memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nhk
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 21

    Ei millään pahalla, mutta vaikuttaa siltä, että vaikka kävisit kaikki maailman hienoimmat autot läpi, niin lopputulos on se, että päädyt kuitenkin M6:seen Älä turhaan tuhlaa muiden aikaa "koeajamalla" autoja, joita et kuitenkaan ole "oikeasti" ostamassa..

    Totuus on kuitenkin se, että ei se M6:nen ole kovin ihmeellinen auto loppupeleissä.. Sä tiedät sen ja niin minäkin E60 M5:sen omistajana.. Turha kehuminen on turhaa, kun tiedetään, että A) auto on hidas, B) vaihdelaatikko on syvältä,C) mun corsassa on parempi tyhjäkäynti kylmällä koneella . Puhutaan autoista joilla on ikäeroa 11 vuotta ja hintaeroa ainakin 76 000€. Että sillai Vaihtaisit vaan lamboon.. Ei vaan jaksa lukea M6:sen ylistystä sivulta toiselle kun totuus on ihan toista. Eiköhän ne "huippumallit" löydy uudesta 700-sarjasta, jos on löytyäkseen.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11738
      • Kouvola

      Tuosta voi ihmetellä M6:n ja normi Gallardon suorituskyky eroa. Jos Gallardo on urheiluauto, niin mikä se M6 on sitten? Jos et Superleggeraa tai LP560-4 mallia haikaile, niin ainakin itse unohtaisin Gallardon ja nauttisin M6:n kyydeistä jatkossakin!



      tai jos ei riittänyt, niin...



      Mitä tulee noihin vanteisiin, niin http://www.m5board.com/ auki ja sieltä selailemaan kuvia, niin eiköhän ne mieluisat vanteet löydy.

      Comment

      • juustomummo
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 548
        • suomi

        nhk puhuu juuri sitä mitä pitääkin!

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          Porsche Panamera?
          Last edited by TFV; 25-05-2009, 11:00.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • jva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1419

            Eihän siinä ollut päätä eikä häntää tuossa (nhk:n) kommentissa?!

            Panamera voisi olla hyvä vaihtoehto M6:lle?!

            Comment

            • Tabio
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 200
              • helsinki

              Tänään duunimatkalla: "jahas, vois kattoo onko ämmä pihassa" "MITÄ VIT..!" "Menikö se nyt ostaa sen Lambon?" Lambon wow-factory on kyllä ihan eri luokkaa kuin ämmässä
              http://tabio.1g.fi/kuvat/

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15303
                • Ajamisen Iloa

                gallupiin mahdoton vastata kuin ei ole tiedossa vannemallia. olisi varmaankin kohtuullista ensin photoshopata kyseiset vanteet eri variantteina M6:si.

                Mitään yleispätevää vastausta kun ei ole, vaan se mikä sopii toisten auto&vanne yhdistelmien kanssa, näyttää varsin ristiriitaiselta toisessa yhdistelmässä.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Italowestern
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 507
                  • Vantaa

                  JAAHAS.. Huono päiväkö =)

                  Originally posted by nhk View Post
                  Ei millään pahalla, mutta vaikuttaa siltä, että vaikka kävisit kaikki maailman hienoimmat autot läpi, niin lopputulos on se, että päädyt kuitenkin M6:seen Älä turhaan tuhlaa muiden aikaa "koeajamalla" autoja, joita et kuitenkaan ole "oikeasti" ostamassa..

                  Totuus on kuitenkin se, että ei se M6:nen ole kovin ihmeellinen auto loppupeleissä.. Sä tiedät sen ja niin minäkin E60 M5:sen omistajana.. Turha kehuminen on turhaa, kun tiedetään, että A) auto on hidas, B) vaihdelaatikko on syvältä,C) mun corsassa on parempi tyhjäkäynti kylmällä koneella . Puhutaan autoista joilla on ikäeroa 11 vuotta ja hintaeroa ainakin 76 000€. Että sillai Vaihtaisit vaan lamboon.. Ei vaan jaksa lukea M6:sen ylistystä sivulta toiselle kun totuus on ihan toista. Eiköhän ne "huippumallit" löydy uudesta 700-sarjasta, jos on löytyäkseen.
                  Tuhlaa aikaa..
                  Eihän näitä kirjoitelmia oo ihan pakko lukea. Jos siinä hiukan tuhlaantuu aikaa, niin eikös tää nettifoorumi oo just sitä varten tehty. :think

                  Uskoisin lisäksi, että noissa kirjoitelmissa on joltisesti totuuden tynkääkin. Itse kun uskon enempi koeajoon ja "pers-tuntumaan" kuin youtube-videoihin. Lisäksi luulen, että M6/5 sarjoissakin on autoilla yksilöeroja. M5:n pahin puute taas on sen "taximainen" lookki eli 4-ovi on aina 4-ovi. Sille ei oikein voi mitään. Kupee on ihan oma kategoriansa ja siten kiinnostavampi omasta mielestäni visuaalisesti. Niin ja kyllä M6 on aikamoinen auto isolla A:lla. Jos siitä ei tykkää, niin sillehän ei voi mitään.

                  Mun M6:ssa ei tyhjäkäynnissä ole kyllä valittamista kylmänä eikä kuumana. Tosin tuolla viritysasteella kone voi jonkin mielestä käydä aina tyhjää "huonosti" kun se pikkuisen röpöttää. Itse olen varsin haltioitunut varsinkin viritetyn ison jenkkikasin "mokelluksesta" tyhjäkäynnillä. Aivan mahtava saundi.

                  Mielestäni oman M6:n laatikon saa toimimaan melkoisen mukiinmenevästi tietyillä säädöillä ja lämpimänä. Kylmänä sekin hiukka nykii paikaltaan lähtiessä T-risteyksessä. Ei tosin mitään sellaista kuin tuo Lambo ihan kylmänä.

                  M6 on kyllä raskaahko, mutta ei nyt sentään missään nimessä "hidas". Mitä lie sillä mahtanet sitten tarkoittaakin.

                  Ja seiskoissa ei kyllä ole oikein mitään urheilullisen huippumallin tunnelmaa. Ne on toki aivan upeita matkapelejä ja helvetin hienoja autoja. Liian isoja autoja verrata M6-malliin.

                  On tässä nyt tullut kohta viikon verran tuota Lamboa ajeltua päivittäin pikku pätkiä ja viimeyönä Boxin syherölläkin kävin lenkin heittämässä. Tukee noita aiempia kirjoitelmiani senkin pätkän tunnelmat aika hyvin.

                  Boxin tie vaan on kivampi mopolla kuin autolla, se kun on varsin kapea ja jo liian hidaskin, jotta voisi letkeästi nautiskella. No ehkä pistän vielä tuhlaten muiden aikaa kirjoittamalla tuostakin erikseen pikku kommentteja.. Soorii..

                  Lopputulos ei vielä ole ihan selvillä autojen valinnan kesken. Aika monen muuttujan funktio.

                  Eskapismi, exhibitionismi, haptinen tunnelma ylipäänsä puoltaa Lamboa. Se on potenssiin X oleva "the" auto. Ei oikeastaa kauheasti vaikuta onko Gallardo normaali, joka toimisi kytkimen osalta kyllä kivammin vai E-Gear, jossa hyvässä ja pahassa robottivaihteiston rajuutta sekä toisaalta pieniä karkeuksia. Superleggera olisi varmaan meluisampi ja vielä mieluisampi kuten 560-mallikin, mutta reality baits..

                  M6 on ehkäpä hiukan kuin, voisko sanoa, "pyhimys-bemari". Tyyliä ja tehoa piisaa ja sitä riittää kaikille neljälle autoon mahtuvalle.

                  Peli ei ole vielä pelattu. Katsotaan peli loppuun asti..
                  Pahasti aikaa tuhlaavia koeajoja saattaa olla lisää luvassa.

                  Vaviskaa kiireiset ihmiset ja välttäkää tätä topikkia.
                  Last edited by Italowestern; 27-05-2009, 19:08.
                  sigpic
                  ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                  Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                  Comment

                  • Italowestern
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 507
                    • Vantaa

                    Duoda duoda..

                    Originally posted by Remotion View Post
                    gallupiin mahdoton vastata kuin ei ole tiedossa vannemallia. olisi varmaankin kohtuullista ensin photoshopata kyseiset vanteet eri variantteina M6:si.

                    Mitään yleispätevää vastausta kun ei ole, vaan se mikä sopii toisten auto&vanne yhdistelmien kanssa, näyttää varsin ristiriitaiselta toisessa yhdistelmässä.
                    No tuossa kuitenkin oleellista on juuri se väriero. Varsinkin keskiössä vaikuttaa todella paljon, näkyykö se selvästi vai ei. Sitten ollaankin viidakossa kun on jompikumpi valittu. Mutta en halunnut rajoittaa äänestäjien mielikuvitusta...:think
                    sigpic
                    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                    Comment

                    • Italowestern
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 507
                      • Vantaa

                      On ne vaan niiiiin erilaisia kuiteskin.

                      Originally posted by Esko View Post
                      Tuosta voi ihmetellä M6:n ja normi Gallardon suorituskyky eroa. Jos Gallardo on urheiluauto, niin mikä se M6 on sitten? Jos et Superleggeraa tai LP560-4 mallia haikaile, niin ainakin itse unohtaisin Gallardon ja nauttisin M6:n kyydeistä jatkossakin!



                      tai jos ei riittänyt, niin...



                      Mitä tulee noihin vanteisiin, niin http://www.m5board.com/ auki ja sieltä selailemaan kuvia, niin eiköhän ne mieluisat vanteet löydy.
                      Ei noita Lamboja puissa kasva ja siksi ihan ainoa mitä voi juuri nyt edes harkita, on sellainen, joka löytyy jo kotimaasta. Minkä tahansa toisen yksilön kanssa olisi hintalappu vielä enemmän skai hai ja silti epäselvää, miten ko. yksilö toimii. Tuo yksilö on nyt alla ja alkaa hahmottua millainen autopersoona se on.

                      Se, mikä ei youtube-videoista mitenkään kovin kouriintuntuvasti välity, on se tunnelma minkä auto luo kuskilleen, eikä muu suorituskykykään oikeastaan kuin kiihtyvyys numeroina. Käytännössä nuo on aika erilaisia autoja monen asian suhteen. Toinen etumoottorinen takaveto ja toinen 4-vetoinen keskimoottoriauto ja se on vasta se pääero.

                      Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, jos tarjoutuu tilaisuus ajaa jollain tehokkaan puoleisella keski/takamoottoriautolla. Ferrari on siitä paha, kuten Porschekin, että kun takana ote lipsuu, niin ohjaamossa on oltava oikea rattimies, jolla taitoa ja pää kylmänä. Tuo Lambon 4-veto tekee siitä tosi helpon oloisen ajaa julmempiakin vauhteja kurveihin. No, ralliharrastajat kyllä tietää, mistä puhun.

                      Esim. Boxintie pimeällä oli kivoin ajaa 3-4 vaihteilla ja suurin osa meni 4:llä mukavasti. Valoisassa olisi helpompi ajaa, mutta sitten ei taas näkisi niin ajoissa vastaantulijoita. Boxintie on siitä kiva, että pimeässä ei tartte juurikaan nopeusrajoituksiakaan rikkoa, sen verran monta mutkaa siinä on ja kaikki tarttee katsoa huolella läpi..

                      M6:lla tuo sama Boxin tie oli "tasaisemman" tuntuinen ja sillä taas näki mutkissa hiukan paremmin noiden kääntyvien valojen ansiosta. Lisäksi siinä istuu aika paljon korkeammalla, joten pikku nyppylöiden yli näkee hiukan nopeammin kuin Lambolla. Hyöty sekin.

                      Sen voi myös sanoa, että moottoritie ei ole kovin kuuma kummallakaan autolla. (Siis Suomen nopeusrajoituksilla) Sinne meinaa nukahtaa, koska auto menisi iloisesti tuplavauhtia tai ainakin 1,5x rajoituksen mukaan mieluummin. Lisäksi kun Lambossa ei ole vakionopeussäädintä, niin hiukan turruttavaa kaasujalalle tuo "siirtymätaipale". Bemarissa taas sen asian hoitaa auto itse ja jalka voi rentoutua silloin kun tehtävää ei ole.

                      Urheiluautot on tehty "urheiluteille", ei välttämättä siis pelkästään radalle, vaan mukaville mutkateille kuten mopotkin.

                      Katsellaan noita vanteita vielä tarkemmin, kun on ensin päätetty kohde. Tosin Lambon synkistä grafiittivanteista tykkään kovasti, joten siihen ei pakko olisi pyöriä vaihtaakaan. Mutta ainahan voi suunnitella..

                      Sori.. taas aikaa tuhlaantui tähänkin nettiraapustukseen.
                      Last edited by Italowestern; 04-09-2009, 01:05.
                      sigpic
                      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                      Comment

                      • Italowestern
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 507
                        • Vantaa

                        Panamera onkin ovela peli..

                        Originally posted by jva View Post
                        Eihän siinä ollut päätä eikä häntää tuossa (nhk:n) kommentissa?!

                        Panamera voisi olla hyvä vaihtoehto M6:lle?!
                        Juu taisi olla nhk:lla huono päivä, kun netissäkin ottaa pattiin lukea koeajotarinoita. Mut makuasioistakin on aina mahdollista vääntää kättä.

                        Panamera on tosi vänkä ja hauskan oloinen laitos. Ainoa huono puoli Panamerassa yhtenä vaihtoehtona on tuo budjetti.. Ei taida ihan hetikohta saada kovin edullisesti kyseistä.. Pakko katella käytettyjä joka tapauksessa.

                        Mutta joku Porsche kyllä tarttee käydä testaamassa ihan hetkohta.
                        sigpic
                        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                        Comment

                        • Italowestern
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 507
                          • Vantaa

                          Toi on kyllä niin totta..

                          Originally posted by Tabio View Post
                          Tänään duunimatkalla: "jahas, vois kattoo onko ämmä pihassa" "MITÄ VIT..!" "Menikö se nyt ostaa sen Lambon?" Lambon wow-factory on kyllä ihan eri luokkaa kuin ämmässä
                          Juu, tuo wow-factor onkin paha rasti turhamaisuuden markkinoilla.. Lambo on hiukan kuin riikinkukko mustarastaan rinnalla..

                          Se on tosiaan visuaalinen luomus ja sellaisena tietty ihan omaa luokkaansa autona. Kun Bemulla kiihdyttää, niin vauhti kasvaa, mutta kun Lambolla kiihdyttää niin sukat alkaa pyöriä useiden katsojien jaloissa.
                          sigpic
                          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                          Comment

                          • Italowestern
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 507
                            • Vantaa

                            Mystinen ongelma saattaa lähestyä ratkaisuaan..

                            Sain juuri Laakkosen korjaamopäälliköltä toivon kipinää herättävää tietoa ämmän vian mysteeristä. Sinänsä uskomatonta, mutta kuitenkin sen verran loogista, että se voisi jopa vihdoinkin olla oikea syy ämmän sielunelämän skitsofreniaan.

                            Nimittäin, M6:n kone ei olekaan mielenkiintoinen pekästään BMW-fanien mielestä, vaan se on ollut kiinnostava myös Super-Hiiren mielestä. Sellainen oli nimittäin väsännyt Koneen yläkerran johtosarjojen sokkeloihin pesän...

                            Jyrsitty sitten oli tyynyksi hiukan kuparisäikeitä ja peitoksi kutistesukan suikaleita.

                            Meininki oli ollut messevä suurten tammenterhojen ja pähkinöiden keskellä suojassa M6:n alumiinisen konepeiton ja imusarjojen alla.

                            Mitkä olot ja mikä kyyti, tuumi Super-Hiiri, kunnes tyynyntäytettä oli tullut otettua pikkuisen liikaa ja alkoi alusvaatteissa kuumottaa kun sähköä hiukan karkaili Super-Hiiren bunkkaan, vaikka muuten kovasta menosta pitikin.

                            Niinpä Super-Hiiri joutui ottamaan pitkät ja koti jäi tyhjilleen. Vain tyhjä yksiö jäi ja sähkövika alkoi äityä jo auton kulunkin kannalta haittaavaksi, kunnes kone sippasi.

                            No, huomenna selviää, onko Super-Hiiren vessaksi valitseman ohjausyksikön vaihto riittävä operaatio palauttamaan M6 sinne, missä se tykkää olla, eli baanalle. Riippumattona ollut johtosarja onkin jo korjattu.

                            Jännitys tihenee...:think

                            Mutta mihin muutti Super-Hiiri?

                            Vakuutusyhtiö ja poliisi kaipaa tietoa Super-Hiiren liikkeistä. Jos näet siimahännän oman BMW:si konepeiton alla tai lähettyvillä, soita paikalliseen hätäkeskariin tai tuhoeläinrankkurille välittömästi. Kiinnijäämiseen johtavista vihjeistä maksamme palkkion.. Jos autosi alkaa esittää edellä mainittuja oireita, kannattaa moottorin imusarja purkaa heti ja asettaa sinne Super-Hiiriansa. Niitä saa tilattua vaikkapa Aku Ankan toimituksesta..
                            sigpic
                            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Italowestern View Post
                              Juu taisi olla nhk:lla huono päivä, kun netissäkin ottaa pattiin lukea koeajotarinoita. Mut makuasioistakin on aina mahdollista vääntää kättä.

                              Panamera on tosi vänkä ja hauskan oloinen laitos. Ainoa huono puoli Panamerassa yhtenä vaihtoehtona on tuo budjetti.. Ei taida ihan hetikohta saada kovin edullisesti kyseistä.. Pakko katella käytettyjä joka tapauksessa.

                              Mutta joku Porsche kyllä tarttee käydä testaamassa ihan hetkohta.
                              Minä olen ajatellut ostaa Panameran, uuden tai vanhan. Mulla on ikää jo liki 50veeeeee, joten se jääkin sitten mun vimoseksi kalliksi ostokseksi. Otan piiiiitkän lainan ja toivon, että Possu kestää. Ajavathan kaiken mualiman jupit nytkin pari-kolmekymmentä vuotta vanhoilla Porscheilla ihan katu-uskottavasti. Ajatuksena siis, ettei enää tarvi autoa vaihtaa. Pitää vaan kunnossa, niin aina on hulppea peli alla
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              • TFV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 3080
                                • Nurmijärvi

                                [


                                Mutta mihin muutti Super-Hiiri?

                                Tässä nähdään sen kaikkien nauraman lisävarusteen tarve. Yliäänikarkoitin.
                                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                                Comment

                                Working...
                                X