Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    2000 vm 750i on E38. 2001 loppuvuodesta tais tulla E65 korimalli, mutta ulkomuistista sanosin, että sitä ei alussa saanu 750i:nä (oli 745i). Myöhemminkin 750i oli sitten kasilla ja 760i oli tämä V12-koneine versio.

    Comment

    • Lakeson
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 649
      • Jyväskylä

      Originally posted by PetriAalto View Post
      Onko tuollaisessa minkälaisia tyyppivikoja ja mitä luokka vakuutukset / huollot ovat. Tietenkin 12 pyttyseen tulppia useampi kun nelipyttyiseen mutta huolto ja varaosat hinnat kiinnostavat. Toisaalta myös mitä virityspotentiaalia / palikkaa löytyy tuohon 12 pyttyiseen pannuun.

      Mitenkä nämä vuosimalliat ja koritmallit menevät JOs auto siis VM 2000 750 niin mikä korimalli kyseessä.

      T. Petri
      Hakua käyttämällä saat nopeiten tietoa moisiin peruskysymyksiin. Esim. KL:n sivuilta löytyy varaosahintoja. Ymmärtääkseni moista autoa havittelevan ei vakuutusmaksuista pitäisi edes kysellä. Laskureita on netti pullollaan, joita käyttämällä saat suoraan omilla bonareilla haluamasi vakuutuksen hinnan.

      OT. Hymyilyttää esim. prätkänostajat, joiden ensimmäinen kysymys kuuluu 'onko kalliit vakuutukset'. Väitän ettei moisista kyselijöistä tule koskaan motoristeja.
      Ei mopolla mahottomia..

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by PetriAalto View Post
        Onko tuollaisessa minkälaisia tyyppivikoja ja mitä luokka vakuutukset / huollot ovat. Tietenkin 12 pyttyseen tulppia useampi kun nelipyttyiseen mutta huolto ja varaosat hinnat kiinnostavat. Toisaalta myös mitä virityspotentiaalia / palikkaa löytyy tuohon 12 pyttyiseen pannuun.

        Mitenkä nämä vuosimalliat ja koritmallit menevät JOs auto siis VM 2000 750 niin mikä korimalli kyseessä.

        T. Petri
        Iso auto niin bensaa palaa ja alustan osia saa uusia silloin tällöin. Osien hinnat on samaa luokkaa kuin muissakin 5/7-sarjalaisissa ja saksasta saa edullisesti tukivarsipaketteja/kulutusosia.
        Jos on EDC-alusta niin sen iskunvaimentimet on melko arvokkaat.
        Bensatankki saattaa vuotaa jos huohotusjärjestelmä on tukossa ja uusi tankki on arvokas myös.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by PetriAalto View Post
          Onko tuollaisessa minkälaisia tyyppivikoja ja mitä luokka vakuutukset / huollot ovat. Tietenkin 12 pyttyseen tulppia useampi kun nelipyttyiseen mutta huolto ja varaosat hinnat kiinnostavat. Toisaalta myös mitä virityspotentiaalia / palikkaa löytyy tuohon 12 pyttyiseen pannuun.

          Mitenkä nämä vuosimalliat ja koritmallit menevät JOs auto siis VM 2000 750 niin mikä korimalli kyseessä.

          T. Petri
          Vastasin jo eräälle henkilölle näistä samoista asioista tuolla E38 kysymyksiä ja vastauksia -topikissa.


          Tässä kuitenkin uudestaan:

          Tsekkaa kaikessa rauhassa kaikki sähköhilppeet ja muidenkin laitteiden toiminta, jottei sitten kotipihassa ala ketuttamaan, että tullut ostettua kuraa.

          Jos mahdollista, tankkaa auto täyteen, jotta tiedät, vuotaako tankki, sillä E38:ssa tankki on ohutta peltiä, joka joissakin tapauksissa saattaa vuotaa saumoista.

          Lämmitys/ilmastointijärjestelmän toiminta kannattaa tsekata, sillä vesiventtili/kiertovesipumppu tuntuu olevan useimmista vanhemmista E38 Bemareista rikki tai vajaatoiminen. Jos vikaa löytyy, niin esim. lämpötilaa muuttamalla saattaa käydä siten, että tuulilasiin ja jalkotilaan alkaa puhaltamaan kuumaa (tämä on merkki viallisesta vesiventtiilistä) tai sitten jos tyhjäkäynnillä venttiileistä ei tule kunnolla lämmintä, niin kiertovesipumpussa saattaa olla vikaa.

          Jäähdytysjärjestelmä kannattaa tsekata vuotojen varalta, erityisesti paisuntasäiliö ja itse jäähdytin.

          Ohjaustehostimen letkut saattavat joskus vuotaa.

          Automaatin toiminta kannattaa tsekata koeajolla ja arvioitava, tuntuuko vaihtaminen pehmeältä ja luistaako laatikko.

          Koeajolla jarruttele isommista nopeuksista kevyesti. Jos tutisee/täristää, voi jarrut olla jumissa tai reaktiotanko/tangot tai niiden puslat olla lopussa.



          Ja tässä vielä joitakin varaosien hintoja, joita on omaan 740i Bemariin tullut hankittua/selvitettyä:

          Tulpat 5-15€/kpl (hinta riippuu merkistä, mallista yms.)
          Ilmansuodatin 10-25€
          Öljynsuodatin 10-20€
          Raitisilmasuodattimet (2kpl) 50-80€
          Bensansuodatin 15-25€
          Jäähdytin 200-400€
          Paisuntasäiliö 60-90€
          Polttoainetankki 994€ (orkkis, Autokeskuksesta tiedusteltu)
          Katalysaattorit 330€/2 kpl (tarvike, Määttälästä), 750€/kpl (tarvike, KL-varaosista), 1100€/kpl (orkkis, marmorilta)
          Moottoriöljyt (n. 8 litraa) 50-100€ laadusta riippuen
          Öljypohjan tiiviste (jos tsekkaat öljypumpun kiinnityksen) 25€
          Etujarrupalat 75€
          Takajarrupalat 50€
          Etulevyt 70€/kpl
          Takalevyt 55€/kpl
          Reaktiotanko 120€/kpl
          Suora alatukivarsi 140€/kpl
          Vesiventtiili/kiertovesipumppu 320€
          Last edited by Ramzez; 10-06-2010, 16:32.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Alustanosia ebay.de:

            Etupään paketti

            Takapäähän

            E38 osia yhdestä nettikaupasta
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              V12 koneremppaa:
              Kannentiivisteet n 50e / kpl viron bemarilta, suomessa n 150e/kpl... jenkkilästä olisi saanut vajaa 30e.
              Yläpään sarja viron bemarilta 300e, suomessa 400e, jenkkilästä olisi saanut 150e (aikataulun vuoksi otettu virosta)

              Muita:
              hyväkuntoinen käytetty iskarisetti (tasonsäädöllä) + perämurikka saksan ebay 400e.

              etujarrulevy 750 104e/kpl, suomen merkkiliikkeessä 175e/kpl.
              palat 55e.

              Comment

              • bmw thyyning
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 239
                • jpää

                e38 erot

                auttakaas tyhmää

                mitä kaikkea eroa on 750ia ja 750ial
                E39 530d
                E61 530d 331hp/820nm
                700 ls -64
                E30 325i m50

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by bmw thyyning View Post
                  auttakaas tyhmää

                  mitä kaikkea eroa on 750ia ja 750ial
                  Auton pituus.

                  Normaali 750ia 4984 mm ja 750ial malli 5124 mm, näkyy takapenkin lisääntyneenä jalkatilana ja pidemmän mallisena takaovena.
                  Last edited by Zoui; 16-09-2010, 12:38.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    Uppia....

                    E38 740i 96--> hankinta mielessä ja sellasta kyselen että löystyykö noista M62B44 koneista jakoketju? Yhden kaverin puheiden mukaan laahaimet kuluu ja ketju pääsee löystyyn ja jossain vaiheessa ketjun vaihtoremontti tiedossa. Ikinä en ole kuullut että ketju näistä vehkeistä olisi poikki mennyt.:think

                    Mites sitten Vanokset, onko niitäkin mennyt näistä M62 koneista?
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      Kyllähän se on tosiasia, että noihin M62 koneisiin on jouduttu jakopään remontteja tekemään. Aiheesta löytyy foorumin haulla juttuja, kuten myös muista kyseisen moottorin "tyyppivioista". Osta kerralla M73B54 koneella, niin jää moni lastentauti välistä..
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Bouma
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 3108
                        • Tampere

                        Originally posted by Juhis View Post
                        Kyllähän se on tosiasia, että noihin M62 koneisiin on jouduttu jakopään remontteja tekemään. Aiheesta löytyy foorumin haulla juttuja, kuten myös muista kyseisen moottorin "tyyppivioista". Osta kerralla M73B54 koneella, niin jää moni lastentauti välistä..
                        Kovasti haluttaisi tuo E38 740 mutta minun säkällä siihen tulee ne kaikki mahdolliset "pahimmat" ja kalleimmat viat/korjaukset. Edellinen E46 oli jo sellanen murheenkryyni ettei mitään järkeä, auto ei tainnut koskaan toimia täydellisesti.
                        MB CLS-12 350CGI AMG

                        MYSTINEN.FI

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19175
                          • -

                          Juuri siksi pidän itse E38 750 luotettavampana, koska moottorissa vähemmän "tyyppivikoja".
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            Edullinen esimerkki aiheesta E38 750..
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by Bouma View Post
                              Uppia....

                              E38 740i 96--> hankinta mielessä ja sellasta kyselen että löystyykö noista M62B44 koneista jakoketju? Yhden kaverin puheiden mukaan laahaimet kuluu ja ketju pääsee löystyyn ja jossain vaiheessa ketjun vaihtoremontti tiedossa. Ikinä en ole kuullut että ketju näistä vehkeistä olisi poikki mennyt.:think



                              Onhan noita tosiaan muutama ollut täälläkin ihan hiljattain :think
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Joo siis kaarilaahaimet paukkuu M62TU koneista, taas pitäs tälviikol yks rempata. Mutta siis 9/98 -> eteenpäin olevista koneista siis.
                                Tohonkin kun ajoissa vaihtaa uuden kiristimen niin todennäköisesti säästyy rempalta, tai ainakin saa siirrettyä tulevaisuuteen
                                Eikä se älyttömän hintanen remppa oo jollei nyt merkkiliikkeeseen vie, harrastajan avustuksella selviää kaikkine osineen reilusti alle tonnin.
                                Tietysti riippuu onko jako päässyt pahasti hyppäämään mutta harvemmin hyppää.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎