Originally posted by jussi_r
View Post
Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa
Collapse
X
-
Originally posted by Italowestern View PostKiitos kiitos.
On se omakin simmu alkanut niin hyvin levätä tuossa rungossa, ettei siitä enää eroon haluaisi.
Jotain pientä personointia ehkä tässä talven mittaan hankinnassa, mutta lähinnä vannetta, putkea yms.
Suorituskykyyn ei juurikaan tee mieli puuttua ainakaan toistaiseksi. Kuka sitä M-driver's packiakaan kaipaisi Suomessa..
PS. Jostain syystä vasta männä viikolla huomasin, että ohjekirjassa pyydetään käyttämään tuossa 98 bensaa vaikka 95:kin toimii sinänsä ihan ok. Seuraus oli yllättävän positiivinen, nimittäin keskikulutus putosi monella litralla per 100km ja suorituskyky parani myös..
Melko uskomaton juttu. En aiemmin ollut nähnyt kulutusmittarissa alle 12L/100km lukemia, tänään hetkellinen "enkka" oli "vain" 11.5L/100km. Aiemmin keskikulutus sellaista 16-17L/100km. Ihan vaan vinkkinä M- ja miksei muidenkin tehokkaampien mallien kuskeille..
Herranjumala ootko ajellut 95:lla? jos näin on niin ei saatana
Comment
-
-
Originally posted by kosti View PostMikä noin paljon vituttaa? käyttäydyM3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Komee peli ja varmasti se sisäinen kauneus on vähintäänkin riittävä! Parempi ehkä, ettei tule ainakaan usein mahdollisuutta päästä tykittämään näitä semi-superautoja, sillä se saattaa johtaa suureen taloudelliseen ahdinkoon ja velkakierteeseen
jussi_r:n kans vähän samoilla linjoilla..piiskaa perseelle tosta tankkauksesta! Perustietämys moottorien sielunelämästä, kuten mitä polttoainetta sinne tankkiin työnnetään, tulisi olla kunnossa kun tän sortin kulkineella ajelee, varsinkin kun huomio herran aikaisemman autohistoriikin! Mutta, oppia ikä kaikki, as the saying goes!
Harmi jos budjetti ei anna myöden autoa pitää. Varmasti se olisi pitämisen arvoinen!:: www.aurium-music.net ::
Comment
-
-
Originally posted by zekelius View Postjussi_r:n kans vähän samoilla linjoilla..piiskaa perseelle tosta tankkauksesta! Perustietämys moottorien sielunelämästä, kuten mitä polttoainetta sinne tankkiin työnnetään, tulisi olla kunnossa kun tän sortin kulkineella ajelee, varsinkin kun huomio herran aikaisemman autohistoriikin! Mutta, oppia ikä kaikki, as the saying goes!
S85B50 on ainakin esittelyajankohtanaan ollut BMW:n korkeapuristeisin moottori, puristussuhteella 12.0:1. Mm. E34 M5:n rutut ovat 10.0-10.5. Ei ihme, jos oikeaan polttoaineeseen siirtyminen on muuttanut moottorin luonnetta. Tuossa nykykoneessa näyttää olevan nakutustunnistimetkin jätetty pois, ja hommaa hoitaa joku ionivirtamittaus.
Tässä tapauksessa auto tuskin on rikki mennyt, mutta omalta pieneltä osaltaan tämäkin tarina vahvistaa sen että ei ne kaikki Ämmät millään järkevällä pidolla ole elinkaarensa ensivuosina. (Saksassa) taitaa olla vielä valitettavan yleistä, että omistajat eivät esim ymmärrä olla monottamatta niitä, ja sitten haetaan ATM:ää merkkiliikkeestä takuuseen/isoon rahaan.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostTässä tapauksessa auto tuskin on rikki mennyt, mutta omalta pieneltä osaltaan tämäkin tarina vahvistaa sen että ei ne kaikki Ämmät millään järkevällä pidolla ole elinkaarensa ensivuosina. (Saksassa) taitaa olla vielä valitettavan yleistä, että omistajat eivät esim ymmärrä olla monottamatta niitä, ja sitten haetaan ATM:ää merkkiliikkeestä takuuseen/isoon rahaan.
Miinkäslaisen sisäänajon muuten tällainen S85 -pannu vaatii, tai minkälaiset suositukset valmistaja antaa ja paljonko on kilometrejä ajettava nätisti? Uusimmasta M3:sta kuullut, että tarvvittavien sisäänajojen jälkeen moottorinohjaus asetetaan huollossa "sisäänajomoodista" "normaalimoodiin" ja ero näillä kahdella set upilla kuin yöllä ja päivällä.
Joistain isommista ja tykeimmistä AMG Mersuista kuullut, että sisäänajokilometrit jotain 10 tkm luokkaa, jolloin ei saa huippukierroksia hamuta ja Launch Control ym. Täysitehokiihdytykset jätettävä toistaiseksi niihin märkiin päiväuniin odottelemaan... :think
Ja kyllä, itse jos jonkin vastaavanlaisen menopelin joskus onnistuu hankkimaan niin tulee kyllä hieman perehdyttyä sen sieluelämästä etc. Jotta ko. Laite vain pysyisi kunnossa...
ATM?
Comment
-
-
Originally posted by Vesku1 View PostTarkoitatko nyt kylmän koneen monottamista, vai moottorin sisäänajoa uutena? Vai sekäettä?
Miinkäslaisen sisäänajon muuten tällainen S85 -pannu vaatii, tai minkälaiset suositukset valmistaja antaa ja paljonko on kilometrejä ajettava nätisti? Uusimmasta M3:sta kuullut, että tarvvittavien sisäänajojen jälkeen moottorinohjaus asetetaan huollossa "sisäänajomoodista" "normaalimoodiin" ja ero näillä kahdella set upilla kuin yöllä ja päivällä.
Joistain isommista ja tykeimmistä AMG Mersuista kuullut, että sisäänajokilometrit jotain 10 tkm luokkaa, jolloin ei saa huippukierroksia hamuta ja Launch Control ym. Täysitehokiihdytykset jätettävä toistaiseksi niihin märkiin päiväuniin odottelemaan... :think
Ja kyllä, itse jos jonkin vastaavanlaisen menopelin joskus onnistuu hankkimaan niin tulee kyllä hieman perehdyttyä sen sieluelämästä etc. Jotta ko. Laite vain pysyisi kunnossa...
ATM?F36 ///M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Vesku1 View PostTarkoitatko nyt kylmän koneen monottamista, vai moottorin sisäänajoa uutena? Vai sekäettä?
ATM?M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Jos tuo oktaanivaatimus on täysin oleellinen asia koneen toiminnan kannalta, niin kyllähän sen pitäisi löytyä autoa tankatessa, eikä "nettiä selailemalla". Muistaakseni jo N42 koneisen 316i:n ohjekirjassa lukee että autossa on suotava käyttää 98:ia. Vaikka kyllä se 95:lläkin kulkee ja toimii ihan oikein. Nykytekniikalla voidaan vain optimoida tuo korkeamman oktaaniluvun tarjoama potentiaalinen tehonlisä paremmin. Samalla voidaan käyttää huomattavan korkeita puristussuhteita yllättävän alhaisillakin oktaaniluvuilla, ilman perinteisiä ongelmia. Jos detonoinnin vaaraa ei ole, onko alhaisemmasta oktaaniluvusta muuta haittaa kuin alempi suorituskyky ja lisääntynyt kulutus?
Ongelmia saattanee tulee enempi tulla saksan maalla jos ajetaan urku auki pitempiä pätkiä. Mutta siellähän kaluston pitää olla tip-top kunnossa muutenkin jos muun liikenteen seassa ajetaan 250 km/h. Suomessahan tällaisen M6:n kaltaisen voimavaunun tehoreservejä ei pysty käyttämään maksimaalisesti.
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostJos tuo oktaanivaatimus on täysin oleellinen asia koneen toiminnan kannalta, niin kyllähän sen pitäisi löytyä autoa tankatessa, eikä "nettiä selailemalla". Muistaakseni jo N42 koneisen 316i:n ohjekirjassa lukee että autossa on suotava käyttää 98:ia. Vaikka kyllä se 95:lläkin kulkee ja toimii ihan oikein.
Originally posted by pmv View PostNykytekniikalla voidaan vain optimoida tuo korkeamman oktaaniluvun tarjoama potentiaalinen tehonlisä paremmin. Samalla voidaan käyttää huomattavan korkeita puristussuhteita yllättävän alhaisillakin oktaaniluvuilla, ilman perinteisiä ongelmia.
Originally posted by pmv View PostJos detonoinnin vaaraa ei ole, onko alhaisemmasta oktaaniluvusta muuta haittaa kuin alempi suorituskyky ja lisääntynyt kulutus?
Ongelmia saattanee tulee enempi tulla saksan maalla jos ajetaan urku auki pitempiä pätkiä.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostJos tuo oktaanivaatimus on täysin oleellinen asia koneen toiminnan kannalta, niin kyllähän sen pitäisi löytyä autoa tankatessa, eikä "nettiä selailemalla". Muistaakseni jo N42 koneisen 316i:n ohjekirjassa lukee että autossa on suotava käyttää 98:ia. Vaikka kyllä se 95:lläkin kulkee ja toimii ihan oikein. Nykytekniikalla voidaan vain optimoida tuo korkeamman oktaaniluvun tarjoama potentiaalinen tehonlisä paremmin. Samalla voidaan käyttää huomattavan korkeita puristussuhteita yllättävän alhaisillakin oktaaniluvuilla, ilman perinteisiä ongelmia. Jos detonoinnin vaaraa ei ole, onko alhaisemmasta oktaaniluvusta muuta haittaa kuin alempi suorituskyky ja lisääntynyt kulutus?
98:a tai 100:sta olen sinne kuitenkin tankkaillut, maasta riippuen.
Olen toki kokeillut 95:stakin ja halvemmaksi tulee ajella 100:llaLR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
Niinpä
Originally posted by jussi_r View PostOlet kyllä aika sankari. Kovin kummallista miten on edes mahdollista sivuuttaa joka tuutista tuleva tieto siitä, että korkeapuristeisissa M-koneissa tulee käyttää korkeaoktaanista polttoainetta. Seuraavaksi varmaan kerrot kuinka huomasit käyttöohjekirjasta kuinka autoa ei suositella poljettavan ennen öljynlämpöjen nousua. Eikö tankinluukussa ole aiheeseen liittyvää tarraa?
Vaan tuskinpa tuosta on autolle vaurioita tullut. Nakutustunnistin varmaan vaan vähän säädellyt asetuksia.
Prätkissä ei tule edes mieleen käyttää 95 mutta esim Jaggen 400hv R-mallissa eroa ei juuri kulutuksessa tai missään ollut kuten ei M 635-mallissakaan.
Tokihan koneen öljylämmöt on aina nostettu ylös ennen kuin on edes alettu kunnolla tehoa tarjoamaan. Koneita on harrastuksena purettu ja kasattu/säädetty, eli kädet on tullut tahrittua varsinkin ennen vanhaan kaikenlaisten masiinojen ja ruiskujen viritysten kanssa. Varsinaisestihan tuo M6 ei paljoa huudatusta kaipaa, ennen kuin on jo aika riittävästi ylimääräisiä heppoja tarjolla.sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
juu ihmetyttää se ettei pa-säiliön kannessa ole 98
Originally posted by pmv View PostJos tuo oktaanivaatimus on täysin oleellinen asia koneen toiminnan kannalta, niin kyllähän sen pitäisi löytyä autoa tankatessa, eikä "nettiä selailemalla". Muistaakseni jo N42 koneisen 316i:n ohjekirjassa lukee että autossa on suotava käyttää 98:ia. Vaikka kyllä se 95:lläkin kulkee ja toimii ihan oikein. Nykytekniikalla voidaan vain optimoida tuo korkeamman oktaaniluvun tarjoama potentiaalinen tehonlisä paremmin. Samalla voidaan käyttää huomattavan korkeita puristussuhteita yllättävän alhaisillakin oktaaniluvuilla, ilman perinteisiä ongelmia. Jos detonoinnin vaaraa ei ole, onko alhaisemmasta oktaaniluvusta muuta haittaa kuin alempi suorituskyky ja lisääntynyt kulutus?
Ongelmia saattanee tulee enempi tulla saksan maalla jos ajetaan urku auki pitempiä pätkiä. Mutta siellähän kaluston pitää olla tip-top kunnossa muutenkin jos muun liikenteen seassa ajetaan 250 km/h. Suomessahan tällaisen M6:n kaltaisen voimavaunun tehoreservejä ei pysty käyttämään maksimaalisesti.
Olen toki ansainnut selkäsaunan tuon 98-bensan potentiaalin aiemmasta hyödyntämättömyydestä, mutta kun tosiaan näitä muutamia erikoisautoja on ollut, jossa ainoa info luukussa on "standard bleufrei" niin ihmetellä täytyy, että miksi näin.
Kuten sanottu, sporttipyörissä ei viitsi edes kokeilla 95-bensaa, koska ne kuumenee aina kaupungissa ylikuumiksi kun ei missään ole edes varsinaista vesijäähdytystä vaan se vedellä jäähdytetty öljy ainoastaan yrittää hiukan laimentaa munien keitintä..sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
Comment