Mitenkäs ootte noi kehän pultit irrotelleet. Kyseessä siis bbs RC090 ja pultithan on booreilla. ei lähde paukuttelemalla kumivasaralla ja rautatapilla. Kannattaako esim toholla lämmittää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanteiden kiillotus..
Collapse
X
-
Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
-
-
Originally posted by Bemarnisti View Postkokeilin myös suoraan paperihionnan jälkeen hinkata tuota metal polishia, mutta sillä en saanut läheskään yhtä syvää kiiltoa kun tuolla autosolilla..:think
Tässä kuva viimekesältä ylläolevalla reseptillä kiillotettuna, kuva otettu yli 3kk kiillotuksen jälkeen ja vähän pölyisetkin ovat tuossa kuvassa:
Comment
-
-
Originally posted by Juhi$ View PostKyllä itse ainakin huomasin selvästi että autosol oli karheampaa tavaraa kuin glymin metal polish. Parhaimman tuloksen ainakin itse sain kun ensin veti autosolilla ja viimeisenä tuolla glymin metal polishilla ja kunnon rättilaikalla tottakai. 2000 asti hinkkasin paperilla ennenkuin aloin noilla tahnoilla läträämään.
Tässä kuva viimekesältä ylläolevalla reseptillä kiillotettuna, kuva otettu yli 3kk kiillotuksen jälkeen ja vähän pölyisetkin ovat tuossa kuvassa:
joo siis kyllähän sen selkeästi huomaa kun noita tahnoja levitää vanteelle että autoglymi on huomattavasti ohuempaa ja miedommin hiovaa kuin tuo autosoli..
täytyis varmaan kattoo jos vielä kokeilis laikalla hieroo tota glymiä:think.
sä varmaan hieroit aka monta kierrosta/kerrosta noita tahnoja?
Comment
-
-
Originally posted by Bemarnisti View Postjoo siis kyllähän sen selkeästi huomaa kun noita tahnoja levitää vanteelle että autoglymi on huomattavasti ohuempaa ja miedommin hiovaa kuin tuo autosoli..
täytyis varmaan kattoo jos vielä kokeilis laikalla hieroo tota glymiä:think.
sä varmaan hieroit aka monta kierrosta/kerrosta noita tahnoja?Last edited by JonasG; 03-03-2010, 21:26.
Comment
-
-
Originally posted by Bemarnisti View Postjoo siis kyllähän sen selkeästi huomaa kun noita tahnoja levitää vanteelle että autoglymi on huomattavasti ohuempaa ja miedommin hiovaa kuin tuo autosoli..
täytyis varmaan kattoo jos vielä kokeilis laikalla hieroo tota glymiä:think.
sä varmaan hieroit aka monta kierrosta/kerrosta noita tahnoja?
Välillä pyöritin tuota teräsharjaa vasten että sai kertynyttä paskaa vähän irti tuosta laikasta. Yhdellä tuollaisella sain kiillotettua koko kierroksen vanteita, keskiöt myös. Tuo kiinnityskarakin on helppo tehdä itse sopivan pituisesta pultista, parista isosta prikasta ja sitten mutterilla kiinni, jos ei mistään valmista ja sopivaa löydä.
Comment
-
-
Originally posted by JonasG View PostUsko/kaa, vesihiontaa 3000 saakka ja muutama kerta metalpolishia perään niin teillä on jo kromin tasoista pintaa. Avainsana on tuo että hioo sen sinne 3000 saakka ja kunnolla.
Comment
-
-
Tehdään ne hommat kunnialla loppuun jos olisit heti tehnyt kunnolla olis aikaa säästynyt...Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
Originally posted by Bemarnisti View Posthmmm... en oikei tohon kyllä usko.. aika moni täällä kuitenki jättää hionnit jo johonki 1500.. mut voi tietty ollakki.. ite veikkaan että noi mun pohjat ei o vaan parhaat mahdolliset... vitut kyllä jaksa enää alusta alottaa... varmaan joku 20 tuntia jo menny noihin... :think
No älä sit, siinähän hinkaat sitte. Kyllähän täällä moni siihen 1500 lopettaa mutta kiilto on sit sen mukaista.Last edited by JonasG; 03-03-2010, 23:41.
Comment
-
-
Originally posted by Osmis View PostMitenkäs ootte noi kehän pultit irrotelleet. Kyseessä siis bbs RC090 ja pultithan on booreilla. ei lähde paukuttelemalla kumivasaralla ja rautatapilla. Kannattaako esim toholla lämmittää?
paa vaikka työhanskoja pöydälle vanne (sisäpuoli ylös) siihen hanskojen päälle ja yks terävä napautus muovivasaralla niin pultti tippuu pöydälle.
itselläni tuskin kertaakaan purettu vanteita ja kertanapaus (mutta silti mahdollisimman lujaa).
kumivasaralla ja metalli-tapilla on nätti lyyä pultit takas paikalleen.
Comment
-
-
Itsekin hiukan pääsin kiillottelemaan. aluksi lakka pois nitromorssilla, jonka alta paljastuikin yllättävän tasainen kiiltävä pinta joten ei hirveitä hiomisia tarvinnut. vesihionnan suoritin jollain 3M 40µ paperilla mitä käytämme töissä painosylinterien kiilloituksessa. sen jälkeen lunppulaikkaan SONAX Chrome & AluPaste ja itse olen tyytyväinen lopputulokseen.
KännykamerallaLast edited by Heiska; 09-03-2010, 15:51.
Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU
Comment
-
-
Originally posted by Heiska View PostItsekin hiukan pääsin kiillottelemaan. aluksi lakka pois nitromorssilla, jonka alta paljastuikin yllättävän tasainen kiiltävä pinta joten ei hirveitä hiomisia tarvinnut. vesihionnan suoritin jollain 3M 40µ paperilla mitä käytämme töissä painosylinterien kiilloituksessa. sen jälkeen lunppulaikkaan SONAX Chrome & AluPaste ja itse olen tyytyväinen lopputulokseen.
Kännykameralla
Comment
-
-
Itse voin suositella myös muuta konstia kuin hioa kädet rakoilla jopa 2000 karkeutta hienommille papereille asti ennen lopullista kiillotusta. Kuvat nyt on todella paskoja kun hätäisesti kävin kännykällä näpsäsemässä mutta kai niistä näkee että kiiltäähän ne. Ei siis juurikaan häpeä tehdas uuden kehän vieressä.
KUVA 1
KUVA 2
Ja nuo siis kiillotettu menetelmällä:
1. Hionta 400 paperille asti, hapettumat pois vähän karheammilla papereilla (vaikka 120 ja 240)
2. Sisal-laikalla kiillotusvahatangon kanssa pinta niin sileäksi kuin sillä tulee
3. Kiillotus rättilaikalla hienomman kiillotusvahatangon kanssa
4. Viimeistely wanhalla sukalla ja Autoglymin metal polishilla. Saman asian voi hoitaa muillakin mömmöillä, esim Alumagic litkulla ja pehmeällä rätillä.
Kukin tekee niinkuin mieleisekseen haluaa, itseä tuo loputon hiominen ei oikein nappaaLast edited by Tuiske; 09-03-2010, 19:23.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
Comment