Originally posted by sipi
View Post
Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa
Collapse
X
-
Originally posted by BeemeR1 View PostKäyttekö oikeasti siellä räppäämässä? Pinta on paikka paikoin ihan paska. Lähiympäristöstä löytyy kyllä parempiakin pätkiä.
Comment
-
-
Originally posted by Italowestern View PostPS. Unelmia täytyy elämässä olla. Ne pitää mielen virkeänä ja pistää ihmisen yrittämään parastaan.
Tietysti välillä kyllä pitää muistaa myös pysähtyä nauttimaan siitä mitä on, koska autojen kanssa käy helposti niin että sen oman auton hienouden ja arvon (en puhu nyt rahallisesta arvosta) unohtaa kovin helposti ja siksi ei osaa välttämättä nauttia siitä niin paljon kuin voisi.
Niin minulle ainakin helposti käy..ja Italowesternin tilannettakin kun ajattelee niin M6 on autona ehdottomasti huippuluokkaa monessakin mielessä ja vaikka esim Viper säväyttääkin koeajolla, niin kannattaa muistaa että ehkä se säväytys on sittenkin vain ensihuumaa, totuuden ollessa sitten kuitenkin toinen..ja se oma nykyinen M6 sittenkin loppupeleissä parempi peli.
Huomaatteko muuten tuosta minkä kanssa unelma-autoilla on ilmeisen paljon yhteistä tunnepuolella...
Oli miten oli niin mukava on lukea kokemuksia erilaisten hienojen autojen koeajoista ja erityisen mielenkiintoiseksi ne tekee se, että kun koeajojuttuja lukee lehdistä, on niiden taustalla useimmiten takana se että toimittaja ei voi kovin rankasti haukkua mitään autoa..jos mielii jatkossakin saada autoja koeajoon ko maahantuojalta/valmistajalta.
Kun koeajaja on yksityinen henkilö, ei mielipiteitä ole kahlittu läheskään siten kuin autolehden toimittajan näkemykset on kahlittu. (toimittajat varmaan väittäisivät muuta..mutta en usko sitä väitettä)
Jep..ja sitäkin kannattaa muistaa että M6 on siis seki auto joka on aivan huippu ja monelle sellainen olisi unelmien unelma, joten liian helposti ei kannatta antaa tunteen viedä, kun on saanut M6:sen itselleen hommattua
Comment
-
-
Originally posted by jva View Post..niin kannattaa muistaa että ehkä se säväytys on sittenkin vain ensihuumaa, totuuden ollessa sitten kuitenkin toinen..ja se oma nykyinen M6 sittenkin loppupeleissä parempi peli.
Huomaatteko muuten tuosta minkä kanssa unelma-autoilla on ilmeisen paljon yhteistä tunnepuolella...
Ja itse topikkiin, on kyllä mieluisaa luettavaa ja vieläpä sellaiselta, joka pystyy tämän tason autoja vertailemaan.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Hyvä testitie se Boxi siltikin on muiden muassa.
Originally posted by BeemeR1 View PostKäyttekö oikeasti siellä räppäämässä? Pinta on paikka paikoin ihan paska. Lähiympäristöstä löytyy kyllä parempiakin pätkiä.
Toki nuo parempipintaiset tiet on paljonkin nautittavampia ajella ja niillä taas selviää sitten muita asioita. Suomen moottoriradoissa kun on se vika, että ne on hiukan liian töksähtäviä eli lyhyitä. Muutenkaan ei koeajolla kehtaa autoa radalle viedä, se kun oikeasti syö jarrupaloja ja voi aiheuttaa muutakin jäynää.
Mutta kuten sanoit, ei Boxin tie mikään räppäilytie varsinaisesti ole.sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Tuossa on kieltämättä ajatusta.
Originally posted by Esko View PostMukavaa luettavaa on tullut aimokaupalla, mutta olisiko jo uuden topicin paikka missä olisi nämä koeajot saman katon alla ja erillään itse M6:n showroom-topicista?
Tosin nämä koeajot on olleet hiukan tyyliin M6 vs. muut ja toisaalta taas ihmiset osaa jo etsiä noita koeajoja tästä topikista, kun niitä on tullut tänne ängettyä.
Mutta point taken.:thinksigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Niinpä..
Originally posted by jva View PostTulipa mieleen vielä että tuo on ihan totta ja kun unelmat liittyvät autoihin niin sen hyvä puoli on se että AINA löytyy jotakin joka on "parempi" kuin se unelma jonka on sillä hetkellä onnistunut saavuttamaan, joten autounelmien kanssa mieli kyllä pysyy virkeänä ja yritys korkealla jos/kun niitä unelmia haluaa toteuttaa.
Tietysti välillä kyllä pitää muistaa myös pysähtyä nauttimaan siitä mitä on, koska autojen kanssa käy helposti niin että sen oman auton hienouden ja arvon (en puhu nyt rahallisesta arvosta) unohtaa kovin helposti ja siksi ei osaa välttämättä nauttia siitä niin paljon kuin voisi.
Niin minulle ainakin helposti käy..ja Italowesternin tilannettakin kun ajattelee niin M6 on autona ehdottomasti huippuluokkaa monessakin mielessä ja vaikka esim Viper säväyttääkin koeajolla, niin kannattaa muistaa että ehkä se säväytys on sittenkin vain ensihuumaa, totuuden ollessa sitten kuitenkin toinen..ja se oma nykyinen M6 sittenkin loppupeleissä parempi peli.
Huomaatteko muuten tuosta minkä kanssa unelma-autoilla on ilmeisen paljon yhteistä tunnepuolella...
Oli miten oli niin mukava on lukea kokemuksia erilaisten hienojen autojen koeajoista ja erityisen mielenkiintoiseksi ne tekee se, että kun koeajojuttuja lukee lehdistä, on niiden taustalla useimmiten takana se että toimittaja ei voi kovin rankasti haukkua mitään autoa..jos mielii jatkossakin saada autoja koeajoon ko maahantuojalta/valmistajalta.
Kun koeajaja on yksityinen henkilö, ei mielipiteitä ole kahlittu läheskään siten kuin autolehden toimittajan näkemykset on kahlittu. (toimittajat varmaan väittäisivät muuta..mutta en usko sitä väitettä)
Jep..ja sitäkin kannattaa muistaa että M6 on siis sekin auto joka on aivan huippu ja monelle sellainen olisi unelmien unelma, joten liian helposti ei kannata antaa tunteen viedä, kun on saanut M6:sen itselleen hommattua
Kyllä tuosta nykyisestä Ämmästä on erittäin mukava nautiskella nyt melkeinpä päivittäin, kun se mystinen Superhiiren tekemä sähköpuolen modifikaatio lopulta saatiin renoveerattua originaaliin kuntoon.
Autoissa vain mennäänkin usein juurikin tuolle kuvailemallesi tunnepuolelle ja silloin pelkät faktat ei enää ole pelissä. On merkkiuskollisuutta, arvostuksia, ennakkokäsityksiä, visuaalisia ja äänellisiä makuasioita...
Ämmän parhaita puolia on aika vaikea muiden autojen puhtailla puolueettomilla teknisillä ominaisuuksilla lyödä, koska se on niin iso kasa mukavia asioita yhdessä paketissa. On tilaa ja sopivasti urheilullisuutta sekä mukavuutta, hyvät sterkat ja vielä ulkonäköäkin kotitarpeiksi. Äänetkin on vauhdissa "ok".
Miinuksena mielestäni vaan tuo hiukan outo ja "aneeminen" tyhjäkäyntisaundi, josta koneen mekaaniset äänet vie voiton voimakkuudessa ja toisaalta turhan paljon tehdasasetuksena päällä olevaa ajohallintaa, joka vaatii aina lähdettäessä useita nappien painalluksia.
Top Gearissa mr. May tykkäsi proseduureista mutta Jeremy Clarkson ei. Itse taidan olla enempi Jeremyn henkistä suuntaa edustava. M6:n koeajo oli varsin hauska ko. ohjelmassa. Porschehan sen vertailun vei aika selkeästi, jos oikein muistan. Ja keveys tietenkin tuo usein paremman ajan radalla.
Yksi asia on myös se, että normaali riittävän monipykäläinen automaattilaatikko uudenaikaisella nopealla vaihtotekniikalla olisi sivistyneempi ja toisaalta kova laatikko taas urheilullisempi paikaltaan lähdettäessä.
Nyt kun auto päättää siitä miten kytkin ottaa, niin tulee lähdettyä aina aika rauhallisesti liikkeelle ja sitten vasta kaasua. Jotenkin alitajuisesti sitä ajattelee, että tuo kytkinhässäkkä menisi rikki, jos polkisi paikaltaan täysillä menemään..
Käytännössä tuo on ehkä kuitenkin yhtä nopea kuin oma kovan laatikon käyttö olisi, mutta tunnelma olisi eri kun itse saisi päättää kuinka sitä kytkintä "polttaa" lähdössä.
Varsin laaja spektri vaikuttavia asioita siis.
Ferrarillahan on sellainen motto, että "Juuri hankkimasi uusi urheilu-malli on se kaikkien aikojen paras Ferrari."
.. kunnes julkistetaan seuraava.
Se on nimittäin aina taas entistäkin parempi. Ja niinhän sen pitää ollakin.Last edited by Italowestern; 24-07-2009, 22:00.sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Kas enpä tuota huomannutkaan..
Originally posted by grz View PostReplyjä 358
Katseluja 46000
Tähdityksiä 7
En panisi paljoa painoarvoa tähdille...
Keep up the good work, näitä arvosteluja on mukava lukea!
Aivan turhaan sitten funtsasin sitä asiaa. Eli koeajot jatkuu ja höpinät myös.Last edited by Italowestern; 24-07-2009, 21:39.sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
c0fein
Hyvä tosiaan, että tarinaa tulee lisää kokoajan
Taisit ajaa perässä n. 16.00 tänään rusalta tuusulanväylälle kohti kehä III. Näytin peukkua siinä kurvissa(beige ooppeli farkku)
Comment
-
Kas huomasinkin..
Originally posted by c0fein View PostHyvä tosiaan, että tarinaa tulee lisää kokoajan
Taisit ajaa perässä n. 16.00 tänään rusalta tuusulanväylälle kohti kehä III. Näytin peukkua siinä kurvissa(beige ooppeli farkku)
Ja huomasinkin, että näytit peukkua. On aina kiva tapa morjestaa kun tunnistaa. Hetken jo mietinkin, että kukahan tuo olikaan.
Sieltä suunnistinkin taas Porsche Centeriin ja pääsin näkemään kun ihka uudesta Suomen ensimmäisestä Panamerasta otettiin suojakalvot pois. Vielä puuttui luovutushuolto sekä tuosta ekasta esittelyautosta, että ekasta myydystä, joten 8-koneen käyntiä en päässyt vielä kuulemaan, mutta hieno auto päältä ja sisältä.
Voin kertoa, että erittäin laadukkaan ja hauskan oloinen Porsche. Tilaa on myös takana uskomattomasti vaikka se keskipaikka onkin vaan konsolia. Tuosta saisi 5-paikkaisen ihan iisisti ja ilman ahtautta.. Nyt on 4kpl hienoja jakkaroita eli Luxus-perheen luxus-urheiluauto. Ennakkoon myyty auto oli n.500hv Turbo-malli ja esittelyauto 4S-malli, jossa se n.400hv.
Kilowatit kuuluu nääs mun mielestä sähkönkulutusmittariin.
t. PekkaLast edited by Italowestern; 27-07-2009, 22:49.sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Originally posted by Italowestern View PostKilowatit kuuluu nääs mun mielestä sähkönkulutusmittariin.LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
Tuontiauto, mutta ei se haitannut asiaa..
Originally posted by Hasardi View PostOnko Italo tuo M6 ihan Suomesta ostettu uutena, vai hakiko joku ulkomailta? Meinasin että jos on tuontiauto, niin Laakkosen nihkeän palvelun ymmärtää...:think (niin hullua kuin se onkin!)
Ei palvelu silti mitenkään nihkeää ollut, vaan ihan ystävällistä ja positiivista.
Ainoastaan korjattava vika oli niin mystinen, että se ei vaan meinannut löytyä millään, kunnes sitten tuo tammenterho löytyi johtolangaksi.
Auto on tosiaan erään kaverin muuttoautona tuoma. Hän hankki tuon auton eräältä Bundesliigan pelaajalta kun sillä oli vain hyvin vähän ajettu.
Mutta kuten sanottu, kohtelu Laakkosella oli aivan asiallista. Mulla vaan meinasi mennä herne nenuun, kun ajattelin että he eivät osaa korjata autojaan.
Kun vika lopulta löytyi, niin aivan ymmärrettävää se oli, että hiukan kesti. Ei olisi ihan ensimmäisenä tullut mieleen, että kyseessä on jyrsijän tekemä sähkövika.:think
Nyt on auto toiminut kuin Sveitsiläinen kello. Menee kuin ihmisen mieli. Sakkorajalla mutta kun kohtuudella kiiruhtaa, niin ei porukat hermostu.Last edited by Italowestern; 28-07-2009, 21:24.sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
Comment