memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Italowestern
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 507
    • Vantaa

    FERRARI F355 ihmettelyssä..

    Ja taas uuteen autoon istuskelemaan ja kuolaamaan...

    Tällä kertaa kyseessä oma lemppari Ferrari F355 Berlinetta Manuale 6-pykäläisellä kovalla askilla ja säädettävällä alustalla.

    Vaikka Ferrari onkin defakto punainen auto, niin tämä yksilö, 1995 vuosimallinen virheetön kaunotar onkin musta. Ja miten aistikas vihreä nahka pukeekaan sisustaa. Omassa Maseratissa oli lähes saman värinen, joten kovin kodikasta...

    Ferrarissa on samaan tapaan Maseratin kanssa aivan loistava istuin jo suoraan ilman sen kummempia säätöjä. Kaikki tuntuu olevan jo valmiiksi kohdallaan. Kyllä tähän aika pitkäkin kuski pitäisi mahtua ja tunnelma sekä tuntuma polkimiin ja rattiin on ainakin minulle erittäin miellyttävä antaen rennon ja jämäkän ajoasennon.

    Ulkonäöltään odotetuimmin tuohon upeaan Ferrarin kupeekoppaan sopisi tietenkin punainen, mutta mustana se on oikeastaan vieläkin makeampi. Ei ehkä niin huutomerkin huomionkipeä, mutta aivan järisyttävän hieno puhtaana. Ja puhtaana tuokin pysyy, koska etupyörät ovat hyvin suojattu myös takaa. Ei likaa kylkiä heti ekassa lätäkössä.

    Jotenkin tuossa keskimoottorikorissa on kaikki vaan niiiin kohdallaan. Oikein kylmät väreet kulkee pitkin pintaa, kun sitä katselee eri kulmista. Lisäksi vihreä nahkasisusta on poikkeuksellisen pukeva verrattuna yleisimpään väriin eli mustaan. Se on hillitty ja kaunis, muttei silti tylsä.

    Noh, stereoista ei sen kummempaa mainintaa, kuin että ajalle tyypilliset Beckerit löytyy kojelaudassa. Saundi on kyllä ihan okay, mutta tämä auto ei ole ollut HiFi-friikillä vaan autofriikillä.

    Ferrareissa on nykyään manettino ratissa, mutta tässä ei vielä vaan kyseessä on aito racing-ratti. Tykkään. Vaihteiston kulissi on paitsi upea myös erittäin helppokäyttöinen. 6 vaihdetta eteen + yksi taakse.

    Peileistä näkymä taakse on hiukan epämääräinen, mutta kyllä tästä uloskin näkee. Parhaiten kuitenkin eteenpäin.

    Ovenkahvat on hauskasti piilossa auton kylkien ilmanottoaukoissa, joten ne ei pilaa linjoja miltään osin. Hieno yksityiskohta.

    Jotenkin F355 tuntuu sisällä istuen siltä, että siinä jaksaa viettää aikaa pidempäänkin.

    Noh, mutta katsotaanpa konehuoneeseenkin. Takaluukku auki ja ihmettelemään. V8-kone on upean oloinen paketti. Vapaastihengittävän 5-venttiilikoneen luukki on nimenomaan tehokas.

    Ja tässä mallissa ei vielä ole peitetty johtoja ja letkuja suojamuovien alle piiloon, vaan kone näyttää aidolta itseltään. Kaikki risteilevät tukiraudat saavat konehuoneen näyttämään kilpurimaiselta, jota tämä Italian peto kyllä onkin.

    Paikkojahan tässä 355-mallissa on vain kaksi ja moottori siis keskellä, joten vertailukohdaksi jo aikoja sitten koeajetulle Lamborghini Gallardolle tämä sopii tähänastisista laitteista parhaiten. Tavaratilaa on about saman verran joten siinä mielessä vain Lamborghinin sata hevosta enemmän tekevät sille oikeutta, mutta se olikin 10 vuotta uudempi laite.

    Kokonaisvaltaisen tunnelman saaminen edellyttää vielä yhtä asiaa. Koneen käynnistystä. Ensin ajonestojärjestelmän kuittaus omalla avaimellaan ja sitten virta-avain lukkoon ja starttaus. WRRRÄYHH!!! MMMuRRRRRRR..

    AHHH! Tämän Ferrari osaa. Kaasupolkimeen koskematta mootttorin ohjausjärjestelmä käynnistää koneen tietyn sekvenssin mukaan, joka antaa Leijonamaisen karjahduksen alkuun ja jää sitten selkäpiitä kutittavasti murisemaan kuskin selän taakse, kuin vaatien kuljettajaa valmistautumaan tulevaan.

    Muutaman minuutin lämmittely ennen lisäkierrosten antamista saa koneen käynnin tasoittumaan ja sitten uskaltaa kokeilla kaasupoljinta syvemmällekin. Punaraja on tässä laitteessa todella korkealla eli 8500RPM.

    Nopea kaasun painallus ja kone karjaisee upean kirkunan säestyksellä todellisen ja aidon Ferrari-saundin. Aivan järjettömän hieno sointi autoon asennetun hiukan race-henkisen putkiston avustamana.

    Tämä ON RACE! Todella hieno ääni ja kaasuvaste on nopea kuin hyperprätkissä, mutta saundi vielä miehekkyyspotenssiin kaksi. Tästä ei voi olla pitämättä.

    Käsittämätöntä, minusta alkaa tuntua jotenkin oudolle tässä autossa. Se on jotenkin niin oman tunnelman antava, että että.. Noh, jäitä hattuun äijä!

    Mutta. Tällä kertaa täytyy odotella asialle jatkoa, koska autossa on vain kesärenkaat ja ulkona metri lunta ja simona pakkasta. Ei siis mitään asiaa tämän yksilön koeajolle ainakaan vielä tässä vaiheessa talvea. Sorry!

    Pakko siis muistella miltä tuo tuntui pari kesää sitten vastaavalla punaisella F1-vaihteisella. Tuolloin Timppa Sportscar Centerissä lähti kyytiin pikku lenkille ja niinpä tuli sitä sekventaaliaskilla koeajettua.

    Paikaltaanhan tuo kevyenä autona lähtee rajummin liikkeelle kuin M6 ja sekä alusta- rengas- että moottoriäänet kuuluu paremmin sisään, koska äänieristykset ei ole ihan samalla viivalla, eikä ole tarkoituskaan olla. F355 F1 on tarkoitettu kuulostamaan kilpa-autolta ja se kuulostaa siltä kyllä, pelkästään positiivisessa mielessä. Tässäkin yksilössä oli sporttisemmat putket paikallaan, ehkä hiukan äänekkäämmät kuin tuossa mustassa manuaalivaihteisessa.

    Ferrarin F1-vaihteiston toiminta on ehkä 355-mallissa karkeampaa kuin BMW M6:ssa, mutta jotenkin sekin kuuluu asiaan, koska kyseessä on aito urheiluauto. Punainen koppa tuuletetulla mustalla takapaneelilla oli varsin mahtavan näköinen ja takuulla huomataan kadulla, hyvässä ja pahassa. Musta auto saattaisi jäädä liikennevirrassa ainakin hiukan vähemmän silmätikuksi.

    Noh, asiaan. Mutkiin auto imee kuin tauti ja ohjaustunto on tarkka ja herkkä. Alusta on todella ajan tasalla menossa. Keskimoottori ainakin osittain tekee siistissä ajossa sen, että auto ohjautuu kuin ajatus ilman puskemista tai yliohjausta. Todella aistinautintoa koneen äänen ollessa elämyksellinen ja kiihtyvyyden samoin.

    Verrattuna M6:teen F355 ei kallistele lainkaan, eikä nypytä jousitusta hiukan ylikovaa kurviin ajettaessa vaan varoittaa muulla tavoin, että nyt olisi aiheelllista ottaa tiukemmin ratista tai höllätä pikkuisen kaasua. Säädettävä alusta antaa toki mahdollisuuden valita kovan tai erittäin kovan alustan välillä. Kova on samalla "miellyttävä". Ei Ferrarin tartte olla missään olosuhteissa mikään "lulla". Keveys on ihanaa.. Ja tehokkuus mahtavaa.

    Mutta nopeudet tuppaa karkailemaan hetkellisesti.. Eli jarruja peliin. Pysähtyy Suomeksi sanottuna kuin seinään. Ei vingu, ei vetele, vaan vauhti pois. Niiiin luotettavaa! Tällä pitäisi ehdottomasti päästä radalle.

    Timo toki koetti tuolloin suositella M6:n vaihtoa Ferraariin, mutta se oli silloin vielä niin tuore hankinta, ettei arvannut vaihtaa ja onhan siitä Ämmästä sittemmin nautittu roppakaupalla..

    Mutta siis silti... Jotenkin tämä jäi nyt kyllä todella pahasti pyörimään taas mieleen. Olisikohan jo aika harkita vakavasti urheiluauton hankkimista luxus-sportin tilalle? Olen kyllä kieltämättä aika myyty. Paha juttu.

    Jopa hintakin puoltaisi asiaa. Pyyntö n.65.000 ei vaikuta ihan kauhean yliampuvalta, jos katselee mitä nuo verovapaana Saksassa tai Italiassa maksaa. Veroineen tulisi varmaan aika liki sama hinta lappuun, jos riittäisikään.

    Jatkoa seurannee, kunhan sopiva sää joskus keväällä suosii koeajoa, jollei joku jo ennätä sitä ennen hommata tuon itselleen. En todellakaan haukkuisi tyhmäksi.

    Ostakaa nyt joku hitossa pois nuo meitin muut ylimääräiset kulkuneuvot, jotta voisin viimeinkin toteuttaa sen jokaisen pikkupojan unelman.

    Oma Ferrari. wwrrrRRROOOMMMMMMMMMM!!!
    Last edited by Italowestern; 23-12-2010, 00:10.
    sigpic
    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

    Comment

    • attitude
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 113
      • Joensuu

      F355 on oma all time favorit laite. Päättänyt jo aikoja sitten että tuommonen vielä hommataan joku päivä. Huollot on tässäkin Ferrari hintaiset esim. jakohihnan vaihtoväli 50.000km tai 3 vuotta ja hihna etupuolella ja otettava koko kone pois. Yksi parhaista autoista ikinä ja ne kasin sulosävelet!

      Comment

      • jva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1419

        Hieno Ferrari-kuvaus

        Jos Fefe alkaa oikein kovasti houkuttelemaan kevättä kohti niin veikkaanpa että pystyt hieromaan erinomaisen hyvän kaupan M:stä vaihdossa Ferrariin!

        Jos nyt yhtään olen vuosien varrella erikoisautokauppaa ymmärtämään, niin Ferrarin myyminen ja hienon M6:sen saaminen vaihdossa on myyjäosapuolelle tilanne jossa kannattaa pyrkiä vahvasti asiakkaankin kantilta katsoen hyvään kauppaan.
        Uskon siis että saat M:stä tehtyä erittäin hyvän diilin jos sen tilalle tulee vaihdossa F355
        Vaan sanonpa senkin että sitten kun olet aikasi F355:lla ajellut, huomaat miten hyvä peli se M6 sitten loppujenlopuksi olikaan.. Tarkoitan taas kerran sitä, että äärimmäisyyttä lähentelevissä urheiluautoissa on oma, kiistaton ja vahva viehätyksensä, mutta useimmiten sitten kuitenkin M6:sen kaltainen "monitoimiauto" on vaikea voitettava. Siitä kun löytyy tarvittaessa aikamoinen race-puoli ja sitten taas toisaalta hyvinkin maltillinen ja hillitty puoli. M:ssä on kaksi luonnetta samassa paketissa, joskin kumpikaan luonne ei ole ehkä lajissaan täydellinen..erinomainen kuitenkin. F355 on ehkä lähellä täydellistä siinä toisessa luonteessa..ja sitä toista sillä ei sitten olekaan.

        Comment

        • Italowestern
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 507
          • Vantaa

          Originally posted by jva View Post
          Hieno Ferrari-kuvaus

          Jos Fefe alkaa oikein kovasti houkuttelemaan kevättä kohti niin veikkaanpa että pystyt hieromaan erinomaisen hyvän kaupan M:stä vaihdossa Ferrariin!

          Jos nyt yhtään olen vuosien varrella erikoisautokauppaa ymmärtämään, niin Ferrarin myyminen ja hienon M6:sen saaminen vaihdossa on myyjäosapuolelle tilanne jossa kannattaa pyrkiä vahvasti asiakkaankin kantilta katsoen hyvään kauppaan.
          Uskon siis että saat M:stä tehtyä erittäin hyvän diilin jos sen tilalle tulee vaihdossa F355
          Vaan sanonpa senkin että sitten kun olet aikasi F355:lla ajellut, huomaat miten hyvä peli se M6 sitten loppujenlopuksi olikaan.. Tarkoitan taas kerran sitä, että äärimmäisyyttä lähentelevissä urheiluautoissa on oma, kiistaton ja vahva viehätyksensä, mutta useimmiten sitten kuitenkin M6:sen kaltainen "monitoimiauto" on vaikea voitettava. Siitä kun löytyy tarvittaessa aikamoinen race-puoli ja sitten taas toisaalta hyvinkin maltillinen ja hillitty puoli. M:ssä on kaksi luonnetta samassa paketissa, joskin kumpikaan luonne ei ole ehkä lajissaan täydellinen..erinomainen kuitenkin. F355 on ehkä lähellä täydellistä siinä toisessa luonteessa..ja sitä toista sillä ei sitten olekaan.

          Molempi olis parempi...

          Juu ei tuohon Ferrariin samanlaisia käytännön tarpeita voi mitenkään kohdistaa kuin Ämmään. Kyllä se on melko lyömätön kompromissi siinä mielessä. Katsotaan nyt onko lähitulevaisuudessa enää mahdollista pitää kumpaakaan tai ylipäänsä tuon hintaista autoa kun firman bisnes tarttis ne rahat kehittyäkseen oikeaan suuntaan. Mutta aika näyttää kuin hommat edistyy. Pitäkee peukkuja.
          sigpic
          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            Originally posted by Italowestern View Post
            Molempi olis parempi...

            Katsotaan nyt onko lähitulevaisuudessa enää mahdollista pitää kumpaakaan tai ylipäänsä tuon hintaista autoa kun firman bisnes tarttis ne rahat kehittyäkseen oikeaan suuntaan. Mutta aika näyttää kuin hommat edistyy. Pitäkee peukkuja.
            Hae lainaa Finnveralta siihen firman kehittämiseen. Ei tarvi sitten täällä kaupustella "BMW:n myymisen sietämätön vaikeus"-foorumilla superautoa bensalenkkareille.

            Comment

            • Balle
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3414
              • UKI, Suomen New York

              F355 tubi:n putkistolla on kyllä jotain aivan mieletöntä.
              Olen itselleni asettanut tavoitteet että Porsche pitää löytyä tallista ennen kun täytän 30v ja Ferrari ennen kuin täytän 40v.
              GT3 tuli hommattua 29 vuotiaana ja nyt on ikää 33 joten 7 vuotta vielä "armonaikaa" tuohon Ferrarin hankintaan. Vaikka tuossa välissä pitää vielä hankkia GT3 takaisin niin uskoisin että kovasti töitä paiskimalla tuo fefekin vielä löytyy tallista ennen kuin 40v on mittarissa.

              355 olisi kyllä juuri sopiva auto mulle koska tykkään ropata itse paljon ja tallilta löytyy työkalut ja osaaminen joka hommaan (ja työkalut joita ei löydy valmistetaan itse)
              Possuja ja Bemareita

              Comment

              • Italowestern
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2008
                • 507
                • Vantaa

                Originally posted by pmv View Post
                Hae lainaa Finnveralta siihen firman kehittämiseen. Ei tarvi sitten täällä kaupustella "BMW:n myymisen sietämätön vaikeus"-foorumilla superautoa bensalenkkareille.
                Not a bad idea.

                Mistä arvasit. Tuo olikin juuri harkinnassa..
                sigpic
                ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                Comment

                • pmv
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2032
                  • tornio

                  Originally posted by Italowestern View Post
                  Not a bad idea.

                  Mistä arvasit. Tuo olikin juuri harkinnassa..
                  Eipä tuo kamalan paljon arvaamista vaadi, että yrittäjä Suomessa harkitsee rahoituksen hakemista liiketoiminnan kehittämiseen Finnveralta. Vähän sama kuin arvaisi ihmisen sytyttävän valot huoneeseen, jos haluaa nähdä pimeällä jotain. Ainakin itsellä pelannu Finnveran rahoitus aina hyvin molemmin puolin. Joustoa löytyy kaikkiin suuntiin.

                  Comment

                  • Italowestern
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 507
                    • Vantaa

                    sound good

                    Originally posted by pmv View Post
                    Eipä tuo kamalan paljon arvaamista vaadi, että yrittäjä Suomessa harkitsee rahoituksen hakemista liiketoiminnan kehittämiseen Finnveralta. Vähän sama kuin arvaisi ihmisen sytyttävän valot huoneeseen, jos haluaa nähdä pimeällä jotain. Ainakin itsellä pelannu Finnveran rahoitus aina hyvin molemmin puolin. Joustoa löytyy kaikkiin suuntiin.
                    Kuulostaa hienolta. Katsotaan nyt miten suhtautuvat meitin bisneksiin ja rahatarpeisiin. Tänks jokatapauksessa vinkistä.

                    Eihän erillisiä kulkuneuvojen rahoituslaitoksiakaan olisi, jos ei riittävän monet uskoisi autoharrastukseen. Minusta se on sinänsä aina antanut lisäkiksiä arkeen ja elämiseen. Kun on sopivia tavoitteita ja unelmia, niin jaksaa paremmin yrittää.

                    Siksi bisneksen rahoitukseenkin pitäisi löytää muukin tapa kuin se oman asunnon yms. panttien sitominen kaikkeen mitä tekee. Toivon mukaan Finnvera tai jokin muu taho tarjoaisi tähän firman uudisrakentamiseen sopivan ratkaisun.
                    Last edited by Italowestern; 02-01-2011, 21:08.
                    sigpic
                    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      Originally posted by Italowestern View Post
                      Kuulostaa hienolta. Katsotaan nyt miten suhtautuvat meitin bisneksiin ja rahatarpeisiin. Tänks jokatapauksessa vinkistä.

                      Eihän erillisiä kulkuneuvojen rahoituslaitoksiakaan olisi, jos ei riittävän monet uskoisi autoharrastukseen. Minusta se on sinänsä aina antanut lisäkiksiä arkeen ja elämiseen. Kun on sopivia tavoitteita ja unelmia, niin jaksaa paremmin yrittää.

                      Siksi bisneksen rahoitukseenkin pitäisi löytää muukin tapa kuin se oman asunnon yms. panttien sitominen kaikkeen mitä tekee. Toivon mukaan Finnvera tai jokin muu taho tarjoaisi tähän firman uudisrakentamiseen sopivan ratkaisun.
                      Toivottavasti saat asiat järjestymään. Periaatteessa itse tykkään systeemistä, että jos hommat hoitaa hyvin, niin luottoa löytyy. Yrittämiseen kuuluu riski ja ne pitää hallita. Ulkopuoliset sitten arvioi yrittäjän kyvyt ja vaativat arvion mukaan joko vakuuksia tai tyrkyttävät rahaa.

                      Itse en mitään suureellista hommaa pyöritä. Minusta vaan ei ole järkeä pyörittää puolen miljoonan liikevaihtoa niin että käteen jää muutama tonni tai pahimmillaan tulee tappiota. Liikevaihdolla kun ei minun bisnestajun mukaan ostella mitään leluja itselle.

                      Comment

                      • Italowestern
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 507
                        • Vantaa

                        Juuri näin

                        Originally posted by pmv View Post
                        Toivottavasti saat asiat järjestymään. Periaatteessa itse tykkään systeemistä, että jos hommat hoitaa hyvin, niin luottoa löytyy. Yrittämiseen kuuluu riski ja ne pitää hallita. Ulkopuoliset sitten arvioi yrittäjän kyvyt ja vaativat arvion mukaan joko vakuuksia tai tyrkyttävät rahaa.

                        Itse en mitään suureellista hommaa pyöritä. Minusta vaan ei ole järkeä pyörittää puolen miljoonan liikevaihtoa niin että käteen jää muutama tonni tai pahimmillaan tulee tappiota. Liikevaihdolla kun ei minun bisnestajun mukaan ostella mitään leluja itselle.
                        Aivan, ei todellakaan. Tuloksen tekeminen on todellakin taidetta, mikäli tekee samaa kuin kaikki muut.

                        Parempi on differoida ja löytää jotain sellaista, jossa on omalla vahvuusalueella. Siitä voi sitten ehkä jo jotain tienatakin. Mutta katsotaan miten homma onnistuu. Peukkuja pystyyn vaan.
                        Last edited by Italowestern; 06-01-2011, 01:22.
                        sigpic
                        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                        Comment

                        • jyrbba69
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2394
                          • Kouvola

                          Originally posted by pmv View Post
                          Toivottavasti saat asiat järjestymään. Periaatteessa itse tykkään systeemistä, että jos hommat hoitaa hyvin, niin luottoa löytyy. Yrittämiseen kuuluu riski ja ne pitää hallita. Ulkopuoliset sitten arvioi yrittäjän kyvyt ja vaativat arvion mukaan joko vakuuksia tai tyrkyttävät rahaa.

                          Itse en mitään suureellista hommaa pyöritä. Minusta vaan ei ole järkeä pyörittää puolen miljoonan liikevaihtoa niin että käteen jää muutama tonni tai pahimmillaan tulee tappiota. Liikevaihdolla kun ei minun bisnestajun mukaan ostella mitään leluja itselle.
                          Suurella liikevaihdolla on kuitenkin helpompi pelata ja kehittää yritystä. Hyvä liikevaihto, mutta huono tulos yleensä kertoo ainakin että rahaa on mahdollista tienata
                          2015 AMG GTS
                          -----------------------------

                          www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                          [email protected]

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17573
                            • Turku

                            Originally posted by jyrbba69 View Post
                            Suurella liikevaihdolla on kuitenkin helpompi pelata ja kehittää yritystä. Hyvä liikevaihto, mutta huono tulos yleensä kertoo ainakin että rahaa on mahdollista tienata
                            Vai onko niin, että kun nostat katetta liikevaihto sakkaa? Isoa liikevaihtoa voi pyörittää surkealla katteella yksinkertaisesti myymällä halvemmalla kuin kilpailijat...
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5187
                              • Kuopio

                              Originally posted by jyrbba69 View Post
                              Suurella liikevaihdolla on kuitenkin helpompi pelata ja kehittää yritystä. Hyvä liikevaihto, mutta huono tulos yleensä kertoo ainakin että rahaa on mahdollista tienata
                              Näinpä. Hankala se on tehdä tulosta jos ei ole liikevaihtoakaan?
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              • Italowestern
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2008
                                • 507
                                • Vantaa

                                Jepsis

                                Niinpä, isomman liikevaihdon kanssa bisnes on hiukan kuin iso V8, se kuluttaa enempi, mutta saattaa antaakin enempi.

                                Tässä kuluneessa lamassa oli yksi iso huono puoli. Se alkoi todella nopeasti ja sattui aiheuttamaan isoimman pudotuksen varsinkin juuri meidän tukun tärkeimmälle asiakaskunnalle, eli autokauppiaille.

                                Viimevuosi kului hiljalleen elpyessä, ja nyt aletaan taas olla sisällä bisneksessä. Kassa vain ehti ikävästi romahtaa, jonka takia nyt kehitetään keinoja päästä pahimman yli ja rakennetaan samalla lisää tukijalkoja, ettei olisi enää munat niin yhdessä korissa.

                                Kauppaa tulee nyt enemmän kuin pystyy fiksusti rahoittamaan ja siitäpä tämä tenkkapoo. Parissa kolmessa kuukaudessa homma pitää saada kunnolla toimimaan, niin sitten menee niin kuin pitää.:think
                                sigpic
                                ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                                Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                                Comment

                                Working...
                                X