Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa
Collapse
X
-
Jepsis..
Originally posted by Peltsii View Post265/30R22 ja 295/25R22 pyörii ainakin kutosen alla mainiosti, valitettavasti tärkeää ET lukua en muista, mutta kyllä siellä isotkin kiekot pyörii
Kyllä nuo isot valssit on itselläkin pyörineet mielessä, josko vielä autossakin..sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Tää on hieno mutta vanha malli
Originally posted by Juhaska View Postsigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View Post
Täytyypä sanoa että jos on monelle asiaan vähemmän perehtyneelle vaikea arvioida 911-mallien ikää, niin enpä minäkään olisi osannut tätä Viperia sijoittaa oikeaan vuoteen!
Eurooppalaiset autot kyllä alan jo tuntemaan melko hyvin, mutta näin ne on meikäläiselle outoja nämä jenkit
Täytyy melkein joku päivä ihan mielenkiinnosta poiketa vilkaisemassa tuota kun se ei näytä tuhottoman kaukana majailevan.
Ei sillä että tuo olisi niitä autoja joihin olisin valmis rahaa laittamaan, mutta kiinnostava auto se silti on ja harvoin noita pääsee Suomessa läheltä näkemään, joten siinä mielessä kyllä kiinnostaa käydä katsomassa.Last edited by jva; 04-10-2009, 15:35.
Comment
-
-
Eikun koeajolle siitä.. =)
Originally posted by jva View PostNyt kenties melkein sanoisin että se oli NIMENOMAAN TUO yksilö!
Täytyypä sanoa että jos on monelle asiaan vähemmän perehtyneelle vaikea arvioida 911-mallien ikää, niin enpä minäkään olisi osannut tätä Viperia sijoittaa oikeaan vuoteen!
Eurooppalaiset autot kyllä alan jo tuntemaan melko hyvin, mutta näin ne on meikäläiselle outoja nämä jenkit
Täytyy melkein joku päivä ihan mielenkiinnosta poiketa vilkaisemassa tuota kun se ei näytä tuhottoman kaukana majailevan.
Ei sillä että tuo olisi niitä autoja joihin olisin valmis rahaa laittamaan, mutta kiinnostava auto se silti on ja harvoin noita pääsee Suomessa läheltä näkemään, joten siinä mielessä kyllä kiinnostaa käydä katsomassa.sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Vauhdin hurmaa Maserati GT V8 Coupe F1 Cambiocorsalla
Hiukan samankaltaisia väristyksiä kuin em. Viper, antoi myös uudehko 2007-mallinen erittäin vähän ajettu "Ferrari-koneinen" Maserati GT Coupe F1-vaihteistolla, joka löytyi Rinta-Joupin vaihtoautopuolelta.
Mutta aloitetaanpa alusta eikä mennä asioiden edelle..
Se on heti alkuun rehellisesti tunnustettava, että Maserati on onnistunut luomaan GT Coupésta sellaisen "fiilis-paketin" että oksat pois. Jo heti auton sisään astuminen nostaa tunnelman kattoon. Äärettömän tyylikäs ja laadukas sisusta, jossa yksityiskohtiin on annettu painoa. Takapaksistakin löytyy tilaa jokuselle laukulle tai vaikkapa Golf-bägille. Ei kuitenkaan aivan M6:n takaluukun tiloja, koska Maseratissa on bensatankki poikittain takapenkin takana. Bemussa se on sijoitettu alas, jolloin paksille jää reilusti tilaa, kuten jo aiemmin mainostettu, jopa kontrabassolle, kun suksiluukusta työntää kaulan. No, tässä ei suksiluukkua ole.
Auto tuoksuu aidolle "Maseratille", eli huippulaadukkaan nahan ja uuden auton tuoksu yhdessä. Kilometrejähän tässä on vasta hiukan reilu kymppitonni, joten autoa voi hyvin kuvailla sanoin "kuin uusi". Maseratin perinteinen laadukas korukello komeilee kojelaudan keskellä luoden linkin vanhoihin hyviin aikoihin, jolloin monet tiet olivat vielä rajoittamattomia, joskaan ei ehkä ihan nykyisen laatuisia.
Tässä huomaa kuskinpenkille istuessaan tyhmempikin heti, miksi jotkut autot maksavat hiukan enemmän.
Maseratin Auditorium-stereotkin soivat erittäin mukiinmenevästi. Hyvä äänentoisto on asia, jolle myös Bemun M6:ssa on antanut parin vuoden mittaan paljon arvoa.
Tämä yksilö on tullut ihan virallista kanavaa pitkin Suomeen ja on aluksi ollut puolitutulla asian harrastajalla vuoden päivät, joten hiukan olen aiemmin jo kuullut tästä autosta. Nyt kuitenkin viimein itse kuskin paikalla ja intoa piukassa.
Aiemmin kokeiltu Maseratin tämän korimallin alkuperäinen edustaja 3200 tuplaturbo on vielä tuoreessa muistissa ja sekin oli jo varsin riemukas paketti 368hv:n ja manuaaliaskin voimalla.
Itse tykkäsin tuossa alkuperäisessä korimallissa varsinkin hauskoista "bumerangi"-takavaloista, mutta tässä uudessa kopassa takavalot ovat hiukan tavallisemmat. Olisivat mielestäni voineet jättää nuo persoonalliset ledivalot paikalleen, mutta minkäs teet. Uuden on oltava uuden näköinen. Ihan kaikkein uusimmassa korimallissa Grand Sportissa taas takavalot on varsin hienot jälleen.
Korin muoto on varmasti 4-paikkaisten autojen kauneimpia, varsinkin keulan osalta. Kyllä nuo Italialaiset osaavat muotoilun. Se täytyy myöntää.
No, asiaan, eli käännetään kone tulille...
Lyhyen starttauksen kohokohta on käyntiin murahtavan kasin herääminen henkiin. Välittömästi huomaa, että nyt ei todellakaan olla tavallisessa perheautossa vaikka takapenkitkin löytyy. Iso plussa heti tuosta äänimaailmasta. Tuossa asiassa Bemun M6:n kymppikone jää armotta kakkoseksi vaikkei sitten huipputehossa jääkään. Saksalaiset ääniopistoon mars.
Vaikka huipputeho onkin tuossa Ferrarin ja Maseratin yhteistyön hedelmänä suunnitellussa V8:ssa kierroksen rajoittimella laitettu tuotantomalliin 395hv kohdalle ja Gransport-mallissa sport-putkiston ansiosta hiukan ylemmäs eli n. 405hv kohdalle, niin koneessa on enemmän potentiaalia, kuin huipputeho antaisi ymmärtää.
Koneen luonne on toki enempi kierroskone kuin esim. Dodge Viperissa mutta samankaltaista "rähinää" löytyy siitä pellin alta ja saundipuolelta rutkasti. Ja esim. M6:n vakioasetusten tehohan on samaa luokkaa, eli ihan mallikkaissa lukemissa ollaan. Pakko toistaa.. ääni on kylmiä väreitä nostattavan makea. Jopa makeampi kuin Ferrarissa, jossa on metallisempi korkeampi sointi. Sitä voisi vain kuulua vielä hiukan enemmänkin. No, putkiahan näihin kyllä löytyy.
Kisaversiossa noista 4,2-litraisista on otettu muutama kymmen heppa lisää ihan vain kierrosluvun rajoitinta muuttamalla ja hiukan jyrkemmillä nokilla, jotka sitten antaa race-tehoa enempi. Katukäyttöön tuo nykyinen kone on melkoisen nappi laitos. Uusimmassa Grand Sport mallissa on toki saatavilla 4,7-litrainenkin, joka toki vääntää vielä enempi, mutta se taas autona painaa hiukan enemmän, eikä enää ole kuivasumppukone.
Lisäksi tämä 4,2 litrainen kasikoneinen Coupé on aikamoinen herkkupala tekniikaltaan kuivasumppuineen ja nopeine F1 Cambiocorsa laatikoineen. Se onkin melko lähellä valmista kilpuria aktiivisine Sky-Hook alustoineen. Vain spoilerit ja madallukset puuttuvat.. Tai no, Gransport-mallissa ne saa vakiona, ei tosin ihan kisamadalluksia tai takaluukun lisäspoileria sentään.
Pienen pienestä vaihdetikusta saa D:n päälle ja eikun kaasua komisario Palmu. Mielestäni "oikea" vaihdekeppi olisi hauskempi, mutta tässä on ajateltu, että kaikki manuaalivaihdot tehdään rattivaihtimilla ja nehän kyllä tässä autossa toimii.
Tämä Maserati on varustettu myös lisävarustelistasta ruksatulla aktiivisella alustalla ja päätän ensin kokeilla pehmeämpää vakioasetusta. Alusta on silti selkeästi pintakovempi kuin M6 vakioasetuksilla eli erittäin jämäkkä. Silti ihan miellyttävän oloinen.
Rengasmelua kuuluu kyllä sisään, mutta ei mitenkään erityisen häiritsevästi huomioiden 18" vannekoon ja leveyden, joka on edessä 265 ja takana 285. Saatavana on makeita 19" vanteita, mutta niissä rengasmelu varmasti kasvaa. Valinta on vapaa.. Nämä ovat hiukan mukavammat.
Vaihdevivut ovat kiinni ohjauspylväässä, joten ne eivät M6:n tavoin "karkaa" käsistä jyrkissä kurveissa vaan ovat aina hyvin ulottuvilla. Renkaiden (Goodyear Eagle Sport) pito on erittäin vakuuttava, vaikkakin M6:n Michelin Pilot Sportit ovat vielä paremmat, varsinkin mukavuuden osalta. Pito niissä on samaa luokkaa.
Ja sitten on kokeiltava se laillinen hauskuus, eli motarin mutkarampista kiihdytys. VroooMM.. Pam!.. Vrooooomm Pam!.. Vrooooommmm.. AAAAAHHHH!!!
Ja sakkoraja meni jo, eli äkkiä himmausta kehiin.. Vaihteisto on todella nami, eli vaihtaa ehkä jopa paremmin kuin M6:n nopein asetus. ERiTTäin vakuuttavaa! Auto on tiessä kuin liimattuna. F1-vaihteinen Maserati kiihtyy nollasta sataan vain aavistuksen hitaammin kuin M6 eli 4,9 sekunnissa. Maserati GT Coupe on kevyempi, kuin M6, jonka ansiosta se on aavistuksen urheilullisemman oloinen käytökseltään. Lue "Hauskempi".
Vauhtia kun ei Suomessa saa kuitenkaan ottaa kovin paljoa Maseratin kakkosvaihteen kykyjen yli, niin ne M6:n sata ylimääräistä heppaa menee ikäänkuin harakoille. No, niitä tarvitaan jonkin verran isomman massan kiihdyttämiseen.
Moottoritiellä Maserati kulkee esimerkillisen hienosti ja vaan lisää laillista vauhtia jää kaipailemmaan. Se missä Panamera on mukava on Maserati taas urheilullinen. Panamerassa vajaa kahden tonnin paino tuntuu ja se ei lisää hauskuuskerrointa. Panamera on silti erittäin paljon kuljettajan auto, mutta jos nämä kaksi ja M6 laitetaan radalle, on helppo sanoa mikä on hauskin ja ketterin. Maserati ilman muuta.
Tämä yksilö on metallimusta eikä ihmiset tunnu sitä huomaavan sen enempää kuin M6:ttakaan. Lambomaisesta karnevaalifiiliksestä nyt puhumattakaan. Tähän koppaan kävisi mielestäni myös upeasti keltainen väri ja se muuttaisi asian varmasti oitis. Mielestäni musta on kuitenkin oikein hieno väri tähän autoon. Se pienentää takaosaston kokoa samoin kuin Panamerassakin, vaikkakin Maserati Coupé on kyllä selkeästi sivuprofiililtaankin kaunis siinä missä Panamera varmastikin jakaa jonkin verran mielipiteitä asian suhteen. Maserati on myös varsin siro verrattuna Panameraan, joka on oikeasti iso auto.
Laittelen vielä kuviakin tästä kaunokaisesta, kunhan ennätän. (ennätinkin jo..)
Ja sitten mutkaisemmalle tielle. "Sport"-nappi päälle ja näköjään vaikutus on positiivinen jälleen kerran. Alusta muuttuu vielä tukevammaksi ja kaasuvaste herkistyy, samaan tapaan kuin M6:ssakin.
Maserati on kuin iso mikroauto, siinä on pyörät kulmissa ja ote tiehen fantastinen. Hammastanko-ohjaus on erinomainen ja tunnokas, palaute kuljettajalle erittäin tarkka ja helppo aistia. Poissaolollaan loistaa Clarksonin haukkuma epäjohdonmukainen käytös, jos sellaista nyt on edes oikeasti ollutkaan. Jos on, se on varmaankin korjattu jo tätä edeltävässä vuosimallissa. Alusta on yksinkertaisesti loistava. Autoa on helppo ohjata sekä ratilla että kaasulla. Ja tehoa riittää myös alhaisilla kierroksilla. NAM!
Ehkä jotain lisäkiksejä voisi saada normaalista kovasta vaihdelaatikosta, mutta tämä F1 on kyllä oikein onnistunut laatikko. Huomattavasti urheilullisempi kuin aiemmin kokeiltu "aito" automaattivaihteisto, joka on ehkä kruisailuun hieno, mutta tämä on ajettavuudeltaan ihan eri luokkaa. JESSSS!
Leppoisaakin ajelua voi tällä kyllä suorittaa kunhan pääsee hiljalleen ensin niistä pienistä sarvista eroon, jotka tämä auto heti ekan kaasutuksen jälkeen kasvattaa kuljettajan päähän. Melkoinen paholainen on tämä raaseri menemään.
No, eihän se koeajolenkki valitettavasti koskaan jatku ikuisesti, mutta pimeä kuitenkin ehti välissä tulla ja niinpä voi sanoa jotain valoistakin. Ne on yllättävän hyvät vaikkakin niissä on hassu keskikeila, joka on kirkkaampi kuin laidat. Liekö oikein suunnattu, mutta näillä lyhyillä näkee melkein yhtä pitkälle kuin huonoilla pitkillä valoilla, joka on iso etu yöajossa. Lisäksi ajovalojen kupujen muoto on sellainen, ettei ne likaannu oikeastaan lainkaan. Aivan kuten kuutossarjalaisten takavalot. Ne ei kuraannu ajossa.
Lopulta kotiportista sisään ja vielä pari iloista kaasutusta. Sitten kone seis.
Mainio Italian pakkaus! Näissä on luonnetta ja karismaa roppakaupalla!
Omaan kuutos-ämmään verrattuna varusteista puuttui pitkä litania eli HUD, navi, bluetooth ja vakionopeussäädin yms. jotain muuta pientä, joten hiukan "karvalakkimalli" ämmään verrattuna siltä osin, mutta itse tärkein eli auto ja alusta koneineen on mahtava pakkaus. FANTASTICO!
Että tällasta hehkutusta. Voi olla että olen hiukan puolueellinen Maseratin arvostelun suhteen, koska myönnän olevani jonkin asteinen "Marsu" fanikin, mutta yhtäkaikki, kyllä se takuulla hieno auto on. Mutkatielle vie autosen mieli.
Erinomainen vaihtoehto myös kuutossarjalaiselle. Jos joku epäilee Maseratin laatua, niin autoilla on kolmen vuoden takuu, jota tässäkin yksilössä on vielä vajaa vuosi jäljellä ihan tehtaan puolesta. Omassa Maseratissani oli taannoin hyvin vähän ongelmia niiden reilun neljän vuoden aikana, jona se minulla uudesta saakka oli. Eli suosittelen lämpimästi.Last edited by Italowestern; 18-12-2010, 23:38.sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Taas oli hyvää ilta lukemista
Originally posted by Italowestern View Post
Itse tykkäsin tuossa alkuperäisessä korimallissa varsinkin hauskoista "bumerangi"-takavaloista, mutta tässä uudessa kopassa takavalot ovat hiukan tavallisemmat.
sigpic
2006 Z4 ///M
2009 Mercedes W639 111cdi
Comment
-
-
Originally posted by Italowestern View PostTässä huomaa kuskinpenkille istuessaan tyhmempikin heti, miksi jotkut autot maksavat hiukan enemmän.
-ämmään verrattuna varusteista puuttui pitkä litania eli HUD, navi, bluetooth ja vakionopeussäädin yms. jotain muuta pientä, joten hiukan "karvalakkimalli" ämmään verrattuna siltä osin, mutta itse tärkein eli auto ja alusta koneineen on mahtava pakkaus. FANTASTICO!
Muutenkin kuvissa melko pliisu tuo sisusta eikä muotoilu ainakaan minuun iske yhtään :think
Ajo-ominaisuudet toki kompensoi noita puutteitaLast edited by _nixu_; 14-10-2009, 09:57.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Makuasioista on helppo olla erimieltä
Originally posted by _nixu_ View PostVoi luoja miten kamala ratti on tuollaisessa urheiluautossa. Ihan kuin joku perusruori e60:stä
Muutenkin kuvissa melko pliisu tuo sisusta eikä muotoilu ainakaan minuun iske yhtään :think
Ajo-ominaisuudet toki kompensoi noita puutteita
Sisusta ja auto ulkoapäinkin on luonnossa paljon hienommat kuin kuvissa. Ja viimeistään ajettaessa pikkupuutteet unohtaa melko nopiasti.sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Onhan tuo Maserati aika erikoinen paketti :think
Itse kuvasin taannoin 3200GT:n (645i kanssa) ja kyllä Maseratista jäi lähtemätön vaikutus, ulkonäön, äänen ja suorituskyvyn puolesta, vaikka auto olikin Blue on Blue yhdistelmällä..
E84 BMW X1 2.0d XDrive
Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
ex: BMW E46 330CiA Individual
Comment
-
-
Originally posted by ///Mikko View PostOnhan tuo Maserati aika erikoinen paketti :think
Itse kuvasin taannoin 3200GT:n (645i kanssa) ja kyllä Maseratista jäi lähtemätön vaikutus, ulkonäön, äänen ja suorituskyvyn puolesta, vaikka auto olikin Blue on Blue yhdistelmällä..
Noissa pyöreissä muodoissa tekee varmaankin kuvaamisen vaikeaksi se, että hiukankin liian läheltä kuvattaessa auton mittasuhteet eivät tule oikealla tavalla esiin, vaan auto vaikuttaa jotenkin liian pyöreältä. Sitten luonnossa auto onkin yllättäen tosi makean näköinen. Sun kuvat on onnistuneempia kuin nuo omat pikaräpsyt aiheesta. Osin ehkä tuon värinkin ansiosta.sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Last edited by Italowestern; 18-12-2010, 23:37.sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Juuri tämä.
Originally posted by mupelo View PostSimo ruumishuoneelta moi, tästä kiva Maserati, vain ysiysi.
http://www.nettiauto.com/maserati/coupe/2741249sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
Comment