Originally posted by Jamppa1983 View Post
            Ohnhan niitä aina jollekkin niitä kilsoja liikaa, riippuu keltä kysyy. Mikäs tuossa jos on kunnossa ja pakkohan se on olla jos liikkeestä osttaa! Et zekkaa mittään jos ajolta miellyttää ja vikaa ilmenee nii liikehän sen korjaa (kuluttajasuojalaki). Vikoja on kaikissa käytetyissä kohde vaan muuttuu ja tuskin tässä nyt mitään suurta voi olla( mieti auton malli ja omistajajien määrä ja se että eikait näin "perus"autossa mitään kallista remonttia voi olla. Normaalit kulutus osat vaan. Ainahan se soiminta tonni kannattaa jemmata oli auto kun auto kyseessä jo et 80-luvun autoa alle laita minkä rikkoontuessa hakee uuden!
            E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
            F20 LCI2 118dA M-Sport '19

            Comment

            • Peteyz
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 614
              • 05

              Originally posted by Akubeagle View Post
              Salossa oleva E46 1.9 -99 tuli koeajettua. Tosi napakan tuntuinen ajoltaan.
              Olen positiivesti yllättynyt. Rengasmelu oli kylläkin yllättävän kova. Toi 1.9 riittäisi mainiosti vaimon kauppakassiksi.

              Olivat vaihtaneet autoon uudet etujouset koska toinen oli poikki kun ekan kerran kävin autoa katsomassa.
              Vastaavanlaisen auton omistajana voisin sanoa että tosiaan ihan mainio auto kyseessä. Itellä tällä hetkellä joku 226tkm mittarissa ja vielä on kulkenu. Syyläri on vaihettu (sekin liikkeen piikkiin) aikanaan muttei mitään sen kummempaa vikaa oo ilmenny. No joo, tosiaan käsijarru... mutta onhan näitä. Mainio auto, vaikka itelläkin varsin karvalakki malli. Väittäisin että ajettavuudeltaankin mainio vakioalustallaki. Omasta toki löytyy alustasarja mikä tekee vieläki paremman.

              Mut ei ollenkaan paha jos ei kilometrit pelota. Hinta tietty vähäsen yläkanttiin jo ton ikäsessä ja ajetussa autossa.

              Joo ja tosiaan nuo ruosteet kannattaa katella. Itelläni ilmenny noita neljäkutosen peruspaikkoja missä ruostetta on... :(
              Last edited by Peteyz; 17-10-2009, 20:36.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by Peteyz View Post
                ..... No joo, tosiaan käsijarru... mutta onhan näitä. ... :(
                e36:ssa ja e46:ssa käsijarru toimii oikein hyvin jos sen korjaa niinkuin pitää. Väärin räpellettynä ei toimi oikein ollenkaan.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Peteyz
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 614
                  • 05

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  e36:ssa ja e46:ssa käsijarru toimii oikein hyvin jos sen korjaa niinkuin pitää. Väärin räpellettynä ei toimi oikein ollenkaan.
                  Joo siis omasta autosta vaikee sanoa mistä syystä meni mutta sen ~20tkm kesti kun käytettynä ostettiin. Jokatapauksessa sen jälkeenki joutuu vetämään hirveen ylös että ylipäänsä pitää koko käsijarru. Ja ihan merkkiliikkeessä (jokseenkin kalliissa vielä) huollatettiin just tuon käsijarrun takia.

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    Originally posted by Peteyz View Post
                    Joo siis omasta autosta vaikee sanoa mistä syystä meni mutta sen ~20tkm kesti kun käytettynä ostettiin. Jokatapauksessa sen jälkeenki joutuu vetämään hirveen ylös että ylipäänsä pitää koko käsijarru. Ja ihan merkkiliikkeessä (jokseenkin kalliissa vielä) huollatettiin just tuon käsijarrun takia.
                    Ne ei vaan oo osannu. Se on oikeesti helppo homma, kun tietää mitä tekee. Määkin oon tainnu pari kertaa hyvät ohjeet kirjotella tälle palstalle. 5-satkussa ihan sama homma.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • Peteyz
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 614
                      • 05

                      Originally posted by Ha2 View Post
                      Ne ei vaan oo osannu. Se on oikeesti helppo homma, kun tietää mitä tekee. Määkin oon tainnu pari kertaa hyvät ohjeet kirjotella tälle palstalle. 5-satkussa ihan sama homma.
                      Siis annoin varmaanki ymmärtää nyt väärin. Mitä ilmeisemmin ollu ihan alkuperäset osat kun hajos. Ei varmaan mikään ihme kun jossain 220tkm paikkeilla alkaa hajoilemaan. Nyt on pelannu kyl mut niinku sanoin tosi ylös pitää vetää että pitää.

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11687
                        • Kouvola

                        Originally posted by Peteyz View Post
                        Siis annoin varmaanki ymmärtää nyt väärin. Mitä ilmeisemmin ollu ihan alkuperäset osat kun hajos. Ei varmaan mikään ihme kun jossain 220tkm paikkeilla alkaa hajoilemaan. Nyt on pelannu kyl mut niinku sanoin tosi ylös pitää vetää että pitää.
                        Ei mikään ole ikuista. Olisin kyllä vaatinut kevyen hienosäädön tuolle käsijarrulle, jos sen laitosta on kerta maksettukkin. Toki melko helppo säätää itsekkin vaikka talvirenkaiden vaihdon yhteydessä..

                        Comment

                        • age
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 145

                          Originally posted by Ha2 View Post
                          Ne ei vaan oo osannu. Se on oikeesti helppo homma, kun tietää mitä tekee. Määkin oon tainnu pari kertaa hyvät ohjeet kirjotella tälle palstalle. 5-satkussa ihan sama homma.
                          Voisiko joku linkittää nämä ohjeet minulle? Itsellä kanssa saa vetää aika pitkälle että rupee ottaan. Kerran oon siitä kahvan suojapussin alta kiristäny niitä muttereita, mutta taas on päässy löystyyn.
                          e46 328Ci

                          Comment

                          • arska84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1356
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by age View Post
                            Voisiko joku linkittää nämä ohjeet minulle? Itsellä kanssa saa vetää aika pitkälle että rupee ottaan. Kerran oon siitä kahvan suojapussin alta kiristäny niitä muttereita, mutta taas on päässy löystyyn.
                            Niitä ei kiristetä sieltä vaan takapyörä irti ja pultin reijästä säädetään säätöpyörää.
                            BMW PREMIUM

                            BMW E46 318

                            Comment

                            • Jamppa1983
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 739
                              • Pirkanmaa

                              petrolhead:
                              Työkseni katselen vaihtoautoja , VÄITÄN että ajomäärä on hyvin ratkaiseva auton kunnon ja rempan määrän/kalleuden kannalta , suurempi tekijä kuin muut asiat yhteensä (auton ikä jne).

                              Kumpi on parempi auto millä on ajettu (sama malli ja varuste taso):
                              Diesel 250tkm mittarissa 2001 ei vielä mitään normaalista pokkeavaa, kuten kytkintä, starttia mahdollisesti vaikka turboa ole vaihdettu ja kone vuotaa hiukan öljyä. Veto ei ehkä täysin tallella ja yleis silmäys vähän nuhruinen. Hinta esim: 9000€

                              Sitten toinen vaihto ehto Diesel 400tkm mittarissa 1999. On uusittu startti, kytkin, alustaa ja muutakin näille kilometreille luonnollista osaa. Veto todella hyvä ei mitään vuotoja, todella siisti käy ja kukkuu nätisti. Hinta: 8000€

                              Minä valitsisin jälkimmäisen.
                              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                              M3 e90 & "M3" e30 turbo

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Jamppa1983 View Post
                                petrolhead:
                                Työkseni katselen vaihtoautoja , VÄITÄN että ajomäärä on hyvin ratkaiseva auton kunnon ja rempan määrän/kalleuden kannalta , suurempi tekijä kuin muut asiat yhteensä (auton ikä jne).

                                Kumpi on parempi auto millä on ajettu (sama malli ja varuste taso):
                                Diesel 250tkm mittarissa 2001 ei vielä mitään normaalista pokkeavaa, kuten kytkintä, starttia mahdollisesti vaikka turboa ole vaihdettu ja kone vuotaa hiukan öljyä. Veto ei ehkä täysin tallella ja yleis silmäys vähän nuhruinen. Hinta esim: 9000€

                                Sitten toinen vaihto ehto Diesel 400tkm mittarissa 1999. On uusittu startti, kytkin, alustaa ja muutakin näille kilometreille luonnollista osaa. Veto todella hyvä ei mitään vuotoja, todella siisti käy ja kukkuu nätisti. Hinta: 8000€

                                Minä valitsisin jälkimmäisen.
                                En oikeasti tiedä mitä sulle sanoisin. Voisin tehdä samoin kuin sinä ja heittää omaa pointtiani tukevat keksityt esimerkkiautot vertailuun. Totuus on kuitenkin tämä : Keskimäärin , autosta löytyvän vian määrä on suoraan suhteessa ajomäärään. Kilometrien mukana kasvaa myös todennäköisyys että autossa on jotain pienempää (usein isompaa) "laukeaa kohta"-vikaa jota ei piilevänä vielä voi huomata , vaikkapa hammastanko tai laatikko jotka huikkaa ölpät parkkikselle kuukausi oston jälkeen vaikka aiemmin toimi äänettömästi ja moitteetta. Tarpeeksi kun tulee kilometrejä ei ole mitään mikä ei autosta antaudu. Jopa kori on keskimäärin melko karussa kunnossa kun autolla on rullattu 300tkm vaikka olisi lyhyessä ajassa tullut..

                                Merkittävimmän eron auton kuntoon ajomäärän lisäksi näyttää tekevän aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria. Näiden joukosta löytyy enemmän kohtuukuntoisia pelejä isommillakin kilometreillä. Vastaavasti thyyningautot tuppaa olemaan vähän synkemmässä kunnossa keskimäärin kuin vastaavilla kilsoilla normaalin näköiset autot.

                                Edelläoleva tarina tulee ihan allekirjoittaneen omasta kokemuksesta , ehkä 500 käytetyn auton kuntoa tarkastaneena.
                                Last edited by petrolhead; 20-10-2009, 22:57.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎