memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

    Eikös tuo Panamera nyt kuitenkin olisi enemmän verrattavissa esim. 760Li:hin ja S63 AMG:hen kuin mihinkään M-sarjan tuotteeseen tai Coupe AMG:hen?
    Olisi kyllä kiinnostavaa joskus kokeilla panameraa mutta jos olisi tuommoseen edustusautoon rahaa niin luultavasti hankkisin tämän:



    Comment

    • jva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1419

      Originally posted by tuumas View Post
      Eikös tuo Panamera nyt kuitenkin olisi enemmän verrattavissa esim. 760Li:hin ja S63 AMG:hen kuin mihinkään M-sarjan tuotteeseen tai Coupe AMG:hen?
      No, tilojen ja koon puolesta rinnastaisin Panameran lähinnä CLS AMG:hen. Niissä on mun mielestä aika paljon samaa fiilistä. M6 on 2-ovisena vähän eri sarjassa, M5 taas muotoilun puolesta eri sarjassa, M3 taas rinnastuu kokonaisuutena jo lähemmäs 911:sta, varsinkin coupena.
      AMG-puolelta siis CLS on hyvin lähellä Panameraa, muut sijoittuvat kauemmaksi.
      Jos sitten vertaillaan 7-sarjaa ja S-sarjaa Panameraan, niin mielestäni ne menee enemmän kuin askeleen verran puhtaaseen edustusautoluokkaan verrattuna Panameraan. Eron huomaa nopeasti kun vertaa tiloja Panameran ja 7-sarjalaisen tai S-sarjalaisen välillä. MYös fiilispuolella on yksi merkittävä ero: Panameraa ajetaan itse, S:ssä ja 7:ssa istutaan takana oikealla..
      Muotoilu ja sen myötä yleisfiilis on siis hyvin samassa luokassa Panamerassa ja CLS AMG:ssä, myös hintaluokka on suunnilleen samaa tasoa CLS:n ja Panameran välillä. Eli sanoisin Panameran rinnastuvan erityisen hyvin juuri CLS:ään.

      Comment

      • PP440
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1263
        • Mikkeli

        Mukavaa luettavaa... olisi kiva kuulla koeajo Mersu ML63 AMG:sta tai Bemu M X5:sta...

        Last edited by PP440; 26-10-2010, 21:09.

        Comment

        • Italowestern
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 507
          • Vantaa

          Germaani rynnäkkötankki AMG ML63 hyökkäystestissä

          Originally posted by PP440 View Post
          Mukavaa luettavaa... olisi kiva kuulla koeajo Mersu ML63 AMG:sta tai Bemu M X5:sta...
          Kiitokset kannustuksesta. Tässäpä olisi..
          Kävin tuota ML63 AMG:ta tsekkaamassa ja onhan se aika yrmeä "näkötorni".

          Ulkonäöstä maasturin kohdalla en itse niin perusta, mutta citymaastureiden ystävät osaavat varmasti arvostaa hopeisen rynnäkkötankin huippulaadukasta luukkia.

          Autoon todellakin noustaan vaikkei se niiiin korkea olekaan. Näkymät on ylevät ja sisusta samalla tavoin konservatiivisen moderni ja hieno kuin CLS-mallissakin. Kaikesta henkii korkea laatu ja viimeistely.

          Käynnistys ja tyypillinen AMG-koneen murahdus. Aika hiljaiset pakoäänet kuitenkin, joten naapuri ei välttämättä herää aamulla tuohon. Loistavat poppilaitteet ja monipuolisesti säädettävät istuimet antavat tunnelmaa ja tuntumaa jokaiselle.
          Ei kun tankki hyökkäysvalmiuteen ja menoksi.

          Jotenkin outoa, että korkeudesta huolimatta hyvä alusta auttaa yllättävän paljon, vaikkakin ML keinuu huomattavasti enemmän kuin esim. CLS, myös etu-takasuunnassa. Huomautan kuitenkin, että vertauskohta on huono. Muihin ajamiini maastureihin verrattuna ML AMG etenee järkähtämättömästi kuin vuori. Esim. tavallinen ML320 menee kuin patjalla verrattuna AMG:hen.

          Tunnelma koneen suhteen on mainio, jotenkin sen voi ns. unohtaa, koska aina on voimaa tarjolla, nopeudesta ja tilanteesta riippumatta. 4-veto tekee menosta tietyllä tavalla eleetöntä ja tasaista tehon käytöstä huolimatta. Noin korkeassa autossa se on vain positiivista.

          Myös voiman läsnäolon tuntee tauotta koneäänien positiivisia kylmiä väreitä herättävistä sinfonioista eikä ne silti häiritse musiikin kuunteluakaan.

          Joksikin aikaa tuli laitettua poppikone pois päältä, koska koneen tenorin ja basson yhdistelmä on niin fantastista kuunneltavaa. Sanalla sanoen Miehekäs äänimaailma. Tässä autossa naiskuskillekin saattaa kasvaa parran sänki..

          Tuntui aika vaikealta saada ML AMG lähtemään yhtään lapasesta, jos nyt hiukankin järkeä on päässä. Massalla on aina tietty hitaus, mutta tässä se jotenkin istuu kuvaan hyvällä tavalla koska auto käyttäytyy niin ylevästi vauhdista riippumatta. Ajonhallintaohjelmat on todella korkeaa tasoa. Pienen leikkimisen ajonhallinta kuitenkin sallii, antaen kuskille tunteen, että itse hallitsee autoa eikä päinvastoin. Mitä surkeampi keli, sitä voitokkaampi peli.

          Tilat on aika mukavat ja tavaratilaakin jonkin verran. mikään varsinainen tilaihme tuo ei kuitenkaan ole. Ämmään verrattuna luonnollisesti kyseessä on kuitenkin aika iso auto varsinkin tavaratilan osalta mutta myös takapenkkiläisille.

          Isommassa vauhdissa ilmanvastus tuntuu erilailla kuin CLS:ssä mutta ei tuolla nelivedolla ja voimalla normaalisti jää missään ajotilanteessa juuri kenellekään kakkoseksi..

          Ei muuta kuin kurvaus kauppaan takaisin ja suosittelen lämpimästi kenelle tahansa tehomaasturin ystävälle. Maastossa ajosta en juuri mitään tiedä, mutta kadulla AMG-katumaasturi on aivan verraton ja jyhkeästi liikkuva laite.

          Kannattaa muistaa, että tämä auto ei pikku perävaunua välttämättä tunne ajossa mitenkään, joten jos se kärry on perässä, niin laita tarralappu ikkunaan: "Ei kaahata, tai kärry karkaa"

          Sivistynyt peto. WWWRRRROOOOMMMMM...
          Last edited by Italowestern; 12-12-2010, 13:40.
          sigpic
          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

          Comment

          • Italowestern
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 507
            • Vantaa

            Lumipeto

            Piti vielä sanoa, että näin nykylumisilla keleillähän tuollainen 4-veto maavaravehje on kuin nenu naamaan. Lisäksi se, että istuksii hiukka korkeemmalla on ihan hauskaa näkyväisyyden kannalta.

            Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Joulupukin jakeluauto..
            sigpic
            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

            Comment

            • PP440
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1263
              • Mikkeli

              Tattista.. Oot hieno mies. Ei muuta kun lottoamaan.

              Comment

              • jva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1419

                No niin, nythän tilanne on sitten se että ML AMG:n koeajo suorastaan huutaa verrokiksi koeajetuksi Cayenne Turboa..ja koska BMW-foorumilla ollaan niin tottakai myös X6 M:ää
                No, Cayenne Turboja koeajoon kyllä löytyykin, X6 M:n kanssa voi olla vähän enemmän etsimistä, joten jäämme siis odottelemaan sitä "pippuripossua turbolla"

                Comment

                • PP440
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1263
                  • Mikkeli

                  Originally posted by jva View Post
                  No niin, nythän tilanne on sitten se että ML AMG:n koeajo suorastaan huutaa verrokiksi koeajetuksi Cayenne Turboa..ja koska BMW-foorumilla ollaan niin tottakai myös X6 M:ää
                  No, Cayenne Turboja koeajoon kyllä löytyykin, X6 M:n kanssa voi olla vähän enemmän etsimistä, joten jäämme siis odottelemaan sitä "pippuripossua turbolla"
                  Löytyyhän noita X5 M:iä... taino yks ainakin...

                  Last edited by PP440; 14-12-2010, 20:45.

                  Comment

                  • Eemeli
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1605
                    • pk-seutu

                    ^Tainnut olla maahantuojalla esittelykäytössä alkuvaiheessa. Ovh 225ke, ei ole paljoa hinta tippunut, vaikka kohta "kaksi vuotta" vanha.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      Originally posted by Eemeli View Post
                      ^Tainnut olla maahantuojalla esittelykäytössä alkuvaiheessa. Ovh 225ke, ei ole paljoa hinta tippunut, vaikka kohta "kaksi vuotta" vanha.


                      joo aika naurettava on hinta... saksasta noita saa 90ke molemmin puolin ja tuskin siihen sataa tonnia verojakaan tulee
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • jani
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 5187
                        • Kuopio

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        joo aika naurettava on hinta... saksasta noita saa 90ke molemmin puolin ja tuskin siihen sataa tonnia verojakaan tulee
                        Uudessa X5M karvalakissa autoveroa 86000e, joten eiköhän tuollaiseen saksan tuontiin tule veroa vielä +60keur?
                        F33 435d Mineral-grau metallic
                        K40 K1200s sondermodell

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17797
                          • Jämsä

                          Originally posted by jani View Post
                          Uudessa X5M karvalakissa autoveroa 86000e, joten eiköhän tuollaiseen saksan tuontiin tule veroa vielä +60keur?

                          eli vaivaset 40-50ke halvemmalla tulisi mahdollisesti noh ei tarvi silti paljon haaveilla
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Italowestern
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 507
                            • Vantaa

                            Maksaa joo

                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            eli vaivaset 40-50ke halvemmalla tulisi mahdollisesti noh ei tarvi silti paljon haaveilla
                            Kieltämäti nuo uudemmat ja erikoisemmat maksaa todellakin maltaita. Mutta jos ei jollakulla ole rahasta niin väliä, niin mikäs jottei..

                            Kaipa tuo Pippuripossu ja X5 M pitäisi verrokiksi koettaa saada lenkille myös.

                            PS. M6 ois taas vaihteeks myytävänä samoin kuin muutama prätkä eli 2kpl lähes uunituoreita hienoja H-D-malleja (toinen lähes ajamaton) ja yks ultimate kisareplika Ducati 999R. Kaikki erittäin alhaisilla kilometreillä ja upealla kunnolla. Noh tuo yksi Heritage Softail Classic 105-vuotis juhlamalli onkin n.400km ajettu eli kerran Stadin ympäri erään tuoreen morsiamen polttareissa ja muutama kerta ettei paikat jäykisty.

                            Olis nääs bisneksessä hiukka tarvetta fyffelle, niin tarjouksia otetaan vastaan. Mopot näkyypi meidän kotisivulla ja tarjota saa vapaasti, siis tsekkaa www.reliatec.com jos kiinnostaa. Mutta siis myös hieno Ämmä nyt tarjolla hyvään kotiin. Rahoituksetkin onnistunee tarvittaessa kyllä.

                            Nopeet syö hitaat.
                            sigpic
                            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                            Comment

                            • Italowestern
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 507
                              • Vantaa

                              Uusi Avatar hiukan isompana

                              Tossa yks kesämuistelo. Kai se kesä taas joskus saapuu..

                              Eli tästä kaunottaresta voisi joku vaikkapa tarjota jotakin asiallista, niin voisi kaupatkin syntyä. Aika lähellä on jo ollut onnistua, mutta kun en välttämäti kovin ihmeellisiä ja kalliita pelejä nyt kaipaisi vaihdossa, niin ei ihan ole tärpännyt. Mieluiten rahalla möisin tässä tappauksessa. Tai sitten niitä hienoja prätkiä olisi kaupan myös.

                              Last edited by Italowestern; 19-12-2010, 01:59.
                              sigpic
                              ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                              Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                              Comment

                              • Italowestern
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2008
                                • 507
                                • Vantaa

                                Ja hiukan offtopic

                                Ja lumisen talven kunniaksi tässä muutama kuva ja hiukan esittelyä upeista moottoripyöristä, joista ainakin joku tai jotkut pitäisi myydä pois hyvään kotiin..

                                Tuo keskimmäisen kuvan pyörä on siis lähes ajamaton juhlamalli 2008 H-D Heritage Softail Classic 105 Anniversary, jossa asennettuna luonnollisesti hiukan vakiota äänekkäämmät erikoisputket ja seokset säätää kohdilleen fuelpack, eli vääntöä ja tehoa on mukavasti enempi kuin vakiossa. Vakioputket tietenkin saa mukaan, jos haluaa. Uuden hinta ilman lisättyjä herkkuja on ollut 31.000 Eur ja siihen putket ja viritykset päälle. Väritys ja koristeet ovat erikoisen hienot tässä juhlamallissa, joten ei tuohon nopeasti kyllästy. Myös koneen tasapainoakseli tekee siitä jopa tärinättömän laitteen eli se sopii pitkillekin reissuille ilman että paikat puutuu. Pleksi on pika-irrotettavaa mallia, joten sen voi ottaa kuumilla keleillä pois ja nauttia viimasta.

                                Aidossa 2005 999R kisareplika-Ducatissa on mittarissa alle 2000km ja paljon hiilikuitua sekä tehtaan erikoismoottori juuri tuohon malliin. Kyseisellä laitteella on vakionakin erinomaiset rata-ajo-ominaisuudet ja sillä ei todellakaan ole tylsää ajella. Ducatiin on asennettu paikalleen tehtaan Race-kit, joka sisältää kevennetyn avaramman äänenvaimentimen, vapaavirtaussuotimen, racing-ohjausyksikön ja lisäksi on asennettuna langaton HUD-kypäränäyttö, jossa näkyy nopeus, kierrosluku, vaihde ja vaihtovalo ilman tarvetta katsella alas mittaristoon. Kilvessä lukee RR-999 että ei jää kenellekään epäselväksi takaviistosta katsottuna, millainen tykki on alla. Etupyörän maassa pitämiseksi on hyvä laittaa kypärään hiukan jäitä ennen lähtöä..

                                Katteet ja lokasuojat ovat Ducatissa kauttaaltaan hiilikuitua, samoin kuin poljinsuojat ja pakoputken lämpösuoja. Valokehys on titaania samoin kuin kiertokanget. Nokka-akseli on myös racing-versio, joka kuitenkin toimii riittävän mukavasti katuajossakin ja varsinkin hyvällä mutkatiellä. Koko paketti painaa alle 200kg, (ilman kuvan kuljettajatyttöä) joten se ei todellakaan ole painolla pilattu. Hevosia löytyy Piensalmen Harrin penkissä inertiadynotettuna takapyörältä n. 131 ja lisää voi kutitella kokoputkistolla yms palikoilla jos haluaa.

                                Alustassa löytyy Brembon radiaalijarrut ja säädettävät Öhlins Racing kultanitratut vaimentimet. Lisäksi keulakulma ja jalkatappien paikat ovat säädettävät kuten satula-tankki-yhdistelmän paikkakin. Sanomattakin on selvää, että Ducatin aito kisareplika on yksi parhaista moottoripyöristä ajo-ominaisuuksiltaan. Näitä aitoja 999 R-malleja on tietääkseni Suomessa vain 3 tai 4 kappaletta ja hinta uutena on siis ollut n. hiukan reilu 50.000 Eur.

                                H-D 2007 CVO Ultralla on ajeltu yhteensä vaatimattomat n. 5000km. Molempiin Harrikoihin mahtuu myös mamma ja tavaraa mukaan mainiosti. Siksipä tuo punainen on ollut firman lähettipelinäkin täysin käypänen laite, tavaratilaa kun riittää ja ne on helppo lukita ja avata.

                                Punaisessa Screaming Eagle CVO Ultrassa on lähes kaikki herkut, mitä moottoripyörään ikinä voi saada eli uskokaa tai älkää, niin kyseisessä vehkeessä on mm. cruise control, hyvät stereot, laadukas kypäräpuhelinsarja kahdelle, LA-puhelin, GPS-navi, säädettävät penkinlämppärit ja kahvan lämppärit, keskuslukitus, transponderi-hälytin, lisävalot, 110CID kone Red Shift nokilla ja Crane nostajilla, Vance & Hines putket, säädettävä tuuletus jaloille ja ties mitä..

                                Eihän nämä mitään kovin halpoja motskareita ole, mutta siinäpä se myynnin syykin piilee. Kaikkee ei vaan voi olla yhtäaikaa näinä vaikeina aikoina, kun rahaa tarttis mieluummin poikimaan. Tämä H-D:n huippumalli maksaa uutena jo vakiona ilman Vance & Hines putkia ja nokkia yms. lisättyjä herkkuja yli 53.000, joten nyt olisi todellinen matkamoottoripyörien fiilislaitteiden kingi tarjolla täysin uuden veroisena, mutta reilusti alle uuden hinnan.



                                Last edited by Italowestern; 21-12-2010, 23:13.
                                sigpic
                                ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                                Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                                Comment

                                Working...
                                X