Nyt kun eilen pääsi kunnolla tyyppäämään M6 coupea, niin itse päätyisin ehdottomasti johonkin hieman persoonallisempaan autoon, kuten Lambo, aston tai marsu.
Missään nimessä tuo M6 ei huono auto ollut, päinvastoin. Odotin vain rivakampaa liikehdintää autolta jossa on 507hp. Toki, tykkään itse henkilökohtaisesti enemmän tehokkaassa autosta perinteisestä laatikosta ja ko. yksilö oli varustettu SMG 3 7-lovisella lodjulla.
Minulla on myös hieman erikoinen automaku siinäsuhteessa, että sen pitää olla joku ylellinen auto. E61 535d kaikilla leluilla, e65 kunnon leluilla, X5 tai sitten puhtaasti valkokilpinen hirmu joka on aivan totaalisen epämiellyttävä auto ajaa kadulla, mutta kulkupuoli on sitten jotain aivan muuta. Perseaukinen kun on, niin rata-ajon harrastamisen ja tuon auton joutuu yhdistämään, niin olen joutunut päätymään tuohon epämiellyttävään ratkaisuun. Mielessä tosin on käynyt että mitäs jos vaihtaisikin oikeasti laiskanmiehen seiskaan ja nauttisi ajamisesta? Radalle toki ei enää asiaa olisi.
M6 sen verran, että autolla oli äärimmäisen helppo noudattaa nopeusrajoituksia. Moottorin voimavarat olivat todella käytännölliset alle 5000rpm, mutta sen jälkeen kun aletaan vedättämään on tuo kierrosalue aina käytössä ja alkaa siellä tapahtumaankin jotain. Mittari kapuaa nopeasti ylös ja sisälle ei kantaudu kuin sivistynyt hiljainen moottorin saundi kun putkisto oli vakio. Rengasmetelistä ja muusta metelistä plussaa, tuntu on todellakin herrasmies-sportista kuten kuvailisin itse 6-sarjaa. Täysiveriseksi urheiluautoksi en tätä luokittelisi, onhan painoakin yli 1700kg.
Jos pitäisi yhdistää sinivalkoisin BMW silmin ylellisyys ja sporttisuus, on M6 juuri sitä mikä tarjoaa jingjangin, eli kultaisen keskitien. Jos et aamulla tiedä haluatko nauttia matkastasi mennessä töihin, ajat vain rauhassa töihin ja nautit ylellisestä sisustasta, laadukkaista ratkaisuista ja mukavuudesta minkä BMW tuo. Paluumatkalla jos alkaakin lapsettaa, ei muutakuin pari painallusta EDC napista, power napin painallus ja kappas. Auto ei muistuta enää yhtään aamuista ajopeliä, vaan valitset rattiviiksistä vaihteita kuin F1 kuski konsanaan. Ei Niki Laudakaan tiennyt aikoinaan ajavansa luxusautolla kun formulalla rataa kierti.
Kaikenkaikkiaan miellyttävä kokemus. Moottori olisi E36 koriin hieno. Mutta mitä muuta tuolla rahalla saa? Sillä saa persoonallisemman ja säväyttävämmän auton joka tarjoaa enemmän mielenkiintoa. Se on itse ostajasta kiinni. Onko vain BMW lasit silmillä ja kaikki muut ovat paskaa?
Aston martin DB9 on kalliimpi, tottakai. Lambotkin ovat kalliimpia.. Ferrari 456 on kaunis auto ja painii samassa hintaluokassa.
Ferraria en ole ajanut, en osaa vastata. Jos olisin tässä hintaluokassa ostamassa itselle nyt erikoisempaa urheilu tai "urheilu" autoa, en tiedä mihin päätyisin. Todennäköisesti Porsche 996 GT3 voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto.
Missään nimessä tuo M6 ei huono auto ollut, päinvastoin. Odotin vain rivakampaa liikehdintää autolta jossa on 507hp. Toki, tykkään itse henkilökohtaisesti enemmän tehokkaassa autosta perinteisestä laatikosta ja ko. yksilö oli varustettu SMG 3 7-lovisella lodjulla.
Minulla on myös hieman erikoinen automaku siinäsuhteessa, että sen pitää olla joku ylellinen auto. E61 535d kaikilla leluilla, e65 kunnon leluilla, X5 tai sitten puhtaasti valkokilpinen hirmu joka on aivan totaalisen epämiellyttävä auto ajaa kadulla, mutta kulkupuoli on sitten jotain aivan muuta. Perseaukinen kun on, niin rata-ajon harrastamisen ja tuon auton joutuu yhdistämään, niin olen joutunut päätymään tuohon epämiellyttävään ratkaisuun. Mielessä tosin on käynyt että mitäs jos vaihtaisikin oikeasti laiskanmiehen seiskaan ja nauttisi ajamisesta? Radalle toki ei enää asiaa olisi.
M6 sen verran, että autolla oli äärimmäisen helppo noudattaa nopeusrajoituksia. Moottorin voimavarat olivat todella käytännölliset alle 5000rpm, mutta sen jälkeen kun aletaan vedättämään on tuo kierrosalue aina käytössä ja alkaa siellä tapahtumaankin jotain. Mittari kapuaa nopeasti ylös ja sisälle ei kantaudu kuin sivistynyt hiljainen moottorin saundi kun putkisto oli vakio. Rengasmetelistä ja muusta metelistä plussaa, tuntu on todellakin herrasmies-sportista kuten kuvailisin itse 6-sarjaa. Täysiveriseksi urheiluautoksi en tätä luokittelisi, onhan painoakin yli 1700kg.
Jos pitäisi yhdistää sinivalkoisin BMW silmin ylellisyys ja sporttisuus, on M6 juuri sitä mikä tarjoaa jingjangin, eli kultaisen keskitien. Jos et aamulla tiedä haluatko nauttia matkastasi mennessä töihin, ajat vain rauhassa töihin ja nautit ylellisestä sisustasta, laadukkaista ratkaisuista ja mukavuudesta minkä BMW tuo. Paluumatkalla jos alkaakin lapsettaa, ei muutakuin pari painallusta EDC napista, power napin painallus ja kappas. Auto ei muistuta enää yhtään aamuista ajopeliä, vaan valitset rattiviiksistä vaihteita kuin F1 kuski konsanaan. Ei Niki Laudakaan tiennyt aikoinaan ajavansa luxusautolla kun formulalla rataa kierti.
Kaikenkaikkiaan miellyttävä kokemus. Moottori olisi E36 koriin hieno. Mutta mitä muuta tuolla rahalla saa? Sillä saa persoonallisemman ja säväyttävämmän auton joka tarjoaa enemmän mielenkiintoa. Se on itse ostajasta kiinni. Onko vain BMW lasit silmillä ja kaikki muut ovat paskaa?
Aston martin DB9 on kalliimpi, tottakai. Lambotkin ovat kalliimpia.. Ferrari 456 on kaunis auto ja painii samassa hintaluokassa.
Ferraria en ole ajanut, en osaa vastata. Jos olisin tässä hintaluokassa ostamassa itselle nyt erikoisempaa urheilu tai "urheilu" autoa, en tiedä mihin päätyisin. Todennäköisesti Porsche 996 GT3 voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto.
Comment