Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by Robi View Post
    Vaikkakin viimeksi eilen kuulin Shellin myyjän kertovan että 95 E10 kerää kuulemma tuhottoman paljon vettä jollei tankki ole pääsääntöisesti täynnä. Eli sanoi että jääneston käyttö on tolla E10:llä käytännössä välttämätöntä...98:lla taas ei.
    95E10:iä en laita mihinkään autoon pl. jos ilmaiseksi saa. Pitää mennä tolla 98:lla ja Masinolilla, ei hänestä haittaakaan liene kuten todettiin edellä.

    Muistu vaan tosta vanhuksen nykimisestä ammoinen kaasari-Eskortti joka ilmaisi tasan tarkkaan aina jos tankissa ei ollut jäänestoa.


    Originally posted by nullzwei View Post
    Yllättävän monelle "vanhemmallekin" autolle löytynyt CO2-päästöarvo.
    Mikä lie tietolähde?
    http://www.ultimatespecs.com/car-specs/BMW#E30
    Vedän hatusta että Kalifornian päästöjuttujen takia tmv. niitä on mittailtu jo isonvihan aikaan? Jos meni väärin otan fifty-fiftyn ja ostan vokaalin.
    Last edited by petrolhead; 15-01-2012, 21:53.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      Originally posted by petrolhead View Post


      Vedän hatusta että Kalifornian päästöjuttujen takia tmv. niitä on mittailtu jo isonvihan aikaan? Jos meni väärin otan fifty-fiftyn ja ostan vokaalin.
      Mitähän tulli sanois kun esittäis tuollaiset päästöarvot, esmes E30?

      Comment

      • asis
        BTCF Member
        • Mar 2009
        • 1138
        • Joensuu

        Voiko kampiakselin asentotunnistin olla sökö, koska bensapumpulle ei tule virtaa ja auto kuitenkin lähtee käyntiin, jos pumpulle iskee suoran virran?

        Tuonne kirjottelin myös tästä samasta ongelmasta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=138970&page=3

        Ihan on sormi suussa tuon vehkeen kanssa.
        E39 540iA M-Sport Imolarot II
        E36 323i touring
        Volvo V70 2.4D mk3
        Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
        Honda Civic 1.4 4d ES
        Chevy Caprice Classic
        ex:
        E32 730iA
        E39 528i Calypsorot metallic
        E36 325i x2

        Comment

        • Löwen
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 387
          • Finnland

          asiksen auto johdon päähän niin selviää. Kysympähän täällä vaikka tätä kun nyt mietityttää, eli voiko paisuntasäiliöstä vuotanut neste höyrystyä ikkunoiden sisäpinnalle? Neste jää lillumaan jonnekin syylärin alapuolella olevaan muovikouruun ja noin 3dl/200km joutuu lisäämään. Kyseessä M50 kattila e34 kopassa ja joo, ihan itse kehittelin tuon teorian koska pelkkä ajatus lämppärin kennon vaihdosta syletyttää.

          Ois mulla uusi paisari tuossa pöydällä jo väijymässä jahka lämpöseen pääsee ropaamaan.
          Last edited by Löwen; 19-01-2012, 16:37.
          MB E220CDI '10 Braun

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Löwen View Post
            asiksen auto johdon päähän niin selviää. Kysympähän täällä vaikka tätä kun nyt mietityttää, eli voiko paisuntasäiliöstä vuotanut neste höyrystyä ikkunoiden sisäpinnalle? Neste jää lillumaan jonnekin syylärin alapuolella olevaan muovikouruun ja noin 3dl/200km joutuu lisäämään. Kyseessä M50 kattila e34 kopassa ja joo, ihan itse kehittelin tuon teorian koska pelkkä ajatus lämppärin kennon vaihdosta syletyttää.

            Ois mulla uusi paisari tuossa pöydällä jo väijymässä jahka lämpöseen pääsee ropaamaan.
            Kyllä se on lämppärinkenno.

            Comment

            • Löwen
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 387
              • Finnland

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Kyllä se on lämppärinkenno.
              Kiitos
              MB E220CDI '10 Braun

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                taas söhähti silmää vanne showroom topikista aiheena "vanteiden ihmeellinen ET:n muuttuminen"
                joten ajattelin söhäistä vähän muurahaispesää täällä, sillä minun järkeeni nyt vaan ei mahdu että mihin se ET muuttuu jos vanteeseen vaihdetaan VAIN ulkolippi, sillä vanteen keskiöhän on paikoillaan suhteessa sisäkehään, eli mielestäni vanteen leveys vain muuttuu eikä ET.

                tunteeko kukaan muu samanlaista pistoa syämmessä?
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • V W
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 335
                  • Salo

                  Originally posted by Eepo View Post
                  taas söhähti silmää vanne showroom topikista aiheena "vanteiden ihmeellinen ET:n muuttuminen"
                  joten ajattelin söhäistä vähän muurahaispesää täällä, sillä minun järkeeni nyt vaan ei mahdu että mihin se ET muuttuu jos vanteeseen vaihdetaan VAIN ulkolippi, sillä vanteen keskiöhän on paikoillaan suhteessa sisäkehään, eli mielestäni vanteen leveys vain muuttuu eikä ET.
                  Eikös tuo ET-luku juurikin ilmaise kiinnityspinnan etäisyyden vanten keskilinjasta

                  Ois kyllä kätevää kun olisi joku standardi sen kiinnityspinnan sisäpuoleisen tilan tarpeen ilmaisuun,ei tars aina niin pähkäillä tai vaan kokeilla
                  Ford 4500 :think Nuffield
                  Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                  Kawasaki ZX-12R
                  Borat

                  Comment

                  • Eepo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 5388
                    • Tampere

                    Originally posted by V W View Post
                    Eikös tuo ET-luku juurikin ilmaise kiinnityspinnan etäisyyden vanten keskilinjasta
                    Tätäpä tulikin pähkäiltyä joskus, ja sitten sattui eräs tapaus.

                    Vakio BBS Rm (malli joku) ET on 33 ja 1" lipalla, ja E21:seen ei mene 15" yli 20 ET:llä.
                    No sitten kun vaihdat siihen Rm:ään vaikka 3" lipan, niin joidenkin mielestä se ET on muuttunut, mutta mitäs nyt ku se vanne ei vieläkään pyöri siinä E21:sen etunavassa ottamatta kiinni raidepäähän?

                    eikös tässä nyt ole jotain hassua niille jotka väittävät että se et muuttuu? :think:
                    -Harley Davidson Sportster - 89-
                    -Harley Davidson softail -89-
                    -Suzuki PV50 -86-

                    Comment

                    • basso72
                      BTCF Member
                      • Dec 2004
                      • 1837
                      • Ylä-Pinsiö

                      Originally posted by Eepo View Post
                      Tätäpä tulikin pähkäiltyä joskus, ja sitten sattui eräs tapaus.

                      Vakio BBS Rm (malli joku) ET on 33 ja 1" lipalla, ja E21:seen ei mene 15" yli 20 ET:llä.
                      No sitten kun vaihdat siihen Rm:ään vaikka 3" lipan, niin joidenkin mielestä se ET on muuttunut, mutta mitäs nyt ku se vanne ei vieläkään pyöri siinä E21:sen etunavassa ottamatta kiinni raidepäähän?

                      eikös tässä nyt ole jotain hassua niille jotka väittävät että se et muuttuu? :think:
                      Ei ole. Tuossahan se juuri selitettiin,että se vanteen leveys vaikuttaa Et-lukuun. Tuolla sun logiikalla siis 10 x 15 et 19 vanne sopii e21:een eteen.
                      sigpic
                      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                      320i -77

                      Comment

                      • Eepo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 5388
                        • Tampere

                        Originally posted by basso72 View Post
                        Tuolla sun logiikalla siis 10 x 15 et 19 vanne sopii e21:een eteen.
                        no kai se ET19 menee sinne paremmin kuin ET33, tuosta 10" en sitten ole enää niin varma meneekö sen puolesta
                        -Harley Davidson Sportster - 89-
                        -Harley Davidson softail -89-
                        -Suzuki PV50 -86-

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8257
                          • Järvikylä (Nakkila)


                          mitta B on ET. miten käy vanteen keskilinjan jota katkoviiva kuvastaa, kun lippiä kasvatetaan? aivan se siirtyy ulommas. no mitenkä käy mitan B eli ET?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Eepo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 5388
                            • Tampere

                            Originally posted by peto2 View Post
                            mitta B on ET. miten käy vanteen keskilinjan jota katkoviiva kuvastaa, kun lippiä kasvatetaan? aivan se siirtyy ulommas. no mitenkä käy mitan B eli ET?
                            Kyllä olen tietoinen tästä.
                            mutta ei vaan mene jakeluun mulle, jos vanteeseen vaihtaa leveämmän ulkolipin ja et:n pitäisi muuttua ja siltikään se ei pyöri ottamatta kiinni mihinkään

                            Edit: toisinsanoen siis purettavaa vannetta ei välttämättä kannata ostaa jos ei tiedä vanteen alkuperäistä ET lukemaa enne muutosta, koska voi käydä ettei se menekkään sinun autoon
                            -Harley Davidson Sportster - 89-
                            -Harley Davidson softail -89-
                            -Suzuki PV50 -86-

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16417
                              • Asikkala

                              Originally posted by Eepo View Post
                              Kyllä olen tietoinen tästä.
                              mutta ei vaan mene jakeluun mulle, jos vanteeseen vaihtaa leveämmän ulkolipin ja et:n pitäisi muuttua ja siltikään se ei pyöri ottamatta kiinni mihinkään

                              Edit: toisinsanoen siis purettavaa vannetta ei välttämättä kannata ostaa jos ei tiedä vanteen alkuperäistä ET lukemaa enne muutosta, koska voi käydä ettei se menekkään sinun autoon
                              Ulkolippa levenee = koko vanne levenee ja et pienenee = sisäreuna on samassa kohtaa kuin ennen muutosta, siksi se ei edelleenkään mahdu pyörimään.

                              Comment

                              • basso72
                                BTCF Member
                                • Dec 2004
                                • 1837
                                • Ylä-Pinsiö

                                Originally posted by Eepo View Post
                                Kyllä olen tietoinen tästä.
                                mutta ei vaan mene jakeluun mulle, jos vanteeseen vaihtaa leveämmän ulkolipin ja et:n pitäisi muuttua ja siltikään se ei pyöri ottamatta kiinni mihinkään

                                Edit: toisinsanoen siis purettavaa vannetta ei välttämättä kannata ostaa jos ei tiedä vanteen alkuperäistä ET lukemaa enne muutosta, koska voi käydä ettei se menekkään sinun autoon
                                Eli et ole ymmärtänyt mitä et-luku tarkoittaa,vaikka sitä on oikein kuvankin kanssa selitetty. Parempi,kun ostelet vaan alkuperäisiä vakiovanteita.
                                sigpic
                                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                                320i -77

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎