2000 vm 750i on E38. 2001 loppuvuodesta tais tulla E65 korimalli, mutta ulkomuistista sanosin, että sitä ei alussa saanu 750i:nä (oli 745i). Myöhemminkin 750i oli sitten kasilla ja 760i oli tämä V12-koneine versio.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 ostamassa
Collapse
X
-
Originally posted by PetriAalto View PostOnko tuollaisessa minkälaisia tyyppivikoja ja mitä luokka vakuutukset / huollot ovat. Tietenkin 12 pyttyseen tulppia useampi kun nelipyttyiseen mutta huolto ja varaosat hinnat kiinnostavat. Toisaalta myös mitä virityspotentiaalia / palikkaa löytyy tuohon 12 pyttyiseen pannuun.
Mitenkä nämä vuosimalliat ja koritmallit menevät JOs auto siis VM 2000 750 niin mikä korimalli kyseessä.
T. Petri
OT. Hymyilyttää esim. prätkänostajat, joiden ensimmäinen kysymys kuuluu 'onko kalliit vakuutukset'. Väitän ettei moisista kyselijöistä tule koskaan motoristeja.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by PetriAalto View PostOnko tuollaisessa minkälaisia tyyppivikoja ja mitä luokka vakuutukset / huollot ovat. Tietenkin 12 pyttyseen tulppia useampi kun nelipyttyiseen mutta huolto ja varaosat hinnat kiinnostavat. Toisaalta myös mitä virityspotentiaalia / palikkaa löytyy tuohon 12 pyttyiseen pannuun.
Mitenkä nämä vuosimalliat ja koritmallit menevät JOs auto siis VM 2000 750 niin mikä korimalli kyseessä.
T. Petri
Jos on EDC-alusta niin sen iskunvaimentimet on melko arvokkaat.
Bensatankki saattaa vuotaa jos huohotusjärjestelmä on tukossa ja uusi tankki on arvokas myös.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by PetriAalto View PostOnko tuollaisessa minkälaisia tyyppivikoja ja mitä luokka vakuutukset / huollot ovat. Tietenkin 12 pyttyseen tulppia useampi kun nelipyttyiseen mutta huolto ja varaosat hinnat kiinnostavat. Toisaalta myös mitä virityspotentiaalia / palikkaa löytyy tuohon 12 pyttyiseen pannuun.
Mitenkä nämä vuosimalliat ja koritmallit menevät JOs auto siis VM 2000 750 niin mikä korimalli kyseessä.
T. Petri
Tässä kuitenkin uudestaan:
Tsekkaa kaikessa rauhassa kaikki sähköhilppeet ja muidenkin laitteiden toiminta, jottei sitten kotipihassa ala ketuttamaan, että tullut ostettua kuraa.
Jos mahdollista, tankkaa auto täyteen, jotta tiedät, vuotaako tankki, sillä E38:ssa tankki on ohutta peltiä, joka joissakin tapauksissa saattaa vuotaa saumoista.
Lämmitys/ilmastointijärjestelmän toiminta kannattaa tsekata, sillä vesiventtili/kiertovesipumppu tuntuu olevan useimmista vanhemmista E38 Bemareista rikki tai vajaatoiminen. Jos vikaa löytyy, niin esim. lämpötilaa muuttamalla saattaa käydä siten, että tuulilasiin ja jalkotilaan alkaa puhaltamaan kuumaa (tämä on merkki viallisesta vesiventtiilistä) tai sitten jos tyhjäkäynnillä venttiileistä ei tule kunnolla lämmintä, niin kiertovesipumpussa saattaa olla vikaa.
Jäähdytysjärjestelmä kannattaa tsekata vuotojen varalta, erityisesti paisuntasäiliö ja itse jäähdytin.
Ohjaustehostimen letkut saattavat joskus vuotaa.
Automaatin toiminta kannattaa tsekata koeajolla ja arvioitava, tuntuuko vaihtaminen pehmeältä ja luistaako laatikko.
Koeajolla jarruttele isommista nopeuksista kevyesti. Jos tutisee/täristää, voi jarrut olla jumissa tai reaktiotanko/tangot tai niiden puslat olla lopussa.
Ja tässä vielä joitakin varaosien hintoja, joita on omaan 740i Bemariin tullut hankittua/selvitettyä:
Tulpat 5-15€/kpl (hinta riippuu merkistä, mallista yms.)
Ilmansuodatin 10-25€
Öljynsuodatin 10-20€
Raitisilmasuodattimet (2kpl) 50-80€
Bensansuodatin 15-25€
Jäähdytin 200-400€
Paisuntasäiliö 60-90€
Polttoainetankki 994€ (orkkis, Autokeskuksesta tiedusteltu)
Katalysaattorit 330€/2 kpl (tarvike, Määttälästä), 750€/kpl (tarvike, KL-varaosista), 1100€/kpl (orkkis, marmorilta)
Moottoriöljyt (n. 8 litraa) 50-100€ laadusta riippuen
Öljypohjan tiiviste (jos tsekkaat öljypumpun kiinnityksen) 25€
Etujarrupalat 75€
Takajarrupalat 50€
Etulevyt 70€/kpl
Takalevyt 55€/kpl
Reaktiotanko 120€/kpl
Suora alatukivarsi 140€/kpl
Vesiventtiili/kiertovesipumppu 320€Last edited by Ramzez; 10-06-2010, 16:32.
Comment
-
-
V12 koneremppaa:
Kannentiivisteet n 50e / kpl viron bemarilta, suomessa n 150e/kpl... jenkkilästä olisi saanut vajaa 30e.
Yläpään sarja viron bemarilta 300e, suomessa 400e, jenkkilästä olisi saanut 150e (aikataulun vuoksi otettu virosta)
Muita:
hyväkuntoinen käytetty iskarisetti (tasonsäädöllä) + perämurikka saksan ebay 400e.
etujarrulevy 750 104e/kpl, suomen merkkiliikkeessä 175e/kpl.
palat 55e.
Comment
-
-
Uppia....
E38 740i 96--> hankinta mielessä ja sellasta kyselen että löystyykö noista M62B44 koneista jakoketju? Yhden kaverin puheiden mukaan laahaimet kuluu ja ketju pääsee löystyyn ja jossain vaiheessa ketjun vaihtoremontti tiedossa. Ikinä en ole kuullut että ketju näistä vehkeistä olisi poikki mennyt.:think
Mites sitten Vanokset, onko niitäkin mennyt näistä M62 koneista?
Comment
-
-
Kyllähän se on tosiasia, että noihin M62 koneisiin on jouduttu jakopään remontteja tekemään. Aiheesta löytyy foorumin haulla juttuja, kuten myös muista kyseisen moottorin "tyyppivioista". Osta kerralla M73B54 koneella, niin jää moni lastentauti välistä..All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostKyllähän se on tosiasia, että noihin M62 koneisiin on jouduttu jakopään remontteja tekemään. Aiheesta löytyy foorumin haulla juttuja, kuten myös muista kyseisen moottorin "tyyppivioista". Osta kerralla M73B54 koneella, niin jää moni lastentauti välistä..
Comment
-
-
Juuri siksi pidän itse E38 750 luotettavampana, koska moottorissa vähemmän "tyyppivikoja".All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostUppia....
E38 740i 96--> hankinta mielessä ja sellasta kyselen että löystyykö noista M62B44 koneista jakoketju? Yhden kaverin puheiden mukaan laahaimet kuluu ja ketju pääsee löystyyn ja jossain vaiheessa ketjun vaihtoremontti tiedossa. Ikinä en ole kuullut että ketju näistä vehkeistä olisi poikki mennyt.:think
Onhan noita tosiaan muutama ollut täälläkin ihan hiljattain :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Joo siis kaarilaahaimet paukkuu M62TU koneista, taas pitäs tälviikol yks rempata. Mutta siis 9/98 -> eteenpäin olevista koneista siis.
Tohonkin kun ajoissa vaihtaa uuden kiristimen niin todennäköisesti säästyy rempalta, tai ainakin saa siirrettyä tulevaisuuteen
Eikä se älyttömän hintanen remppa oo jollei nyt merkkiliikkeeseen vie, harrastajan avustuksella selviää kaikkine osineen reilusti alle tonnin.
Tietysti riippuu onko jako päässyt pahasti hyppäämään mutta harvemmin hyppää.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment