memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • unknown
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 40
    • -

    Erikoinen keskustelu tälle paltalle, jotenkin olettaisi että palstalle kirjautuneet kieltäisivät kaiken muun olemassa olon kuin sen mitä on laitettu mustalla ympyröidyn sinivalkoisen mosaiikin väliin ja muut on sitten niitä muita...
    Jokainen lause alkaa "BMW..." ja loppuu "...BMW.", ei siinä mitään merkkitietoisuus on hieno asia, mutta avoimuus on mielestäni hyve ja ennakkoluulottomuus on positiivinen ominaisuus... Mutta että tähän Saksalaisuuden järjestelmällisyyden linnakkeeseen on luikerellut threadi jossa viljellään L-sanoja ja F-sanoja jotka yleensä liitetään Italiaan yhtä tukevasti kuin pasta ja tricolori.


    Jotta asiat ei olisi yksinkertaisia:

    Threadin aloittaja on selvästi henkilö joka nauttii ajamisesta, eikä pelkästään siitä mikä tuntuu olevan pyrkimys nykyaikana että työpaikan parkkipaikalle pyritään hankkimaan toinen toistaan samanlaisempia autoja jotka erottaa vain pienestä liimatusta lätkästä, joka kertoo kertoo mystisen sanan M/AMG/RS, minkä pystyy myös erottamaan auton eriskummallisen jämäkästä käyntiäänestä. Näillä tavallisen näköisillä autoilla sitten pörrätään jokapäiväisessä liikenteessä ja voin vakuuttaa että muutaman kuukauden kuluttua auton hankinnasta on aivan sama mikä lätkä sinne takaluukkuun on liimattu.
    Toki uudet autot ovat mielenkiintoisia, tekniikan taidonnäytteitä, jotka vuosi vuodelta uudistuu ja aina ihmetyttää, mutta myös eristää meidät pois itse auton hallitsemisesta.
    Mielestäni auton kuljettaminen ja ajaminen on eri asia, mutta mikä neuvoksi?

    Vähemmän on enemmän;
    Jos minun pitäisi ostaa hauska kesä auto jolla tiedän että ajaisin vain kesäisin, niin vakavasti harkitsisin jotain eksoottisempaa autoa vuosien takaa. Esimerkiksi jos minun pitäisi ostaa uusi Ferrari, niin lähtöhinta taitaa olla 350k€ paikkeilla ja tosimiesten Ferrarit on on jossain yli 600k€ kohdilla. Suomi on siitä outo valtio että se ylläpitää kulttuuria jossa kadulla ei ole kerjäläisiä, ihmiset pyritään pitämään terveinä ja eläkettäkin saa. Kaikkeen tähän se autovero menee ja hyvä niin, mutta onneksi wanhat autot saavat lievemmän verotuksen, autot kuten vaikka Ferrari 365 GTB/4 "Daytona" joka on yleisesti tunnustettu ajajan autoksi tällähetkellä entisöidyt Daytonat ovat noin 230k€ hintaisia plus muutama tonni kuljetus kuluja ja joitain satasia veroja eli 30-40k€ kalliimpia kuin uudet Ferrari 458:t ULKOMAILLA.
    Suomessa wanhat autot ovat siis törkeän halpoja, suhteessa ja mikä parasta näiden arvo ei ikinä putoa (saattaa jopa nousta, kuten oma autoni on tehnyt)
    Wanhojen autojen huolto on myös huomattavasti halvempaa kuin uudempien.

    Tämä avaa aivan uuden maailman autoiluun, sillä arkiajon suolan seassa ja parkkipaikoilla törmäillessä voi suorittaa missä tahansa purkissa ja kuten itse olen huomannut niin rentoittaa ajamista kun ei tarvitse välittää käyttöautosta pätkääkään.

    Comment

    • unknown
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 40
      • -

      siinä 100k€ hintaluokassa on paljonkin mielenkiintoisia atoja;

      De Tomaso Mangusta:
      Nyt jo äärimmäisen harvinainen auto, myynnissäkin vain harvoin


      Lamborghini Islero:
      Äärimmäinen bisnesmiehen kulkine, hirvittävän kokosella neljän litran moottorilla, jonka tehoja laskettiin aikanaan, jotta moottori kuulostaisi paremmalta, sillä 330hp tehot V12 riitti 1960-luvulla ja lähtökohtaisesti näissä autoissa on poltettu vain sikareita sisätiloissa.



      Ferrari 330 2+2
      Klassikko Ferrari, oikeat V12 äänet, tilaa reilusti ja tehty mantereiden halkomiseen.



      Maserati Ghibli

      ym ym
      Last edited by unknown; 08-01-2011, 18:00.

      Comment

      • Italowestern
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 507
        • Vantaa

        Aika namuja nuo historicit

        Originally posted by unknown View Post
        siinä 100k€ hintaluokassa on paljonkin mielenkiintoisia atoja;

        De Tomaso Mangusta:
        Nyt jo äärimmäisen harvinainen auto, myynnissäkin vain harvoin


        Lamborghini Islero:
        Äärimmäinen bisnesmiehen kulkine, hirvittävän kokosella neljän litran moottorilla, jonka tehoja laskettiin aikanaan, jotta moottori kuulostaisi paremmalta, sillä 330hp tehot V12 riitti 1960-luvulla ja lähtökohtaisesti näissä autoissa on poltettu vain sikareita sisätiloissa.



        Ferrari 330 2+2
        Klassikko Ferrari, oikeat V12 äänet, tilaa reilusti ja tehty mantereiden halkomiseen.



        Maserati Ghibli

        ym ym
        Joo, täytyyb myöntää, että melkoisia namupaloja kaikki tyynni. Mun budjettiin sopis tässä vaiheessa parhaiten joku bauttiarallaa 30.000 maksava erikoisempi kasikoneinen sporttinen kaunis auto. Tilakaan ei ois pahitteeks, mutta toisaalta ehkä vois olla pelkkä sporttikin, jos ny jotain matkatavaraa mahtuis mukaan.. En oo vielä keksiny mikä se vois olla.

        Mut sitten jos rahaa taas joskus ois, niin kai se Aston Martin tai Ferrari tai Lambo pitäis hommata pois.
        sigpic
        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

        Comment

        • Heku
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 470
          • Kuopio

          Miks sulla ei ole toi nettiautossa jos haluat luopua? Ostaahan tuon varmasti vaik J.rintajouppi, hinta nyt ei sit tietysti ole sitä mitä voi saada myyden, mut se on sit suora osto.

          Comment

          • Italowestern
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 507
            • Vantaa

            Oottavalla kannalla

            Originally posted by Heku View Post
            Miks sulla ei ole toi nettiautossa jos haluat luopua? Ostaahan tuon varmasti vaik J.rintajouppi, hinta nyt ei sit tietysti ole sitä mitä voi saada myyden, mut se on sit suora osto.
            Tässä ensin oottelen josko joku fiksu sopimus syntyisi rahoitusyhtiön kanssa ja sitten laitetaan vasta nettiin jos tarttee pakosti myydä puis. Eli asia kerrallaan.:think

            Rintajouppi saattaa tarjota jotain kunhan kevät hiukan lähestyy. Vielä on pikkuisen liian aikaista M6-suoraostolle muuta kuin sikanetolla ja tavoite on saada ainakin järkihinta hienosta autosta.

            Katotaan ny..
            sigpic
            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

            Comment

            • rakentamo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 258
              • espoo

              Originally posted by Italowestern View Post
              Tässä ensin oottelen josko joku fiksu sopimus syntyisi rahoitusyhtiön kanssa ja sitten laitetaan vasta nettiin jos tarttee pakosti myydä puis. Eli asia kerrallaan.:think

              Rintajouppi saattaa tarjota jotain kunhan kevät hiukan lähestyy. Vielä on pikkuisen liian aikaista M6-suoraostolle muuta kuin sikanetolla ja tavoite on saada ainakin järkihinta hienosta autosta.

              Katotaan ny..


              Eikös tuo ämmä ollut nettiautossa jo pari vuotta sitten jollain +100k€ hinnalla? Mahtaa olla aika rapea rahoitus, ottaen huomioon et nyt on auton hinta tippunu jo melkein puoleen....
              991 S + talviauto hakusessa

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17573
                • Turku

                Originally posted by rakentamo View Post
                Eikös tuo ämmä ollut nettiautossa jo pari vuotta sitten jollain +100k€ hinnalla? Mahtaa olla aika rapea rahoitus, ottaen huomioon et nyt on auton hinta tippunu jo melkein puoleen....
                Oisko ollut runsas vuosi sitten ja pyynti oli muistaakseni 119k€ ilman mainittavampaa menestystä...
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Balle
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3414
                  • UKI, Suomen New York

                  Originally posted by rakentamo View Post
                  Eikös tuo ämmä ollut nettiautossa jo pari vuotta sitten jollain +100k€ hinnalla? Mahtaa olla aika rapea rahoitus, ottaen huomioon et nyt on auton hinta tippunu jo melkein puoleen....
                  Joo, ei noilla autoilla persaukiset paljon ajele..
                  Possuja ja Bemareita

                  Comment

                  • Italowestern
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 507
                    • Vantaa

                    Jaa, a

                    Originally posted by rakentamo View Post
                    Eikös tuo ämmä ollut nettiautossa jo pari vuotta sitten jollain +100k€ hinnalla? Mahtaa olla aika rapea rahoitus, ottaen huomioon et nyt on auton hinta tippunu jo melkein puoleen....
                    Kun ostin tuon vauhtihirviön kolme vuotta sitten Rintajoupilta, se maksoi 124,900 ja nyt halvin Bitch Kuutonen on netissä näköjään pyynnillä 89900, eli ei ny ihan puoleen sentään ole pudonnut.

                    Nyt on hyvä aika ostaa urheiluautoja, eli suosittelen lämpimästi jos lompsa on ns. kondiksessa.

                    Ei ole tosiaan ollut nettiautossa myynnissä lainkaan toistaiseksi tuo meitin Ämmä. Ainoastaan omalla saitillamme ja viimeisin pyynti oli pikkaisen vaille tasaraha. Tuomalla Saksasta itse, saattaa saada ehkä hiukan edukkaammin.
                    Mutta tarjouksia saa esittää kyllä.

                    Ämmä viitosiahan saa Suomesta jo ihan sopuhinnalla, kun niitä on hiukan enempi tarjolla. Sellaiseenkin vaihto on ollut harkinnassa, mutta tarttis sellaisen pari kolkyt donaa väliä, niin voisi vaikka vaihtaakin. Kuutosta kun ei niin helposti sekoita takseihin.:think

                    Kuitenkin V10 on se ison Ämmä-auton sielu ja muskelit sekä alusta kohdillaan. Se asia löytyy molemmista kopista ja sisältä katsoen ei toteutuksessa kauheasti ole eroa.
                    Last edited by Italowestern; 15-01-2011, 09:32.
                    sigpic
                    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                    Comment

                    • Italowestern
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 507
                      • Vantaa

                      Viimevuonna oli paha vuosi..

                      Originally posted by Laku View Post
                      Oisko ollut runsas vuosi sitten ja pyynti oli muistaakseni 119k€ ilman mainittavampaa menestystä...
                      Reilu vuosi sitten oli autokaupan musta hetki, eikä varmaan juuri kukaan ostellut mitään tuollaista. Tuo oli silloin myynnissä vain omalla saitillamme mutta juurikin 119.000,- hintaan. Korkein tarjous oli hiukan reilu sata rahaa, mutta vaihdossa olisi tullut kalustoa, jota en halunnut riesakseni.

                      Nytkin olisi kauppaa tarjolla, mutta hiukan väärän tyyppisellä ja liian kalliiksi hinnoitellulla vaihtoautolla. Tosiasia on tietty se, ettei tuon hintaisia käytettyjä autoja joka päivä myydäkään. Uusiakaan tuskin moni ostaa nykyisellä yli 230k€ hinnalla. Siihen nähden tuo n. satanen on kohtuullinen raha kyseisestä ja kuutonen on korimallina pitänyt hintansa hyvin verrattuna moniin muihin arvoautoihin. Lähinnä autoista tuppaa ensin sulamaan se Suomi-neidon hintaan lisäämä autovero, mutta näissä onnistuneissa ja laadukkaissa kestävissä laitteissa sitten muuten arvo säilyy melkoisen vakaana.

                      Suurinpiirtein saman verran maksaa tuoreehkot pienemmällä koneella olevat kuutosversiot. Ämmä Kuutonen on kuitenkin ihan eri maata niihin verrattuna. Samaa on oikeastaan aika vähän, mitä tekniikkaan tulee. Peto on peto ja varsin karvainen sellainen.
                      Last edited by Italowestern; 29-01-2011, 08:53.
                      sigpic
                      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                      Comment

                      • rakentamo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 258
                        • espoo

                        Originally posted by Italowestern View Post
                        Kun ostin tuon vauhtihirviön kolme vuotta sitten Rintajoupilta, se maksoi 124,900 ja nyt halvin Bitch Kuutonen on netissä näköjään pyynnillä 89900, eli ei ny ihan puoleen sentään ole pudonnut.
                        Noh, mun mielest Sipilän pyynneillä on hyvin vähän tekemistä todellisuuden kanssa, mutta mitäpä sun auton arvo mulle kuuluu...
                        Onnea myyntiin jos siihen päädyt.
                        991 S + talviauto hakusessa

                        Comment

                        • Italowestern
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 507
                          • Vantaa

                          Hmmmm

                          Originally posted by rakentamo View Post
                          Noh, mun mielest Sipilän pyynneillä on hyvin vähän tekemistä todellisuuden kanssa, mutta mitäpä sun auton arvo mulle kuuluu...
                          Onnea myyntiin jos siihen päädyt.
                          Kiitokset

                          Tällä kertaa Sipilällä on netissä se halvimmalla pyyntihinnalla oleva yksilö sekä hieno avo, jossa taas kalliimpi hinta kun on erittäin harvinainen. Nämähän on lopulta todella yksinkertaisia asioita. Se on aina niin, että markkinat päättää, eli jos joku vain on valmis jotain maksamaan ja se on myyjän mielestä ok, niin se on oikea hinta.

                          Kun tarjolla on useampia autoja, niin kärsivällinen ja nimekäs sekä luotettava myyjäliike saattaa saada samasta pelistä hiukan paremman hinnan kuin nopeaa kauppaa toivova yksityinen. Takuuvastuut on tuon hintaisessa käytetyssäkin autossa merkittävä tekijä.

                          Toinen ratkaiseva tekijä on tarjonta. Jos peli maksaa Saksasta tuotuna paljon vähemmän kuin Suomi-auto, niin kauppa käy tuontiautolla ja päinvastoin. Toki kilometritkin jotain vaikuttaa sekä tietysti auton kunto ja siisteys ynnä varustelu.

                          Tällä hetkellä tarjolla olevat Ämmäkuutoset on kaikki aika sopivilla kilsoilla ja jos tykkää äärimmäisen suorituskykyisestä ja samalla mukavasta ja tilavasta kupeemallisesta autosta, niin se on todella loistava valinta.

                          Ämmän paras ominaisuus on sen loistava kompromissi ominaisuuksien suhteen. Vastaavaa ei oikeastaan muilta merkeiltä löydy. Sen ratkaisut on tehty käyttöä ajatellen eli se on auto, joka tulee otettua ajoon helpommin kuin moni muu yhtä urheilullinen ja kaunis menopeli. Siksi kilsojakin kertyy varmasti ihan erilailla kuin esim. johonkin Ferrariin tai vastaavaan.
                          Last edited by Italowestern; 15-01-2011, 21:44.
                          sigpic
                          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                          Comment

                          • unknown
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 40
                            • -

                            Ferrari ja muut pitääkin ajatella lähtökohtaisesti toisella tavalla.
                            Päivittäin ajetaan jollain kulkuneuvolla, mutta viikonloppuisin tai harvemmin otetaan autotallista Ferrari tai Lamborghini, nautitaan autosta, käydään jossain sopivassa paikassa/tapahtumassa tai pelkästään ajamassa. Mutta arjen tullessa auto laitetaan takaisin talliin ja otetaan kulkuneuvo alle, mutta jäädään odottamaan viionloppua...

                            Idea on siinä että autoon ei ehdi tottua, vaan joka kerta kun lähtee ajamaan, niin voisi uudestaan kokea sen fiiliksen mikä threadin aloittajalla on koeajojen kohdalla.

                            Eksoottinen auto pitää ajatella kuin se olisi vene tai kesämökki ja monella tapaa ne ovatkin;
                            Suurinpiirtein saman hintaisia.
                            Käyttökulut samaa luokkaa.

                            Comment

                            • Italowestern
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 507
                              • Vantaa

                              Jotta totta

                              Originally posted by unknown View Post
                              Ferrari ja muut pitääkin ajatella lähtökohtaisesti toisella tavalla.
                              Päivittäin ajetaan jollain kulkuneuvolla, mutta viikonloppuisin tai harvemmin otetaan autotallista Ferrari tai Lamborghini, nautitaan autosta, käydään jossain sopivassa paikassa/tapahtumassa tai pelkästään ajamassa. Mutta arjen tullessa auto laitetaan takaisin talliin ja otetaan kulkuneuvo alle, mutta jäädään odottamaan viionloppua...

                              Idea on siinä että autoon ei ehdi tottua, vaan joka kerta kun lähtee ajamaan, niin voisi uudestaan kokea sen fiiliksen mikä threadin aloittajalla on koeajojen kohdalla.

                              Eksoottinen auto pitää ajatella kuin se olisi vene tai kesämökki ja monella tapaa ne ovatkin;
                              Suurinpiirtein saman hintaisia.
                              Käyttökulut samaa luokkaa.
                              Olet hyvin pitkälti oikeassa ja ajatukseesi kiteytyy paljon ideaa. Näinhän se on, eli nimenomaan irti arjesta tuollaisella laitteella on tarkoituskin päästä irti.

                              Ja käyttö- sekä pääomakustannukset ovat tosiaankin Ämmän tapauksessa juurikin noin.

                              Kun elämä etenee, niin jotain uuttahan sitä ihminen aina välillä kaipaa ja jostain unelmoi. Siitä saa virtaa ja kiksejä tehdä asioille jotakin ja näin se elämä muuttaa muotoaan ja uudistuu.

                              Päivät taas pitenee ja kevät lähestyy. Sekin antaa uutta puhtia ja intoa tehdä juttuja.

                              Katsotaas, mitä kokeillaan seuraavaksi. Kai se Aston Martin olisi hyvä koeajaa, jos vaikka joskus olisi saumaa sellaiseen. On nimittäin kyllä tyylikäs laite ja äänimaailma kohdillaan. Peukut pystyyn, että se onnistuisi saada lenkille..
                              Last edited by Italowestern; 18-01-2011, 23:30.
                              sigpic
                              ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                              Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                              Comment

                              • samuzz
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 422
                                • 017

                                Mikäs tämän auton kohtalo?

                                Kun näyttää olevan rahoitusyhtiön varastolla huudettavana.
                                RR Sport

                                Ex.
                                330D M-Sport | 320i | CL500 | 120d | Z3QP | 328i M-Tech Cabriolet | 328i M-Tech Coupè | A8 Quattro

                                Comment

                                Working...
                                X