Itsekkin tuota sinolia kokeilin vanteiden kehiin, vedin vain talouspaperilla pyyhkien pintaan ja annoin kuivua siihen. :think Kiilto ei mielestäni huonontunut. Kehät pyyhkäisin ensin läpi auto glymin metal polishilla, jolla tuli hiukan lisää kiiltoa edelliseen autosol käsittelyyn verrattuna..
Vanteiden kiillotus..
Collapse
X
-
Hioin ja kiillotin huulet vanteista. Sinolia pyhkiin puuvillarätillä yhden vanteen huuleen ja kun se kuivu siihen niin likainen siitä tuli. Kiillotin vaan puhtaalla rätillä sit pois sen. Muut vanteet vahasin autoglymin punasella ja pinta pysy hyvin kiiltävänä.530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Täytyy itsekkin tuota sinolia testata, mutta enpä kyllä glymin punaista miksikään kuraksi kuitenkaan sanoisi!Originally posted by Sami. View Post
Se sinoli pyyhitään heti pois eikä anneta kuivua siihen.. ei siis koko vannetta kerralla lutrata, vaan pikkuhiljaa.
Ja turhapa tätäkään tänne oli kirjotella kymmenenteen kertaan, jos kerta ne glymin kurat on teidän mieleen, ni antaa mennä vaan niillä sitte jatkossakin
Comment
-
Njoo vähän ehkä huonosti laitoin ton, mut tuntuu vaan olevan kaikilla se asenne, että glymi on numero uno näissä autohommisa ja muut hyi yäk.Originally posted by Juhi$ View PostTäytyy itsekkin tuota sinolia testata, mutta enpä kyllä glymin punaista miksikään kuraksi kuitenkaan sanoisi!eDIRTYkliks
Comment
-
Jos Suizan vanteita kiillotat niin, että puolat jäävät valkoisiksi ja lipin haluat kiiltäväksi, niin ostat Nitromorssia ja maalarinteippiä. Maalarinteipillä rajaat ne kohdat jotka haluat pitää valkoisina ja sitten vaan nitromorssia, josta haluat maalit pois. Kiiltää heti ilman hiomista ainakin japskipyörissä.Originally posted by ruupanen View PostNiin hienoilta näyttänyt noi teidän biilien vanteiden bling bling kiilto, et iski himo rueta kiilottelee enempi suizan alumiini osia. Joku ex omistajistahan tuota on jo varmaankin hinkkaillut, kun jonkun verran kiiltää.
Mites arvon gurut kannattaa lähteä mahdollisimman hyvää kiiltoa hakemaan? Tartteeko hioa ollenkaan vesissä, vai suoraan Autosolilla hinkkaamaan ja lopuksi esim. tällä : http://www.laikat.com/kauppa/product...roducts_id/384
Lähtökohtahan on tälläinen :

Rungossa ja haarukassa on jonkinlainen pinnoite, joka pitää ensiksi hioo puhki, jonka jälkeen vain hiontaa.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
No jos kokeileen sinolia ja sillä tulee paskaa jälkeä. Ja sattuu olemaan vahapurkki glymiä vieressä ja se toimii paremmin, niin kumpikohan sillon pitäs valita?? hmm... Mut pitääpä ens kerralla kokeilla tota sinolia tuon tyylin mitä ylempänä mainittu ja katotaan toimisko paremmin.Originally posted by Hammu View PostJos glymiä pitää jumaltuotteena niin on kyllä vitun yössä.530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
miten mahtaa mennä ihan kädestä pitäin ohje tuon kiillotetun pinnan suojaukseen?
Kun sain omat vanteet kiillotettua tuossa vajaa kuukausi sitten ja laitoin vedellä ja saippualla pesun jälkeen autoglymin mustan päälle, niin eiköhän heti ensimmäisen sateen jälkeen ollut mahdottomat hapettumat vanteissa. No eikun taas lumputtamaan ja tällä kertaa putsasin tinnerillä aivan puhtaaksi ne huulet jonka jälkeen pesu ja lopuksi usiampi kerros vahaa päälle. Niin eiköhän taas olleet saman näköset.
Seuraavaksi kokeilin vielä tuota sinoliakin ja paria muuta vahaa, mutta ei mitään vaikutusta. Nuo on kohta taas saman näköiset mitä alotettaessa ja helvetillinen työ mennyt hukkaan.
Eli mitä teen väärin vai eikö kiillotettu alumiini kestä ollenkaan vettä pinnassa?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Mikäli tämä efekti on tapahtunut tämän vuoden puolella, niin se on varmasti suolan syytä. Koko talvi sitä kuraa on teille kylvetty, niin se ei ensimmäisten sateiden aikana siitä mihinkään katoa. Itse olen vanteiden keskiöt maalannut ja vahannut. Reunat on puhtaalla alumiinipinnalla ja pelkällä metal polishilla vedetty. Hyvin kestää kun pesee riittävän usein ja välillä uusi kerros metal polishia. Tuo suola tappaa kyllä alumiinin heti.Originally posted by Pazi88 View Postmiten mahtaa mennä ihan kädestä pitäin ohje tuon kiillotetun pinnan suojaukseen?
Kun sain omat vanteet kiillotettua tuossa vajaa kuukausi sitten ja laitoin vedellä ja saippualla pesun jälkeen autoglymin mustan päälle, niin eiköhän heti ensimmäisen sateen jälkeen ollut mahdottomat hapettumat vanteissa. No eikun taas lumputtamaan ja tällä kertaa putsasin tinnerillä aivan puhtaaksi ne huulet jonka jälkeen pesu ja lopuksi usiampi kerros vahaa päälle. Niin eiköhän taas olleet saman näköset.
Seuraavaksi kokeilin vielä tuota sinoliakin ja paria muuta vahaa, mutta ei mitään vaikutusta. Nuo on kohta taas saman näköiset mitä alotettaessa ja helvetillinen työ mennyt hukkaan.
Eli mitä teen väärin vai eikö kiillotettu alumiini kestä ollenkaan vettä pinnassa?Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
Minkä merkkiset vanteet? Varmaan tuolla alumiinin laadullakin on vaikutusta siihen kuinka nopeasti hapettuu. :thinkOriginally posted by Pazi88 View Postmiten mahtaa mennä ihan kädestä pitäin ohje tuon kiillotetun pinnan suojaukseen?
Kun sain omat vanteet kiillotettua tuossa vajaa kuukausi sitten ja laitoin vedellä ja saippualla pesun jälkeen autoglymin mustan päälle, niin eiköhän heti ensimmäisen sateen jälkeen ollut mahdottomat hapettumat vanteissa. No eikun taas lumputtamaan ja tällä kertaa putsasin tinnerillä aivan puhtaaksi ne huulet jonka jälkeen pesu ja lopuksi usiampi kerros vahaa päälle. Niin eiköhän taas olleet saman näköset.
Seuraavaksi kokeilin vielä tuota sinoliakin ja paria muuta vahaa, mutta ei mitään vaikutusta. Nuo on kohta taas saman näköiset mitä alotettaessa ja helvetillinen työ mennyt hukkaan.
Eli mitä teen väärin vai eikö kiillotettu alumiini kestä ollenkaan vettä pinnassa?Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Niinkin erikoinen merkki kun shaper. Luulis noitten kestävän hapettumista, kun vissiin tehtaaltakin ollut kiillotettu tuo huuli. Mutta pitää toivoa että johtuu tuosta suolasta, kun tosiaan nyt olleet viimeset 3 viikkoa alla.Originally posted by Tomba87 View PostMinkä merkkiset vanteet? Varmaan tuolla alumiinin laadullakin on vaikutusta siihen kuinka nopeasti hapettuu. :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Halpis merkki ja varmasti tehtaan jäljiltä ollut lakka pinnassa. Mutta itsekin veikkaan kyllä tuota suolaa. Vaikka on ollut huivat tiet niin kyllä sitä suolaa siinä tienpinnassa vieä keväällä on ja sateen tullessa se taas lähtee pilaamaan autoja.Originally posted by Pazi88 View PostNiinkin erikoinen merkki kun shaper. Luulis noitten kestävän hapettumista, kun vissiin tehtaaltakin ollut kiillotettu tuo huuli. Mutta pitää toivoa että johtuu tuosta suolasta, kun tosiaan nyt olleet viimeset 3 viikkoa alla.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
e36 318i -97
Comment
Comment